Skywind: назад у Вварденфелл

Автор: PlayUA

Skywind – це комп’ютерна гра в жанрі RPG від розробника TESRenewal Project; фанатський некомерційний проект, реліз якого запланований на найближчий час.Власне, гру можна було би назвати не Skywind, а «Morrowind: перезапуск». Нагадує один фільм, от тільки не згадати, який.. гм… але така назва надто довга, до того ж, приставка «Sky» тут не просто так.

Чому не «Skyrim: перезапуск»? Бо, ще раз повторюся, це Morrowind в усій його первозданній красі. TESRenewal Project вже неодноразово здійснювали спробу подібного поєднання із Morrowind і Oblivion, результатом чого став Morroblivion. Розробка гри досі триває, і затягнулась вона через те, що зараз над проектом працює тільки одна людина — інші члени команди займаються розробкою Skywind.

В чому полягала суть цього симбіозу? Оригінальний сюжет і ґеймплей Morrowind перенесли на рушій Oblivion, оновили всі графічні елементи, змінився зовнішній вигляд персонажів і оформлення меню, повністю адаптувавшись під стиль Oblivion. Проте Вварденфелл залишився тією ж непривітною землею темних ельфів, де ваш персонаж – небажаний гість.

На початку гри вискочить вже знайомий нам вступний ролик з оригінальної гри, а далі, розібравшись з усіма формальностями, герой сміливо може починати шлях оновленими пагорбами Morrowind.

Схожу, радше навіть ідентичну ситуацію можна спостерігати і в Skywind. Тільки тепер оригінальний сюжет перенесено на рушій Skyrim. Цікаво, скільки ще разів Morrowind буде ось так оновлюватись? Ніхто не каже, що це погано, просто цікаво. В свій час Morrowind стала грою року і була справедливо оцінена критиками. Цій грі вже… так, їй вже чотирнадцять років, а фанатів досі не відпустило. Поєднати Skyrim і Morrowind було досить вдалою ідеєю. Робота над проектом розпочалася ще у 2012 році, і тоді в команді було тільки вісім людей. На чинному етапі розробки працює команда, що складається із понад сімдесяти учасників.

Skywind

Так що ж конкретно нам пропонує Skywind? Варто почати з оновленої графіки і сказати про те, що Skywind ні в якому разі не буде схожим на Skyrim. У чому різниця? Земля Morrowind, яку ми пам’ятаємо з оригіналу гри, — це химерний, місцями навіть моторошний світ, сірий та інколи досить непривітний. Похмура батьківщина данмерів. У Skywind все так і залишиться. Світ оригінального Morrowind має свій особливий стиль, як і в кожна з окремих частин Elder Scrolls. Саме цього особливого стилю намагалися дотримуватись дизайнери, коли оновлювали персонажів і предмети та додавали нові компоненти в гру. Головне – зберегти атмосферу. Сайт deviantart.com надає можливість оцінити готовий концепт-арт, який і став ідейною основою оновленого світу в Skywind.

Тепер щодо деталізації предметів, зокрема  архітектури будівель, на яку розробники звернули особливу увагу.

Візьмемо, до прикладу, Примарну Межу. Пригадуємо, в оригінальному Morrowind ця величезна, найбільш вражаюча споруда в грі виконувала функцію бар’єру, який не дозволяв різним видам нечисті проникнути на територію мирних земель Morrowind. Але якимось нехитрим способом нежить все одно перетинала Межу. За легендою, в самому центрі острова знаходиться Червона гора, від якої у всі напрямках віють морові бурі, і де сидить демон Даґот Ур і розсилає своїх пекельних посіпак у всі закутки земель Morrowind. Саме від нього і захищає Примарна Межа. У Skywind розробники звернули особливу увагу на оновлення цієї конструкції: тепер Межа матиме вражаючий, неприступний вигляд, брутальний і зловісний. Вона поєднала в собі релігійні та оборонні елементи, і досі знаходиться в процесі модифікації, оскільки є ключовою спорудою в грі.

Розробники оновлювали оригінальні моделі, не забуваючи додавати особливі деталі, що, на їхню думку, роблять світ Skywind по-справжньому живим. Creation Kit – інструмент для імпорту моделей і редагування ігрового світу, з яким і працював TESRenewal Project, створюючи Skywind.

Розробники намагались зберегти первозданність Morroiwnd, залишити його саме таким, яким він полюбився мільйонам фанатів ще тоді, коли з графіки першої Alone in the Dark не сміялись. У грі всі речі на своїх місцях. Звичайно, з’явились нові персонажі, нові види істот, квести тощо. Але те, що було в оригінальному Morrowind нікуди не зникло. На початку гри герой прокидається на кораблі, говорить з усім нам давно знайомим темним ельфом, старим добрим Джиубом, потім з’являється наглядач, і герой іде за ним на палубу, де йому вперше відкриваються простори Morrowind … тобто, Skywind. Історія повторюється. Знову Сивіус Ґравіус, знову давно нам знайома кімната з кинджалом і запискою, адресованою якомусь незрозумілому суб’єкта. Кімната, в який ми завжди набирали купу непотрібних речей. Знову Фарґот і його скарб, захований в болоті. А потім перша місія і йди, куди хочеш. До речі, про “йди, куди хочеш”.

І куди тепер?

Маємо небезпідставну надію, що Skywind надасть гравцям повну свободу. Що мається на увазі під повною свободою? Ще однією особливістю Morrowind був повністю відкритий світ. Якщо у Skyrim у гравців була можливість швидкого переходу між локаціями, а місце виконання поточного завдання відзначене на карті (цю опцію, за бажанням, можна було відімкнути), то у Morrowind маркерів не було взагалі. Все, що гравцям надавала гра – це назви міст, відзначених на не надто детальній карті. Можна повернути куди завгодно, в будь-який бік, не відаючи, що чекає героя за черговим поворотом. Жодних позначок, орієнтирів на карті, тільки дорога і вказівники, що час від часу трапляються на шляху. Завдання в Morroiwnd ставали квестами в повному сенсі цього слова, оскільки успішне виконання того чи іншого квесту передбачало самостійний пошук чогось чи когось. Хоча, пошуком складність цих завдань і обмежувалась. Можна сказати, що подібна тотальна свобода в деякій мірі шкодила грі, бо в таких випадках часто постає питання куди йти далі, і надовго можна зациклитись на одному завданні.

Тепер щодо відсутності швидкого переходу між локаціями. У Morrowind зброя і обладунки зношувались, наслідком чого ставало зменшення їхньої ефективності. Час від часу амуніцію треба було ремонтувати, і зробити це можна було у містах? заплативши зброяреві (якщо, звичайно, герой недостатньо розвинув навик ремонту). І ось, знаходячись далеко від найближчого міста – а таке у грі траплялось часто, оскільки велика частина провінції Morroiwnd не була заселена і освоєна – герой потрапляє у складну ситуацію, коли потрібно захищатись. Але зі зношеної зброї користі мало, а броня майже не захищає. Єдиний вихід – стати обережною непомітною тінню, що минає підозрілі ділянки місцевості, в чому герою допомагає розвинений навик скрадання, і проходить повз печери, в яких завжди можна набрати купу добра, а потім загнати це добро за помірну ціну якомусь торговцеві. Єдине, що хвилює гравця – як дістатись до найближчого міста. На початкових етапах гри це ускладнювало розвиток героя.

Щодо повної свободи в грі, офіційно нічого не було сказано, проте зараз у ґеймерів є можливість пограти у пробну версію гри Skywind v 0.9. Гра не надаватиме повної свободи, але маркування і fast-travel будуть опціональними, тому тим, кому хочеться реального пошуку, треба буде просто увімкнути цю опцію в налаштуваннях. Все передбачено.
Перед тим, як встановлювати демо-версію гри, обов’язково слід встановити ліцензійні версії TES: Morroiwnd і TES: Skyrim. Пробна версія недопрацьована і сира — це всього лише макет того, що має стати результатом старань розробників, проте вона наближено показує, яким буде Skywind.

На чинному етапі формування повноцінної гри розробники пропонують кожному долучитись до створення Skywind. Оскільки це фанатський проект, будь-хто, у кого є навички, необхідне обладнання і певний досвід роботи, може зробити свій внесок. На офіційному сайті tesrenewal.com надана вся потрібна інформація.

Музика

Отож, ви запустили гру. Чуєте цю музику? Музичний супровід гри дещо змінився, адаптувавшись до стилізації Skyrim, хоча основні мотиви Мorrowind присутні та явні. Але головна тема залишилась незмінною – тема Morrowind.

Музика для Skywind створюється вже більше року, і зараз TESRenewal Project вже не потребують нових композиторів. Над кінцевим варіантом саундтреку працює декілька авторів, які розуміють задані рамки стилю Джеремі Соула – композитора, що написав музику до Morrowind, Oblivion і Skyrim. Наразі доступно понад три години оригінальної музики Skywind. А в оригінальному Morrowind було тільки вісім композицій для подорожей.

Ми не можемо назвати остаточної дати релізу гри. Розробкою займаються ентузіасти, і в процес у будь-який момент може втрутитися кожен, а це означає прихід нових ідей. А нові ідеї потребують перевірки. І якщо результат успішний – часу для їх втілення. Але робота не зупиняється, тому варто сподіватись на те, що з часом у ґеймерів з’явиться реальна можливість оцінити завершену, повну версію Skywind.

Автор: Анна Павленко

Останні статті

bit’ання з минулого: Flashback (1992)

Автор: Андрій Нагорний

Flashback (1992)

Гривня є! І що змінилося?

Автор: Олег Куліков

Steam, Гривня

Враження від Casual Connect Kyiv 2017

Автор: Віталій Тарнавський

Casual Connect Kyiv 2017

Чи потрібен світу молодий Бонд?

Автор: Володимир Вітовський

Kingsman: Таємна служба / Kingsman: The Secret Service (2014)

Нові локалізації від STS UA. Випуск 3

Автор: STS UA

Приховані ігрові механіки

Автор: Олег Куліков

Half-Life

П’ять елементів Люка Бессона

Автор: Володимир Вітовський

ГРА РОКУ 2016 | PlayUA Game Awards

Автор: PlayUA

  • Än Levko

    Омг, це мод :( Ну і чхати. #нігеринепотрібні
    Доречі про нігерів – шукаю людину котра вміє розбирати ігри, для перекладу. Фаховий перекладач.

    • InKviZ

      Що хочеш перекладати???

      • Än Levko

        Armello

    • Навіщо такі нетолерантні хештеги? :)

  • Hedera helix

    А уявіть, якщо ці бідолахи будуватимуть-будуватимуть Skywind, а тут бац! — і TES:IV вийде. І знову перенось Morrowind на рейки нової гри…

    • ᛏᛖᛊᚴᚱᚨᚨᛚ ᛎᚱᚢᛗᛁᚾᛁᛃ

      Вони так і будуть робити. Moroblivion досі повністю не допиляний а команда на повну працює над Skywind’ом.

      • Stan

        А Дагерблівіонрім буде?)

        • ᛏᛖᛊᚴᚱᚨᚨᛚ ᛎᚱᚢᛗᛁᚾᛁᛃ

          в рамках проекту TESRenewal про подібну гілку не чув. Але є один рушій XL Engine, він дозволяє пограти в Даґерфол (більш менш), як іще в деякі ігри.

        • Hedera helix

          Я чула про відтворення Daggerfall на рушії Unity. Належить до цієї групи? :D

          • ᛏᛖᛊᚴᚱᚨᚨᛚ ᛎᚱᚢᛗᛁᚾᛁᛃ

            Daggerfall Unity таки існує, хм цікаво не чув про цей проект. Тепер буде на один проект більше, за яким буду час від часу слідкувати. “Належить до цієї групи?” якщо мається на увазі TESRenewal то ні, або не зовсім. Daggerfall Unity буде “родичем”
            OpenMW та DaggerXL

    • Це уже скоро має вийти доповнення до тесо де буде весь варденфел, оце буде привід для ностальгії)

  • До речі, щойно помітив часту помилку)) правильно не Ввандерфел, а Вварденфел.