БЕЗКОШТОВНИЙ СИР БЕЗ МИШОЛОВКИ #2

Автор: Володимир Вітовський

Прогресивний жанр MOBA пришвидшив процес популяризації кіберспорту в кілька разів. Більшість ігор такого спрямування — це безкоштовні проекти, проте не завжди це твердження є закономірним. Для прикладу розглянемо найпопулярніші забавки, від яких школярі перестають виконувати домашнє завдання, а студенти починають працювати в макдоналдсах з кофіхаузами.

team_graves_2

LEAGUE OF LEGENDS

Типовим представником жанру гру важко назвати, хоча LoL все ж дотримується основних канонів. Як і в будь-якій MOBA тут присутній режим бою 5х5, де кожен з гравців бере на себе певну роль (кері, сапорт, лісничий тощо). Важливим фактором залишається взаємодія між користувачами, проте слід зазначити, що персональний рівень контролю над героєм відіграє в League of Legends вагому роль.

sadsa

Окрім звичного режиму, ґеймери можуть розважитися безліччю інших типів гри, яким відповідають певні мапи. У звичному режимі гравець обирає свого „чемпіона“, який має специфічний набір умінь, проте це далеко не все. На початку кожної партії нам дозволено обрати майстерності, таким чином ми можемо добряче спантеличити супротивника.

Основна мапа умовно поділена на дві частини, які належать кожній команді відповідно. Битва відбувається на трьох смугах, які гравці обирають відповідно до вмінь та типу свого героя. Для того, аби виграти матч, необхідно знищити ворожий нексус, а також вежі та інгібітори. Останні здатні відновлюватися навіть після знищення, проте доки вони неактивні, ваш суперник отримує додаткову перевагу у вигляді посилених міньйонів, які періодично виходять з бази разом зі звичними ботами. На мапі розкидані різноманітні нейтральні створіння, за вбивство яких дають додаткове золото та досвід. Наймогутніші з них, Дракон та Барон Нашор, після смерті дають додатковий заробіток всій команді або підсилення характеристик відповідно.

За зароблене під час матчу золото ви можете придбати предмети. Кількість активного спорядження загалом дуже обмежена, тому здобути якусь додаткову перевагу в цьому плані важко. Рейтингова система забавки доволі специфічна: існує 5 дивізіонів (без врахування найвищого „Претенденти“), котрі у свою чергу поділяються на 5 рівнів. Для того, аби перейти на новий щабель, потрібно отримати певну кількість балів та перемог. Під кінець сезону за рейтинг дають певні бонуси, а результати скидаються або зменшуються.

У 2013-му році США погодились видавати спеціальні візи професійним гравцям LoL, фактично прирівнявши їх до спортсменів. League of Legends, на жаль, просякнута донатом, тому я знизив їй остаточну оцінку.

hxcwS0izyRY

Одразу ж після реєстрації гравцеві надається лише десяток персонажів. Решту він може отримати випадковим чином через певний період часу, або банально придбавши. Кастомізація доволі проста: існують цілі набори, які змінюють зовнішній вигляд героя, голос, анімацію тощо, проте це все знову ж за ваші грошики. Бажаєте підсилити вміння свого персонажа? Комбінуючи руни (придбані в крамниці, звісно), можете створити власного потужного героя.

League of Legends не зовсім відповідає специфіці „безкоштовного сиру“, проте є ідеальним конкурентом наступній забавці.

ОЦІНКА: 8,3/10


awesome-dota-2-wallpaper_112428151_222

DOTA 2

Dota 2 хоч і має неспростовні зв’язки з попередньою грою, проте певні деталі створюють суттєві відмінності між ними.

Спочатку ця забавка була простою модифікованою мапою Warcraft III: The Frozen Throne, котра однією з перших розкрила цілий жанр MOBA, а то й була його засновницею. Після згоди Valve на розробку оновленої частини все змінилося назавжди, хоча спершу проект виглядав паскудно.

sadas

Механіка, хоч і повільніша за LoL, притаманна усім іграм жанру, де є бій 5×5, мапа з вежами, кріпами, три основні смуги тощо. У Dota 2 немає обмеженої кількості героїв, яких тут більше сотні. Проте вміння для кожного персонажа незмінні. Можна лише згадати про мод Аbility Draft, де можна підбирати здібності інших героїв, проте така особливість створена тільки для розваги.

Різноманіття в гру вносять безліч активних і пасивних речей з аурою, які здатні кардинально змінити перебіг бою. Для цього, звісно, потрібно заробити золота, добиваючи кріпів, нейтральних створінь, вбивши когось абощо.

Одна з основних цілей — Рошан, створіння, з якого після смерті випадає Еґіда (щит, що дозволяє воскресити персонажа один раз після смерті), а команді, яка його вбила, дається додаткова кількість золота.

Аби виграти матч, необхідно знищити ворожий трон. Замість інгібіторів у Dota 2 є бараки, які після зруйнування не відновлюються. Забавка збагачена різними режимами, а також модами для різноманітності.

Події типу „Новоцвіт“ або „Замерзякус“ стали своєрідними фішками Dota 2. Рейтингова система доволі проста: на певному етапі вам дозволяють отримати бали, а потім, граючи у відповідний режим, їхня кількість змінюється, залежно від вашого результату.

У грі присутній косметичний донат, тобто предмети служать лише для зміни зовнішнього вигляду персонажа, коментатора подій, кур’єра тощо, тому тут не можна здобути перемогу за допомогою маминих грошей.

Основною особливість є те, що Valve створила можливість продавати різноманітні речі на Ринку. Це відкриває певну перспективу заробітку, проте там, де є грошенята, завжди знайдуться ті, хто забажає їх видурити.

AT_L4L_POJc

Щороку призовий фонд світового чемпіонату з Dota 2 — International стає дедалі більшим, останнього разу він сягнув майже 11 мільйонів доларів. Такий величезний стрибок є не просто вагомим підтвердженням швидкого розвитку кіберспорту, а й безпосереднього відношення безкоштовних забавок до нього. Останнім часом було багато розмов про розробку Valve нового рушія Source 2, який дозволить перенести вже існуючі ігри компанії на новий графічний рівень, а відтак продовжить розвиток цілого жанру MOBA.

ОЦІНКА: 9,1/10


League of Legends і Dota 2 – суперники, які боряться за вподобання ґеймерів. Але пам’ятаймо, що під час суперечки зароджується істина. Щоразу, коли одна зі сторін придумує щось новеньке, то штовхає супротивника до вдосконалення і розвитку. Нехай така закономірність не завершується ніколи.

Останні статті

Парадокс Абрамса. Роздуми про The Cloverfield Paradox

Автор: Володимир Вітовський

Частка Бога / Кловерфілдський парадокс / The Cloverfield Paradox (2018)

Ретро-огляд Pirates! Gold

Автор: Андрій Нагорний

Pirates! Gold (1993)

Звіт з DevGAMM Kyiv 2018

Автор: Макс Калашник

DevGAMM Kyiv 2018

Найкраща ігрова музика 2017

Автор: Олег Куліков

Найкраща ігрова музика 2017

Bristar Studio: коротко про інноваторів на ниві сучасної освіти

Автор: Владислав Папідоха

Команда Bristar Studio

The Town of Light: Коли реальність страшніша за вигадку

Автор: Анна Павленко

The Town of Light

Підсумки міжнародного кінофестивалю незалежного кіно «Sundance» 2018

Автор: Владислав Папідоха

Кінофестиваль «Санденс»

Ретро-огляд Abrams Battle Tank

Автор: Андрій Нагорний

Abrams Battle Tank