Думки вголос — ексклюзивність, портування та перевидання

Автор: Юра Лупул

Виникло бажання поділитись думками щодо нинішньої ситуації з ексклюзивністю деяких франчайзів, можливістю їх портування на інші платформи та їх перевидань. Цей текст не претендує на статус істини останньої інстанції чи інсайдерську достовірність — це просто думки в голос, або в текст, як вам буде завгодно.

XBox-Windows

Отож перше, про що я хочу поговорити, — це нещодавнє відкриття в останній тестовій збірці Windows 10. Як повідомляє портал The Verge, у надрах сервісів ОС вони відкопали присутність програмного забезпечення під назвою Xbox App. Це спричинило вже чимало спекуляцій на тему, що це за сервіс.

У Verge заявляють, що Xbox App надає доступ до всієї консольної екосистеми дрібном’яких, тобто дає можливість спостерігати за прогресом друзів, їхніми досягненнями, новинами спільноти тощо.

Тут слід згадати слова очільника ігрового підрозділу Microsoft Філа Спенсера, який сказав:

Ми не забуваємо про ПК гравців на нашій платформі. Про нові можливості ґейминґу на персоналках будемо говорити в лютому 2015-го.

Якщо пан Спенсер мав на увазі саме цей застосунок — то це не те щоб зневага, а просто неприкриті насмішки над ПК-грацями.

Також пам’ятаємо сервіс Games for Windows Live, який помирає вже декілька років, але так і не загнеться. Спершу Microsoft заявляють про повне знищення цього підрозділу, а потім стверджують, що на нього є свої плани і GFWL продовжує роботу. Такий стан речей призвів до того, що розробники, які свого часу потрапили в пастку GFWL, зараз намагаються відв’язати свої продукти від цього шматка лайна і переходять на Steamworks. Цей процес не такий швидкий, як хотілося б, але робота йде. Інша сторона медалі, що деякі ігри настільки тісно інтегровайні з „лайном“, що перевидати їх практично неможливо (як приклад та ж Fable 2).

То яким, вбіса, чином Microsoft має намір уніфікувати всі ігрові девайси під керівництвом Windows 10? Впровадженням незрозумілого поки що Xbox App на ПК при живому GFWL? Планують кросплатформову сумісність? Невідомо…

То до чого я це все веду? Усі ми знаємо, що нинішнє покоління консолей архітектурно майже не відрізняється від ПК. Нещодавній вихід Halo: Master Chief Collection для XBox One означає, що практичне портування на ПК не складе ніяких надзусиль чи витрат. Усі ці загравання з ПК-аудиторією породжують масу здогадок гравців на профільних ігрових форумах: „XBox App — емулятор XBox на ПК“, „Злиття XBLA/GFWL“ тощо. Єдиним питанням залишається чи піде MS на цей крок? Адже ексклюзивність корпоративну вони не втрачають. Портування ігор з однієї своєї платформи на іншу, тим самим збільшуючи аудитроію свого ж ігрового франчайзу, на мій погляд, — безпрограшна стратегія. Це був би величезний крок назустріч аудиторії.

the_master_chief_collection-2548523

Ексклюзивність на XBox і так явище на диво комічне, єдиним великим і справді ексклюзивним продуктом консолі Microsoft завжди була і буде тільки Halo. Ми пам’ятаємо ситуацію з Ryse: Son of Rome, яка мала продавати “коробку” на запуску, пам’ятаємо Alan Wake, який після портування на ПК окупився за 48 годин. Це дає деяку впевненість у появі на інших платформах наступного проекту Remedy — Quantum Break, який також позиціонується екзом XBox. А над ексклюзивністю Rise of the Tomb Raider взагалі можна сміятися досхочу. Спочатку „майки“ в один голос заявляють про довічну ексклюзивність, потім пан Спенсер в інтерв’ю припускає вихід гри для інших платформ, а потім і самі Square Enix розставляють крапки над „і“, заявляючи, що контракт має обмежений термін ексклюзивності.

Отож, якщо MS дійсно уніфікує всі свої платформи для ґейминґу і нарешті вб’є GFWL — це поверне мою прихильність. Якщо ж Xbox App — просто онлайн довідник XBLA, а GFWL продовжуватиме вбивати ваш ігровий досвід однією своєю присутністю — Miscrosft, не марнуйте мій час.

PlayStation-Windows

З іншого боку у нас є Sony. Якісних ексклюзивів у Playstaion об’єктивно побільше. Насамперед завдячуючи студії Naughty Dog, яка давно є однією з внутрішніх студій Sony і не припиняє видавати шедеври. Усім відома The Last of Us, серії Uncharted і Crash Bandicoot, які вже стали символами консолі, навряд чи колись покинуть японську ігро-платформу. А також не забуваємо про очікувані поповнення ексклюзивної полички PS4 — The Order: 1886 і Bloodborne. Особисто в мене такі тайтли викликають більшу симпатію і очевидно не тільки в мене, адже консоль від Sony далеко попереду свого конкурента за результатами продажів.

Але я б хотів поговорити про ще один франчайз, який донедавна теж дотримувався цноти по-японськи — Metal Gear Solid. Так, перша та друга частини свого часу “портувалися” на ПК, але якість тієї роботи і згадувати не хочеться. І от батько серії Хідео Коджіма, пометикувавши, вирішив, що ПК-аудиторія доросла, аби оцінити його творіння. Як результат Metal Gear Solid V: Ground Zeroes і Phantom Pain незабаром з’являться на полицях Steam.

Цей факт не може не тішити, але говорити треба про те, як сприйме ПК-аудиторія п’яту частину серії, не знаючи перебігу подій попередніх чотирьох. У випадку з MGS це дуже важливо, адже сюжетні хитросплетіння гри можуть тягатися з деякими книжковими блокбастерами на декілька томів.

Коджіма завжди дбав про таких людей навіть за часів ексклюзивності його проекту, свідченням чого є чисельні колекційні перевидання для PS3. Чи перебуває ще одна колекційка в розробці для PS4 невідомо, але ймовірність цього є. Якщо припустити, що ще одне HD-перевидання вийде для PS4 — це дає неабиякі гарантії виходу такого видання і для ПК. Найближчим часом таких новин ми найімовірніше не почуємо, але глибоко всередині я все ж вірю, що прийде час, і я куплю колекційну коробкову версію франчайзу Metal Gear Solid для ПК (тому що я закінчений фанбой, не інакше).

Можу зробити висновок, що Sony дуже послідовні в такій справі. Як бачимо, таких каруселей з ексклюзивністю, як у Microsoft вони не переживають. Навпаки, вони — диктатори тенденцій на консольному ринку, а зважаючи на те, що вони мають офіційне представництво в Україні (на відміну від коробочників), мій вибір при купівлі консолі був очевидним.

Reboot, Remaster, Rebuy…

Насамкінець хочу поділитись своїм ставленням до перевидань загалом. Чому перевидання, HD-ремастери це добре? Та хоча б тому, що вони продовжують життя іграм, які в силу своєї античності недоступні сьогоднішнім гравцям.

Так, можна доволі скептично ставитися до таких Definitive Edition, як у випадку з Tomb Raider чи Sleeping Dogs, але чому б і ні? Купляти той самий продукт двічі, ніхто нікого не змушує, але сам факт його наявності на більшій кількості платформ дозволяє ознайомитись з ним ще більшому загалу, а це, як не крути, краще для всіх.

Понад те, якщо гру чи серію перевидають для ПК — це автоматично робить її безсмертною, адже незлічимі модери, воркшопери та ентузіасти самостійно підтримуватимуть працездатність своїх улюблених серій, що на консолях неможливо в силу закритості платформи.

Буду радий посперечатися та почути ваше ставлення та ваші думки щодо описаного. Як то кажуть: почувайтеся в коментах, як вдома. :)

Останні статті

bit’ання з минулого: Sid Meier’s Pirates! (2004)

Автор: Андрій Нагорний

Sid Meier's Pirates!

Чого очікувати від Devil May Cry 5?

Автор: Володимир Вітовський

Devil May Cry 5 | DmC

Підсумки конференції EA на E3 2018

Автор: PlayUA

EA Play | E3 2018

GTA IV — найкраща та найгірша гра в серії

Автор: Олег Куліков

Grand Theft Auto IV | GTA IV

Огляд фільму «Темні часи»

Автор: Данило Зозуляк

Темні часи / Darkest Hour (2018)

Парадокс Абрамса. Роздуми про The Cloverfield Paradox

Автор: Володимир Вітовський

Частка Бога / Кловерфілдський парадокс / The Cloverfield Paradox (2018)

Чого чекати від Call of Cthulhu (2018)?

Автор: Анна Павленко

Call of Cthulhu (2018)

Результати 90-ї премії Американської кіноакадемії “Оскар”

Автор: Владислав Папідоха

Oscars
error: Сорян