Огляд Far Cry 4

Шутери у відкритому світі, які не призводять до нудьги навіть після проходження сюжетної кампанії — не таке вже й буденне явище. Far Cry 4 можна без вагань додати до когорти таких проектів, адже це не просто пісочниця на кшталт „розваж себе сам“. Це правильний набір інструментів для розваг на будь-який смак, який має вивірений рецепт щодо застосування цих інструментів.

Туризм в гарячій точці

Ейджей Ґейл вирушив до Кірату (вигаданий розробниками регіон у Гімалаях), щоб дотриматися обіцянки і розвіяти рештки матері на історичній батьківщині. Проте на в’їзді до цього мальовничого краю автобус нашого пасажира зупиняють, і що відбувається далі, я краще покажу:

Так ви і познайомилися зі самопроголошеним правителем Кірату, який самою своєю присутністю викликає цілий спектр вражень. Пані та панове Пейґан Мін! Диспотичний правитель, тиранію якого вам доведеться спинити.

Як ви вже зрозуміли, пан Мін — особистість доволі весела. Гумору сценаристам справді не позичати: ми не раз почуємо балачки Пейґана про запрошення Кань’є Веста в якості подарунка на свій день народження, про його прихильність до соцмереж, а також про демократичність його правління. Але ніщо не заважає йому вмить кардинально змінити свої настрої і вбивати всіх довкола.

Антигерой вийшов гідним слави Вааса Монтенеґро — харизматичний, ексцентричний, безжалісний і цікавий. Влада для нього — тільки інструмент, що дозволяє розважатися і жити в своє задоволення. Пейґан Мін — одна з найбільших прикрас гри, деколи його навіть вбивати не хочеться. Єдиним мінусом є те, що поганця в грі вкрай мало.

Раджу спробувати кальмара

Після незабутнього обіду в маєтку Міна на самому початку гри, ми дізнаємося, що наш тиран якимось чином знав матір головного героя і тепер чомусь проявляє неабияку цікавість до нього. Тут у нас виникає вибір: залишитися і дізнатися мотивацію ворога, тим самим закінчивши гру за 20 хвилин, або втікти з полону за допомогою бійців армії повстанців „Золотий шлях“ і записатися до їх лав. Звісно ж доведеться обрати останнє. Щоб і далі не спойлерити, скажу, що так і зав’язується історія, де турист із США стає надією населення на перемогу, мир і процвітання.

Far Cry® 42014-11-19-2-15-36

Упродовж проходження нам доведеться обирати між двома лідерами повстанців, далекоглядною Амітою та консервативним Сабалом. Сюжетна лінія змінюватиметься відповідно до того, кому з них ми допомагатимемо, адже наш вибір — це вибір усього руху повстання. У підсумку нас чекатиме різне майбутнє народу Кірату. Таке нововведення у спосіб подання історії не те щоб є чимось інноваційним, але свого ефекту додає.

Веселощі починаються!

З перших же секунд вільного пересування місцинами Кірату, стає зрозуміло — нудьгувати не вийде. Ігри з відкритим світом,спонукають до широкого його дослідження і головне, щоб досліджувати було весело. Тут Far Cry 4 бере все найкраще з попередньої частини серії і множить мінімум на півтора.

Усі принади острівного архіпелагу третьої частини оздоблені засніженими гірськими хребтами чималої висоти, флора і фауна яких може затнкути за пояс сам Skyrim. Додайте сюди десятки видів зброї (від ножа до ручного гранатомета з можливістю кастомізації), спорядження для підкорення гір, крилатий костюм, двомісний гелікоптер та всі можливі чотириколісні засоби пересування. Такими словами можна коротко охарактеризувати Кірат.

Казкова реалістичність

Про візуальну складову можна говорити годинами. Ubisoft однією з перших пішла в напрямку максимального використання можливостей нових консолей, що в свою чергу позначилося і на ПК-версії. Системні вимоги з кожним новим ААА-проектом невпинно йдуть угору, але у випадку з іграми Юбі — виправдано.

FC4 вражає масштабністю, візуальною довершеністю та увагою до деталей. Де б ви не перебували, у водах гірської річки чи на висоті кількасот метрів, гра не дасть засумніватися у довершеності природи навколо.

Йдеться вже навіть не про роздільність текстур чи кількість поліґонів, тут графічна частина переходить в площину віри у справжність цього світу, яка обмежується тільки потужністю вашої машини. Закінчити цю тираду можна тільки згадкою про наявність фоторежиму, який дозволяє прибрати увесь інтерфейс і робити знімки для стільниці, спостерігаючи за красою засніжених гір.

Механіка дозвілля

В основі класної пісочниці мусить бути різноманіття механік взаємодії з ігровим світом та побічне дозвілля. Багато ігор намгаються штучно продовжити час вашого перебування в них, але не Far Cry. Прямуючи на сюжетну місію, ви відволікатиметеся сотнею факторів, які жодним чином не хочеться пропускати. Тут виявиться зовсім близько наглядова вежа, захоплення якої традиційно для Ubisoft відкриває певну частину ігрової мапи; за нею форпост, захопивши який ви отримаєте територіальну та чисельну перевагу союзників у бою; а між ними трапляться кілька носорогів, за шкуру яких ви покращите спорядження.

Захоплення будь-яких ворожих територій стало в рази різноманітнішим, адже в грі з’явилися слони! Велетнів можна нацькувати на форпост і просто спостерігати, як вони затопчуть та розкидають усіх ворогів або осідлати та власноруч роздати підсрачників неприятелям.

До слова, різношерсність фауни, порівнюючи з FC3, виросла на декілька пунктів і тепер полювання на місцевий звіринець можна виокремити, як повноцінну гру в хижака. Хижі тварини, як то тигр чи леопард, потребують більш стелсового підходу — це вам не дику свиню, наздогнавши, зарізати.

Масові розбірки

Ще одне чудове нововведення — сюжетний кооператив на двох. Просто уявіть усе вище описане, але у компанії з другом. Польоти на гелікоптерах, зачистки хвиль ворогів, сидячи на слонах, тактична кооперація з широчезними можливостями для маневрів. Наприклад, напарник може зачепитися за керований вами гелікоптер спеціальним гаком, таким чином ви садите його на дах будинку і він знімає ворожого снайпера. Ну хіба це не межа кооперативних мрій? Порівняти можна хіба що з мультиплеєром Just Cause 2, але там трішки інші пріоритети.

coop

До слова про мультиплеєр. Окрім сюжетного кооперативу у грі присутній класичний багатокористувацький режим. Розділені на дві команди, гравці змагаються в звичних дезматчах, захопленнях точок тощо. Створення локацій для мультиплеєра є вільним для всіх охочих, адже розробники надали чудовий редактор мап, що в свою чергу означає тонни користувацького контенту та ще більше ігрового досвіду.

Що ж ми отримали

Деякі видання підхопили вислів фанів „Far Cry 3.5“. Чи були вони праві? Вважаю — ні. Хоч четверта частина багато в чому копіює попередницю, прихильники відразу розпізнають схожість з деякими прийомами третьої частини, але все ж — це величезний крок уперед. Ще один приклад правильного розвитку серії за принципом виправлення помилок та пошуку розвитку.

Far Cry® 42014-11-26-0-56-55

Мертвий двійник Міна. Не спойлер :)

Far Cry 4 — чудовий шутер у чудовому відкритому світі, який дозволяє провести не один десяток годин за цікавою історією та незабутньо повеселитися з друзями. Однозначно один з найголовніших релізів року, не зіграти в який — просто злочинно. :)

Підсумок


Варто оплесків

Варте уваги, якщо Ви:

  • цінуєте ігрову свободу
  • бажаєте нових вражень

Не варте уваги, якщо Ви:

  • віддаєте перевагу скриптовим шутерам
  • ідіот

Приєднуйтесь! Ще більше коротких, але цікавих новин в нашій групі VK: vk.com/playua


Вам це може сподобатись

Приєднуйся до обговорення →
  • Вова Собко

    Гарна гра.

  • Marick

    пфф))
    капець просто порада : Не варте уваги,якщо ви ідіот =)

    • Інтригує, правда? =)

      • don kihoteUA

        я хоча й фанат Far Crу але за таких умов всі хто не зіграли – ідіоти)

        • Мова йде про те, що гра варта уваги, а зіграти чи ні/купити чи ні — ваш вибір…

        • PaShKoMeTR

          всі хто не ХОЧЕ ГРАТИ І КАТЕГОРИЧНО ВІДВЕРТАЄ ГРУ! ти плутаєш

  • >Не варте уваги, якщо Ви ідіот

    Ого, ПЮ

  • Роман

    Нууу Кірат не такий вже і вигаданий регіон в Гімалаях. Він і справді існує,але чи ідентичний в ФК4 це сумнівно)
    Огляд хороший.Гра чудова.Не відпускала від ПК до останнього побічного квесту)

    • ” Кірат Чулі (Пік Тент) (7362 м) — вершина масиву Канченджанга, в центральній частині Гімалаїв.” — з Вікіпедії.
      Як бачиш це не регіон, а вершина. Мабуть розрозбники запозичили назву звідти, але це не країна, як відтворено в грі.

  • freexomka

    Перше, що я зрозумів, це те що я ідіот.
    Друге, це те що Юбісофт молодці і про неймовірну кількість багів всі вже забули. Оскільки у випадку з Юбі — виправдано.

    Ubisoft game is a game about shooting things, climbing things and collecting things. It is $60. (C) TotalBisquid

    • Бісквіт тотально падає в моїх очах… Я можу сказати ту ж фразу про кожен другий шутер, але це не зробить з нього Far Cry…

    • Timur Suleimanov

      плюсую. знову-таки, 90 балів- занадто завишено. Ще додам, що це юбісофт. Вам відомо як вони взагалі відносяться до ПК-геймінгу?:)

      • То ви не в курсі, що пріоритетною платформою FC4 була ПК? Це не порт, до речі. Не треба робити висновків з неба про те як Юбісофт відносяться до ПК. До слова це чи не єдина мейджор контора, яка практично всі ігри випускає мультиплатформою або портує їх згодом. Плюс до всього єдина, яка не боїться експерементувати і має найширше жанрове портфоліо та кількість нових інт. власностей евер.

        Висновок?

        • Timur Suleimanov

          lol. яке тут небо… я навіть не заю що сказати:))) добре, давайте так. Юніті нещодавний знаєте? баги які там в ПК версіїї знаєте? А ще, як вам системні вимоги? можливо ви тут бачите щось інше, але я тут бачу, як юбісофт намагається двічі наваритися: спершу на ринку консолей, показуючи що гра там стабільніша(а ігри там дорожчі, до речі), щоб люди там купували. А з розробниками заліза юбі домовилися, завищаючи нереально системні вимоги. Це ж вочевидь завишені вимоги, я сподіваюсь тут ви згодні. Ось вам плюси в сторону цієї теорії http://www.forbes.com/sites/jasonevangelho/2014/11/14/its-time-to-boycott-ubisofts-pc-games/ Тут до речі написано ще й те, що вони не дуже люблять ПК:)

          Есперементувати?:)) ага, давайте ми і в цю гру вставеме.. ВИШКИ. Людина зверху правильно процитувала Ubisoft game is a game about shooting things, climbing things and collecting things. It is $60. (C) TotalBisquid

          Я вам ще нагадаю про юплей та тисячю багів пов’язаних з ним. Ось вам стаття http://geektimes.ru/post/241508/

          • Всі бачать тільки Юніті і її баги… А як вам Beyond Good & Evil, Brothers in Arms, Might and Magic, Prince of Persia, Rayman, Splinter Cell, Driver?

            Дійсно, всюди вежі. Хвалити нема за що…

          • POROSUS

            “Це ж вочевидь завишені вимоги, я сподіваюсь тут ви згодні.”
            Не згоден, навіть Ubisoft пояснювали, що грі такі ресурси потрібні через велику кількість ніпів, що створюють “живий” Париж.

          • Timur Suleimanov

            не вірю. замилювання очей.

          • вимоги CoD:AW, от де замилювання очей

  • ilior

    “ЧУДОВА ГРА. МАСТ ХЕВ!!”- сказав я, аби не подумали, що я ідіот

  • DimaZp

    Перехвалили, гра непогана, але відчутно слабша за попередню.

    • Конкретніше плз, чим слабша? Цікаво ж…

      • DimaZp

        – Сюжетні місії на порядок слабщі, довго розписувати чому, раджу просто порівняти.
        – Аван-пости та вежі, наче все те саме але не так винахідливо.
        – Багато нових видів побічних міссії але не всі вдалі.
        – Оточення, місцями, настільки живе що аж нудить, не можливо три кроки спокійно ступити. (При чому навіть на територіях які ти звільнив, солдати все одно продовжують безсоромно їздити.)
        – Кірат більше схожий на банальну роботу в редакторі мап, ну не вклали в нього стільки душі та винахідливості скільки в острів. Не викликає бажання його досліджувати просто заради красивих місць.
        – Сюжет більш стандартний та шитий білими нитками. Персонажі пласкі, деякі намагаються бути цікавими, але виглядає це вимучено. Наприклад є такй персонаж “Лонгін”, я аж здивувався як можна було створити такого поганого персонажа. Паган – Мін ні в яке порівняння не йде з Васом.

        Я не кажу що гра зовсім погана але гірша за третю і на 90 балів не тягне. Взагалі вона мені нагадує ситуацію з “Archam Origins” яка впринципі тягне за рахунок крутезної механніки попередної гри, але не має стержню.

        • Oleh Kulikov

          • Паган Мін саме як персонаж, а не рекламна картинка, втоптує Вааса у багно. // Аж дивно, що ніхто з армади “Вас краШЧий” не може аргументовано пояснити, чим саме :)
          • Щодо сюжетних місій — цілком і повністю згоден. Ось до чого призводить інтеграція коопереативу в основну кампанію.
          • “Оточення місцями, настільки живе, що аж нудить, не можливо три кроки спокійно ступити.” — і далі з якогось дива фраза про солдатів. Оточення = солдати? Ми зараз про ту ж гру балакаємо.
          • От якраз зі сюжетом у FC 4 проблем нема. Жодної. Так, він поданий не так яскраво, як у “трійці”, що абсолютно не впливає на його глибину.
          Але про це іншим разом.
          Сюжет FC 4 вартий окреомї розмови, і якщо читачі будуть за, підготую окремий матеріал на цю тему.

          • DimaZp

            Ваас був ворогом але викликав симпатію і цікавість, при всій своїй ексцентричності зберігав певну долю адекватності і це робило його більш справжнім. Він не дозволяв собі таких речей як наприклад вбити свого підлеглого або заради забави встромити вилку людині в спину. А Паган – Мін просто карикатурний диктатор-садист і всі його відхилення висмоктані з пальця. Знову ж, я не кажу що він зовсім поганий, просто не досить крутий.

            Стосовно оточення, можливо я неправильно вибрав слово, але я мав на увазі що навколо відбувається аж занадто багато всього. Тільки вийшов за територію аван-посту, як на тебе одразу напали звірі, або солдати, або поруч десь стрілянина, або хтось кличе на допомогу чи ще шось. І якщо в трійці звільнення аван посту вирішує проблему з солдатами і по прилеглим територіям можна практично вільно пересуватись, то тут вони як лазили так і лазять.

            Стосовно сюжету, це довга розмова, тут можна сперечатись.

          • Як я і написав, Мін більш фановий, він роважається, йому і не потрібно бути Ваасом. Та і відхилень, як таких у нього нема. Знову ж таки, чувак просто куражиться. Якщо вам не довподоби його особистість — це не означає, що вона порожня.

            А нарікати на те, що світ занадто живий? Тут я навіть не знаю як реагувати. Ніколи не думав, що це може бути мінусом.

          • DimaZp

            Виявляється може, коли тобі це все кидають прямо в обличчя. Десь попадалася така фраза “Більшість іогор про вбивство, Far Cry про полювання”. У FC4 у мене таке відчуття що полюють на мене.

            Стосовно Паган Міна, я все-таки вважаю що тут діло у якості проробки персонажів.

          • Змиріться з тим, що Паган Мін не Ваас. Можливо, ви ще скажете, що Супермен кращий Бетмена, чи навпаки? Чи порівняєте Шерлока з Пуаро? Щодо плоскості другорядних персонажів – згадайте кілька десятків людей з реального життя. Персонажі у грі мають бути різноманітні і викликати у вас всю гамму почуттів – захоплення, ненависть, співчуття, інколи навіть нудьгу. “У FC4 у мене таке відчуття що полюють на мене.” – тут просто немає слів. Ви думаєте, що реальному ворогу не начхати якого кольору у вас місцевість на мапі? Те, що грає постійно тримає гравця у напруженні і максимально наближує ігорові умови до реальних – однозначний плюс. Думка, що гра є нецікавою чи огидною лише для ідіотів є виключно суб’єктивною думкою оглядача. Якщо ви ображаєтесь через такі дрібниці то мені вас просто шкода.

          • Ernst_09

            В третій після звільнення аванпостів було просто нецікаво.
            От друга була класною в плані солдатів, ніяких тобі добрих чуваків поганих чуваків просто кретини які шмаляють один в одного з мінометів.
            І правильно, а то з’являється якийсь чувак з америки і сам один рятує місцевих від злих піратів, бо вони без нього не можуть.(дурня же ж)

          • Oleh Kulikov

            Читаю ваш перший абзац і відверто регочу. А ви в курсі, що в іграх треба не лише дивитися, а й слухати і читати? Тоді би ви не писали нісенітниць типу “Він (Ваас) не дозволяв собі таких речей як наприклад вбити свого підлеглого або заради забави встромити вилку людині в спину” і “Паган – Мін просто карикатурний диктатор-садист і всі його відхилення висмоктані з пальця”.
            // Діалог вичерпано.

          • DimaZp

            А де написано протилежне?

  • Dmytro92

    Сам перепройшов 3-тю частину бо там дуже цікаво в стелсі звільняти аванпости, і порівняно з 3-ю частиною тут набагато більше схожих моментів: великі аванпости, випадкові події, звільнення заручників і т.д. Сюжетну частину навіть не тягне проходити настільки цікаво перебувати в тому світт.

  • Timur Suleimanov

    отакої, то я “ідіот”, судячи з висновків автора..?

  • Timur Suleimanov

    і з “ідіотами” полегше. Ображати людей, через якісь суб’єктивні смаки якось непрофесійно як мінімум.

    • Oleh Kulikov

      А де ж тут пряма образа?
      Cлово вжито в анти-рекомендаціях. Тобто за наявності цієї ознаки для себе в цій грі не знайдете нічого приємного чи цікавого взагалі.
      А Far Cry 4 грає на багатьох фронтах і має бодай якусь цікавинку для різних типів людей (не тільки ґеймерів). Тому у випадку цієї гри буркати і плюватися АБСОЛЮТНО від всього — це ідіотизм.

      • Timur Suleimanov

        Cлово вжито в анти-рекомендаціях. – тобто якщо людина важає себе ідіотом, то їй краще не грати?

        • Ні, якщо вона вважає FC4 не вартою уваги — вона ідіот. Суб’єктивізм звичайно, але це той випадок, де таку антирекомендацію написати варто.

    • Oleh Kulikov

      Візьмемо, наприклад, Dragon Age: Inquisition. Я не люблю ігор BioWare, не люблю шаблонне супергеройське фентезі, відкриті світи, нав’язливий гомосексуалізм, мені плювати на картинку і відкритість світу.
      Але хіба це все, що є у цій грі? Далеко ні.

    • Android_AS

      Вони самі не знали, що пишуть. Я оминаю гру увагою, але моя довідка від лікаря чітко вказує, що я не ідіот, не психічно хворий, і взагалі дозволили користуватися зброєю. Так що хай уважніше ставляться до непрямих образ.

      Хоча, якщо це ініціатива того, про кого я думаю, тоді це стає зрозумілішим.

      • О боже! Як я міг? Піду поїм…

        • Android_AS

          Смачного)

  • Люди, годі вже з’ясовувати ідіоти ви чи не ідіоти. Як вам огляд загалом? Нам же Юру потім оцінити треба буде і вирішити чи відпускати його родичів, а чи ще потримати в заручниках, щоб поліпшив рівень якості своїх текстів.

    • ilior

      Я б ще трошки потримав.) А насправді, огляд файний, підмічені цікаві деталі. Єдине з оцінкою в 90 не згоден. Десь 80-85 ( звичайно, це лише моя думка)

    • freexomka

      Загалом – все дуже добре написано, окрім деяких речей.
      Не ясно, за що Юра хвалить Юбісофт, які взагалі не вміють нормально оптимізувати свої ігри.
      Та й оцінка завелика, як на гру в яку ми вже грали, як на мене. Тобто це думка оглядача, з якою я не згідний, до написання вона нічого немає.
      Все той же “Ідіот”
      Та одна помилочка в тексті.

      А так то можете відпускати родичів Юри, все нормально.

      • Ок. Відповім.
        Юбісофт хвалю за відсутність боязні помилитися. За те, що вони ризикують і задають планку, до якої деяким мейджорам далеко. Згідний, баговитість деколи трапляється, але це якраз плата за ризик. До того ж FC4 особисто в мене працює відмінно, ніяких нарікань.

        Пройшовши гру хоча б на 50% оцінка мало кому може здатися завищеною, ігор з таким простором та можливостями не багато, їх потрібно цінувати.

        #ідіот

  • Brian Rowley

    Загалом огляд нормальний. Сподобалась наявність відео в тексті – огляд більш інформативний. А “ідіот” це було зайве.

  • Guest
  • InKviZ

    Перші скріншоти українізації Far Cry 4.

    • Запропонуй у спільноті ВК, а я опублікую, там більше людей помітять. Ну і тримай нас в курсі, зробимо новину, коли вийде українізатор. То ж буде українізатор, який можна буде поставити на ліцензійну копію гри?

      • InKviZ

        Та я не знаю що саме запропонувати у ВК. Написати, що розпочато українську локалізацію Far Cry 4, чи як. Буду повідомляти прогрес перекладу, надаватиму скріншоти і так далі. Українізатор буде ставитись як на піратську так і на ліцензійну версію гри.

        • Тримайте мене в курсі щодо просування локалізації, надаватиму підтримку в соц. мережах. Пишіть на linerhead@playua.net або в твіттер @linerhead

          • InKviZ

            Окай.