Історія серії Need for Speed. Частина 2 [V-Rally 1,2]

Ще до релізу першої Hot Pursuit серія Need for Speed розжилася грою під назвою V-Rally, яка повинна була конкурувати на новому для EA сегменті ринку. Тоді забавка не запропонувала нічого особливого, тому й публіка зустріла її доволі холодно. Сьогодні мало хто згадає V-Rally, адже надпопулярності ще за релізу вона не здобула, але її стосунок до сімейства Need for Speed є беззаперечним.

V-Rally

Розробкою першої V-Rally займалася Eden Studios (нині Eden Games), яка пізніше створила сиквели до цього ралійного симулятора, а також брала участь у розробці Need for Speed: Porsche Unleashed. Хороший послужний список, проте якість ігор не завжди була високою. Оскільки EA виступала лише видавцем V-Rally, вона не могла повністю контролювати процес розробки, тому кінцевий продукт видався дещо сирим.

Одноманітні на вигляд автомобілі, дивно побудовані траси та незвичне керування авто – такі складові точно не давали жодних шансів конкурувати з іншими забавками жанру. Тим паче, що рік опісля виходу V-Rally відбувся реліз першої частини Colin Mcrae Rally, яка міцно закріпилася на позиції найкращого автосимулятора.

Конкуренти V-Rally за місце під сонцем виглядали більш привабливо. Це твердження доводять моделі автомобілів, які в ралійній NFS схожі одна на одну, наче коробки. Керованість різних авто також мало чим відрізняється, але окремі частини агрегата можна налаштувати з допомогою спеціального меню. Повертаючись до теми коробок, автомобілі не зазнають жодних ушкоджень під час зіткнень. Про кожне авто можна прочитати коротку характеристику, обравши залізного коня собі до смаку. Траси непогано деталізовані, але кожен поворот – це бісова пекельна карусель. Добре, що нам хоч якось допомагає штурман, який дає прості підказки.

Єдине, чим може підкупити гравця V-Rally – різноманітність. Автопарк складається майже з двадцяти автомобілів, а позмагатися можна на восьми різних локаціях. Саме тому аркадний режим гри не є таким монотонним, адже ми маємо змогу випробувати пристойну кількість трас. Якщо вам припече пройти чемпіонат якоїсь із країн окремо, то для цього існує відповідний режим. Гравець також може позмагатися наввипередки з часом… І все. Окрім тих же ж одноманітних гонок у мережевому режимі, V-Rally нічого вам запропонувати, тому від неї легко знудитися. Та забавку не похоронили, а створили сиквел…

V-Rally 2

V-Rally 2 дала гравцям стільки, що й гріх жалітися. Врахувавши недоліки першої частини, Eden Studios вдалося створити справді гідного конкурента для інших автосимуляторів. Тільки тепер, здавалося, V-Rally 2 копіює своїх конкурентів, зокрема Colin Mcrae Rally.

Перш за все, варто звернути увагу на систему пошкоджень, яка стала більш реалістичною. Після кожного заїзду необхідно ремонтувати автомобіль. Робити це потрібно за рахунок часу до наступного заїзду, як і в Colin Mcrae Rally. На автомобілях можна побачити дрібні пошкодження, які все ж відрізняють агрегати від коробок із першої частини V-Rally. Налаштувати авто можна ще більш детально, тому кожен зможе якнайзручніше почувати себе на трасі, адже звичне керування агрегатом залишилося доволі специфічним.

Варто звернути увагу на те, що важливе значення під час заїзду мають безліч компонентів, зокрема вибір ґуми тощо. Деталізація навколишнього середовища помітно поліпшала, особливо милують око живі глядачі, які іноді втікають з траси. Така особливість нагадує ралі вісімдесятих, коли глядачі стояли вздовж дороги, вичікуючи пілота авто, наче тореадор бика. Із нововведень варто відзначити режим «Трофей V-Rally», який дуже нагадує звичний чемпіонат. І редактор трас, який доробили уже для ПК версії. Втім, мало автосимуляторів можуть дозволити гравцеві створювати власні треки, на яких ти потім надираєш зад штучному інтелекту або другу.

3

Для змагань доступно дванадцять країн та майже три десятки автомобілів, тому зайнятися у грі є чим. Навіть Colin Mcrae Rally не могла потішити фанатів ралі подібним різноманіттям, хоча вона стала еталоном перегонів WRC. Хороший звуковий супровід доповнив гіпотезу про те, що друга частина V-Rally – якісний автосимулятор, який тепер уже не вдасться просто так оминути увагою.

Назагал, V-Rally 2 стала гідним представником ралійних перегонів. Це призвело до створення третьої частини, яка стосунку до NFS вже не мала, адже видала її не EA. Важко уявити майбутнє серії Need For Speed, якби V-Rally залишилася її невід’ємною частиною. Може тоді ми б побачили гідного суперника для Dirt Rally, а як наслідок – справжню конкуренцію на ринку ралійних перегонів. Навіть одна подібна гра внесла б різноманіття у розмірене життя фанатів WRC. Залишається сподіватися, що після Shift 2 EA ще повернеться до ідеї створення автосимулятора. Наступного ж разу ми розглянемо останні три частини воістину класичної NFS. Поводьте себе за кермом відповідально. До зустрічі!

Історія серії Need for Speed. Частина 1 [NFS 1-3]


Приєднуйтесь! Ще більше коротких, але цікавих новин в нашій групі VK: vk.com/playua


Вам це може сподобатись

Приєднуйся до обговорення →
  • Andy Nagorny

    Вау ретро! Сенкс за добрі спогади. Пам”ятаю, що цю гру пірати часто ліпили на двохігровку НФС 3 і Ві-Раллі 2. Потім прийшла колін макрей раллі і всіх вигнала з лісу.

  • Ооооо. Тепер я знаю свою першу у житті відеогру.