Зґвалтування у VR-іграх — нова загроза цифрових розваг

Британська поліція розслідує віртуальне зґвалтування неповнолітньої дівчини, яке стане прецедентом для нової площини можливих злочинів.

Нещасний випадок стався із 16-річною дівчиною, на аватар якої в одній із чат платформ напало кілька чоловіків і почали знущатися з нього у найгірший спосіб. Так, жодних тілесних ушкоджень жертва не отримала, але поліція без жодних насмішок чи сарказму поставилася до цього звернення, розуміючи, якої емоційної та психологічної травми зазнала дівчина. Тим паче, що наслідки такої шкоди тривають значно довше.

Наступним кроком у такому разі є посилення онлайн-безпеки й прийняття відповідних законів у кожній окремій державі. Ієн Крітчлі, керівник відділу захисту дітей наглядової ради британської поліції, попереджає, що не можна з цим зволікати й слід якнайшвидше розробити механізми захисту користувачів у мережі.

Створивши Метавсесвіт, ми відкриваємо можливість збоченцям коїти жахливі злочини проти наших дітей. Злочини, які залишають психологічні травми на все життя. Як представникам поліції, нам слід шукати нові шляхи невпинно переслідувати зловмисників і захищати жертв у всіх онлайн-просторах.

Також Крітчлі наголосив, що не лише розробники повинні покращувати умови перебування в їхніх віртуальних просторах, а й батьки та вчителі мають застергіати дітей про можливі ризики знущань і домагань.

У свою чергу, представники Meta також зробили заяву, в якій сказали про те, що така є неприпустимою на їхній платформі та що подібне там би не змогло статися взагалі, адже задля захисту користувачів у них є функція «особисті кордони», який має оберігати людей тримаючи інших на відстані кількох метрів. Власне, інцидент і справді відбувся в іншій чат програмі, але в ЗМІ часто вживали слово «метавсесвіт», тож Meta блискавично підключилася до обговорень, щоби хтось десь десь помилково не подумав, що це їхній недогляд призвів до зґвалтування.

Хай там як, а цей інцидент показав нові ризики, з якими доведеться зіткнутися власникам і користувачам VR-просторів (та й цифрових розваг загалом). І якби комусь не хотілося жартувати про це чи знецінювати травматичний досвід згаданої жертви, до такої загрози слід ставитися відповідально.

Disqus Comments Loading...