Call Of Duty: Black Ops 4

Огляд Call of Duty: Black Ops 4

Автор: Володимир Вітовський

Ну що, готові побачити відмінний шутер? Так, мова тут саме про Black Ops 4. Зорі на небі розташувалися так, що серія Call Of Duty повернулася десь на середину свого існування. Вся сіль у тому, що це виявилося чи не найкращим рішенням, яке тільки могли прийняти розробники. Відсутність сюжетної кампанії, повторне використання контенту з попередніх частин Black Ops, спроба застрибнути на уже переповнений потяг під назвою «Королівська битва» – все те, що до релізу могло здаватися сумнівними кроками, розробники обіграли так, що Black Ops 4 виявилася трьома повноцінними іграми в одній. А все тому, що Treyarch поруч із впровадженням нових елементів повернули нам добре забуте старе.

Black Ops 2? 3? 4?

Грати в Black Ops і не знати харизматичних персонажів цієї гілки Call Of Duty — насправді ганьба. І хтось може сказати, що бідолашний Мейсон не для того пройшов через числове пекло, щоб потім у Treyarch просто відмовлялися від соло кампанії. Доволі двояка ситуація. Бо коли розробники додавали повноцінну історію в чергову Call Of Duty, то всі звинувачували сценаристів у банальному сюжеті, клішованих антагоністах, передозі екшеном. І знаєте що? Все це правда. В певний момент конвеєр Call Of Duty справді здав позиції в цьому плані. Чи комусь хотілося побачити черговий п’ятигодинний коридорний порятунок світу? А може просто закортіло знайти проблему там, де її немає? Майже повний перехід на онлайн-складову — нормальна практика. Тим паче, цього Treyarch не приховувала ще з анонсу Black Ops 4.

Та в мультиплеєрі є те, що може зачепити ваші приємні чи не дуже спогади про попередні частини серії. Кожен спеціаліст має власний невеликий ролик, який показує певний період його життя. Щоб побачити ці CGI-коротясики, треба зайти в своєрідний режим тренування. Ви можете подивитися відео, пройшовши розминку з ботами, або взагалі не морочити собі голову і одразу грати в мультиплеєрі. Просто ці сюжетні відеопрезентації дають доволі обмежену інформацію про персонажів. Якщо вам хочеться чогось більшого, то Treyarch підготувала серію коміксів про цих же спеціалістів, де і екшену більше, й історії не зводяться до одного діалогу. Також зважайте ще на те, що половина персонажів просто взята з Black Ops 3.

Кожен спеціаліст має два унікальних уміння, дію яких можна не дуже магічним чином розгадати, прочитавши опис. Тобто якщо ви пропустите ознайомлення з персонажами (тренування), то це майже ніяк не вплине на ваше розуміння того, що відбувається в мультиплеєрі. Хоча, може ви взагалі не знайомі з Black Ops, тоді питань нема, йдіть ганяйте ботів по локаціях.

Деякі оперативники все ж ефективніші за своїх колег. Наприклад, порівняте Номада (персонажа з собакою, яка бігає по мапі, вбиваючи ворогів з одного укусу) і Торґа, який ставить щит, від якого користі мінімум, бо його можна вмить обійти без проблем. І на активацію цих спецумінь потрібно витратити щонайменше третину матчу. Тобто певна незбалансованість в цьому плані є. Тим не менш, основою все одно залишається стрільба.

І в плані вибору стволів та перків нова COD справді майже ідентична Black Ops 2. У вас є клас, який ви кастомізуєте на свій смак. Можете зробити ставку на основну зброю, приліпивши до неї декілька зайвих прибамбасів через картки, або добряче збалансувати 10 слотів. Втім, потрібно пам’ятати, з часів Black Ops 2 пройшло уже немало часу. Тепер вбивати з одного пострілу дуже складно. Це стосується як снайперських гвинтівок, так і, наприклад, гранатомета на початкових рівнях. Але з часом з’являється можливість додати декілька надбудов для вогневої потужності, щоб все ж таки валити ворогів з одного пострілу. Те саме стосується ударів ножем.

В цьому плані автомати і напіватомати залишилися перевіреними часом знаряддями для вбивства. Нафарширувати ворога свинцем за декілька секунд іноді набагато вигідніше, ніж вичікувати десь зі снайперською гвинтівкою.

Який би нова Call Of Duty не мала підзаголовок, мультиплеєр в ній завжди обертався навколо активного руху. Мапи невеликі, тому перебування на одному місці збільшує ваші шанси на смерть. Це якщо ми говоримо про звичні режими Deathmatch і Free For All, а їх грають найчастіше. Саме в них можна отримати те відчуття швидкісного безумства. Втім, Treyarch не забула і про любителів певного роду тактики – для них є, наприклад, режим Heist. Хоча ці “пограбування” більше схожі на “хапай гроші і біжи”, у них є і своєрідна економіка. За вбивства і доставку готівки є змога купити перки, зброю, викликати підтримку з повітря. Коротше кажучи, перетворити свого персонажа в повноцінну бойову машину. Тут варто вмикати режим маминого економіста, розподіляючи гроші так, щоб приберегти їх на щось особливе в наступному раунді. Ну, або просто придбати щось вже і зараз, але така стратегія дуже часто не виправдовує себе.

Загалом Black Ops 4 справді дуже сильно нагадує другу частину, яку дивним чином схрестили з третьою, прибравши екзоскелети і пересування по стінах. Але натомість гра отримала щось справді нове для серії. Мова про оновлену систему регенерації. Вприскування ліків окремою кнопкою – начебто й дрібничка, але вона добряче освіжає ґеймплей. От уявіть, ви завершили перестрілку з одним ворогом і чекаєте на регенерацію, а вас в цей момент просто вбиває інший гравець. Не важливо, вдалося вам зробити декілька пострілів чи ні… Ви уже були в програшній ситуації, очікуючи відновлення здоров’я. А так у вас є змога натиснути кнопку тоді, коли вам необхідна регенерація. Тому після однієї перестрілки можна одразу воювати з іншим противником в рівноцінному бою, а не просто здохнути.

Щодо мап, то вони такі ж, як і в попередніх частинах. Буквально! Treyarch перенесли до нової Black Ops не лише оперативників, а й мапи. Така гра на спогадах має декілька сторін. З одного боку: “Вау, круто, я ганяв на цій мапі в Black Ops 2”, — а з іншого — це схоже лінь. Втім, нові мапи також непогані й за структурою не викликають дискомфорту після гри на уже знайомих локаціях.

Варто також згадати про славнозвісний підбір гравців у мультиплеєрі. Коли різнорівневих користувачів зводять в одному лобі, а потім за цими ж рівнями гра просто ділить всіх порівну. Отак новачок іноді опиняється сам на сам з людиною, яка вже кожен куток мапи вивчила на пам’ять. Таке життя. Тут нічого, окрім задрочування, порадити неможливо. Ти повинен сам стати тим, кого боятимуться низькорівневі гравці.

За що варто любити зомбі?

Black Ops… За цими словами ховається уже цілий зомбі-всесвіт, який розростався з роками все ширше і ширше. Втім, всесвітів там було декілька, а персонажі ще й подорожували у часі, самі себе вбивали та навіть знайомилися з творцем (якщо його можна так назвати). І це все в межах одного режиму. Начебто Ріктофен, Такео, Демпсі та Ніколай спромоглися “завершити свій цикл”, звільнившись від пут безперервного “дня бабака”, але в Black Ops 4 катавасія зі всесвітами продовжилася. До четвірки персонажів телепортується один Ріктофен, у кінці місії приходить зовсім інший, жертвуючи своїм аналогом задля порятунку усіх. І ти, бляха, нічого не розумієш. Крім одного, звісно: історія на цьому не завершується. Головне, щоб цей скажений німець не розпочав міжпросторову війну,бо  тоді вбивствами самих лише зомбі обмежитися не вдасться. А пам’ятаєте, що все починалося з нациських експериментів? Тоді все було набагато простіше.

Поруч з уже знайомою четвіркою з’являється цілковито нова група винищувачів зомбі. Стосунку до пригод Ріктофена вони, начебто, не мають. Схоже, що Скарлет, Дієґо, Стентон та Бруно також подорожують у часі та мають справу з аномаліями, що випливає з їхніх діалогів та декількох коротких роликів. Нова четвірка називається Хаос і їй присвячено одразу дві мапи Voyage of Despair та IX. На останній, вибачте за спойлер, одному з персонажів відрубують голову. От тепер самі думайте, що там в Treyarch готують на майбутнє.

Щодо мап, то їх будова знайома всім, хто грав попередні частини Black Ops. Три доступні місії нагадують своєю побудовою багатошаровий торт. Blood of the Dead — це взагалі розширена версія старої Mob of the Dead.

Ще одна вкладка, яку можна вставити як у розділ «лінь», так і у розділ «хороші спогади із попередніх частин, тому ось вам рімейк мапи».

Щоби пройти місію, вам необхідно дотримуватися трьох правил: вивчати мапу, шукати та виконувати приховані завдання, а потім побороти боса. Задрочувати одну й ту ж локацію можна довго, але щоб побачити омріяний фінал, доведеться виконати чимало не зовсім очевидних дій. Наприклад, для створення особливої суміші на мапі IX вам необхідно:

  1. Заманити одного з ворогів-велетів на арену, щоб той кинув у вас своєю зброєю, але влучив у дерев’яну конструкцію з вогнем. Тоді від неї відпаде шматок дерева, який потрібно покласти біля вогню, щоб потім зібрати обвуглені залишки через декілька раундів.
  2. Далі треба знизити рівень захоплення глядачів настільки, щоб вони почали кидати у вас лайном. Без жартів, лайно — один з інгредієнтів.
  3. Потім вам необхідно знайти череп з дивним знаком на найнижчому рівні мапи і перемолоти його з допомогою спеціального приладу та зброї.
  4. Все зібране викинути в чашу.
  5. Утворену суміш віднести в специфічне місце, де її треба викинути на землю і впродовж декількох раундів вбивати там зомбі. Якщо все буде зроблено правильно, ви відкриєте портал у додатковий рівень, який вам необхідно пройти.

Гадаєте, що це все? Ха, це навіть не чверть того, що потрібно виконати на мапі. І якщо ви хочете побачити фінал місії, то повинні вивчати кожен камінець, інакше на вас чекає лише просте, як колесо, винищування ворогів. Та в цьому і краса зомбі-режимів Black Ops. Кожного разу можна дізнатися щось нове. Якщо ви зупинилися на якісь стадії, значить потрібно шукати чергову загадку. Повірте, такий рівень деталізації може запропонувати далеко не кожен кооперативний шутер. А ще приготуйтеся до постійної біганини.

Ви створюєте окремий клас в зомбі-режимі. Тобто і початкову зброю, і еліксири, і перки, і додаткові жетони можна обрати в меню. Спектр можливостей розширюється класичним методом — задрочуванням.

Втім, потреби використовувати ті ж еліксири майже немає, без них спокійно можна обійтися. З перками все складніше, бо Їх потрібно купувати за зароблені очки. Вони вносять хороший імпакт під час вирізання зомбі. Втім, після першої ж смерті перки зникають, тому з цим треба бути обережним.

Хоча незамінною зброя в руках завжди залишається незмінною, додаткові вміння, на кшталт велетенської кувалди, є другими в списку того, що потрібно використовувати під час проходження. Ну, а про пастки більшість гравців частенько забувають через безперервну біганину.

Узагальнюючи все пов’язане із зомбі-режимом, варто сказати, що сукупність механік Call Of Duty, незвичних прихованих завдань та історії (хоч і у вигляді діалогів, записів та коротких касцен) дає хороші плоди (вже не вперше). Нещодавно вийшла Strange Brigade, яка програє в цьому плані по всіх параметрах зомбі-режиму Black Ops 4. Робіть висновки.

Битва. Королівська.

Ще на стадії бета-тесту ширилася думка, що Blackout зможе втоптати в землю деяких своїх конкурентів. Частково, це правда. То що ж такого особливого в BR нової Call Of Duty, чому в один момент Blackout видерся в топ королівських битв?

Очевидно чи ні, але загалом це поліпшена версія PUBG. Blackout бере все те, що працює в конкурентів і приправляє всім чим тільки можна з мультиплеєру. Та важливо інше. Серія, яку асоціювали з невеликими мапами, тепер має величезну локацію на 100 гравців. І це, на відміну від PUBG, працює добре, особливо якщо говорити про сервери. Іноді з ними були суттєві проблеми, що призводило якщо не до спайків, то банальних вильотів. Та наголошую на слові “іноді”, бо таке траплялося в десятки, якщо не в сотні разів рідше, ніж мережеві негаразди в PUBG.

Від оптимізації перейдемо до транспорту. Для пересування доступні вантажівки, квадроцикли та вертольоти. Керування ними надзвичайно просте. Плюс, у вас є можливість розглядати місцевість на 360 градусів від третьої особи, що дає свої переваги над тими, хто просто бігає по мапі. А ще при зіткненнях не бувало дурнуватих застрягань автомобілів в текстурах, а потім ще абсурдніших вибухів. Ще раз привіт, PUBG!

Система луту в Blackout фактично аналогічна до Battlegrounds. Потрібно знайти якомога потужнішу зброю. Зазвичай, це комбінація “автомат + снайперська гвинтівка”. Звісно, для них потрібно ще відшукати надбудови, які допоможуть стабілізувати зброю під час пострілів. Втім, традиційно для “колоди” розкидання куль відчутно спрощене –  як і в мультиплеєрі, при використанні, наприклад, автоматів чи напівавтоматів все зводиться до звичного зажиму, допоки суперник не помре. А якщо ворог перебуває на великій дистанції, то влучити в нього прямим пострілом не вдасться. Політ кулі хоч і також спрощений, але силу тяжіння та базову балістику не ігнорує.

Щоби не здохнути від 4 пострілів потрібна броня, яка, як і в PUBG, ділиться на 3 класи відповідно до рівня захисту. Та є деталі, які роблять з Blackout королівську битву нового зразка. Для початку варто сказати, що лікуватися можна на ходу. Про таку особливість багато хто говорив ще під час розквіту PUBG, а тепер це незамінна родзинка Blackout. Основна претензія до лікування на місці — так ти стаєш максимально вразливим. І якщо в Fortnite можна побудувати довкола себе стіни, то в PUBG із цим були проблеми (доводилося ховатися за каменем або робити мініатюрні кроки в боки, щоб і хіл не збити, і мати хоча б якусь можливість ухилитися від потенційної кулі).

Втім, найбільший козир Blackout — це перки, яких у грі понад 20. Кожен з них займає один слот в інвентарі. Тому перед вибором потрібно думати головою, особливо над тим, чим пожертвувати, особливо якщо у вас немає зайвого місця в рюкзаку. Втім, якщо інтуїція вам підказує, що довго ви не проживете, то є сенс активовувати їх відразу, бо 1. Перки діють кілька хвилин. 2. Коли стане гаряче, ви часто банально не встигнете їх активувати, тому краще хай вам у бою дістанеться останніх 10 секунд того чи іншого покращення, ніж геть нічого.

Серед найефективніших перків варто виділити:

  • Awareness (робить кроки ворогів гучнішими) найбільш корисний на початку, особливо в місцях, де висаджується безліч гравців, і в кінці — коли коло звужується, а ви стаєте все ближчим до ворога.
  • Dead Silence (дозволяє рухатися безшумно) робить вас фактично ніндзею в боях на невеликих відстанях. Найкориснішим цей перк буде у будівлях, коли рух легко видає позицію.
  • Mobility (допомагає рухатися та перезаряджати зброю швидше) — один із перків, які можна використовувати на будь-якій стадії гри.
  • Paranoia (дозволяє чути дивне шепотіння, яке означає, що у вас хтось цілиться). З допомогою цього перку вбити вас фактично нереально. У грі, де той, хто відкриває вогонь першим, затиснувши кнопку пострілу, має набагато більше шансів перемогти,  Paranoia дозволяє уникнути таких неприємних сюрпризів, особливо на відкритій місцевості.

Це лише декілька найвиразніших перків. Таким чином можна також підсилити дихання, регенерацію, зменшити кулдауни, підсилити удар ножем, пересуватися швидше навприсядки тощо. Можливості й комбінування перків неймовірно велике. Їх правильне використання дає перевагу над суперником, роблячи з вас ніндзю, «Шумахера», швидкорукого збирача. Дисбалансу від цього немає, бо натрапити на всі потрібні й не дуже перки важко, а тримати їх в інвентарі до певного моменту ще складніше.

Ігролад розбавляє ще купа додаткових пристроїв, таких як гак, різного роду сенсори, рогачка з вибуховими зарядами, щит тощо. Коротше кажучи, майже всі ті особливі прилади, що мають спеціалісти в мультиплеєрі. Тільки варіативність тут набагато більша. Ніхто не забороняє використати, наприклад, сенсор-липучку на автомобіль, таким чином зробивши пересувний локатор для виявлення ворогів.

Варто також виділити окремо світло-шумові гранати. В PUBG їх просто довгий час неодоцінювали, а у Blackout все склалося навпаки. Світло-шумові гранати дають надзвичайно велику перевагу над ворогами, особливо якщо повністю її зарядити перед кидком. Тоді противник може стати глухим кротом десь на 4-5 секунд. Повірте, навіть з бронежилетом третього рівня ворог не матиме жодного шансу на виживання (хіба що в сквадах, де його можуть прикрити).

А от чи потрібні в BR зомбі? А чому ні? Це хороші побічні завдання, які дуже легко знайти з допомогою стовпів світла, що прямо вказують на місця появи зомбі. Є лише одне невеличке “але”. Вбиваючи зомбі, дуже просто привернути увагу ворогів. Таких мисливців на покійників може зібратися достатньо, щоб влаштувати невелику бійню. Втім, якщо ніхто не заважає виконати цей квест, тоді все доволі просто. Перебив зомбаків, з яких також випадає хороший лут, — відкрив скриню, а там і бронежилет може хороший лежати, і зброя зі зомбі-режиму, і граната-мавпа. Та баланс зараз такий, що тримати ці пукавки варто хіба заради естетичного задоволення, бо за вогневою потужністю вони гірші або рівноцінні звичайним аналогам.

Масштабами мапа Blackout нагадує більше Fortnite, тобто основні локації не розкидані далеко одна від одної. Якщо вам вдасться знайти хороший приціл, то воювати можна з ворогами “зі сусіднього села”. І чи варто нагадувати, що Treyarch “вшили” в BR мапи з мультиплеєрів попередніх своїх Call Of Duty? Боот саме тут це можна пробачити. Якщо банальне перенесення мап в мультиплеєрі виглядає, як лінь розробників, то в королівській битві їх бачити щонайменше цікаво. Складається враження, що всесвіт Black Ops дійсно зім’яли крізь час і простір.

Blackout не просто показує те, що можна зробити довершену королівську битву одразу, без різного роду стадій бета-тестування, які затягуються на декілька років. У Blackout уже все працює добре, незважаючи на те, що сам режим схожий на мішанину з мультиплеєру, зомбі та величезної мапи. Treyarch наче кинула в цю страву все, що тільки можна було, зі словами: «Ось вам, розважайтеся». Спрацювало? Так! До того ж, настільки добре, що Blackout безумовно стане третім (але не зайвим) ключовим гравцем на ринку BR. А згодом, за належної підтримки, і витіснить одного з них.


Пам’ятайте, що придбавши нову Call Of Duty, ви отримаєте мультиплеєр, королівську битву та зомбі-режим. Це і обґрунтовує цінник гри. Treyarch в певному розумінні зробила геніальний хід, взявшись за Blackout. Тепер важко звинуватити розробників у тому що вони не можуть зробити велику мапу та оптимізувати її. Можна нарікати точно на одну річ — мило. Якщо в королівській битві таке можна пробачити через масштаби, то на мультиплеєрних мапах розмиті текстури у 2018 році виглядають дивно. Та той, хто розглядає їх посеред матчу, швидше помре, ніж зробить потрібний скріншот. Бо у світі, де командні шутери стають все повільнішими, Black Ops 4 згадала давню істину: рух — це життя.

83

Милота

Вдалося

  • Активний мультиплеєр (класика)
  • Повноцінна королівська битва
  • Зомбі-режим для тих, хто любить мясорубку
  • Зомбі-режим для тих, хто любить загадки
  • Хороший баланс у кожному режимі

Не вдалося

  • Мило досі у грі, навіть на малих мапах
  • Копіювання, як ознака ліні (але це не точно)

Жанри

Компанії

Платформи

Останні огляди

Огляд ґеймпада MSI Force GC20‎

Автор: Зімін Антон

Огляд ґеймпада MSI Force GC20‎

Огляд фільму «Фантастичні звірі: Злочини Ґріндельвальда»

60

Автор: Владислав Папідоха

Фантастичні звірі: Злочини Ґріндельвальда / Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald (2018)

Огляд Thronebreaker: The Witcher Tales

82

Автор: Владислав Папідоха

Thronebreaker: The Witcher Tales

Огляд фільму «Богемна рапсодія»

66

Автор: Євгеній Загороднюк

Богемна рапсодія / Bohemian Rhapsody (2018)

Ретроспектива Resident Evil. Випуск 01: Resident Evil (1996)

Автор: Андрій Нагорний

Resident Evil (1996)

Огляд Space Hulk: Tactics

69

Автор: Роман Береговий

Space Hulk: Tactics

Огляд Marvel’s Spider-Man

80

Автор: Олег Куліков

Marvel's Spider-man

Огляд Graveyard Keeper

72

Автор: Роман Береговий

Graveyard Keeper