ДН PlayUA: Огляд Call of Duty: Black Ops III

Цього місяця порталу справжнього ґеймерського духу PlayUA виповнюється 6 років, тому ми проводимо конкурс із цінними подарунками. Нижче — конкурсна робота, у якій збережено авторський стиль, пунктуацію і всі-всі-всі помилки. Автор: Масний Олександр.


Call of Duty Black Ops 3 – темна конячка в темному приміщенні

Так, сьогодні мова про найсвіжішу гру в серії шутерів, через яку останнім часом у більшості бомбить, шкварчить, викликає незадоволення та взагалі голова болить – Call of Duty Black Ops 3. Це 12(ага, сам в шоці) гра в серії Call of Duty і, начебто сиквел найбільш відкритої за всю історію серії гри Call of Duty Black Ops 2. Але правда дещо інша – це досить цікавий збірник кліше звідусіль, починаючи з тієї ж САМОЇ СЕРІЇ ІГОР, продовжуючи Syndicate(ну і всіма іграми в стилі кіберпанк) і закінчуючи Crysis. Це все красиво загорнуто в облкадинку(як ззовні,так і всередині) Deus Ex і місцями, наче вишенька, викупана в лікері і вкладена у печінковий торт, є вкраплення фільму “Початок” Крістофера Нолана.

Сюжет, або те, що від вас залишиться

Сюжету дійсно оригінального тут кіт наплакав – спочатку може здатися, проте не все так погано.Ви будете подоружувати по Швейцарії(Цюрих), Ефіопії, Єгипту і так далі, розкриваючи деталі досить заплутаної справи за допомогою  Переносного Нейронного Ітерфейсу(ПНІ). Але так детально подати те, що буде відбуватися у далекому майбутньому ніхто(навіть ті ж круті кіберпанкові ігри)чомусь ніхто не може, ну або не хоче. У всьому іншому, якщо ви детально і  прискіпливо приглядатися до деталей і всього такого, гра – це досить таки люксовий збірник пасхалок, приколів, фішечок та бігу по стінам(привіт Prince of Persia I Titanfall’у) – схиблений штучний інтелект, наставник – зрадник, а “насправді уберкрутий і чОткий стратег, який прорахував багатоходівку наперед”, ну і геополітичний фарш у стилі “хто сильніший vs хто хитріший”. Деколи сценарій псують чуваки, які скажуть, що це нічорта не реально, будуть вони це розказувати звичним для них військовим тоном, тому оті всі розваги і жартики  швидко будуть зведені нанівець і єдине, що у вас залишиться – тупо вижити, перемістившись з точки А у точку Б, намотавши перед цим сотні кроків і запам’ятавши своїм убермозком багато “цікавенних” фактів і допитавши творців, які як завжди НІ В ЧОМУ НЕ ВИННІ. Проте, мені здається, що тіньового уберзлодія можна було краще розкрити, або сценарист хотів показати – що це зло, що живе у кожному з нас. Ем, ні, дякую – просвітлювати у нас і без вас, шановні панове сценаристи, є кому. Але, якщо ви копнете ще глибше, то виявите, що так філігранно і досить метафорично, та ще й пафосно й доволі знатно Вас так ніхто не обіграв і не позлягався з вашою уявою. Вони поламали все,що тільки можна зламати в сюжеті стрілянки  від першої особи. Загалом і брутально, і розумно. Рекомендую ще знати англійську і пошукати комікси по цій грі, щоб зрозуміти, до чого Вас підводять.

 

Ігроладна складова синглплеєру(чи коопу – як пощастить)

Особливості ігроладу в синглплеєрі такі – спочатку ми підбираємо собі стать персонажа і його(чи її,Саркісян і тут відмітилась) один із 10 зовнішніх виглядів.

Редактор персонажа

Редактор персонажа

Далі ми вирушаємо в бій типу стандартної COD, якою  вона є. Проте, після кривавого фіналу першої ж місії у гру вступають кіберздатності, ультрапукавки, гіперстрілянки і взагалі – все,щоб ВРАЖАТИСЯ,СКІЛЬКИ Є СИЛ…. так як в грі доступний кооператив, а як ми знаємо – де кооператив, там і системою прокачки очками досвіду (і взагалі прокачкою) пахне, то і тут без цього не обійшлося. Ви за отримані очки досвіду зможете відкривати нові покращення для зброї та взагалі помпувати її.

Приклад - снайперська гвинтівка Лотус - вбиває є одного пострілу людину,але при правильній модифікації і роботу пару болтів відрве.

Приклад – снайперська гвинтівка Лотус – вбиває є одного пострілу людину,але при правильній модифікації і роботу пару болтів відрве.

За знайдені кіберядра(називаємо,як хочемо) можливо помпонути кіберздатності, які при перестрілці можуть чудово замінити гранати. Проте є певне обмеження – якщо ви вибираєте одну гілку чи кіберздатність, то вона в основному діє лише на роботів чи лише на людей(залежить від вашого вибору). Наприклад, ви можете захопити турель чи дрона, а якщо пощастить то і цілого робота, або можете підкорити своїй волі людину чи робота і заставити це розстріляти всіх своїх союзників, або може на всіх наслати палаючі наномашини(привіт,Коджіма) і спалити їх всіх до біса.

Меню ПНІ (або як розважатися без гранат)

Меню ПНІ (або як розважатися без гранат)

Також перед кожною місією ви вибираєте ті пулькостріли, якими  будете зачищати локацію. Таких виборів ви можете здійснити 5,з одним ви підете у бій, але якщо вам припече, на рівнях ви можете знайти збройові лабораторії, де зможете змінити слот, вибрати нові стрілянки, поповнити боєзапас і знов піти у бій. До речі, про боєзапас – патронів валяється на рівні просто достобіса ,навіть на реалістичному, де вас можуть дійсно винести ногами вперед з рівня однією лише кулею. Перед місіями ви прочитаєте своєрідний брифінг, подивитесь на ніштячки, які ви можете зібрати на рівнях з тими ж кіберядрами і взагалі, трохи ознайомитесь з досить темним, депресивним, безнадійним світом майбутнього, таким, яким він може стати. І повторюю ще раз – тут є кооператив, місцями глюкавий, але тим не менш, працюючий.

Кооператив, спліт-скрін і так далі (якщо у провайдера руки з плечей ростуть)

Кооператив, спліт-скрін і так далі (якщо у провайдера руки з плечей ростуть)

Мультиплеєрчик

Стартовий екран мультиплеєру

Стартовий екран мультиплеєру

Тут все більш прекрасно і чарівно – немає тобі ніякої сюжетної складової, ніяких обмежень – бери і прокачуйся, відкривай нові гармати і так далі, взагалі, радій життю, якщо в тебе реакція наче у кота, який помітив ще з 1-го поверху 9-поверхівки, що хазяїн відкрив холодильник і ти чимдуж летиш за смаколиком. Можна грати як на стороні Оборонної Ініціативи, так і за Блек Опс.

А якщо серйозно – на початку можна вибрати одного з 9 спеціалістів (полум’яний привіт в далечінь для Team Fortress 2), кожен з яких володіє спецздатністю та спеціальною зброєю,на відновлення кожної з яких іде від півтори до двох хвилин. Наприклад, пані Outrider може запустити стрілу в коліно чи вище(від чого ти обов’язково помреш), а пан Prophet може стрибнути на декілька секунд назад в часі і змінити свій метод ведення битви. Для кожного персонажа ви зможете підібрати необхідні крики та цитати, і,кхм – жести та глузування(о,привіт,Джіта П’єта). На свій манір, зброю для спеціаліста ви зможете красиво продекорувати за допомогою редактора зброї Gunsmith, там є для цього і кольорові палітри, і набори наклейок. Також по мірі помпування вашого рівня в мережі, ви зможете дещо прикрасити і вашого персонажа.

Спеціалісти (зліва направо) - Battery, Reaper, Spectre, Ruin, Seraph, Nomad, Firebreak, Prophet, Outbreak.

Спеціалісти (зліва направо) – Battery, Reaper, Spectre, Ruin, Seraph, Nomad, Firebreak, Prophet, Outbreak.

Також з попередньої гри підсерії Black Ops повернулась система Pick 10, де 10 очок на початку рівня(а далі,як попре,система доволі заплутана) розподіляються між помпуванням тої чи іншої гілки персонажа – Зброї,Летальності, Вкладень, Тактики, Перку чи Групової Взаємодії. Система перків також зазнала зміни, але в основному, як і завжди, косметичної.

Бої в мультиплеєрі стали динамічнішими за рахунок можливості  перестрілок на бігу по стіні чи під водою, чи в стрибку на певні невисокі будівлі, але все одно вони(бої) залишаються одноповерховими, проте введені інновації в мультиплеєрну боївку таки вражають –  не в кожній грі ти з води можеш перебити майже всю ворожу команду.

Бій в мультиплеєері (усе палаааєєє)))

Бій в мультиплеєері (усе палаааєєє)))

Трохи слів про типи мережевих поєдинків – були збережені класичні – такі як Командний Смертельний Матч, Захоплення Прапора, Всі-Проти-Всіх, так і більш нові – Аплінк(Зброєбол), Охоронець(правила  – необхідно одній команді перевести робота з точки А  в точку Б, іншій необхідно цьому завадити), Дуель Найманців, Арена та інші.

І за зомбі замовимо слово

Зомбі повсюду. Запам’ятайте це. Вони навіть в синглі поселились в режимі Нічного Жахіття, тобто ви можете пройти всю сингл-кооп кампанію, але там буде до чортів зомбарів і прав на помилку у вас буде мінімум. Дуже там мінімум.

Також в цій грі повернувся знайомий ще з першої частини підсерії Black Ops  режим Dead Ops Arcade, тільки тепер він носить цифру 2 і підзаголовок Кіберпробудження, а головним босом є Кібермавпочка.

Геймплей Dead Ops Arcade II (саме заради цього білшість гру і придбала,так)

Геймплей Dead Ops Arcade II (саме заради цього білшість гру і придбала,так)

Повноцінних зомбікампаній тут дві – Велетень – ремікс на першу карту зомбі-режиму,який бере початок ще з гри World at War , і Тіні Зла.

В кампанії Велетень знайома фанатам по зомбі-режиму в підсерії Black Ops команда представлена у  молодому вигляді, проте на полях Другої Світової, де як завжди щось пішло не так, вилазять зомбаки зі всіх щілин і нам необхідно перемкнути декілька рубильників для того, щоб вибратись і щось спробувати виправити у цій часовій лінії, і як кажуть розробники, передбачена зустріч з старшими версіями з попередніх серій в плані зіткнень паралельних світів.

Головні дійові особи кампанії Велетень: Демпсі, Такео, Микола, Рігтхофен.

Головні дійові особи кампанії Велетень: Демпсі, Такео, Микола, Рігтхофен.

Кампанія Тіні Зла дає нам можливість зіграти в тому ж часовому відрізку, проте за нову команду персонажів – Флойда Кембела(боксера, якого зіграв Хеллбой всіх часів і народів  Рон Перлман), Джессіку Роуз(фатальну жінку, яку зіграла Хізер Ґрехем), Неро Блекстоуна(фокусника, якого зіграв Джеф Ґолдблюм) і Джека Вінсента(детектива, якого зіграв Ніл МакДоногх). Разом ця четвірка в місті Морг буде спробувати вижити і знайти допомогу, а як потім виявиться, зв’яжеться з іншими зомбі-всесвітами серії Black Ops.

Промо-плакат кампанії Тіні Зла.

Промо-плакат кампанії Тіні Зла.

Попереду(зліва направо) – Джек Вінсент, Джессіка Роуз, Флойд Кембел. Позаду – Неро Блекстоун.

Зброя в цих режимах зазнала певних змін. Було  додано щити, мечі, декілька нових гармат і гранат, які мають допомогти вистояти проти навали зомбаків і виконати необхідні завдання. В бій проти нечисті? Та залюбки!!!!

Коротко про неігрове начиння

Саундтрек до нової частини був написаний композитором Джеком Уоллом(саме він писав саундтреки до таких ігор, як Mass Effect і Lost Planet) і Брайаном Тьюї(штатним аудіорежисером студії Treyarch).

Як завжди, епічно, як завжди красиво, місцями страшно, місцями заспокійливо.

Графіка тут теж нічого, але на старих консолях з нею виникли проблеми, через те, що як заявили розробники і портувальники, вони витиснули все, що могли з тих консолей,а можливо портувальники просто ліниві, як і ті 12 чоловік, які портували на ПК Бетмена. Та і стандартні версії мали декілька цікавих проблем.

Як завжди, в меню все зручно і зрозуміло, якщо добряче розібратися і посидіти над ним з півгодинки.

І прохання – упаси вас /вставте Ваше божество чи себе/ зіграти в цей продукт з російською локалізацією, Дракон вас перелякається, Олеш втіче, а Олекса накричить на вас дикою українською лайкою. Жартую звичайно. Просто і актори, і текст тут ВКРАЙ ПОГАНІ – 4 з 10,якщо оцінювати. Грайте в стандартну англійську версію, більше задоволення отримаєте.

Як не варто виконувати локалізацію...

Як не варто виконувати локалізацію…

І тут…..

Не дивлячись на те, що гра взяла все найкраще від серії, та й від ігрової індустрії загалом, доповнила, добряче прикрасила, нафарширувала все по останньому слову техніки, виникає відчуття деякої незбалансованості, перебору кліше, того, наче що все, чим наповнені бубухбабах-екшон фільми і серіали, всі ті фішки і кліше були загорнуті в кіберобкладинку не самим найкращим чином. Виникло відчуття, що це робили фанати своєї справи, проте, щоб довести це до пуття, їм треба було трохи більше професіоналізму і забрати приставку Call of Duty,і от тоді, думаю все б зайшло. Як відеогра вона прекрасна, як перезапуск – хороша, як продовження підсерії – цікава, проте серед всіх ігор серії вона дуже ризикує загубитися за більш іменитими тайтлами та начиннями. Чогось все ж таки не вистачає…..

На цьому все. З Вами був Олександр Масний. Спеціально для PlayUA.


Приєднуйтесь! Ще більше коротких, але цікавих новин в нашій групі VK: vk.com/playua


Вам це може сподобатись

Приєднуйся до обговорення →
  • >Бої в мультиплеєрі стали динамічнішими за рахунок можливості перестрілок на бігу по стіні
    І тут я згадав МВ2 і мапу Rust, де мене вбивали одразу щойно я респавнився.

    >Грайте в стандартну англійську версію, більше задоволення отримаєте.
    Здається, в стімі неможливо придбати англ версію гри, якщо ви з України. Можливо, в інших магазинах є. Хотів змінити локалізацію Блопс 2 у стімі, але не вийшло.

    П.С. В українській мові не можна казати “самий кращий/найкращий”
    П.П.С. Автор є фанатом серії КоД? І як оцінює попередні частини (Ґоустс / АW)? Питаю, щоб зрозуміти для кого огляд.

    • Oleksandr Masnyi

      1. Акцентувалась увага саме на можливості вбивства ворога з будь-якої позиції в просторі(біг по стіні лише одна з них), а не швидкості як такої.
      2. Грав на XBOne і на ПК, але здається англ. мова була в налаштуваннях.
      П.С. не розумію про що йдеться, на початку побачив лише акцентування в словах “САМОЇ СЕРІЇ ІГОР”, тобто творці не цураються того, що це гра з приставкою Call of Duty.
      П.П.С. Фанатом серії не є, деякі ігри серії грав аж півроку потому після релізу. Привиди – більш-менш нормальна, AW – нікудишня.