Огляд Project CARS

Майже чотири роки тому британці з Slightly Mad Studios (розробники серії Need For Speed: Shift) запустили унікальну грошозбірню World of Mass Development (WMD). За умовами цього аналогу Kickstarter, основний бюджет розробки складається з коштів гравців, готових вкластися у цікавий їм проект. І на відміну від Kickstarter, члени WMD беруть безпосередню участь у розробці. Для цього розробники надають гравцям доступ до ранніх версій гри, щоб користувачі ділилися своїми враженнями, зауваженнями та побажаннями на закритому форумі WMD, а у підсумку навіть отримали прибуток із продажів. Так почався довгий шлях Project CARS — гонки мрії, в яку повірили 80 тисяч гравців.

Щойно ви зайдете до головного меню — почуєте неймовірну оркестрову музику, яка проникає углиб душі. Вона просто ідеально вписується у цей проект, роблячи його не просто гонкою, а мистецтвом, в яке хочеться поринути з головою.

Оговтавшись від отакого першого знайомства з Project CARS, ви відразу зможете обрати бажаний режим гри, від самітної Кар’єри і Вільних заїздів до мультиплеєрних перегонів.

Із Івана в пана

Хоча ви одразу можете вирішити, з якого чемпіонату почати проходження, наполегливо раджу прослідувати прикладу великих автогонщиків, почавши зі самісінького “дна” професійного автоспорту — із картинґу.

234630_screenshots_2015-05-17_00038

На відміну від інших представників жанру, тут слово „кар’єра“ цілком виправдовує своє значення. Будьте готові, що навіть на середньому рівні складності кілька годин проходження не зроблять із вас гонщика світового класу. Натомість приготуйтеся до ретельного вивчення поведінки вашого карта і не одного десятка змагань, які ви будете змушені пройти, перш ніж перейдете до престижнішого чемпіонату.

Кар’єра у Project CARS розрахована на максимальне занурення гравця у вивчення і аналіз кожного її аспекту: від налаштування параметрів авто до детального ознайомлення з трасою.

Перед майже кожною гонкою кар’єри ви повинні провести тренувальний заїзд. Хоча його можна пропускати, у жодному разі не робіть цього, адже вивчення траси серйозно допоможе в наступних етапах — кваліфікації і гонки. Проаналізувавши витрати палива і стирання шин, ви зможете визначити чітку стратегію, яка передбачає вибір ґуми, тактики піт-стопів, налаштування тиску у кожному колесі та ще багатьох параметрів, що впливають на поведінку авто. Гра ніби заохочує до експериментів та спроб, які можуть значно допомогти на самому треку.

234630_screenshots_2015-05-16_00001 (1)

Однак не все тут веселково. У меню кар’єри розробники намагались зацікавити гравця потоком новин стосовно останніх перипетій чемпіонату. Проте нічого цікавого ви не знайдете. Тут навіть є місцевий Twitter, але як і в реальному житті, більшість повідомлень — ні про що. До того ж, дуже швидко вони починають повторюватися.

Нещадний реалізм

Фізична складова Project CARS максимально наближена до реалізму. Це один з тих небагатьох симуляторів, які дуже правдоподібно відображають поведінку реального автомобіля на трасі. Навіть за допомоги ABS, кожен гострий поворот може розвернути автівку на 180 градусів. І в цьому буде тільки ваша помилка. Перегазували/різко загальмували/засильно крутонули кермо — і вас уже винесло з траси. Як і в реальному житті, гальмувати краще короткими і плавними натисками на педаль гальма — далеко не в кожному симуляторі враховуються такі дрібниці.

Штучний інтелект поводиться достатньо розумно, щоби створити відчуття гри зі живими суперниками. Побачивши, що ви хочете здійснити обгін на повороті, ваш суперник попереду в цю ж мить притиснеться до узбіччя, не давши вам здійснити маневр.

Кожна автівка поводиться, як індивідуальність і звучить власним „голосом“. Навіть увімкнувши камеру з капоту, досвідчені водії зможуть впізнати за кермом якого автомобіля вони перебувають. Усього в грі представлено майже 70 автівок різного класу: знайдуться тут і гібриди формульних болідів, і класичні авто. Словом, різноманітність класів тішить, а от кількість усіх представлених моделей не дотягує до гідного рівня.

Втім, основна увага зосереджена не на кількості транспортних засобів, а безпосередньо на перегонах. Усі треки повністю ліцензовані і відповідають своїм реальним прототипам. Проїхатись залитою сонцем трасою Монца, випробувати себе на витривалість у 24-годинному марафоні ЛеМан — хіба не про це мріє кожен прихильник великих швидкостей?

Кохання з першого погляду

Графічна складова Project CARS цілком виправдала сподівання. Завдяки грамотній роботі з рушієм, навіть на середніх налаштуваннях графіки гра виглядає неймовірно. Кожна деталь корпусу і салону тішить погляд — хочеться розглядати і насолоджуватись. Якість дерев та інших віддалених об’єктів не така висока, але хіба комусь воно треба, коли вся увага зосереджена безпосередньо на гонці? Картинка яскрава, насичена та інколи навіть привабливіша за реальну.

2015-05-17_00001

Задовго до виходу Project CARS розробники хизувалися динамічною зміною погоди і часу дня. І робили це недарма — на зміну ясній погоді в одну мить можуть прийти грозові хмари. Щойно почне падати температура, двигун це відчує, і тепер йому потрібно більше допомагати педалею газу. Не встигнувши звикнути до такого керування, ви розумієте, що почалася гроза і тепер, коли видимість треку близька до нуля, вашим єдиним орієнтиром стане автомобіль попереду.

Недосконала гра

Інтерфейс, щоправда, не дуже зручний. Доки допетраєте, де змінити ті чи інші налаштування, доведеться покопирсатись в меню. Утім, таки знайшовши те, що треба, ви зможете до дрібниць налаштувати гру під себе. Не хочете, щоб забавка кидала виклик — вмикайте усі функції допомоги і ставте інтелект суперника на мінімальний рівень. Хочете по-справжньому відчути себе у тілі професійного гонщика — ніхто вам і у цьому не відмовить.

2015-05-06_00001

Мультиплеєрні режими хоч і мають стабільну аудиторію, але все ж швидко набридають. Багато гравців тут не хочуть іздити за правилами, а відтак подібні заїзди перетворюється на гру «хто, кого перештовхає».

До мінусів гри, окрім вищесказаних, можна додати невідповідність фізики деяких моделей. Інколи складається враження, що розробники десь наплутали з налаштуваннями — негабаритний карт схильний до заносів навіть при грамотному керуванні, а нешвидкий Ford Focus з усіх сил опирається спробам пройти поворот.

Вердикт

Project CARS — неймовірно красивий та уважний до дрібниць симулятор гонок. Гра, яка не пробачає помилок і змушує вчитися на ходу, чим зацікавить лише ту вузьку аудиторію ґеймерів, яка захоче втонути у ній надовго, щоби вивчати кожен мікро-аспект та аналізувати кожну помилку. Це гра для тих, хто готовий пожертвувати різноманітністю ігроладу на користь тисячної спроби виграти тисячну долю секунди.

Підсумок


Варто оплесків

Варте уваги, якщо Ви:

  • затятий фанат серйозних автоперегонів
  • власник доброякісного ігрового керма
  • готові присвятити грі не один десяток годин

Не варте уваги, якщо Ви:

  • прихильник аркадних гонок
  • граєте з клавіатурою
  • не пробачаєте іграм одноманітності

Приєднуйтесь! Ще більше коротких, але цікавих новин в нашій групі VK: vk.com/playua


Вам це може сподобатись

Приєднуйся до обговорення →
  • Vladimir

    Ця гра не для мене. Полюбляю гонки з на кшталт Нід Фор Спід. Керма не має(
    Графіка в грі суперова, але кабіни відштовхують нереалістичними деталями. Радують око реалістичні краплі води на склі.
    Ці скріншоти з гри з максимальними налаштуваннями?

  • sixshooter

    Нормальна гоночка. Якщо будуть випускати доповення до автопарку, тоді взагалі їй ціни не буде. Фізична модель дуже подобається, дійсно відчувається різниця між різними класами автомобілів, легендарні траси. Чого ще треба маньяку автогоночок?)

  • фізична поведінка авто на трасі – ідеальна (в більшості моделей керованість абсолютно відрізняється і це круто)