Історія серії Need for Speed. Частина №10 [Most Wanted, Rivals]

Після вдалих продажів Hot Pursuit EA дала змогу Criterion Games працювати над наступними частинами Need for Speed. Розробники зазіхнули не просто на створення чергової адреналінової гри, а ремейку добре відомої Most Wanted. Пізніше кістяк Criterion Games перейшов у Ghost Games і почав роботу над Rivals. Про дві вищеназвані забавки сьогодні ми і побалакаємо.

Need for Speed: Most Wanted

Хлопцям із Criterion Games дали змогу не збавляти темп після Hot Pursuit і створити чергову гру, яка б дала змогу фанатам серії отримати купу приємних вражень. Цього разу на них чекав перезапуск Most Wanted — забавки, яка колись стала апогеєм старань Black Box. Та відмінностей між оригіналом та ремейком стільки, що не зрозуміло навіщо взагалі тулити до другого приставку Most Wanted.

Нова гра Criterion Games “немає сюжету”, хоча у версії 2005-го року цей аспект відігравав ледь не найважливішу роль. Тамтешня історія не дотягує до голлівудської постановки, проте добре розкриває бодай якусь мотивацію протагоніста. Most Wanted 2012-го року просто пропонує погасати вулицями міста Фейргейвен, яке, до речі, чимось все ж таки схоже на Рокпорт. Тут також є “Чорний список”, але потрібен він, як коню п’ята підкова. Оскільки в цій інтерпретації Most Wanted немає історії, то й розробники обмежилися лише коротеньких відео, які представляють наших суперників. На цьому все…

Аби позмагатися з черговим учасником «Чорного списку», необхідно заробити певну кількість Speed Points у заїздах та змаганнях з поліцією. Втім, навіть набравши потрібну кількість очок, супротивника можна просто оминути, продовживши свій шлях до звання найрозшукуванішого водія. Змагання зі суперниками з “Чорного списку” необхідні лише для здобуття тих же ж Speed Points та отримання їхніх автомобілів. Після досягнення певної кількості очок, ми можемо кинути виклик супротивнику, але щоб здобути його авто, потрібно потім наздогнати і розтрощити ворожого залізного монстра. Так продовжується до самісінького кінця, де на нас чекає ролик, в якому нам розказують про те, що ми стали найтоповішим гонщиком у Фейргейвен. Ось і все… Тобто Criterion Games вирішила не морочити собі голову і просто створила ще один Hot Pursuit, але цього разу в міських умовах.

Найцікавіше в перезапуску Most Wanted те, що всі автомобілі розблоковані одразу. Хоча це не зовсім правда. Щоб обрати авто, яке вас цікавить, спочатку потрібно його знайти. Це, до речі, хороший стимул вивчати місто. Машини розташовані в різноманітних місцях, тому не завжди знайти їх легко. Та варто під’їхати до автомобіля на певну відстань і ви почуєте приглушену музику, що вказує на розташування авто поблизу. Для зміни агрегата достатньо лише натиснути одну кнопку і ви власник якогось екзотичного спорткара. Ех, не те що в реальному житті…

Варто відзначити систему EasyDrive, з допомогою якої можна натиском однієї кнопки отримати доступ до майже всіх можливостей гри. У ній є не тільки прокладання маршруту до гонок або автомобілів, а навіть прокачка. Остання не дуже різноманітна, адже можна поліпшувати лише певні частини агрегата. Про зміну зовнішнього вигляду забудьте, адже максимум, що ви маєте змогу зробити — випадково змінити колір авто, проїхавши під дахом спеціальних майстерень, які, до того ж, повністю відновлюють запас нітро.

Поліцейські не мають якихось надпотужних здібностей. Пригадайте оригінальний Most Wanted, де вони лише робили загороди, виставляли шипи та викликали гелікоптер. У перезапуску варто відзначити лише появу броньованих авто, які з’являються на високих рівнях погоні. Головне довго не стояти на одному місці, інакше вас просто затримають. Варто відзначити, що поліцейські прибампаси не є надто дієвими, адже відновити проколоті шини можна, встановивши, наприклад, відповідний тип прокачки коліс.

Нікуди не дівся Autolog — система, яка дозволяє змагатися з іншими гравцями через інтернет. І не просто змагатися, а поєднувати всі ваші досягнення воєдино, порівнюючи їх з вашими друзями. Навіть спеціальні радари посеред міста, що фіксують максимальну швидкість, відображають результати усіх користувачів із вашого списку друзів. Подібне вже було в Hot Pursuit, проте в перезапуску Most Wanted кількість таких елементів помітно зросла.

Мультиплеєр при цьому дещо відрізняється від однокористувацької гри. У ньому не можна змінювати автомобіль, змагатися з поліцією тощо. Є лише гравці та доволі непогана система підбору суперника. Чекаючи на гонку, користувачі можуть казитися як забажають. А щоб якось виділитися, кожен має змогу трощити супротивників, викрадати чужі авто тощо. Для прокачки автомобіля в мережевій грі необхідно виконувати завдання під час заїздів, тому легкої прогулянки не буде. Та вибивання бонусів — це лише частина гри, яка повністю задовольняє шанувальників аркадних перегонів.

Що ж, перероблена Most Wanted отримала купу схвальних відгуків. Одразу варто сказати, що недарма, проте гру мали зробити зовсім іншою. Ще на етапі концептартів забавку найменували Most Wanted 2. Якщо покопирсатися в файлах, то можна знайти декілька речень, які вказують на те, що у гру хотіли додати сюжет, який, ймовірно, продовжував би історію Most Wanted 2005-го року. На це вказує згадка про Мію, котра, як ви пам’ятаєте, є одним із ключових персонажів оригінальної забавки. У файлах гри також є натяки на різноманітну зброю, на кшталт тієї, що була в Hot Pursuit. Чомусь і від цієї ідей розробники відмовилися. Згадайте демо Most Wanted, котре показали на E3 в 2012 році. На відео чітко видно, що за зад гравця встановлена певна винагорода, як і в оригінальній грі. Тобто розробники використовували валюту, яку потім замінили на Speed Points. Також у демо можна побачити зовсім іншу систему рівня погоні. Якщо вам і цього мало, то після відриву на мапі видно кільця — так звані місця, де гравець міг доволі швидко позбутися статусу переслідування. Це також фішка з Most Wanted 2005-го року, яку потім прибрали. Сюди можна додати інформацію про те, що у грі створювалися спеціальні точки для відриву від поліцейських — хиткі конструкції, котрі допомагають відірватися від стражів порядку. Але, бумц! Ножиці розробників дісталися і до цього аспекту забавки. Бажаєте ще більше? У гру також хотіли додати детальну кастомізацію авто. Це підтверджує згадка про різноманітні крамниці на вулицях Фейргейвен. Зважаючи на всю цю інформацію, починаєш по-новому сприймати перезапуск Most Wanted, адже гра мала бути зовсім іншою. Ймовірно, якби хлопці з Criterion Games дотримувалися концепту, то задоволеними у кінці залишилися б усі шанувальники серії Need for Speed.

Після релізу перезапуску Most Wanted на розробників чекали доволі непередбачувані зміни. Та це майже ніяк не вплинуло на наступну частину NFS. В EA вирішили продовжувати рух вже сформованим курсом, що призвело до анонсу Rivals.

Need for Speed: Rivals

Після уже другої створеної NFS Criterion Games переформували у Ghost Games. Якщо точніше, то когось звільнили, а хтось просто пішов звідти геть. Щоб ознаменувати створення нової студії потрібна була гра, яка б показала, на що здатен новостворений колектив.

Rivals — це прокачений Hot Pursuit. У грі є дві сюжетні лінії: за нелегальних гонщиків та поліцію. Це не набір перегонів, які просто потрібно виконувати. Так, залежно від вибору тієї чи іншої сторони багато чого змінюється, але сама структура проходження залишається незмінною: вам необхідно пройти певну кількість сюжетних рівнів. Щоб перейти до наступного рівня, гравець повинен виконувати завдання, як-от: ударити ворога задану кількість разів, використати спецзасоби, вигравати гонки тощо. Кожен рівень має декілька варіантів проходження, з яких ви можете обрати той, який вважатимете оптимальним. Така специфіка є спільною для обох сторін протистояння, проте сюжетні відео в обох кампаніях різняться.

Так, історія тут не найцікавіша, проте вона все ж є. Пройшовши гру, можна зрозуміти, що між собою ворогують не просто порушники закону і поліція, а їх окремі представники. Основний конфлікт розгортається між Зефіром та поліцейським під прикриттям Фейтом. Перший порушує закон і базікає безліч пишномовних фраз про те, що «він вищий за закон», а другий також не проти потеревенити та нашкодити іншим гонщикам, прикидаючись нелегальним водієм. Так триває до самого кінця, де Зефіра все ж вдається зупинити. . Наостанок він говорить фразу, сказану ним ще на початку гри. Істоіря Фейта при цьому не настільки драматична. Після того, як Зифір вибуває з гри, найпопулярнішим гонщиком стає Фейт. Позбавлений поліцейського звання за нанесену округу шкоду, він перетворюється в нову іконою нелегальних перегонів.

Ґеймплей у Rivals не змінився, якщо порівнювати з попередніми частинами серії, які розробляла Criterion Games. У цьому плані можна було очікувати хоча б якихось змін, адже гра створювалася на основі рушія Frosbite 3. Якщо в перезапуску Most Wanted майстерні відігравали посередню роль, то тут вони є невід’ємною частиною забавки, адже дають змогу повністю відновити пошкоджене авто. У вашого залізного монстра є смуга запасу здоров’я. Тому якщо не бути обережним, то гонку можна так і не завершити…

Чудовим нововведенням стала система AllDrive, яка за словами розробників стирає межу між самітною та багатокористувацькою іграми. Суть її полягає у тому, що ви долучаєтесь до сервера, де можете проходити сюжетну кампанію, проте з вами на мапі те ж саме роблять інші гравці або ваші друзі. Можна ігнорувати реальних суперників, змагатися з ними, шкодити їм тощо. Справді, одне із небагатьох вдалих нововведень, які з’являлися в Need for Speed за останні роки. Через AllDrive розробники також знизили максимальну кількість кадрів за секунду до тридцяти, щоб зменшити просідання у грі. Новизна потребує жертв! Окрім цього нікуди не ділася система EasyDrive, з допомогою якої гравець злегкістю вибудовує різноманітні маршрути до гонок, майстерень, штабу і так далі.

Дуже багато подібного Rivals має з Underground. Так-так, за доволі великий проміжок часу Ghost Games здогадалася додати до нової NFS хоча б якийсь тюнінг, хоча розробники й обмежилися вінілами, колісними дисками, зміною номерних знаків та звичною прокачкою потужності авто. Найважливішою схожістю є те, що посеред мапи їздять і автомобілі під контролем штучного інтелекту або реальні гравці. Будь-кому з них можна кинути виклик, так само як це було в тій же ж Underground. Кожної миті за ваш зад може взятися й поліція, яку також можна зустріти на вулицях округу Редв’ю.

Оскільки Rivals копіює Hot Pursuit, то нікуди не ділися і надбудови. Щоправда баланс тут дещо інший. Тепер прибамбаси можна обирати самотужки, але лише два. Під час проходження їх різноманіття збільшується. За прокачку надбудов доведеться віддати зароблені потом Speed Points. Втім, під час проходження це необхідно, адже суперники стають складнішими і агресивнішими. А тих кого ми не здатні перехитрувати, можна лише відлупцювати.

Автомобілі виглядають чудово. Що там казати, Frostbite 3 справді показує чудовий рівень графіки. Це стосується і краєвидів. Аби оцінити цю красу повністю, необхідно мати доволі потужну “персональну коробку”. Щодо автомобілів, то їх також потрібно купувати за здобуті в чесних та недуже перегонах очки. Те саме стосується і потужніших запчастин. Пройти забавку можна й на початковому автомобілі, але чи не гидка одна думка про таку перспективу?

Гадаєте, що схожість Rivals та Hot Pursuit — це збіг? Ні. Коли гру лише починали розробляти, їй дали назву Hot Pursuit 2. Та пізніше перейменували, можливо через те, що розробку повністю переклали на плечі Ghost Games. Проте у декількох файлах забавки та одному з промо гру найменували саме Hot Pursuit.

Що ж, серія Need for Speed кардинально змінювалася декілька разів за своє існування і всі вже бачили її останню інтерпретацію, про яку ми обов’язково поговоримо наступного разу.


Приєднуйтесь! Ще більше коротких, але цікавих новин у нашій групі Facebook: fb.com/PlayUA.games


Вам це може сподобатись

Приєднуйся до обговорення →