Залишити слід

Споконвіку гравці в шутерах прагнули щось написати кулями на стіні, відчайдушно намагаючись відмітитится у світі гри, запам’ятатися йому чи когось насмішити. Які емоції може дарувати можливість залишити слід у світі, якій меті вона слугує?

Кожний гравець, що учергове рятує світ, помічає, що його особисті дії не залишають сліду — усі зміни заздалегідь прописані сценаристами і програмістами. Гравцю залишається тільки обирати чи спостерігати те, як світ змінюється відповідно до сценарію. І на це є причина: розробники не всемогутні, а обмежені часом, бюджетом, фізичними можливостями, жанром тощо. Через розуміння того, як це робиться, ми зрозуміємо і навіщо.

ЯК?

Назву чотири способи залишення сліду у світі гри у порядку зростання їх складності для розробника:

1. Видозміна — нанесення ушкоджень об’єктові, малювання на ньому, деформація. Від картинок, що накладаються на моделі, зображаючи ушкодження, постери і графіті до зміни ландшафту, воксельних систем ушкоджень. З її ж допомогою гравець відчує потужність нової гармати, побачить наслідки військових дій чи вислідить іншого гравця

2. Послідовні вибори — серія сюжетних чи позасюжетних виборів, що змінюють світ довкола гравця заздалегідь передбаченим розробниками чином. Fable III за сюжетом робить вас королем і пропонує низку рішень, що або завдадуть шкоди природі, народові і принесуть необхідні кошти до скарбниці, або потребуватимуть значних коштів і зроблять світ кращим.

3. Редактор — додавання до гри інтерфейсу, який дозволяє змінювати зовнішній вигляд, структуру та функціонал об’єкта: будова міста, облаштування будинку, усе від вигляду одноклітинної істоти до стадії космічної цивілізації у Spore. Spore пропонує докорінно змінювати планети, писати на них, ліпити, тераформувати і будувати екосистеми. І ви можете завжди повернутися, аби подивитися, як там ваші милі травоїдні одноокі, рогаті птеродактилі: чи не почали вони будувати теорії про позаземне походження життя?

4. Зміна поведінки об’єкту — так би мовити, заповіді, які ви вкладаєте в об’єкт, програмування.  Якщо це — деталь багатого ігроладу, таке втілення можливості залишити слід створить відчуття живості світу, його здатності реагувати не лише на повороти сюжету, а особисто на вас.

НАВІЩО?

Обираючи можливість залишення сліду в світі гри, розробник не просто додає веселості до гри. Він створює можливість появи нових сенсів і емоцій у гравців, взаємодій, які навіть він неспроможний повністю передбачити. І йдеться не просто про діапазон емоцій та досвідів, а величезні простори.

Наприклад, довкола можливості залишити свій слід крутяться ігри-пісочниці Spore, Minecraft, Sims. У них розробники створюють не лише відчуття причетності, впливу, можливості самовираження: величезні можливості редагування Sims та Spore створюють сильну емоційну прив’язку гравця до своїх творінь.

У авангардній грі «Тургор» усе живе потребує Кольору для існування. А вибір кольорів, якими ви наповнюєте себе і світ гри, Проміжок, дозволяє змінювати швидкість плину часу, кількість і агресивність місцевої фауни, ставлення до вас Братів чи Сестер і чимало інших параметрів. Ви — смертний бог у Тургорі, загроза існуванню усього, що там є і сенс його буття одночасно.

Мета симуляторів бога Пітера Молінью — домінування вашої цивілізації над ворожою, культурне чи військове. У симуляторі бога, Black & White 2, суто рівнева структура, де, окрім крихти вашого народу, з рівня на рівень ви несете свої технології, сили і свого велетенського ручного звіра. І ось це саме створіння абсолютно унікальне у світі ігор. Безліч нюансів поведінки та навичок, які можна змінювати покаранням чи заохоченням, навчанням, роблять звіра кожного гравця абсолютно унікальним.

Отримав на горіхи за думку про людоїдство. Пара божих тумаків змусили передумати.

Отримав на горіхи за думку про людоїдство. Пара божих тумаків змусили передумати.

Залежно від ваших дій створіння може вирости озлобленим чи щасливим, розважатиме, зцілюватиме народ чи буде використовувати їх, як зброю, гантелі і смаколики. Здавалося б, абсолютно необов’язкова і притягнута за вуха особливість серії Black & White, є абсолютно унікальною і досі неповторною у іграх усіх жанрів вже протягом 10 років.

Fable-2015-08-11-18-29-27-19 Fable-2015-08-11-18-29-27-19-1І, знову з каталогу Молінью. Fable:The Lost Chapters також містила абсолютно унікальну і абсолютно необов’язкову, але зворушливу властивість. Ваше проходження гри, вибори формують вигляд головного героя. Наприкінці гри моєму Герою стукнуло 60 років, він був кремезний від маси очків сили і регулярного використання бойового молота, сивий, з німбом над головою і мімічними зморшками святого, шрамами від поразок і виведених татуювань, світлом в руках і синіми візерунками вен мани від постійного використання магії.

У онлайн-режимі Dark Souls гравці мають можливість залишати і оцінювати записки. Вони можуть містити і рятівні поради, і вишукане знущання над гравцями, жарти. Можливо, серед цих записок можна знайти чиюсь поему чи абсолютно оригінальне тлумачення світу.

Приклади вказують на те, що можливість залишення сліду у світі гри слугує цим чотирьом цілям:

  1. Емоційної прив’язки гравця до об’єктів гри, його занурення у неї.
  2. Емоційної віддачі, зворотного зв’язку від його дій та їх наслідків.
  3. Самовираження.
  4. Спілкування.

Очевидно, що додавши до гри цей інгредієнт просто так, розробник вб’є масу зусиль на конструювання п’ятого колеса і жодним чином не покращить гру. Це не рятівне коло, а комплексний інгредієнт вкрай специфічних страв, що може разом поглибити сенси, відчуття і взаємодії, досвід гравців. Але тільки яскраво, логічно взаємодіючи з усіма іншими.


Приєднуйтесь! Ще більше коротких, але цікавих новин в нашій групі VK: vk.com/playua


Вам це може сподобатись

Приєднуйся до обговорення →