Огляд Fahrenheit Remastered

13 років тому молода французька студія Quantic Dream анонсувала розробку досить амбітного проекту на ім’я Fahrenheit. Гра позиціонувалася як інтерактивне кіно, яке дозволяє гравцям проходити через складну, варіативну сюжетну лінію, засновану на прийнятті рішень, що дозволило авторам створити більше, ніж просто одновимірну історію. Fahrenheit побачив світ 2005-го і став проривом для студії, гра отримала всесвітнє визнання критиків, заробила безліч нагород та номінацій ще до релізу та удостоїлася найвищих оцінок від усіх головних ігрових видань. Гра набула культового статусу завдяки новаторській механіці керування, високій реграбельності, кінематографічності та нелінійності. Проте, за даними офіційному сайту Quantic Dream, з моменту релізу Fahrenheit у всьому світі продано лише 800 000 екземплярів гри.

Історія гідна Ікара

Написаний Девідом Кейджем, співзасновником студії, сценарій підняв планку наративу в ігровій індустрії, історія захоплювала з перших секунд і хоча друга половина гри зводить нанівець феноменально цікавий, містичний початок, вона однозначно заслуговує на ті дифірамби та нагороди, які свого часу отримала. Пізніше Кейдж пояснив, що у студії не було часу більш детально і продумано закінчити гру через жорсткі дедлайни релізу.

Історія бере початок в туалеті звичайної забігайлівки, де головний герой, Лукас Кейн, отямлюється поряд з окривавленим трупом чоловіка, а в його руці закривавлений ніж. Лукас абсолютно нічого не пам’ятає, але ясно розуміє, що нікого не хотів вбивати і бажає у всьому розібратися. Пізніше він відкриває в собі неймовірні, надприродні здібності, які допоможуть йому перешкодити таємничому культу, який використовує його як маріонетку в своїх планах.

Ігролад Фаренгейту традиційним назвати важко, студія розробила власний варіант керування персонажами, між яким, до речі, можна перемикатися в реальному часі. Пересуваючись локацією ви можете змінювати ракурси камери, керувати персонажем та окремими кнопками взаємодіяти з предметами. Призвичаїтися до такого доволі важко, адже не рідко ваші дії залежать від напівобертів стіків ґеймпаду чи неповних натисків на кнопки. Крім того, гра часто пропонує виконати доволі не очевидні QTE, від яких залежить запас часу на проходження сценарної події. Якщо вам здається, що це надто накручено, то так воно і є.

Також слід відзначити рандомайзер деяких подій, тобто при повторному проходженні ви можете не знайти деякі предмети чи персонажів на тих же місцях, на який вони були попереднього разу. Крім того, дії одного з персонажів впливають на ігровий процес інших. До прикладу, в забігайлівці на початку гри можна залишити або прибрати сліди вбивства, поговорити або пройти повз деяких персонажів, що в свою чергу вплине на розслідування вашого злочину копами, якими ви керуватимете уже в наступній сцені. Словом, гра дуже варіативна і має широке розгалуження віток, які розростаються відповідно до ваших дій, що і спричинило велику кількість схвальних відгуків та культовий статус гри.

“Remastered”

І ось, 10 років по релізі, студія вирішує перевидати Fahrenheit (Indigo Prophecy в північній Америці) і без зайвого пафосу та гучних анонсів до крамниць Steam, AppStore, Google Play потрапляє Fahrenheit: Indigo Prophecy Remastered.

На сьогоднішній день ми спостерігаємо цілу хвилю повернень класичних ігор з приставкою Remastered, що без сумніву добре, адже класика має жити, але різні студії вкладають різне значення у цей термін.

Що ми розуміємо під визначенням “ремастер комп’ютерної гри”? Це перевидання оригінального матеріалу задля його відповідності сучасним вимогам. За замовчуванням це підтримка роздільної здатності якості HD (1080р, 2к, 4к), сучасні ефекти освітлення, тіней, згладжування, підтягування текстур моделей персонажів та бекґраунду. З технічного боку гра має підтримувати теперішні засоби керування,, тобто клавіатуру, мишку, ґеймпади та іншу периферію. А також, бажано, бонуси у вигляді ігрових досягнень, збережень у хмарі та всього додаткового контенту, який має стосунок до гри.

Скоріше мертвий пацієнт

Те, що видали Quantic Dream під це визначення підпадає з великою натяжкою, а точніше, не підпадає майже взагалі. Гра зустрічає нас налаштуваннями роздільності в 2,5к, ніби натякаючи “дивись, я ремастер усіх ремастерів”. Окрім цього вона підтримує сучасні ґеймпади і… Ну і все… Якщо глянути у кореневу папку, можна зрозуміти, що навіть структура файлів не змінилась, а це свідчення того, що гравців просто ошукали. Додамо сюди і погану працездатність: гра має властивість вилітати на роб. стіл без будь-яких причин і в будь-який момент ігрового процесу. Тепер стає зрозуміло, чому студія анонсувала і видала продукт в режимі “тсссс, тихенько, може і не помітять”.

Видавати таке у 2015 році не те, що соромно, а неприпустимо взагалі. Чи не єдиним плюсом такого перевидання є можливість придбати його у нашому регіоні і не танцювати з бубном задля сумісності з новими ОС. Адже гра, як не крути, уваги варта. Навіть просідаюча кінцівка у стилі серіалу “Lost”, тобто “а давайте перевернемо усе з ніг на голову, додамо побільше містики і наплюємо на власну концепцію” не зменшує її художню вагу. А в купі з чудовим музичним супроводом Анджело Бадаламенті та гурту Theory of a Deadman, ви отримаєте два десятки годин цікавої, інтерактивної, історії з декількома кінцівками.

Якщо ви прагнете зіграти у щось класичне, але добре відреставроване, до ваших послуг Oddworld: New ‘N’ Tasty , Grim Fandango Remastered , Halo: Master Chief Collection чи Resident Evil HD Remaster — ось у кого Quantic’aм треба повчитись перевидавати свої ігри.

Fahrenheit: Indigo Prophecy Remastered нічим, окрім апскейлу старих текстур похизуватись не може. Якщо вона у вашому списку бажаного, то раджу дочекатись знижки мінімум у 75%, адже більшого remastered версія не варта.

P.S. Оцінка нижче за ремастеринг. Гра заслуговує на 85/100.

Підсумок


Терпіти можна

Варте уваги, якщо Ви:

  • не грали в оригінал
  • шанувальник жанру

Не варте уваги, якщо Ви:

  • ознайомились з оригіналом

Приєднуйтесь! Ще більше коротких, але цікавих новин в нашій групі VK: vk.com/playua


Вам це може сподобатись

Приєднуйся до обговорення →
  • creosine

    я так і не зрозумів це оцінка фаренгейта чи це оцінка ремастерд едішна?

  • Ernst_09

    Останнє речення справедливе тільки якщо ви придбали свого часу оригінальну гру(або ж графодрочер), бо гра сама по собі на ті 7 баксюків більш ніж заслуговує.

  • Interzeroid

    Претензія до ґрафону, безумовно, зрозуміла. Але для ясності – цей так званий ремастер робили не Quantic Dream. Цей ремастер робила компанія Aspyr, котра більше відома тим, що займається портуванням та виданням ігор на Mac OS X та Linux. У них взагалі немає спеціялістів по намалюванню текстур та тому подібне, бо це команда портувальників, не більше.
    Особисто я взагалі здивований, що вони ще й додали підтримку ґеймпадів.

    • Oleh Kulikov

      От у тому й річ. Ремастери мають тесати безпосередньо розробники (оригінальні або ж поточні власники бренду), а не цілковито сторонні команди, які до того ж не мають відповідних умінь.

      Це до слова, черговий ляпас Кейджу і Ко та підстава зняти ще 5 балів з оцінки ремастера :)

  • Роман Годішевський

    Завдяки цій грі я відкрив для себе чудову групу Theory of a Deadman, а ремастеред ще не спробував пограти, але думаю що оцінка заслужена.