Огляд Galactic Civilizations 3

Давно вже не виходило у світ добрих покрокових стратегій на космічну тематику, а та ж таки Sid Meier’s Starships вийшла доволі посередньою. Але тут з’являється Galactic Civilizations 3 — нова 4Х стратегія від Stardock Entertainment. Вона — ідейний спадкоємець таких титанів жанру, як Alpha Centauri або Master of Orion.  Отож, варта нова Galactic Civilizations прийняти естафету топової космічної стратегії чи ні?

2015-05-29_00006

Чи пишалися би предки?

Гра не цурається спадщини своєї попередниці, та все ж зміни є — як хороші, так і погані. Так, політичний бік гри зазнав суттєвого спрощення, тож наразі можна забути про уряд, вибори та шпіонаж. Принаймні, до наступних доповнень/оновлень, або доки пряморукі гравці не зроблять відповідні модифікації. Взаємодія з іншими фракціями відбувається лише на базовому рівні: мир, торгівля або погрози. На перший погляд — це відверте оказуалення, а так воно і є.

Позитивний бік невдалого рішення: з іншого боку, подібне нововведення привертає до Galactic Civilizations 3 увагу нової аудиторії і гарантує комфортну гру.

Доступні три стилі керування: злостивий, прагматичний та вигідний. Причому в кожного з цих способів правління є по чотири підстилі, кожен зі своїми приємнощами. Розвиваються вони автоматично, залежно від ваших рішень у певних кризових ситуаціях. Наприклад, якщо ви зустріли на колонізованій планеті щось незвичне, або сталась якась несподіванка, нам завжди дають три варіанти розвитку подій — по одному на кожен стиль. За це ми отримуємо очки досвіду для цього політичного напрямку. Залежно від прокачки це може дати додаткові кораблі-конструктори або кілька зайвих торгових маршрутів. Особливо приємно, що ніхто не забороняє розвивати відразу дві гілки або й усі одночасно — все одно працюватимуть бонуси від кожного стилю!

Старий добрий редактор рас дозволить створити свою неповторну цивілізацію, обрати їй характеристики й навіть написати історію походження як раси загалом, так і її лідера зокрема. Крім того гравці, котрі мазохісти прагнуть виклику, можуть ускладнити собі гру. Варто лиш скидати характеристики до від’ємних значень і не використовувати здобуті очки на якісь позитивні бонуси.

Розвиток технологій став зручнішим і комплекснішим. Відтепер для деяких нововивчених технологій можна обрати одну з кількох особливостей, придатних для вашого стилю гри. Наприклад, при покращенні променевої зброї можна вибрати, зробити її потужнішою, швидшою, або ж дешевшою у виробництві. Дерево технологій зручне й зрозуміле, хоча новачки в жанрі можуть спершу відчувати певний дискомфорт.

GalCiv3

Космос сам не завоюється

Для цієї справи потрібні космічні кораблі або ж дипломати. В Galactic Civilizations 3 простіше це зробити за допомогою могутніх флотів, тож зорельотам у грі відведено достатньо багато уваги.

Хребтом космічної експансії є флоти. У Galactic Civilizations 3 не вийде просто напхати найдорожчих корабликів на ліміт у один флот і йти нагинати всіх довкола. Оскільки кожен корабель має унікальну спеціалізацію й різні види озброєння (лазери, ракети, кінетична зброя тощо), є сенс викроїти трохи часу й помізкувати над складом своїх флотів, адже добре збалансована космофлотилія може розбити навіть чисельннішу армію ворога.

Окрім цього, для тих, кому не подобається базовий вигляд кораблів, у грі є редактор, що дозволяє з доступних компонентів (котрих є вистачає) створити свій власний дизайнзорельота. При цьому практично кожен модуль можна розтягувати, крутити, обертати тощо. Тож будь-хто може зробити свої кораблі з неповторним дизайном і вишуканою естетичністю, або, як це вийшло в мене, — летючі непорозуміння, обвішані абичим.

GalCiv3

А на онтій планеті огірочки посаджу…

Нікуди не поділася й необхідність колонізувати, або ж захоплювати планети, щоби крок за кроком домінувати в космічному просторі. Робиться це однаково за допомогою колонізації та побудови космічних станцій.

Розвиток планет відбувається доволі стандартно: кілька промислових будівель для прискорення появи інших споруд, кілька дослідницьких та щось для населення й планетарного захисту. Загалом ця справа доволі рутинна, бо вже за кілька годин гри напрацьовується вище згадана схема, яка вимушено змінюється під впливом особливостей планет.

Космічні станції — ось що дійсно варте уваги. Для їх побудови треба виконати лише дві дії: побудувати корабель-конструктор та прилетіти ним на бажане місце. Цікаві ж вони тим, що після побудови можна за допомогою кораблів розширювати станції та укомплектовувати їх найрізноманітнішими модулями. Так, у секторах багатих на ресурси, слід добудувати гірничий модуль, біля залишків ксеноцивілізацій — археологічний. Також можна поширювати свою культуру, або ж зробити пункт спостереження. Загалом розвиток станцій — доволі значна і разом з тим цікава частина гри. Якби ще станції підлягали кастомізації — ціни б їм не було.

Galactic Civilizations III

Ми не самотні у Всесвіті!

У Galactic Civilizations 3 вперше в серії присутній мультиплеєр, який суттєво збільшує потенціал гри. А якщо врахувати, що користувацьку гру (поки лиш проти ШІ) можна зробити з приблизно СОТНЕЮ імперій, то можна припустити, що незабаром  почуємо про чудернацькі мегабитви на кілька сотень годин.

Графічно гра виглядає доволі пристойно. Картинка загалом непогано передає атмосферу космосу, а деталізація зорельотів і планет тішить око. Дизайнерським нововведенням в цій частині є те, що вперше в серії розробники використали шестикутні поля замість квадратних, та й форма мапи зазнала тих самих змін.

Galactic Civilizations III

Словом, зроби сам

Ігровий редактор дозволяє гравцям виправити те, що вони вважають за потрібне. Крім того, незабаром гра отримає свій закуток у Steam Workshop, тож всі охочі зможуть поділитись своєю творчістю — як створеними зорельотами, так і повноцінними модифікаціями. Загалом, цей інструментарій суттєво збільшує тривалість життя гри, що не може не тішити.

Galactic Civilizations 3 — свіжий подих для любителів космічних 4Х-стратегій, котрого не було з часів Alpha Centauri або Master of Orion 2. Доволі невисокий поріг входження, непоганий темп гри, широкі можливості кастомізації та модування й цікавий ігролад роблять Galactic Civilizations 3 гідним конкурентом покрокових стратегій дядька Сіда, а в дечому навіть перевершує їх.

Підсумок


Варто оплесків

Варте уваги, якщо Ви:

  • фан 4Х стратегій
  • вам обридла Civilization
  • хочете новий Master of Orion

Не варте уваги, якщо Ви:

  • любите казуальні покрокові стратегії
  • фан політичних маніпуляцій

Приєднуйтесь! Ще більше коротких, але цікавих новин в нашій групі VK: vk.com/playua


Вам це може сподобатись

Приєднуйся до обговорення →
  • POROSUS

    За описом дуже нагадало Sins of a solar empire, але вона не покрокова, а так дуже схоже.

  • Інна Володимирівна

    Боже, що зробили з грою?!!

    • Олександр OMHRazr Масний

      трохи підправили,трохи пофіксили,захотіли залучити нових гравців,ібо зі стратегіями останнім часом трошки біда)))а так все ок))))

    • Malaggos Godeghym

      Та нормально все, не гарячкуй)

  • Олександр OMHRazr Масний

    трошки залегенько грається,але в принципі сама по собі гра непогана))))

  • Aken Bosch

    Коли нарешті розробники 4Х космо-стратегій скинуть окови MoO? Людській ностальгії неможливо угодити, і не треба. В мене практично від кожної космостратегії складається враження, що розробники навіть не пробують придумати щось нове. Апогеєм став Стардрайв 2, який настільки точно копіював МоО, в тому числі повний ідіотизм як наприклад необхідність мільярдів людей у с/г та у промисловості, що якби я міг би просто взяти на GoG МоО і отримати практично той самий результат за меншу ціну. (Доречі цього чомусь багато ностальгуючих не робить. Напевно бояться розвіяти дим ностальгії.)
    Star ruler 1-2 став приємною несподіванкою. Так можливо ігри вийшли зі своїми проблемами і косяками, але розробники хоча б попробували створити щось нове. (Sins of a Solar Empire і Sword of the Stars те саме)
    P.S. Ні я не хочу новий MoO я хочу нову гру.

    • Рома Береговий

      Спробуй пограти в Endless Space

      • Aken Bosch

        Грав