Огляд Mortal Kombat X

Mortal Kombat — серія, яка збирала нас біля ігрових аркадних автоматів, екранів стареньких телевізорів з підключеними 16-бітними SNES чи SEGA , а десяток років потому, розвалившись на дивані з ґеймпадом в руках, ми граємо на двометрових телепанелях (ваш життєвий досвід може не збігатися з досвідом Юри Лупула — прим. ред.). Прогрес франчайзу вимірюється кілометровими кроками, але кожного разу ми згадуємо ті лампові вечори з літрами крові, трощеними кістками, неймовірними комбо випадами та масою веселощів.

Здавалося б, побити планку якості Mortal Kombat 2011-го року вкрай складно, але кому це під силу, як не самим творцям серії? Видно, що Ед Бун і компанія підійшли до прямого продовження MК9 зі захмарним рівнем мотивації, адже дев’ятка продалася чималим накладом і отримала вельми схвальні відгуки від преси та гравців.

І от 14 квітня 2015 року ми побачили вже десяту інкарнацію замінника реальної фізичної розправи. Декількома словами гру можна описати класичним прислів’ям: величезна бочка меду з маленькою ложкою дьогтю. Спершу про ложку…

2015-04-16_00018

Фатальний реліз


11585_mortal-kombat-x

Mortal Kombat X — перша гра серії, яка зарелізилась одночасно на консолях та ПК. Неймовірне досягнення ПК-аудиторії, адже до цього випадку розробники вважали, що православна платформа — не місце для ігор цього жанру. Можемо тільки уявити реакцію пана Буна, коли MK9 продався майже мільйонним накладом у Steam. Ед визнав, що помилявся і довів лояльність одночасним релізом на всіх великих платформах. АЄОА.

У той час, коли консольники вже вивчали нові Fatality, пекарі постили дедалі більше критичних відгуків на форумах Steam про непрацездатність гри. Річ у тім, що розробники в співпраці з Valve вирішили протестувати нову модель завантаження гри — Streaming Download (потокове завантаження). Спершу ви встановлювали основний пакет, а потім вам надавалась можливість довантажити всі елементи гри окремо. Така система мала дозволити грати в МК і в той же час вантажити решту її складових у фоновому режимі. Так от проблема в тому, що після завантаження основи решта елементів просто не були доступні. Все, що ви могли робити в грі — це роздивлятися меню та опції. Сюжетна кампанія, онлайн-складова чи бодай синґловий матч проти NPC були відсутні, окрім того гра постійно вилітала на робочий стіл. Тривали проблеми довгенько, майже добу, але коли нарешті нас допустили до безпосереднього побоїська, стало зрозуміло — воно того варте.

Сюжетна кампанія — новий рівень

(особливо вразливим до спойлерів рекомендую пропускати цей блок)


Як ми пам’ятаємо з подій минулої частини, наш світ стояв перед загрозою знищення. Бог грому Рейден, зібравши найкращих бійців землі, кинув виклик Шао Канові — імператору зовнішнього світу і доля обох світів вирішувалась у сутичках найкращих представників протилежних сторін на аренах турніру “Смертельна битва”. Такі правила встановлено древніми богами, і ніхто не має права порушувати їх.

Якщо коротко, то на турнірі виграли бійці Землі і якийсь час панував мир. Проте темні сили мають намір порушити стан речей. Могутній чародій та некромант Куан Чі, підібравши шолом переможеного Шао Кана, вирішує вивільнити бога-вигнанця Шиннока. Разом вони планують обійти правило “Смертельної битви” і захопити контроль над усіма світами.

З часу цих подій минуло 25 років, війна між світами не вщухає, а встановлені раніше правила вже не мають ніякої ваги. Наші герої стали старшими, мудрішими, відповідальнішими, а дехто навіть дітей встиг завести. Рейден, Соня Блейд та її вже колишній чоловік Джонні Кейдж стоять на чолі опору силам зовнішнього світу, які проводять повномасштабну експансію під головуванням Куан Чі. Заволодівши тілами захисників землі та бійців Шао Кана, померлих у попередніх боях, некромант намагається відшукати таємничий амулет, сила якого може вивільнити Шиннока і покласти край людській цивілізації.

2015-04-15_00024

На передній план виходить молоде покоління бійців нашої планети. Донька Джонні Кейджа та пані Блейд — Кессі Кейдж, Джекі Бріґз — донька Джекса, Кунґ Джин — нащадок Кунґ Лао та Такахаші Такеда — син Кенші, сліпого самурая-медіума. Четвірці друзів доведеться здійснити подорож свого життя і виконати вказівки командування задля перемоги у війні. 12145_mortal-kombat-xУ той же час ікони серії Скорпіон та Саб-Зіро намагаються примиритися і об’єднатися з бійцями повстання.

Сюжетна кампанія подається у фірмовому стилі NetherRealm, як один неперервний фільм зі вставками ефектних QTE. Нас кидають по різних світах з різними героями. Історія виглядає доволі цілісною, немає очевидних сценарних просідань чи затягнутості. Те що відбувається, має логіку попри фентезійність подання. Сутички заради сутичок зникли, якщо героям і доводиться вступати в бій, це зумовлено конкретною необхідністю, питань “чому?” і “навіщо?” не виникає. Описане дійство приправлене чудовим гумором, переважно сімейства Кейдж, та операторською роботою гідною Зака Снайдера — весело, ефектно, жорстоко, цікаво.

Видно, що окрім склеювання ігроладу нам дійсно хочуть розповісти цікаву історію. Яка між рядків підіймає чимало дорослих питань. Відповідальність батьківства, самопожертва, цінність дружби та наслідки зради. Здавалося б просто черговий Mortal Kombat — кишки, кров, м’ясо. Але взята планка якості ігрового наративу приємно дивує, а це, на секундочку, — файтинґ! Словом, час, проведений за режимом історії, не буде змарнований.

Ґейм — чорт забирай — плей!


Симбіоз файтинґової механіки МК9 та попередньої роботи студії — Injustice: Gods Among Us — так коротко можна описати бої в Mortal Kombat X. Система бою залишилась такою ж динамічною та інтуїтивно зрозумілою, плюс з’явилась більша варіативність завдяки інтерактивним локаціям та різним стилям бою кожного персонажа. Як ви пам’ятаєте з трейлерів, кожна локація оснащена предметами, які можуть стати зброєю. Така система перекочувала зі згаданої вище Injustice, але окрім гілок дерев, відер, бочок та іншого непотребу, який можна запустити в щелепу противнику, на деяких аренах можна вхопити навіть живу бабцю і, метнувши в ворога, перетворити на підстаркуватий фарш. Окрім того, тепер практично неможливо затиснути противника до краю локації, адже з кожного кінця арени можна вискочити, використавши бортики у вигляді уламків транспорту, дерев тощо.

2015-04-15_00012

Ще одним нововведенням є стилі бійців. Перед підтвердженням вибору того чи іншого персонажа ви можете обрати один із трьох модифікаторів зовнішнього вигляду. Окрім косметичної зміни вони несуть зміни в комбінаціях ударів . Тобто кожен ігровий персонаж по суті перетворюється на трьох! Як на мене — вельми непогана ідея. Комбінаторику випадів, до речі, змінили, завчені з попередніх частин серії ударів втратили свою актуальність, але воно й на краще, всі гравці в рівних умовах.

Найсмачніша частина кожного бою, тобто можливість виконати вже всім знайоме Fatality задля добивання нікуди не поділась, натомість поповнилась новими аналогами. У нашому розпорядженні такі опції як Brutality, Quitality та Faction Kill.

Виконання Brutality потребує чіткого часування. Ви повинні нанести відповідну серію ударів на залишок здоров’я противника в другому раунді, добивши його. Виглядають такі добивання не менш ефектно за вже звичні Fatality.

Quitality — ще одне цікаве нововведення. Виконати таке добивання можна тільки в бою по мережі і тільки в випадку, якщо ваш противник від’єднався посеред матчу. Тобто гра дає можливість поквитатися за спробу несправедливо погіршити вашу онлайн-статистику.

Задля опису Faction Kill потрібне знання терміну Faction в інфраструктурі гри, про це трішки пізніше. Присутня і вже відома нам можливість виконати ультравидовищні серії ударів X-Ray при накопиченні енергії. Вона здобувається виконанням звичайних випадів від обох учасників поєдинку. Проте накопичену таким чином енергію можна витратити й іншим шляхом, скажімо перервавши комбо-випад противника своєю контр атакою чи задля того аби вирватися зі захвату.

Моделювання персонажів також зазнало змін. Нарешті кожен з бійців має власні характеристики зросту, маси чи будови тіла. Тобто ситуація коли кожен персонаж має одинаковий зріст, хітбокси та однакову структуру скелета вже в минулому. Завдавання шкоди тепер вираховується з кожної частини тіла по різному, хітбокси розставлені з розрахунком на ріст та об’єм персонажа, а скелет, який можна побачити при виконанні Fatality чи тих же X-Ray, у всіх різний. Як приклад скелет комахоподібного жіночого персонажа на ім’я Д’вора має блакитний відтінок, таким він і буде відображатись, на відміну від реалізації моделювання в попередній частині, де всі персонажі мали однакову структуру та нутрощі.

2015-04-15_00008

Здобуття нових варіантів Faftality, Brutality, а також концепт-арту та саундтреків гри відбувається у вже знайомому режимі Krypt, де за золото, зароблене під час проходження кампанії чи онлайн-баталій ви можете відкривати нові комбінації доконувальних супер-серій та згадані смаколики.

12151_mortal-kombat-xЛокація з гробницями, трунами, коконами павуків та іншою нечистю виросла та модифікувалася порівняно з попередньою версією. Площа стала в рази більшою, а знаходження всіх колектіблів стало цікавішим та інтерактивнішим. Крипт поділено на декілька окремих зон: цвинтар, печера павуків та древній храм. Кожна зона має свої особливості та своїх ворогів, поява яких ледь не викликала в мене несанкціоновану дефекацію. За кожного вбитого миттєвим QTE виродка в Крипті також дають золото. Режим Krypt виділяється в окрему міні-гру, а деякі дизайнерські рішення щодо локацій просто геніальні.

Масивність онлайну


При переході до онлайнових забав гра розквітає новими барвами. Такою варіативністю та різноманіттям режимів побиття віртуальних противників та персональними випробуваннями зараз не може похизуватися жодна гра жанру. Мережевий код покращився до невпізнаваності, онлайн-матчмейкинґ справляється з пошуком суперника доволі швидко і у всіх режимах завжди є достатня кількість гравців. До того ж можна заздалегідь проглянути статистику противника, його пинґ та навіть профіль Steam. Комфорт і зручність — перше, що кидається у вічі при натисканні на надпис “Online” в меню гри.

Основним мережевим нововведенням є “Фракції”. Після першого ж запуску гра запропонує вам обрати одну з п’яти фракцій. Учасники кожної з таких формацій заробляють очки досвіду та бойові очки для своєї спільноти. Протягом кількох діб між ними іде змагання і члени тієї фракції, яка набере найбільшу кількість очок за відведений термін, отримують значні фінансові вливання та інші ігрові смаколики на свій рахунок.

2015-04-15_00001

Здобування очок досвіду відбувається постійно і у всіх режимах гри, тобто навіть зігравши синґловий бій проти NPC, ви заробляєте досвід для своєї фракції, а також персональний досвід, з ростом якого ви підвищуєте рівень свого профілю та рівень фракції. Отримати бонусні очки можна за виконання Faction Kill, яке я обіцяв пояснити вище. Faction Kill можна вважати різновидом Fatality, вони також потребують завчених комбінацій клавіш та виконуються по закінченні бою.

Окрім цього, щодня вам дається на виконання три партійні завдання (перемогти якогось персонажа, протриматись певний час у бою з персонажем на складності very hard тощо). Також гра може підкидати спонтанні завдання, просто в меню може вискочити повідомлення, де буде сказано, що вам потрібно прийняти виклик специфічного ворога, прийнявши який ви також долучаєтеся до перемоги вашої фракції.

Стандартні режими веж Test Your Might та Test Your Luck поповнилися онлайновими версіями. До гри додали режим з трьома вежами, які випадковим чином генеруються щогодини, щодня та щотижня відповідно. Завдання в таких вежах пропонуються від стандартних “перемогти 5-10 NPC” до “вижити в безкінечних боях на локаціях з модифікаторами”. Модифікатори, як ми пам’ятаємо, можуть змінювати все, від налаштувань керування до змін гравітації. Решта онлайн-режимів, таких як Versus, Survivor чи King of the Hill є доволі стандартними і присутні у кожній грі серії.

Візуальний ріст


Вже вкотре модифікований ігровий рушій Unreal Engine 3 все ще видає чудові результати з огляду на візуальну складову MKX. Не можна сказати, що перед нами нове слово в графічному оздобленні гри, але це однозначно десять кроків уперед після Injustice. До вашої уваги візуальні стандарти новітнього покоління консолей та ПК, деталізованість локацій не викликає нарікань, анімація та детальність проробки моделей персонажів також гідні тільки схвальних відгуків.

2015-04-16_00014

Під час проходження сюжетної кампанії дуже важко відрізнити, де перехід від відрендереного кіно до безпосередньо бою, а це, погодьтеся, досягнення. Усі катсцени дуже кінематографічні — погодні ефекти, вибухи, перестрілки та кулачні бої вражають, як під час поставлених сцен так і під час ґеймплейних відрізків. Словом, графон завезли, до того ж вантажівками.

To Buy? Or not to Buy? That is the question


Ед Бун та вся NetherRealm вийшли на найвищий щабель якості в іграх жанру, щабель, який вони самі і створили. Mortal Kombat X — впевнено посідає перше місце серед файтинґів сучасності. Це відполірована гра, яка виросла в усіх аспектах — брутальна, жорстока, кривава і в той же час неймовірно захоплива і комфортна. Якщо у вас стоїть завдання весело провести час з друзями, побачити цікаву історію і насолодитися віртуальним місивом з розваленими черепами та внутрішніми органами на підлозі, то Mortal Kombat X — це ваш вибір.

Підсумок


Варто оплесків

Варте уваги, якщо Ви:

  • знаєтеся на файтинґах
  • шанувальник серії
  • маєте спритні пальці

Не варте уваги, якщо Ви:

  • не досягли 18-и
  • млієте від пролитої крові
  • не маєте ґеймпада

Приєднуйтесь! Ще більше коротких, але цікавих новин в нашій групі VK: vk.com/playua


Вам це може сподобатись

Приєднуйся до обговорення →
  • Max Brutko

    Дякую. Дуже вичерпно і грунтовно написано. От за такі огляди я і читаю ПЮ.
    P.S. Задоначу Вам на днях пару гривень :)

  • Tony Lain

    Гарний огляд. Більше попільничок для Джакса )

  • Ukrainianguy

    з виходом МК всі забули про вихід

    Tekken 7

  • Вольовий

    Ну нічого собі автор накатав. Ледь осилив увесь текст, але огляд дуже детальний.

    Оффтоп – а це правда, що вас під своє крило хоче забрати холдинг ukr.net?

    • Для мене самого — це новина. Звідки така інформація? Про це десь говорять? Ми в редакції PlayUA нічого такого не чули.

    • Правда. Вони хотіли забрати всю редакцію під свій теґ, але на гонорар Олекси не висачило грошей…

  • Tony Lain

    ***Спойлери*** http://coub.com/view/61559

  • Володимир Тріска

    Шукав інфу про МКХ українською і наткнувся на такий скарб як ваш сайт! Хлопці де ви переховувалися увесь цей час? Незкінченно радий своїй знахідці!

    По темі – огляд нереально вичерпний, прочитав про все що мене цікавило, дякую!!!! Ні, не так. ДЯКУЮ!!!11111

    • PaShKoMeTR

      так так)) вони красавці))
      ласкаво просимо до нашої спільноти ^_^