Trine. Ретроспектива 1/2

Розмір не має значення, коли говоримо про справді високоякісні та цікаві ігри. Одним із найбільших відкриттів для мене стала серія забавок Trine, де розробники спромоглися поєднати цікаву історію та по-справжньому захопливий ігролад. Напередодні виходу приголомшливої Trine 3 поговоримо про її попередниць, зокрема сьогодні зосередимося на найпершій Trine.

Коротенька історія великої легенди

Ще у далекому 2001-му році відбулося зародження фінської студії Frozenbyte, котра на той час не була дуже популярною, проте її перший проект Shadowgrounds, котрий аж надто нагадував старий-добрий Alien Shooter, все ж виглядав доволі непогано серед  інших подібних забавок, ба навіть отримав продовження.

Проте справді гучний розголос невеличка студія з Гельсінкі отримала після виходу першої Trine, чому передувало скасування не менш перспективної забавки Jack Claw. Цікаво, чи уявляли собі розробники півдесятка років тому, що їхня праця принесе їм такий успіх?

2015-08-07_00004

Серія Trine за порівняно короткий проміжок часу задала тон цілому жанру комп’ютерних ігор. Однією з передумов розвитку подій таким чином стало те, що Frozenbyte враховували побажання гравців, а не просто розробляли продукт для мас.

Якщо користувач не може знайти у грі щось своє, то така забавка швидко набридає. При приготуванні борщу не потрібно кидати до нього все одразу, бо він перетвориться на помиї. Золота середина між олдскульними платформерами та сучасними аркадами і стала запорукою успіху першої Trine.

Казка на ніч

Розповідь про Trine слід розпочинати звісно ж з чудового сюжету, у якому троє зовсім несхожих персонажів завдяки древньому артефактові поєднуються воєдино. Однієї незвичної ночі злодійка Зоя серед усіх багатств колишнього правителя натрапляє на магічний артефакт, силу якого відчув і чаклун Амадей. Лицар Понтій, почувши дивний шум у замку, також знаходить незвичну річ, яка змінить його життя назавжди. Доторкнувшись до Трійці, наші персонажі стають одним цілим, а їхнє основне завдання тепер — відгадати таємницю цієї дивної реліквії та прогнати злі сили з колись квітучого королівства.

2015-08-07_00013

Історія подається вустами оповідача, який неначе зі сторінок книжки читає перед кожним рівнем уривок цікавої байки. Така особливість робить іграшку по-дитячому невимушеною, занурюючи гравця у своєрідну казку, за якою з радістю спостерігаєш до фінальних титрів.

Історію першої Trine не можна називати оригінальною, скажу навіть, що вона наповнена безліччю кліше, які втім доволі непогано доповнюють загальну тематику забавки, а в деяких випадках роблять розповідь ще яскравішою. Зізнаюся, фінальна сцена мене не вразила, адже після стількох добре пророблених сюжетних відео кінцівка виглядає доволі посередньо.

Увага до деталей

Кожен аспект Trine потребує окремої уваги, оскільки всі вони мають свої особливості. Наприклад, графіка у грі шестирічної давнини навіть зараз виглядає вельми непогано, завдяки чому розробники змогли зробити всесвіт різноманітним і яскравим.

Особливу увагу слід звернути на аудіоряд, оскільки незрівнянна музика, яка лунає під час проходження, неабияк підкреслює казковість того, що відбувається на екрані.

Для кожного персонажа розробники створили набір персональних вмінь, оволодіти якими можемо поступово протягом проходження гри. Над механікою речей та анімацією персонажів також потрудилися на славу, адже предмети поводяться доволі реалістично під час взаємодії з ними.

2015-08-07_00023

Ігролад доволі простий: прямуй уперед, бий ворогів, розшукуй потаємні місця на рівнях. Останні відіграють важливу роль, адже саме вони заохочують гравця вивчати кожен закуток у грі, де можуть бути заховані приємні бонуси. Слід відзначити доволі низький рівень штучного інтелекту; якби не заскриптовані бої з босами, то, мабуть, забавку можна було б пройти без жодного вбивства. Вороги мало чим різняться, лиш одні можуть мати додатковий щит, а інші – лук абощо. Вбити боса не так уже й важко. Більшість із них відрізняються від звичного ворога лише більшими габаритами.

Нове – добре забуте старе

У липні минулого року розробники випустили Trine: Enchanted Edition, а кожен, хто придбав забавку до цього, отримав безкоштовне оновлення до свіжої версії гри. Перш за все Frozenbyte перенесли гру на рушій другої за ліком частини, а відповідно підвищили рівень графіки.

Великим плюсом стала можливість створювати модифікації, адже за таких умов цяцька переживає друге життя (завантажити моди можна безкоштовно через Steam). А найголовніше гру збагатили багатокористувацьким режимом, котрий радо зустріли гравці, оскільки проходження Trine з друзями приносить неабияке задоволення.

2015-08-07_00017

Наступного разу поговоримо про сиквел першої частини, який продовжив приємнощі попередниці та отримав безліч нових фішок, про які так наполегливо просили фанати.

Trine – одна з тих забавок, які змінюють поняття про цілий жанр, а розвиток серії є наочним доказом цих слів. Чудове поєднання графіки, сюжету та ґеймплею дозволило підкорити серце не одного гравця, а попереду ще стільки нереалізованих задумів…

НАСТУПНА ЧАСТИНА


Приєднуйтесь! Ще більше коротких, але цікавих новин в нашій групі VK: vk.com/playua


Вам це може сподобатись

Приєднуйся до обговорення →
  • Олександр Xray_StyleZ Величко

    Перша Trine – хороша гра з дуже банальним сюжетом, чудовим візуальним та звуковим оформленням. Щиро раджу всім!