Прев’ю Medieval Engineers

Студія Keen Software House (творці відомої Space Engineers), випустили у дочасному доступі Steam своє нове творіння — Medieval Engineers (з назвами хлопці взагалі не заморочуються, еге ж?).

Як і попередня гра, це все та ж пісочниця, де гравець має велику свободу дій і можливостей, лише у світі суворого і приземленого середньовіччя. За словами розробників, часовий інтервал і технології у грі орієнтовані на V-XIV століття нашої з вами історії. Зараз у грі можна будувати різні споруди із каменю та дерева, конструювати механізми (як-от катапульти чи крани), оцінити систему руйнувань та фізику пошкоджень. Тож погляньмо, як це — бути середньовічним будівничим і конструктором на етапі альфа-версії у Medieval Engineers.

ПІСОЧНИЦЯ ДЛЯ ДОРОСЛИХ

Людям, які досі не грали в ігри цього формату, буде дещо складно опанувати забавку, бо офіційний посібник існує лише у вигляді англомовного видива від розробників у спільноті Steam. Проте трішки наполегливості й бажання з вашого боку, і механіка та принципи гри стануть прозорими і зрозумілими.

Наразі нам пропонують два режими гри: Творчий і Виживання. Творчий режим найбільше підійде для новачків: у ньому можна вільно пересуватись по мапі (режим польоту) і   миттєво будувати відразу цілі масиви блоків, натиснувши клавіші Ctrl або Shift. До всього, у цьому режимі нема змоги померти, а отже і поразки як такої.

У режимі Виживання все навпаки. Тобто відсутня миттєва забудова, режим польоту вимкнено і з’являється можливість померти. Втім, виживальний компонент реалізований поки слабо — не вистачає таких речей, як вирощування рослин, самостійного добування різноманітних ресурсів, необхідних для будівництва тощо.

Medieval Engineers

Що приємно, Medieval Engineers дуже лояльна до гравця, чим стимулює його до творчості і безперешкодного занурення в справу. Допомагають цьому і різноманітні параметри мапи, такі як увімкнення чи вимкнення динамічної зміни дня і ночі, наявність ворогів-варварів (і такі тут є), фауни, автозбереження, структурна цілісність та інші налаштування.

МАЙСТЕР БЕРЕТЬСЯ ДО СПРАВИ

Ігролад простий, проте цікавий. Аби щось збудувати чи сконструювати, необхідно вибирати і поєднувати між собою різні блоки. Блоками є, наприклад, кам’яний куб, стіна, стіна з вікном, стіна з дверима, дерев’яна стіна, сходи, елемент даху, дерев’яні та кам’яні балки тощо. Присутні також мотузки. На перший погляд, цих блоків небагато, але погравши трішки, стає зрозуміло, що вже на цьому етапі у грі можна робити неймовірні дива архітектури, головне — бажання та уява. І розробники продовжують додавати щось новеньке.

Творити можна у двох режимах:

  • Статичному — всі блоки закріплені на невидимій сітці, де їх неможливо пересувати, лише зруйнувати.
  • Динамічному – дозволяється розташовувати блоки де і як завгодно, пересувати їх та вільно взаємодіяти з ними. Цей режим стане у пригоді при розробці рухомих механізмів — катапульт і різних облогових машин.

Перелік доступних для конструювання механізмів не те щоби вражає, проте є доволі автентичним: вітряк, підйомний міст, ліфт, автоматична катапульта, баліста, кран. А що найголовніше — ви зможете втілити в життя (хоч і віртуальне) проект якоїсь фортеці або споруди зі своєї улюбленої книги чи фільму. Варто лише не обмежувати свою уяву та вміло використовувати можливості, що їх надає гра.

Medieval Engineers

Плодами своєї роботи можна ділитися зі спільнотою таких самих інженерів, як і ви, через Steam Workshop. Сьогодні важко уявити гру подібного типу без цієї функції, — це вже невід’ємна їх частина.

ЗНИЩЕННЯ ПРЕКРАСНОГО

В руки персонажеві можна дати інструменти — кирку, сокиру, молот тощо. Правда, користі від них поки що небагато, як і від самого НІПа, хай то варвар, рудокоп чи селянин. А от що дійсно гармонійно вписується в механіку Medieval Engineers і додає ще більше простору для творчого польоту, то це можливість міняти рельєф місцевості.

Окремо хочеться відзначити систему руйнувань. Рушій VRAGE Engine, що залишився від попередньої пісочниці, дозволяє реалізувати надзвичайно реалістичну та захопливу фізику пошкоджень. Після того, як споруда побудована, можна протестувати її конструкцію на міцність, обстрілюючи ядрами різної маси. Стіни і башти фортеці розпадаються на шматочки, осипаються валунами на землю, здіймають пил у повітря… і не видають при цьому ані звуку, — розробникам над цим ще слід попрацювати.

Medieval Engineers

А щоби контролювати структурну міцність споруди в процесі її створення, є корисна функція спостереження за структурною цілісністю, яка показує у гаммі кольорів від сірого до червоного, якому навантаженню піддається той чи інший блок, що дозволяє бачити слабкі місця в конструкції.

МАЛЯРІ І БАРДИ

Музика дуже доречна, стилістично підібрана до часового періоду і гармонійно вписується в концепцію гри. Тільки її трохи замало, хочеться більше різних мелодій.

Графічна складова доволі високої якості, але нічого видатного чи революційного — приємні тіні, текстури, соковита травичка гойдається під вітром. А небо вразило сильно, виглядає дуже живим, правдоподібним.

СЕРЕДНЬОВІЧНІ ТРУДНОЩІ

Серйозних баґів і недоліків не помічено, жодного разу гра не гальмувала і не вилітала. Є незначні технічні недоліки, наприклад зависання пошкодженого мосту в повітрі. А ще керуванням персонажем і забудовою дещо незручне.

Також до гри вже проситься багатокористувацький режим, або хоча би кооператив. Keen Software House з кожним наступним патчем додає нові предмети і можливості до своєї гри.

Medieval Engineers

У майбутньому розробники планують доробити реалістичну фізику води, а також повноцінний режим виживання — гравець починає свій шлях з порожніми руками, всі ресурси потрібно добувати самотужки, торуючи  шлях від кам’яної доби до середньовіччя. У студії ще багато роботи, і можна лише побажати їм творчого натхнення та успіхів у реалізації всіх задумів, бо гра в перспективі може стати самобутньою і цікавою.

Розробники також нагадують, що Medieval Engineers — це гра не про війну і завоювання, а передусім, про техніку і споруди. Хоча кого це зупиняє? Руйнувати тут не менш цікаво, аніж будувати.

Medieval Engineers вже у дочасному доступі виглядає привабливо, а часами навіть захопливо. Коли починаєш щось споруджувати, придумувати, поринаєш у творчий процес і використовуєш можливості ігроладу, то вже важко відірватись. Добра уява і наявність вільного часу —це запорука довгої і цікавої гри в Medieval Engineers.


Приєднуйтесь! Ще більше коротких, але цікавих новин в нашій групі VK: vk.com/playua


Вам це може сподобатись

Приєднуйся до обговорення →
  • Олександр Xray_StyleZ Величко

    – “Первый блин комом”, – як то кажуть. Занадто просто все написано, речення односкладні, ще й частенько не дуже пов’язані між собою(таке відчуття що автор просто склеїв їх до купи). Ще варто трохи вичитати сам текст – присутні деякі помилки. Але все, що написано мною до цього – не означає, що варто зупинятися, а зовсім навіть навпаки – варто йти вперед, розвиваючись при цьому. Чекаю нових статей від автора…

    Про саму гру нічого не можу сказати, але те, що мені не сподобалася Space Engineers змушує мене вважати, що й ця гра теж не принесе мені жодної насолоди. Як бонус до того я не “перетравлюю” ігри, у яких гравця змушують самого себе розважати, як на мене, то це халтура зі сторони розробників. Та сама проблема, що й у “попередниці”…

    • Дякую за конструктивну критику. Сподіваюся, автор прислухається і вдосконалить вміння.
      Щодо твого першого речення, то українською: Перші коти за плоти.
      Ось словник на такі випадки: http://stalivyrazy.org.ua/index.php