Огляд Anno 2205

Величезна серія  містобудівних симуляторів Anno налічує вже дідьків тузінь ігор різного масштабу і до 2011 року ігри Anno незмінно охоплювали якийсь історичний період минулого. Традиція змінилась тоді, коли під егідою Ubisoft була випущена Anno 2070, дія якої перенеслась у майбутнє.

Утім, навіть тоді головна концепція гри не змінилась — нам дають шматок землі, яку потрібно колонізувати, турбуючись про добробут населення та збереження скарбниці на високому рівні. Німці зі студії Blue Byte і цього разу не стали винаходити велосипед. Натомість вирішили трохи освіжити концепцію вічно молодої Anno, запропонувавши власникам Anno 2205 покинути рідненьку Землю та вирушити в космос. Але недалечко, всього лиш на підкорення Місяця.

Хоча. Стоп. До Місяця ще далеко

Спершу доведеться стати на ноги тут, на рідній планеті. Як я вже казав, основна передумова гри залишилась тією ж. Ви берете на себе керування однією фракцію — корпорацією — і одразу отримуєте низку цілей, які найчастіше досягаються при рості і розвитку вашого населення. Утім, цього разу перед нами — велика амбітна мета — дістатися до Місяця.

І першою перехідною ланкою до цієї мети є мальовнича місцина зі звичним помірним кліматом, куди вас кидають на початку проходження. Тут все звично: будуєте домівки для робочих, розставляєте фабрики з вирощуванням їжі,  турбуєтесь про забезпечення громадян усіма іншими потребами, такими як вода, електроенергія, вітаміни тощо.

Anno2205_Port_Area_big

Якщо ваші жителі усім задоволені, їх можна „проапреґрейдити“ до вищого рівня. Внаслідок цього зростає їхній рівень спеціалізації, а отже й грошей у вашу скарбницю вони тепер приносять більше. Але зростають і їхні потреби: так, до прикладу, спеціалісти вищого рівня вимагають більше високоякісних вітамінів, які допоможуть їм довше залишатись молодими. Досягли економічного успіху та облаштували самодостатню спільноту тут? Переходимо до наступного етапу на шляху до Місяця — Арктики.

І пішло-поїхало…

Арктика змінює ваші пріоритети та заразом порушує деякі канони містобудівних симуляторів. Ви, напевно, вже звикли, що виробничі зони, на яких розміщені заводи і їм подібні підприємства, слід ставити подалі від місця, де живуть люди. Так-от, Anno 2205 зраджує цьому правилу, адже для того, щоби ваші колонізатори в Арктиці не замерзли, промислові будівлі слід розміщувати прямо між їхніми житловими зонами.

Діставшись до заповітного Місяця, ви стикаєтесь з новою проблемою — метеоритним дощем. Аби захистити ваше поселення від космічних уламків, доведеться ставити силове поле. Саме тут, на Місяці, ваш бюджет значно схудне. Крім цього, колонія на Місяці аж ніяк не може бути самодостатньою — нема життєво важливих ресурсів, таких як кисень чи їжа. А відтак вам доведеться забезпечити регулярну доставку цих ресурсів з ваших земний колоній, що теж влетить вам у копієчку. Налагодження торгівельних маршрутів взагалі займає чимало уваги.

Однозначно вдале нововведення — це модульні будівлі, які ми вже звикли бачити в інших містобудівних симуляторах сучасності. Суть проста: замість того, щоб масово будувати нові будівлі певного типу, ви просто розширяєте можливості вже збудованих, ставлячи додаткові модулі.

Є у грі така-сяка бойова складова, але тут вона явно зайва та зводиться до простого заклацування ворогів, що передбачає атаку вашим флотом. Ваші кораблі на ходу лагодяться ремонтними дроїдами, а паливо для подальшого пересування збирається просто на мапі. Відтак ніякого натяку на виклик тактичним здібностям гравця тут і близько не має. Дуже добре, що бої можна пропускати.

maxresdefault

До речі про казуальність

Це, мабуть, найбільший мінус гри. Anno 2205 легко проходити навіть на найвищому рівні складності. Аби довести до банкрутства вашу корпорацію, треба добряче постаратись, а побачити наслідки своїх марнославних дій вдається дуже рідко. Тут ніхто не скаржиться на екологію, ніхто не заборонить вам переносити будівлі, ніхто не заперечить, щоб ви отримали повну компенсацію витрачених на будівлю коштів у випадку її знесення. Будівлі будуються миттєво.

Творчої свободи тут теж небагато. Дороги прокладаються виключно під лінійку, тож намалювати вигадливі маршрути не вийде. Але мінусом це назвати важко — серія Anno не про це.

І знову про хороше

Графіка ж чудова. Споруди добре промальовані та мають якісну анімацію, ландшафт виглядає природно. Кожен з трьох типів локацій по-своєму гарно намальовані, тож знайти кут огляду для вдалого скріншоту не важко. Для цього у грі є навіть фото-режим.

Мультиплеєру в Anno 2205 немає. Взагалі. Враховуючи характер серії, вирізати з нової гри мультиплеєр — те ще дивацтво.


У підсумку отримуємо непоганий містобудівний симулятор, який вперше цікаво проходити через просте бажання як слід все облаштувати та випробувати. Та, враховуючи нестерпну казуальність гри, відсутність багатих механік, які хочеться вивчати і які цікаво контролювати та загальну лінійність проходження, істинного прихильника доброякісних економічних стратегій Anno 2205 не затримає на довше, ніж на одне проходження.

Підсумок


Варто оплесків

Варте уваги, якщо Ви:

  • Казуальщик
  • Любите космос
  • Захоплюєтесь красою

Не варте уваги, якщо Ви:

  • Прихильник олдскульних економічних стратегій
  • Хочете бачити в іграх наслідок своїх дій

Приєднуйтесь! Ще більше коротких, але цікавих новин в нашій групі VK: vk.com/playua


Вам це може сподобатись

Приєднуйся до обговорення →
  • Михайло

    Гра непогана, але одні і ті самі завдання дуже швидко надоїдають.