2019 рік. Electronic Arts випускає сюжетну (!) гру без мультиплеєра (!!) та мікротранзакцій (!!!). Уже тільки цього речення достатньо, щоби вважати появу Star Wars Jedi: Fallen Order дивом, тим паче після кількох скасованих проектів за мотивами “Зоряних війн”.
Ставки були неабияк високі, бо саме від Fallen Order залежало, чи буде ЕА надалі давати зелене світло таким проектам. Що ж, тепер можна зітхнути з полегшенням. Усі отримали чого хотіли: Electronic Arts — комерційний хіт, Respawn — чергову зірочку в портфоліо, а гравці — найкращу за довгі роки гру про пригоди в далекій-далекій галактиці.
Становлення джедая
Сюжет Star Wars Jedi: Fallen Order розповідає про молодого джедая, який вижив після виконання імперськими військами «Наказу 66», спрямованого на знищення ордену джедаїв. Кел Кестіс знайшов притулок на планеті Бракка і ховається там, займаючись брудною роботою. Довго приховувати свої здібності від інквізиторів йому не вдається — на хлопця відкривають полювання, але його вчасно рятують двоє майбутніх напарників: Цере (колишній джедай, теж пережила наслідки «Наказу 66») і Ґріз, капітан корабля, на якому і належить подорожувати з планети на планету всю гру.
Кел — настільки стерильний “бунтівний юнак, який знаходить себе”, що на його тлі Цере, Ґріз, і навіть антагоністи в особі Другої Сестри та інших виглядають куди цікавіше. Добре хоч Кел прогулюється по локаціях не наодинці, а в компанії чарівного андроїда BD-1. Тут гра продовжує традицію “Зоряних війн” всюди підсувати нам милого дроїда, який однією тільки появою здатен прикрасити ситуацію.
Гравцеві вдасться відвідати кілька планет, в тому числі Кашиїк і Датомір, але за першим заходом дослідити їх повністю не вдасться. Завдяки зручній (хоч спочатку вона такою і не здається) тривимірній карті швидко вдається зрозуміти, куди йти ще рано: червоним кольором відзначені місця, в які поки неможливо дістатися, а жовтим — двері і переходи, де ви ще не були, але можете.
Трохи шкода, що переважна більшість колекційних предметів у захованих скринях — це всілякі косметичні прикраси для світлового меча, на кшталт руків’я і муфт. Адже нічого з цього під час самої гри не бачиш, а опцій маса. Можливо, давнім фанатам «Зоряних війн», які все життя мріяли про власний світловий меч і уявляли, яким би вони його зробили, це здасться важливим — що ж, вони зможуть виконати давню мрію. Всі інші будуть шукати скрині заради нових розмальовок корабля, дроїда і пончо, заодно збираючи відлуння Сили — тутешній аналог аудіощоденників.
Секрети варто шукати і заради очок досвіду. А оскільки нишпорити по всіх закутках у Fallen Order захопливо і без додаткових стимулів, то вигода виходить подвійна — і час із задоволенням проводиш, і нові здібності зможеш швидше придбати. Багато з них збагачують бойову систему, але відкриваються поступово під час проходження. А от власне Силу витрачають три основні прийоми: уповільнення часу, поштовх і притягання. Відновити Силу можна лише ударами мечем по противниках, так що нескінченно використовувати ці таланти не вийде.
Star Souls, або Jediborne
Пізніше Кел навчиться здійснювати два сильних удари поспіль, притягувати і відштовхувати відразу декількох ворогів, збивати з ніг великих противників і навіть кидати світловий меч. Так, прийомів у Fallen Order небагато, проте кількість компенсується функціональністю і чогось красивого, але непотрібного у вас просто не буде.
А зараз час для традиційної рубрики “Як у Dark Souls”! Отож, бойова система Star Wars Jedi: Fallen Order схожа на самі-знаєте-яку-гру, зі шкалою витривалості у обох опонентів, відхиленнями і значним акцентом на відбиванні ударів. Від обраного рівня складності залежать не тільки агресивність ворогів і одержувана вами шкода, а й вікно для відбивання. На мінімальній складності воно дуже велике, а на «Ґранд-майстрі джедаїв» уже настільки маленьке, що натискати на кнопку блоку потрібно з точністю мало не до мілісекунди. Втім, ризк підставитись того вартий — після вдало відбитого удару супротивник втратить всю (або майже всю) витривалість і стане вразливим для атак. Таким же чином можна відбивати постріли з бластерів штурмовиків — до слова, це одна з найвеселіших дій від початку й до кінця гри.
Насправді тут ще є один елемент, узятий з ігор From Software — точки збереження. Замість багать у Star Wars Jedi: Fallen Order є зони медитації, в яких герой сідає на землю, відновлює здоров’я (і запас аптечок) і може розподілити очки навичок, поки триває збереження гри. І ясна річ, після медитації всі вбиті противники повертаються до життя і знову з’являються на тих же місцях, що доволі негативно впливає на занурення. Одна справа, коли вороги відроджуються згідно невидимого ігрового таймера, і зовсім інша — отакий різкий “відкат”.
Маленька ложка дьогтю
Пролог із побігеньками-пострибеньками у грі видався на славу, але після нього починається справжня мука. Кел — не Принц Персії, не Лара Крофт і навіть не Нейтан Дрейк. Він от хоче кудись стрибнути чи за щось вхопитись… але не може, бо тутешня акробатика занадто часто викидає якісь коники. До всього, Кел рухається якимись ривками, іноді його ноги розкидаються в різні боки, а обороти на місці більше схожі на епілептичний припадок. Причому у всіх інших, з ким контактує головний герой, такої проблеми немає. Цілком ймовірно, розробники просто не встигли все дошліфувати, бо ЕА дуже хотіла, щоби гра встигла вийти до нової частини кіносаги.
Star Wars Jedi: Fallen Order можна дорікнути лиш у тому, що в неї, крім сетингу, взагалі нема своєї родзинки — все це ми так чи інакше десь бачили. Ну і ще крива акробатика. І світловий меч знову зробили палицею.
Утім, зрештою, це не так і важливо, бо гра дарує вам щось значно цінніше — яскраві враження. Fallen Order — значно більше “Зоряні війни”, ніж сьомий та восьмий епізоди. Це маленька перемога Respawn. Це переломна гра для новітньої Electronic Arts. І щонайважливіше — це справжня нова надія для ігор за мотивами Star Wars.