PlayUA Game Awards 2019: почесні нагороди

Автор: Олег Куліков @AbsoKulikov

Після довгих суперечок і метання аргументів/прокльонів/клавіатур/променів добра, редакція PlayUA таки дійшла згоди стосовно найкращих ігор минулого року. Втім, перш ніж ми перейдемо до основної страви, хотілося би вручити кілька почесних нагород. Частина згаданих тут ігор — минулорічні проекти, яким хай і не знайшлося місця у топ-15 (його ми опублікуємо дещо згодом), та все ж вони заслуговують на дещицю теплих слів та вашу увагу.

Найкраще DLC 

Monster Hunter: Iceborne / Final Fantasy XIV: Shadowbringers

Вибрати з-поміж цієї двійки і важко, і несправедливо. Важко, бо обидва доповнення розширюють і без того величезні гри, за кількістю контенту переважаючи левову частку всього, що виходить на ринку. Несправедливо, бо Monster Hunter i FFXIV — це “Ролс-Ройс” і бабусині вареники; вони круті в геть різних площинах.

Найпомітніший прогрес

Sea of Thieves

“Море Крадіїв” пройшло неабиякий шлях від багатонадійної, але невимовно бідної контентом цяцьки до дійсно найкращої кооперативної гри про піратів (щоправда, альтернатив тут не капець як багато). Розробники перейняли досвід своїх вправніших колег та почали активно набивати гру вмістом (безкоштовно!) і щонайважливіше, регулярно спілкуватися зі своєю аудиторією.

Sea of Thieves тепер уже є повноцінною колекцією піратських пригод. Хочете ви шукати скарби, наводити жах на чужі кораблі, полювати на морських чудовиськ, надирати зади іншим піратам… або влаштувати з друзями п’яний оркестр і намагатися виконувати пісні Софії Ротару — у “Морі Крадіїв” кожен сам собі пан і пірат.

Спокута року

Destiny 2

Нехай і з дворічним запізненням, але Destiny 2 набула подоби… яку повинна була мати ще в момент релізу. Не подумайте, всі її переваги та недоліки залишилися на своїх місцях. Стоп, а в чому тоді спокута, запитаєте ви? Все просто — розробники дали нам причини повертатися до гри. Крута зброя і красива броня, особливо якщо вона доступна впродовж обмеженого відрізку часу — саме те, що треба для онлайнової ґрайндилки.

А далі свою справу робить соціальний фактор. Destiny 2 — це не стільки лутер-шутер, скільки окремий різновид дозвілля, величезний фан-клуб цього простого, але все ж яскравого світу, який ще поступово розвиває свій лор. І фраза “Destiny 2 досі гівно” за останніх кілька місяців позбулася жовчно-образливого відтінку і стала радше визнанням недосконалості цієї гри, яке, тим не менш, не заважає нам її любити.

Хизування року

Fortnite

Подобається вам це чи ні, але Fortnite досі є однією з найпопулярніших і найвпливовіших ігор світу. За минулий рік гра розрослася вже настільки, що за кількість гравців чи заробітки можна надовго не перейматись, тому розробники шукали інші способи змусити інших говорити про себе. Перетворити малюнки онкохворих дітей на нові скіни, а потім оплачувати їм лікування? Є. Влаштувати у грі концерт чи навіть дорелізний показ “Зоряних війн”? Є. Зробити підлітків мільйонерами? Є. Повністю вимкнути найприбутковішу гру світу на кілька днів? Вони зважились навіть на це.

Тож тим більше цікаво (і навіть страшно), які коники Fortnite повикидає у цьому році.

Ігросервіс року

Apex Legends

Як правильно зауважили самі працівники Respawn, якби не ефект несподіванки і раптовий реліз, то Apex Legends швидко би загнулася. Бо як показала їхня ж Titanfall 2, просто хорошої гри недостатньо — потрібно і грамотно її розрекламувати. А якщо ми говоримо за ігросервіси, то тут мало просто досягнути швидкого успіху — його слід втримати і розвивати.

І за неповний рік Apex Legends таки змогла це зробити. Гра не лише відкусила собі шматок на здавалося уже чітко поділеному ринку — вона стала “королівською битвою для людей, які не люблять королівські битви”, реформувала гру з рандомами завдяки контекстному сигналу (який тут же і собі “позичили” конкуренти) та створила повноцінну змагальну сцену, показавши величезного середнього пальця Quake Champions (бо переманила до себе чи не всіх про-квейкерів, які нарешті знайшли, куди себе подіти).

Перевидання року

World of Warcraft Classic

Пригадуєте сцену “зомбі”-маршу нудистів з фільму “Євротур”? От приблизно таке ж відбувалося до та під час релізу WoW Classic. Куди не глянь, надворі, на роботі, в редакційному чаті — купа люду грає, а якщо не грає, то обговорює WoW.

Варто віддати належне Blizzard, ідея виявилася вдалою та своєчасною. За 15 років змінився не лише Азерот, а й сам жанр ММО. І тут бац! — влітає гостя з минулого, яка не церемониться з вами, плює на роки прогресу і смачним копняком відправляє вас убивати кабанів. Втім, для людей, які 15 років саме так знайомились із цією грою, Blizzard, хай трішки, але повернула молодість.

Найкраща мобільна гра

Call of Duty: Mobile

Зазвичай коли під вихід гучного кіно- чи ігрового блокбастера, видавці для розігріву випускають якусь мобільну цяцьку, то у переважній більшості випадків це проста й дешева чортівня, яка просто паразитує на торговельній марці та швидко зникає з голів і телефонів.

Здавалося, винятково мультиплеєрну Call of Duty: Mobile спіткає така ж доля. Втім, на виході ми отримали неочікувано круту й оптимізовану гру з приємною оку графікою, адекватним керуванням (наскільки це можливо зробити в шутері на мобілках), достатньою кількістю контенту та стриманою монетизацією. Це точно гра від Activision?

Соціально важлива гра року

Kind Words

Kind Words — це Death Stranding, якою Хідео Коджіма її описував у мить анонсу. Дійсно гра про зв’язки, комунікацію, побудову взаємин і обмін чимось хорошим з геть незнайомими вам людьми.

Під спокійну lo-fi музику (гасло Kind Words навіть перегукується з популярним каналом Chilled Cow, який ми вам всіляко радимо) гравці відповідають на листи незнайомців та пишуть свої. Ото й усе. І така проста схема швидко перетворюється у щось магічне, бо розробники створили по-справжньому тепле та позитивне середовище, яке дарує неочікувані, як для відеогри, враження.

У всіх бувають погані дні. Всі ми підупадаємо духом. І часом кілька добрих слів, хто би їх вам не сказав — це все, що потрібно, щоби привести себе до ладу.

Найкращий саундтрек

Sayonara Wild Hearts

Зізнаємося, знадобилося чимало зусиль, щоби стриматись і не вклинити Sayonara Wild Hearts до переліку найкращих ігор року. Зрештою, це не зовсім справедливо, бо SWH грою можна назвати лише умовно. Це інтерактивний музичний альбом з підшитим відеокліпом, який за одну годину дарує вам масу вражень, одних із найяскравіших в цьому році. Це вражаюча і карколомна подорож, яку можна обговорювати, переомислювати, проте найголовніше, що до Sayonara Wild Hearts хочеться повертатися і слухати/дивитися її знову й знову.

Наймеметичніша гра року

Untitled Goose Game

ҐЕЛҐ! ҐЕЛҐ! ҐЕЛҐ!


Все, заохочувальні призи роздали. Тепер залишається дочекатися фінального акорду — 15 найкращих ігор 2019 року за версією PlayUA.

 

Останні статті

CYBERPUNK 1997: Ретроспектива Blade Runner

Автор: Сергій Мельник

Blade Runner

Як розробники ігор День Дурня святкували

Автор: Сергій Мельник

overwatch

ROG Zephyrus Duo 15 – геймерський ноутбук із двома екранами

Автор: Віталій Тарнавський

Кобзар, Gravity Falls та Арчі — Дайджест коміксів #12

Автор: Владислав Папідоха

Арчі

Подивитися під час карантину: серіал «Гострі картузи»

Автор: PlayUA

Гострі Картузи / Peaky Blinders

Ретроспектива Resident Evil. Випуск 06: Resident Evil Remake (2002)

Автор: Андрій Нагорний

Resident Evil Remake (2002)

Залізяка PlayUA — Збірка ПК (Весна 2020)

Автор: Віталій Тарнавський

Залізяка PlayUA — Збірка ПК (Весна 2020)

Microsoft опублікувала повну специфікацію Xbox Series X. Що всередині?

Автор: Віталій Тарнавський