Приємно, що з кожним роком тематичних ігрових подій в Steam стає все більше, нехай і в онлайн форматі. Так в цьому році вперше пройшов Tacticon — ігрова мінівиставка присвячена тактичним та стратегічним іграм. Організаторами виступили два великі інді-видавці, а саме FireSquid та Hooded Horse. Окрім знижок, було представлено велику кількість демоверсій майбутніх проєктів, серед яких ми шукали найбільш привабливі та варті очікування.
Натхненно X-COM, болем та червоною планетою
Mars Tactics — це тактичний шутер про придушення бунтів у колонії на Марсі. Зовсім трохи скажу про графічну складову: вона приємна і заворожує уяву, бо поєднує стилізований лоу-полі в зовнішньому вигляді світу з деталізованим піксель-артом для зображення зброї, аватарів персонажів тощо.
Ми керуємо групою астронавтів-спецпризначенців, кожен з яких фахівець з володіння конкретним типом зброї. Події розгортаються на різних випадково згенерованих картах, нас чекатимуть напівпустелі чи колонії, де ми маємо в покрокових перестрілках перемогти більшу групу ворогів. Для створення тактичної переваги необхідно використовувати особливості місцевості чи змінювати її під свої потреби, наприклад вибухами.
У грі присутня фізична модель для предметів, а при стрільбі слід враховувати висотність місцевості та дальність враження вашої зброї. На практиці це створює багато непередбачуваних ситуації, як от: кинув гранату вона відлетіла від каменю і полетіла в інший бік, сховався у вирву надто глибоко — втратив можливість дострелити до ворога. Звично для ігор жанру є можливість схибити, маючи шанс навіть 70%, але тут ще й можна поцілити вирахувавши кут і стріляючи поза зоною можливого прорахунку дальності.
Окремо варто згадати, що кожного разу команда складається з різних націй. І, барабанний дріб, українці є, а росіян немає! Повна версії, також матиме текстовий український переклад на релізі.
Загадки пустельних історій
Для мене гарний роуґлайк — це коли постійні дослідження та вивчення механік не гарантують, що все піде суто за твоїм планом, бо є ситуативність. Гарний приклад такого Sandwalkers — це красива піксельна історія про караванників, що змушені йти за вітром у пошуках втрачених спогадів, щоб відновити велич свого народу і врятувати його від забуття в пісках.
Кожен герой має свою важливу спеціалізацію, хтось може знайти їжу серед пустелі, а хтось прикрити товаришів від нападу бандитів. Кожного разу ви не знаєте, що чекає попереду, які скарби, вороги та знахідки заховані посеред пісків, скель та невеличких оаз. Тож повністю підготуватись неможливо.
Найкраще в цій грі, що ваші головні вороги — пустеля та власна необачність, а не штучний інтелект. Однієї партії моя група померла від голоду, бо я вирішив не продавати цінні речі лише для купівлі припасів. Наступного разу я був обачніший, покликав торговців і… вбив, заради їжі. Тож в цій грі, завжди треба приймати рішення з огляду на ситуацію загалом та бути готовим пожертвувати чимось заради до того, щоб дійти до кінця. Говорячи про фінал, це нові спогади, що відкривають нові історії та нові здібності.
Вбивча напруга
Роуґлайк з елементами автоматизації, звучить дивно, а от грається Rogue Voltage напрочуд цікаво. Ця стильна і в плані сюжету, і графіки гра швидко захоплює гравця у свої небезпечні обійми.
Нам треба поєднувати механізми для виконання атак та інших дій. Поєднали на атаку, але забули про життя? Вмираєте! Поєднуєте надто часто? Перегрів і вмираєте! Забули поєднати всі можливі елементи? Втратили корисну можливість, але є шанс, що ця хиба не стане летальною.
Гра безжально карає гравця за помилки. Запам’ятати всі важливі нюанси тут можна буде лише завдяки шоковій терапії, але це ціна виживання та того, щоб дійти до фіналу. Так ми зможемо дізнатись більше про причини апокаліпсису та вижити в новому ворожому до нас світі.
Гра безжально карає гравця за помилки. Запам’ятати всі важливі нюанси тут можна буде лише завдяки шоковій терапії, але це ціна виживання та того, щоб дійти до фіналу. Так ми зможемо дізнатись більше про причини апокаліпсису та вижити в новому ворожому до нас світі.
Ласкаво просимо в нічне жахіття
У Wantless нам пропонують взяти роль однієї з останніх Транспозиторів, унікальних лікарів, що вміють поринати в спогади людей і боротись з їхніми жахами та психологічними травмами. Це неймовірно стильна гра, що нагадала мені Darkest Dungeon з присмаком кібер-панку.
Ми обираємо клієнтів та подорожуємо світами їхньої підсвідомості: чим темніші жахи їх мучать, тим більше досвіду та нагород ми отримаємо. За виплачені нам гроші, треба купляти різні розхідники. Сутички це покрокова тактика, де всі дії потребують енергії, дуже багато відіграють різні штовхання, стрибки, та загалом особливості карти, які треба вчитись використовувати.
З 4 партій, я програв 3. Бо думав, що можна перемогти силою, а насправді лише хитрістю. Треба штурхати ворогів на бомби й у вогонь, відступати, щоб заманювати, та вриватись у вир бою на останньому подиху.
Ворогів завжди більше, ви ж завжди одна, тому зброя — це розум і лише так ви можете звільнити клієнта від поганих спогадів. Вороги ж завжди намагатимуться зробити жахіття ще кошмарнішим. А якщо вас здолають, то клієнт піде і ви втратите рейтинг, бо не допомогли, а лише зробили йому гірше.
Війни мехів у джунглях Азії
Kriegsfront Tactics — покрокова тактика про бійки між групами солдат, що керують величезними мехами. Крім вдалої тактичної частини, у грі є декілька елементів що її виділяють: можливість стріляти з видом з кабіни робота, розділення міцності кожної з частин робота, а також режим для створення професійних скріншотів.
Існують атаки, де ви власноруч з кабіни машини прицілюєтесь і обираєте куди стріляти. Спостерігаючи за полем бою з місця пілота, гра здається покроковим шутером від першої особи.
Кожен робот складається з частин, тому знищення відбувається поступово, окрім знищення голови, бо в ній навідник. Так, наприклад стає важливим з якої сторони наносити ураження, бо десь тонша броня чи менш руйнівна зброя. В мене був бій, де я залишився сам на сам з останнім ворогом. Ми відстрілили один одному руки, і наприкінці, завдяки тому, що мій мех був спритніший, я заштовхав ворога корпусом, ухиляючись інколи від його спроб мене розтрощити своїм. Відчувалось наче фінальна сцена у гарному фільмі. Це важливо ще й тому, що всі мають різну зброю, і комусь краще «відстрілити» важку зброю чи ноги, ніж просто одразу намагатись знищити.
Інструмент для скріншотів окремий приємний бонус від розробників. Нам дають змогу зробити красивий кадр навіть під час виконання дії, наприклад в момент коли атакуєте групу ворогів з міномета.
Недооцінений діамант від піксельних роуґлайків
Запускаючи Super Fantasy Kingdom, я думав, що це буде щось банальне і не варте уваги серед інших претендентів. З іншого ж боку гра мала динамічний трейлер та веселу обкладинку, яка сильно констрастувала з іншими. Виявилось, що це чудовий симбіоз із роуґлайку та економічної стратегії з елементами керування гільдією.
У нас є «класичні забіги». Ми маємо збирати героїв, щоб захищати короля, але для цього маємо поліпшувати економіку та будувати дороги, щоб відкривати домівки нових героїв, а згодом за ресурси, які виробляють селяни, їх поліпшувати. Після кожного дня, всі воїни йдуть до таверни, де можуть підлікуватись та отримати бафи. Тільки от все це треба підтримувати в робочому стані, що не так і просто, бо робітників і ресурсів завжди на все не вистачає, і збір їжі для таверни може здаватись не найбільшим пріоритетом.
Загалом в грі багато цікавих дрібних механік, гарно зроблені персонажі в плані своїх навичок, бо треба думати, як їх комбінувати, щоб вони доповнювали один одного, а також потреба завжди тримати у фокусі уваги економіку. Прям важко пригадати, таке цікаве поєднання жанрів за минулий час. Звісно, варто відзначити чудові анімації всіх маленьких речей, які разом роблять цей величезний світ таким живим.
***
Сподіваюсь, що щось привернуло вашу увагу і тепер ваш список бажаного поповнився кількома проєктами. Звісно, це не всі чудові ігри з події, але це ті, які приверну найбільше моєї уваги. Можливо теж грали якесь демо з цієї події, тоді діліться враженнями в коментарях. Будемо раді дізнатися про ваших фаворитів.
Cподобалася стаття? Підтримай PlayUA
На платформі Donatello ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Donatello отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!