Якою мала би бути ідеальна гра про козаків?

Однак з-поміж усіх забавок про дядьків з оселедцями не було справді крутого екшена з виразним головним героєм, краєвидами України і видатними історичними постатями. А хотілося би. Саме тому, у цій статті я пофантазую на тему: якою мала би бути ідеальна гра про козаків.

Почнімо з того, що екшн-гра про козака уже є. Хоч і без належної самостійності, але з достатньою кількістю необхідних елементів. Нею можна назвати Mount & Blade: Вогнем і мечем. Але як на мене, при всій повазі до фанатів цього франчайзу, — це дуже млявий приклад, а хочеться чогось справді яскравого, самобутнього і з хвацьким сюжетом.

0. Відправна точка

На щастя, маємо грандіозну фольклорну спадщину козацтва, легенди про видатних отаманів, нездоланних лицарів, жахливих і непереможних характерників.

Чого варті лишень історична спадщина і легенди про Сірка, за головування якого козаки не зазнали жодної поразки. Він зажив собі містичної слави серед побратимів. А поляки настільки боялися його, що після смерті розшматували тіло, аби не воскрес. Козаки ж ще довго возили за собою його руку, яка надихала їх на перемоги.

Казки Лірника Сашка

Крім того можемо почерпнути натхнення і в творах сучасності. «Казки Лірника Сашка», хоч і орієнтовані на дітей, але за похмурістю і насиченістю можуть позмагатися із окремими творами по всесвіту Warhammer Fantasy Battle. Звідти можемо запозичити окремі сюжетні лінії, локації такі схожі на реальні, але дещо перебільшені, прикрашені.

Із коміксу «Даогопак» можемо перейняти влаштування самого козацтва. Адже події цього коміксу розгортаються в альтернативній реальності, де після 17 століття козацтво не занепало, а продовжило розвиватися, набуло нового розквіту і намертво інтегрувалося в суспільство. Є козацькі бурси, козаки-інженери, розвинуті технології, культура, мистецтво бою тощо.

Ну а комікс «Максим Оса», по якому у 2016-му році дивитимемося однойменну екранізацію, підкидає нам образ головного героя. Це не шароварний козак. Це освічений, витончений зрілий чоловік, який вміє поводитися і з шаблею, і з жінкою, і не осоромиться у благородному товаристві. Вміє одягатися і добре виглядає без одягу. Добре оперує словами, як у храмі, так і на полі бою. Завжди зберігає ясність розуму, всебічно вивчає проблему, аналізує її і знаходить рішення із найменшим застосуванням сили.

1. Визначення сетинґу, концепція відкритого світу

Із матеріалом для натхнення розібралися, пора визначитися із жанром і сетинґом. Мені ідеальна гра про козаків бачиться екшеном від третьої особи у лаштунках низькорівневого похмурого фентезі. Ще нижчого, ніж у Відьмаку чи Грі престолів, але вищого, ніж у Айзенвальді.

Спершу мені здавалося, що це мала би бути Assassin’s Creed: Cossacks. Але  трикамерне серце АС — це історизм, урбанія та паркур. Гра працює лише тоді, коли в ній є велике, цікаве, різноманітне місто. Хоч у XVII столітті в Україні і біля неї було немало міст (Київ, Львів, Суботів, Відень тощо), але ви уявляєте, щоби козак ото драпався стінами, як мавпа? До того ж козак — це воля, степ, мужність, перемога над нечистою силою, незрівнянна майстерність у бою і жарти до рання із кароокими спокусницями.

Козаки

Тому найбільше хочеться робити гру схожою на Відьмака 3. Точніше на її частину про відьмацькі замовлення, якій для повного задоволеня заважав основний сюжет гри. Тобто це буде відкритий світ, розбитий на просторі локації, об’єднані в регіони.

Очевидно, що потрібна степова територія, де можна буде відтворити участь у баталії. Також не можна оминути морську локацію в Криму, де можна і на чайках поплавати, і батискаф випробувати. Буде й третя велика локація — Карпатська, з її мольфарами, чугайстрами, гуцулами і суворою зимою. Завдяки цікавій етнографічній особливості України, кожен регіон матиме свої фольклорні особливості, свою проблематику, особливості населення і чудовиськ, з якими зіткнеться наш головний герой.

І хоч пізніше, між усіма регіонами нашої гри можна буде пересуватися вільно і миттєво, як у Fallout 4 або Dragon Age: Inquisition, спершу у кожному з них треба буде виконати квести для пошуку дороги чи транспорту у новий регіон або локацію. На самих конях далеко не заїдеш у такій великій країні. У кожному регіоні поставимо по одному місту, кілька сіл, хуторів. У лісових хащах поселимо фольклорних чудовиськ, на дорогах — розбійників, ляхів, московитів, турків, шведів, німаків тощо.

2. Визначення жанру, просування сюжету

Це не ролівка, а екшн від третьої особи. Типово масовий нині жанр. Тому ігролад зосереджується на боях і гравець вільний обирати, куди піти та в якій послідовності виконувати побічні завдання, які полегшують просування по основному сюжету, який розвивається цілком лінійно.

У 30-40 годин ігроладу вкладаємо пригоди у лісах, штурм фортець, битви із потойбічним, гульбища і боротьба із жидівськими ґолемами, насланими лихварями, морські бої і підводні стелс-місії, тихі захоплення фортифікацій.

За сюжетом, Січі загрожує винищення, від невідомого ворога, у чиїй владі викликати потойбічне і правити ним. Проблема ускладнюється тим, що це відбувається напередодні нової війни між Українською козацькою державою і Московією, яка заручилася підтримкою поляків. Козаки можуть перемогти лише за підтримки турків і шведів, але ні ті, ні ті не допоможуть, доки січовики не доведуть, що можуть дати раду з чортовинням, яке шматує Україну (псує поля, підбурює селян на повстання проти козаків, сіє розбрат у лавах запорожців, отруює розум отаманам, банально винищує керівний склад тощо).

Даогопак

Тому гетьман розіслав найкращих козаків у всі куточки України для пошуку святих реліквій, які можуть допомогти виявити і перемогти зло. Серед них: вже загадана рука Сірка, яка вкаже, де шукати, череп Ярослава Мудрого, який зробить зло видимим простим смертним і Меч Юра, що належав скіфському правителю Боримислу, який хитрістю і мудрістю переміг перського „володаря світу“ Дар’явауша. Але жоден не повернувся, згинувши у пошуках. Гетьман у відчаї, під загрозою саме існування козацької держави…

Про це довідується юний джура, якого за гульки і колотнечу відшмагали й вигнали з Січі. Він хоче відновити репутацію, стати козаком, закінчивши навчання, і врятувати Україну! Він вирушає у відчайдушну, небезпечну подорож, у якій доведеться вирішувати проблеми багатьох людей, опановувати бойове ремесло і шукати заповітні артефакти.

Він пройде шляхом трьох шукачів артефактів, познайомиться із їхніми історіями, супутниками, розслідує причини їхньої загибелі і знайде артефакти.

3. Головний герой, його розвиток

Робимо ставку саме на молодого героя, щоби можна було його чогось навчати і бачити, як він розвивається за характером, зовнішньо (хода, рухи, жестикуляція, шрами, одяг, зачіска) і за ігроладом.

Розвиватися герой може за схемою 2х2. Є два основні напрямки, які діляться на дві спеціалізації. Можна обрати або характерництво, або лицарство.

Козаки

Характерництво у свою чергу поділяється на духовність і природознавство. Духовність дозволяє пускати в очі туман, викликати свого примарного двійника, залякувати видіннями ворогів, мати надприродню чуйку, бачити ворогів здалеку чи за стінами, бути надзвичайно швидким, мати кам’яну шкіру тощо. Природознавство дозволить опанувати створення різних зіль, що впливають на витривалість і здоров’я, варити отрути, замовляти звірів і використовувати їх для розвідки чи допомоги в бою.

Лицарство — це фізичний розвиток. Поділяється на вивчення фехтування шаблею і на вивчення прийомів зі списом. Козаки якраз були посередніми фехтувальниками, зате в майстерності орудування списом не мали суперників у світі на той час. Розвиватися можна буде одразу в чотирьох напрямках, але найбільшої ефективності досягнемо, якщо вкладемося лише в якусь одну гілку і розвинемо її повністю.

4. Ігрова механіка, особливості, запозичення

У грі регіони розділені на локації. У кожній локації є свої проблеми (квести), що визначають рівень тривоги населення. Завдання гравця — максимально знизити цей рівень тривоги, що спростить дослідження регіону і відкриє доступ до нової інформації про пошуки артефактів.

Із припасів у козака будуть трави, корінці і квіти, які можна збирати чи купувати в селах, порох і кулі для пістолів, крупа і м’ясо для відновлення сил і здоров’я, а також тютюн, необхідний для медитацій і вивчення нових прийомів та іншого розвитку персонажа.

Козацька слава

Рецепти зіль козак отримуватиме у нагороду за виконання побічних квестів і гравцеві треба буде лише раз приготувати зілля, потім воно автоматично поповнюватиме його запас, якщо будуть складники, як у Відьмаку 3.

У нашій грі навіть буде просте будування поселень. Відвоювавши якийсь табір або хутір, наш герой може зробити там базу для інших козаків, які підтримуватимуть порядок у регіоні. Але звісно він робитиме це не сам, а за допомогою селян. Ті можуть долучитися до розбудови добровільно, якщо герой перед цим виконав квести і врятував їх від якоїсь біди, а можуть за гроші і дуже не малі. На гравця ляже також вибір елементів розбудови (типи ресурсів, які добуватимуться на базі, церква або шинок, лихвар або крамар тощо).

Пізніше, для зменшення рутини у грі, різні дрібні доручення на кшталт вбивства розбійників і вовкулак можна покласти на козаків із табору в регіоні, а за бажання можна самостійно взятися за це. Тобто запозичуємо ідею агентурної мережі із Dragon Age: Inquisition.

Казки Лірника Сашка

Подорожуємо пішки, на конях. Для окремих завдань шукаємо транспорт через НІПів. Якщо під час довгої мандрівки зустрічаємо чумаків або мандрівний загін козаків чи інших союзників, то можемо приєднатися до них і скоротити тривалість пересування до нової локації, замість того, аби подолати увесь простір в реальному часі. Кількість союзних загонів і чумаків залежить від рівня тривоги в регіоні. Чим він менший, тим живіший і заможніший регіон.

Бойова механіка використовує нескладні комбінації блоків, контрударів і легких та сильних атак. Вивчені прийоми можуть спрацьовувати автоматично при накопиченні достатньої кількості бойової люті або за допомогою комбінації кнопок.

5. Підсумок

Десь такою мені бачиться ідеальна гра про козаків, у якій я би з радістю пожив. Це лише невеличкий перелік усього, що можна було би реалізувати. Згідний, виглядає надто амбітно і в процесі розробки така гра неминуче зазнала би урізання можливостей. Але я більш ніж упевнений, що ми з вами побачимо ще не одну гру про козаків і якась із них нехай віддалено, але буде схожа на описане мною сьогодні. А які елементи у гру додали би ви?


У статті використано ілюстрації з браузерної карткової гри «Козацька слава», коміксу «Даогопак», книжки «Казки Лірника Сашка» і деяких інших джерел, які не вдалося ідентифікувати.


Приєднуйтесь! Ще більше коротких, але цікавих новин в нашій групі VK: vk.com/playua


Вам це може сподобатись

Приєднуйся до обговорення →
  • jaguar_arx

    В Україні поки що немає настільки потужних видавців. Та й з розробників не так вже багато мають відповідний досвід. Можна тільки пригадати Сталкер, у якому були більш менше великі відкриті локації. Тому залишається лише сподіватись, що найближчим часом комусь вдасться зацікавити закордонних видавців цією темою.

    • creosine

      такий сеттинг не цікавий масовій аудиторії, тому знайти інвестора на такий проект нереально, а інді просто те потягне

      • jaguar_arx

        такий сетинг не сильно відрізняється від відьмака, то ж чим же він не цікавий, якщо відьмак був цікавий?

        • creosine

          Відьмак це фентезі з шикарною графікою і крутою промокомпанією крім того в нього вже була фанбаза по 2 попередніх іграх. Вот і весь секрет продажів.

          • jaguar_arx

            А те що описав Олекса хіба не фентезі ? А графіка і промо-кампанія – це як раз і залежить від досвіду розробників і потужності видавця. Саме про що я і сказав. Які проблеми? А фанбаза у відьмака не така вже і велика була. Якби видавці розраховували тільки на фанбазу, то вони б ніколи не вклали стільки коштів в розробку третього відьмака, бо вона б просто не відбилась фінансово.
            P.S. Хоча може б і відбилась. Але якщо взяти наприклад другого відьмака, то в нього теж вклали багато і фанатьска база першого відьмака не дозволяла розраховувати на такий успіх. Імхо фанбаза – це добре, але тільки фанбаза не робить касу грі.

  • Van’a Koval

    Чесно, мені здається, що 3 кнопочних систем бою (блок, удар, сильний удар) досточорта і вони порядком набридли. Це ж гра про козаків!!! Я думаю тут слід придумати щось цікавіш, можливо складніше в освоєніі. Мені важко запропонувати який конкретний варіант, але ця система повинна бути складнішою чим в Лайдаку чи Асасинах

    • snumryk

      Козацький Dark Souls )

      • Vitaliy Pob

        Мрія кожного геймера)

    • Ваня Колос

      А мені б скоріше бракувало дій у загоні, най навіть маленькому, ніж розмаїття власних бойових прийомів.

  • Vitaliy Pob

    Вау, ну ти, Олексо й розігнався. Скажу чесно й відверто: прочитавши перше речення я все більше й більше зацікавлювався статтею й вичитав усе до останнього слова. Сам часто роздумував над чимось подібним і багатьма факторами мої уявлення подібні до твоїх. ХІба що, я б прибрав із гри надприродні елементи. Тому, що гра ідеальна гра про козаків мені здається ідеальною, якщо вона буде відповідати історії й матиме дуже дрібнесенькі фактори міфічності та надприродності. З рештою всім я цілком згіден. І з Кримською та Карпатською локацією, і з великим майже відкритим світом, і з іншими дрібницями та не дрібницями. Також сподобалось, що ти застосував в своїх фантазіях домішки історії, які тільки прикрасили загальну картину(про скіфський меч наприклад, руку Сірка та інші історичні уточнення)
    Спасибі за цю статтю, навряд комусь вона не сподобається
    P.S.Але як не крути, те що написано в цій статті 99.5% нездійсненно, й навряд в майбутньому нас чекає хоч щось на рівні Asasins Creed 3. Та все ж, якби така гра існувала – і мала б в собі всі характеристики, які описані в статті, тоді їй вирок – це Гра року 100%

    • Leoriy

      цікавий відгук, але Assassins* Creed 3.

      • Vitaliy Pob

        Так, вже виправив)

        • Якщо вже на те пішло, то Assassin’s Creed* :)

          • Vitaliy Pob

            Я б виправив, але нема на клавіатурі апострофа

          • Ваня Колос

            В Ukrainian (Enhanced) під Windows апостроф на тильді зліва від одинички.

  • snumryk

    Автор так пише спокусливо пише про відкритий світ і деталізацію рівня Асасина, ніби вже порахував бюджет) Команд які на цьому погоріли вже як зірок на небі.

  • Kostryba Oleksandr

    Я думаю за основу гарно б підійшла майбутня Kingdom сome:Deliverance. Якщо звичайно вона вийде вдалою і цікавою

  • Max_Rova

    Неймовіно цікаво!!! Але в своїй грі про козаків я зробив би більш широку та продуману рольову складову. Щоб ігровий світ реагував на кожну дію мого персонажа. Можливість грати не лишень за козака, але й за ляха чи ще когось. Щоб за механікою гра була більше схожа до Скаріму з масою діалогів і широкими можливостями вкачування свого персонажа. Я звів би магію на мінімум, залишивши лишень зілля з корисними бонусами. Хотілось би ще й забрати чудовиськ, але тоді буде важко насити ігровий світ ріноманітними подіями… І як на мене краже б було зробити одну локацію і пропрацювати її досконало і максимально наситити ріноманітними подіями.

    • Ваня Колос

      Щоб світ реагував на кожну дію персонажа, треба грати за якусь видатну особистість, в якої з самого початку вже достобіса статків та прибічників. Бо інакше замість сюжету буде гуртівня роялів)

      • Max_Rova

        Під словом “реагував” я мав на увазі: вбив ти якусь монстряку, яка заважала селянам і тоді кожен селянин починає тобі кланятись в подяку за допомогу і тд, а в деяких тавернах починають травити байки про козака, який знищив нездоланну тварину

        • Ваня Колос

          На кожен вчинок все одно не вийде) Бо коли я хащами незнамо звідки пришов до лігва чугайста, замордував бідолашного без свідків, а потім приперся до села, де він террор вчиняв, то там же ніхто нічого й не знає досі, всі так само бояться чугайстра. І мене в очі не бачили ніколи, чого тут кланятись?)
          Крім того, мені дуже муляє, коли у різних локаціях різні ніпи при підвищенні репутації починають себе однаково вести – кланяються там, чи здоровкаються. Одразу дуже ненатурально і шаблонно починає виглядати. Тут дуже, дуже крутого сценариста та режисера терба, щоб таке втілити.

          • Max_Rova

            Мені довподоби як це було виконано у Сталкер ЗП, але можна було б зробити набагато краще, бо там було це зроблено лише у текстових діалогах, а не просто озвучених фразочках

  • Stas Shostak

    Думаю, що такого рівня гри ще довго не буде, але зі свого боку обіцяю для якогось с майбутніх джемів, або просто так, зробити невеликий інді-експірієнс пов’язаний з козацтвом чи з українськоую культурою в цілому.

  • Traveler

    Так як у Відьмака3 ще не грав, то спадає на думку за основу Skyrim, хоча можна порізати на локації і не заморочуватись – Західна область з купцями і політичними інтригами, колоритні Карпати – тут більше фактору природи: перевертні, мавки може й русалки, забобонні і ворожі місцеві, центр – войовниче Запоріжжя, Січ, ну і Крим, як окрема “планета” з торговцями, морем і екзотикою, аби не було одноманітно, було б непогано, якщо при поверненні на локацію, тебе очікували нові герої, монстри вищого рівня, кардинальна зміна ситуацій в містах, аби бути на готові…
    Бойова сист, як в статті 2*2, їзда на конях, можливість перекинутись у вовка(якщо вкачане вміння:), чи отримувати сповіщення круком? :)
    Зачищати околиці від ватаг розбійників, чи очолювати імперію зла? Супроводжувати купців чи влаштовувати набіги, засідки?

    Я погодився б на посередню графіку, аби була інтрига і гра не діставала посеред проходження…

  • “Українською козацькою державою і Московією, яка заручилася підтримкою поляків.” Олексо, тебе зараз загризуть обидва ці народи. Коли це Московія об’єднувалася із Річчю Посполитою? Вони вічно гризлися.

    А я хотів би побачити суто історичну екшнз елементами PRG, де ми б підіймали повстання по країні і воювали б з ляхами (наприклад, Національно-визвольна війна під проводом Б. Хмельницького). Як додаткові квести можна було б зробити невеличі розслвдування діяльності московітських шпигунів та їх подальше усунення. Також цікаво було б для додаткового заробітку ходити у походи на Крим чи Туреччину, а коли розвинешся – самому наймати козаків і відправляти у такі походи. Себто рости від джури до старшини. Можна розбудовувати захоплені міста, або ж, навпаки, спалювати і грабувати їх, що сильно збагачує, але збільшує незадоволення у регіоні і зменшує підтримку людьми вашого повстання. Щось таке… :)

    Файна стаття! ;)

    • Vitaliy Pob

      Твоя розповідь нагадує той же Mount&Blade: Вогнем і Мечем, там подібна ігрова механіка.

    • Все Олекса правильно пише. Річ посполита та московія вічно гризлися та вічно укладали мирні договори, одним з яких був поділ України на сфери впливу.

      • Так. Але це був Андрусівський мирний (!) договір, укладений як перемир’я після війни.

  • Павло Скоропадський

    “Меч Юра, що належав скіфському правителю Боримислу ” — відколи це скіфи стали українцями?!іранські тюрки, що слов’янами різко стали?

    • Vitaliy Pob

      Ти щось плутаєш. Скіфи як і Кімерійці першими заселили територію сучасної України. Від них нам у спадок багато чого перейшло. Скіфські гробниці, міста, зброя, обладунки – все це знаходять археологи по цей час. Окрім того, скіфи – невідємна частина української історії й не потрібно їх звідти викидати.

      • Павло Скоропадський

        але це не робить їх ні слов’янами ні українцями. Ще на нашій території були сармати, котрі були, в часовому проміжку, ближче до слов’ян. Але про них і згадки немає — то може і їх запишимо в українці?! як це зробили в часи Ющенка з трипільцями

        • Vitaliy Pob

          В мені тече кров третього президента України – Віктора Ющенка)

      • Це усе було до великого переселення народів, скіфи, сармати і тим більше кімерійці до древніх племен словян ніякого відношення не мають. Певний культурний обмін між народами звичайно виключати не можна але і говорити те, що нам від них багато у спадок перейшло, думаю не варто. Тим більше територію України в ті часи засиляло безліч племен. Про кімерійців є лиш перша писемна згадка про те, як вони себе називали, але вони були далеко не перші.

        • Vitaliy Pob

          На території україни в той час заселилось не так багато народів(всього лиш 3) Це були скіфи, кімерійці та здається, сармати. Тай про кімерійців є не тільки писемні згадки. Не говорячи вже про скіфів

          • Що значить на той час? Вони один одного витісняли на протязі сотні років, а не жили в один і той же час разом на одній території. А племен на території України було безліч про що свідчать археологічні знахідки, а кімерійці, повторюся, відомі як перший народ про назву якого у нас є згадки. Я нікого ніяким чином повчати не збираюся і особливо щось доказувати, але навіщо цей діалог, відкрий книжку з історії України, почитай хронологію і все стане на свої місця.

          • Vitaliy Pob

            Я ж не уточняв, що “в той час” – зе всього кілька років. Під цим я мав наувазі кілька століть(треба було уточнити) десь ХІ – V ст. до н.е.

    • Ваня Колос

      “для пошуку святих реліквій, які можуть допомогти виявити і перемогти зло”
      Де там згадка, що реліквії взагалі повинні мати відношення до України? Що під руку трапилось, те й згодилось.

    • Мається на увазі що скіфи жили на території України. Як і сармати.

  • creosine

    Спробуйте маунт енд блейд вогнем і мечем, за козаків, створіть свою державу рубайте ляхів і кацапів.

  • А мені хотілося б побачити гру, про аріїв, праслав’ян з ведами… І взагалі про до давньоруську епоху.

  • Mikk UA

    Дуже крута забавка вийшла б, якщо б взялись які не будь великі компанії (такі як Bioware наприклад , але не така як зараз ….= ). Тільки не поляки , нічого поганого проти них немаю , CD Project RED серйозна компанія , але не для них робити гру про козаків.
    П.С. Якщо б даний опис гри вийшов би на кікстартері , думаю грошенят на можливу розробку зібралось достатньо для того щоб зацікавити розробників=)))

  • Tpocik M

    Десь я вже схожі ігри грав… але, правда, не про козаків вони були…

  • Ukrainianguy

    Не знаю, от мені ці козаки вже приїлися так, що неможливо описати. В школі козаки, в університеті козаки, в кінематографі та книгах козаки. Невже немає в нас інших цікавих історичних епох ? От я власне відданий фанат Галицько-Волинської держави, чи як то кажуть “Королівства Руського”, і невже це не є цікавою ткмою для гри, новим досвідом, який розкрив би незвідану для закордонних гравців історію .
    Чи, ось ще приклад – перша світова війна, Українські Січові Стрільці, чудовий ґрунт для стрілянки від третьої особи у стилі The Order, але без катсцен на половину ігроладу.
    Ну і наостанок власне моя суб’єктивна думка, як гравця. Ну не потрібно змішувати українське козацтво і всі ці магічні штучки. Для цього є ігри в жанрі фентазі накшталт Скайріму, чи вищезгаданого Відьмака.
    Ось така моя думка…

    • Вітаю.
      З самопалу колись стрілили? )

    • От з такого наприклад…

    • Лисиця Волинська

      Вау, хоч хтось рівний мені. Муррр. Теж гадаю що українці це не тільки козаки, а також лицарство, хоча й тільки на західних землях, але все-ж таки. Незвідана історія це коли на республіканських польсько-литвино-українських гусарів кричать – гусарія польська. Хоча по-правді саме на Волині вперше крилаті вершники і з’являються. Можна було б зробити супер екшн, та показати громадянську війну Хмельницького як вона й була. Ото дати москалям пограти хай зі злоби позгорають.

  • Стосовно малюнків у статті.

    Взірці краще брати звідси:

    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.840676499275990.1073741843.833739033303070&type=3

  • Ось наукова реконструкція правдивих строїв https://www.facebook.com/media/set/?set=a.841941635816143.1073741845.833739033303070&type=3

  • По консультації можна звертатись до цього пана https://www.facebook.com/profile.php?id=100001369671575

  • А ще краще до цього пана https://www.facebook.com/svyatoslav.lyho

  • Павло Скоропадський

    далеко не ідеальна) по перше, а по друге досить прив’язувати історію України до козацтва. Вона має глибше коріння. Просто цей піар на тему українці=козаки створений якраз в совдепії, частково задля того щоб привласнити собі історію Київської Русі. Потрібно робити ігри про Українців з 860-х і далі. Мати історію Київської русі, Королівства Галицького й тп. А не зациклювтись тільки на козацтву. Хоча це безумовно великий та цікавий період нашої історії

    • А нічого, що то ще не було українців, як нації? Були русичі. Не було також і білорусів та росіян. Доречі, у 860-тих Русі, як такої, ще не було.

      А козацтво і доба Гетьманщини були просто найбільшим розквітом могутності і національної свідомості саме українців, а не русичів. Про Галицьке Королівство – доволі цікава ідея. Але середньовічних рубастиків є вже й так предостатньо. Я особисто давно хочу гру не про Середньовіччя, без автоматів, і не Assassin’s Creed. :)