DIRT Ретроспектива 3/5 [Colin McRae: Dirt 2]

Codemasters зробили величезний крок вперед, закріпивши успіх Colin McRae: Dirt створенням сиквела. Dirt 2 стала першою грою зі серії, яку вже не побачив Колін МакРей, проте в європейській версії забавки розробники зберегли приставку Colin McRae. Продовження видалося напрочуд вдалим завдяки використанню технології DirectX 11, але про все по порядку.

Порівнюючи…

Colin McRae: Dirt була своєрідним експериментом. Якщо точніше, то до неї додали багато нового, зокрема: змагання на вантажівках, баґґі, підйоми гірськими схилами тощо. Однією із проблем першої Dirt було те, що десь на середині проходження гра стає одноманітною – одні й ті ж траси і навіть цілі етапи. Зрозумівши, що потрібні зміни, Codemasters вирізали весь непотріб і додали сиквелу драйву у вигляді нових режимів. Тому відірватися від гри доволі важко. Перегони на вантажівках прибрали, але замість них з’явилися, наприклад, «Гра на вибування», «Руйнівник воріт» (немає жодного стосунку до Дня Андрея), «Домінація» тощо.

dirt_2_dock_icon_by_dclogic-d4spa0cКар’єрний режим повністю переробили: він включає дев’ять регіонів (розблоковуються по мірі проходження), у кожному з яких перегони поділяються на певну кількість рівнів складності (кожен наступний важчий за попередній). Підіймаючи рівень свого профілю, ми отримуємо доступ до нових етапів, змагань ЕКС-ґеймс, навісних іграшок, гудків, а також автомобільних наліпок. Останні в Dirt 2 можна отримати уже без зайвих затрат. Гроші потрібно витрачати лише на придбання авто або апґрейди для певних типів змагань. Розробники скоротили кількість автівок, але широкий вибір ніколи не був пріоритетним для серії Colin McRae. Усе, що потрібно – це 5-6 автомобілів, які ми використовуємо впродовж проходження кар’єри.

Керування агрегатами майже не змінилося, але налаштувати його можна. До стандартного, але все ж специфічного типу водіння доволі легко призвичаїтися. Це довершує гіпотезу, яка почала існувати ще після релізу Dirt: серія повністю змінила напрямок і відвернулася від ралійних канонів. Хоча ралі, як режим змагань, присутній у грі, він не відіграє ключову роль. Забудьте про атмосферу професійних перегонів, бо в Dirt 2 все зводиться до „воу, подивись, який я крутий водій“. Така перспектива не є чимось поганим, адже серія вперше видерлася на один щабель з іншими високоякісними аркадними перегонами і запропонувала гравцям навіть більше, ніж конкуренти.

Яскрава та цікава

Перше, що помічає гравець — це меню, виконане у доволі неординарному стилі. Воно розділене на дві частини: основне (трейлер), де ми можемо обрати етап, штурмана, переглядати власні досягнення, бонусні матеріали, випробувати Мережевий режим тощо, та додаткове (назовні), у якому є налаштування інтерфейсу, а найголовніше — вибір авто, де ми маємо змогу обрати агрегат, придбати новий або кастомізувати його зовнішній вигляд. Перед кожною гонкою, гравець налаштовує складність етапу та наявність пошкоджень (зовнішніх або механічних), що впливає на кількість готівки за виграш. Бажаєш скуповувати автомобілі без вагань — доведеться попітніти.

Dirt2Завдяки підтримці DirectX 11 та оновленому до третьої версії рушію EGO, Dirt 2 стала добіса привабливою. Зовнішнє оточення заграло новими реалістичними барвами. Дивитися, як твій автомобіль виблискує на сонці, звісно, круто, але споглядати його руйнування — ще приємніше. Сліди шин на дорозі, калюжі, пил, кожна дрібна деталь більш ніж півдесятка років тому наче запевняла, що гру намагалися зробити не просто реалістичною, а найголовніше — з любов’ю. Можна стверджувати, подібного результату на той час досягло обмежене коло розробників перегонів.  Рівень графіки у забавці й до сьогодні є дуже високим, тому впевнений, що фанатам Dirt 2 приємно її запускати. Дуже шкода, але гру уже давно прибрали з цифрових магазинів, а заповітний ключ можна знайти лише у роздрібних торговців.

Якщо ж ви втрапили до халепи під час заїзду, то завжди можете використати флешбек, який допоможе повернутися на мить назад та уникнути фатальних рішень. Система повернення часу назад запозичена у іншої забавки — Grid, яку роком раніше випустила та ж Codemasters. Здається, що кожен, хто запускав Dirt 2, пам’ятає шалений вступний ролик, котрий лише „наганяв апетиту“ перед першим заїздом.

Окремо про аудіо

Звуки оточення тішать вуха, адже ми відчуваємо найменші дрібниці, як, наприклад, зміну дорожнього покриття або контакт з узбіччям чи якимось камінчиком. За допомогою аудіо можна навіть миттєво зрозуміти складність пошкодження автомобіля. Нашими провідниками у світі перегонів є професійні гонщики, такі як: Кен Блок, Тревіс Пастрана, Дейв Мірра, Таннер Фауст та інші, котрі дають настанови, а іноді навіть можуть сказати декілька „теплих“ слів, якщо ми їх підріжемо на дорозі.

Під час ралі нам допомагає штурман, якого тепер можна обрати з декількох запропонованих. Як і раніше, він, а може й вона, дає вказівки, які за рівнем доступності поділяються на звичайні та професійні. Музика, яка лунає під час повтору та у меню, ідеально підходить для подібної забавки. Сорок п’ять відбірних треків відомих та не дуже виконавців, котрі додають драйву всьому, що відбувається на екрані.

Пам’ять у наших серцях

Колін МакРей був людиною, яка по-справжньому цінувала ралі, швидкість та автомобілі. Потрапити в халепу на треку доволі легко, але смерть у повітрі — про таке ніхто не міг навіть подумати. На честь цього видатного гонщика Codemasters створили пам’ятний етап, що складається з п’яти гонок на трасах, якими колись здобував славу сам Колін МакРей. Перед розблокуванням цієї серії перегонів гравцю пропонують переглянути ролик, де розробники вшановують доробок пілота. Людина живе доти, доки пам’ять про неї жевріє у людських серцях!

Що ж далі?

Однією із причин забуття Colin McRae: Dirt 2 був Games For Windows Live, який на біду підтримали Codemasters. Я провів десь із півгодини, щоб оновити і увійти в цю прокляту програму тепер, адже для входу необхідний акаунт Xbox Live (передаю привіт Microsoft). Оскільки Dirt 3 отримала своєрідне перевидання у вигляді Complete Edition уже без GFWL, тож було би добре, аби така ж доля спіткала другу частину, проте, на жаль, цього досі не сталося.

Dirt 2 змогла піднести Codemasters до нових висот, але наступна частина спрямував серію в яму під назвою аркадність. Безліч непотрібних режимів ледь остаточно не розвіяли надії фанатів.

Якби не реліз Dirt Rally, то четверта частина серії могла б виглядати точнісінько як Showdown — наче забавка на одну ніч, яку пограєш  3-4 години і забудеш. Наступного разу ми поговоримо про це детальніше, взявши за приклад той же ж спін-оф, який хоч і приносив неабияке задоволення від божевілля на моніторі, проте міг згубити всю серію.

DIRT — Ретроспектива 2/5

DIRT — Ретроспектива 4/5


Приєднуйтесь! Ще більше коротких, але цікавих новин в нашій групі VK: vk.com/playua


Вам це може сподобатись

Приєднуйся до обговорення →