web analytics
Call of Duty: Black Ops 6

Тут недодали, там перегнули — Огляд Call of Duty: Black Ops 6

Автор: Владислав Папідоха @vpapidokha

Не так багато ігрових серій можуть конкурувати з Call of Duty за кількістю й регулярністю випуску нових частин. Переслідуючи мету випускати нову частину щороку, легко втратити планку якості, навіть залучаючи до розробки тисячі людей з низки студій. Саме це ми спостерігали торік із Call of Duty: Modern Warfare 3, яка представила якісний розвиток мультиплеєра MW2, та разом із тим видала кампанію, яку сміливо можна закидати на верх переліку найслабших у серії. На противагу їй Black Ops 6 мала рекордних для серії чотири роки на розробку, які залучені до створення гри студії використали дуже по-різному.

Перекручені американські гірки

Кампанія Call of Duty: Black Ops 6 приємно захоплює. У ній, здавалося б, є все: зради, таємні організації, зомбі-боси, можливість обирати стиль проходження завдань тощо. Розробникам навіть вдалося створити одну з найкращих місій пограбувань, що мені траплялися. І запакувати все це в динамічних 7 годин гри.

Структурно все практично так само, як у Black Ops Cold War. Ми маємо базу, на базі — команду, з якою можемо спілкуватися між місіями, і секретний бункер, а також дошку завдань, де ми вибираємо наступну місію. Але в нас забрали додаткові місії, натомість давши можливість прокачувати нашого персонажа за гроші, зароблені чи знайдені під час проходження. Останнє практично позбавлене будь-якого сенсу, бо це ж Call of Duty. Коли рівень ваших навичок гри чи міцність вашого персонажа справді впливали на вашу спроможність проноситися кампанією? Правда, зібрані кошти можна перетворити у три білди зброї для мультиплеєру, що доволі корисно, і до цього ми повернемося потім.

Уже звично для серії розробники всіляко намагаються урізноманітнити ваш досвід під час проходження. Ось вам місія, де потрібно відіграти найманого вбивцю, пристрелити Яника і постаратися зробити це тихо. А ось завдання-пограбування, де ви те й діло змінюватимете активного персонажа, щоб з усіх боків дослідити сплановану операцію. Любите великі мапи, всіяні знаками запитання? Без проблем, ось вам цілий кавалок пустелі, де крім основних цілей, є купа додаткових. А ще це ж Black Ops, тож елементами тутешнього зомбі-режиму ми похвалимося навіть в кампанії. І ба більше, виключно для місії зі зомбі й галюцинаціями ми додамо гак-кішку, яку так приємно було використовувати у Black Ops 4.

Уже на половині кампанії дивуєшся, як розробникам вистачило наснаги продумати і реалізувати усе це. У якийсь момент проходження мені здавалося, що ось воно, я граю в найкращу кампанію серії. Та замість створювати концентрований ігровий досвід, де всі рушниці стріляють у вивірені моменти, розробники надміру захопилися насовуванням в кампанію усього, що лиш спадало їм на думку. Частину цих активностей можна було закинути в опціональні завдання, таким чином і контент для охочих залишивши, і концентрованості кампанії не завадивши. Натомість ми отримуємо розтягнуту місію з купою знаків питань у пустелі, щонайменше удвічі затягнутіший сегмент зі зомбі й галюцинаціями і безтактно роздутий фінальний акорд з надміром перестрілок. На цьому фоні сфокусованіші й ближчі за форматом до типових американських гірок кампанії Black Ops Cold War і Modern Warfare 2 (2022) виглядають вигідніше.

Швидше, швидше, швидше!

Заходячи в мультиплеєр Call of Duty: Black Ops 6 після Modern Warfare 3, одразу помічаєш підвищений темп дій. Усі кудись несуться, мапи помітно менші й тісніші, на екрані регулярно вилітають отримувані за різноманітні дії очки. Стояти на місці й вицілювати когось зі снайперської гвинтівки — жалюгідне самогубство. Вплив цього дуже помітний у вкладці Loadouts: снайперських гвинтівок усього 3, категорії Battle Rifles немає, а серед Marksman Rifles усього одна пухкалка має оптику в базовій конфігурації.

Сприяє прискоренню й головне ігроладне нововведення Black Ops 6 — система омніруху. Тепер модні підкати можна робити в будь-який бік, куди лиш смикнете стік, тож звикайте, що всі довкола теж невинно човгаються по землі. З положення лежачи можна стріляти навсібіч, хвацько крутячись на місці, що теоретично мало б допомагати захищати контрольні точки, але через будову тутешніх мап, їхню відкритість і швидкість подій на них — дзуськи хтось вам дасть полежати. З тих же причин мало впливу внесла й можливість кидатися вперед, хвацько настрілюючи у всі боки. Просто тому, що в цій позі ви — маломобільна мішень. Якщо ще перші дні в мультиплеєрі були помітні намагання гравців якось використовувати останні два елементи, то наразі я не бачу, щоби хтось робив щось, крім підкатів.

Цьому теоретично мав би сприяти збільшений у порівнянні з Modern Warfare 3 час на вбивство, адже тепер зі звичайною штурмовою гвинтівкою, магазином у 30 набоїв і відносно типовою точністю вам заледве вдасться вбити 2 суперників до перезарядки. Та якось воно не працює в цей бік, і поки найоптимальнішою стратегією, на мій погляд, є ставка на швидкість усюди, де ви тільки можете це зробити.

Перший час мені це подобалося. Після Modern Warfare 3 це здавалося ковтком свіжого повітря. Та з часом я прийшов до висновку, що темпоритміка MW3 мені ближча і, що важливо, мені набагато більше подобаються її мапи, які лишають простір для тактичного маневру з проходом у тил противників, снайперських дуелей і розваг зі щитом. Тож тут залишається лиш пробувати і шукати своє.

Що можна сказати напевне, омнірух — це якісний новий крок у розвитку ігроладної формули Call of Duty. Наскільки складно було повертатися до старих частин, де ще не було базового підкату, настільки ж складно зараз буде вертатися до частин без усесторонніх ковзань. Він круто впливає на ігровий досвід і створює чимало кумедних моментів.

Ну звісно ж, ти найкращий лапусь!

Що мені справді дуже сподобалося, так це типовий для Black Ops підхід до виведення досягнень гравця на щабель вище за досягнення команди. На екрані раз у раз вискакують очки за вбивства чи виконання інших цілей. Після матчу обовʼязково покажуть найкрутіший момент сутички, в якому вкрай приємно побачити себе. А опісля трьох найкращих гравців команди переможців виведуть на окремому екранчику. У динаміці мультиплеєру Call of Duty команда — вкрай ефемерне явище, яке змінюється кожні 10 хвилин. І як результат, частіше дивишся за своєю результативністю, аніж за тим, як твої дії впливають на результати команди.

Подекуди доходить до дещо комічного. Адже в таблиці лідерів у вас є два значення лічильника вбивств: “офіційний” і “для вас”. Перший впливає на результат команди, а ось другий, виведений під табличкою, приємно лоскоче ваше его. Адже туди зараховуються не тільки вчинені вами вбивства, а й добиті союзниками противники, яким ви завдали достатню кількість шкоди. Тож навіть якщо за матч вам не вдасться нікого добити, на цьому лічильнику, ймовірно, буде приємне для вас число.

Мені потрібно більше зброї

У Black Ops 6 наразі не дуже багато зброї. Після Modern Warfare 3, яка зі старту інтегрувала в себе всі гвинтівки попередниці, тут дуже тісно. Не сприяє апетиту й те, що в кожного виду зброї якась захмарна кількість рівнів для прокачки, і якщо грати тільки в мультиплеєр, збирати якийсь порівняно пристойний білд доведеться довго. Звично для мультиплеєру Call of Duty, цей процес буде болючим як для вас, так і для вашої статистики. Тож за цим рекомендую відразу йти в Зомбі режим. Або в кампанію, щоб отримати там 3 непогані білди про які я згадував раніше, їх цілком вистачить на перший час.

На жаль, Black Ops 6 оминула система прокачки зброї, яку запропонували в Modern Warfare 2 і вивели на вкрай сильний рівень в Modern Warfare 3. Нова Call of Duty не дає за виконання щоденних чи тижневих завдань нічого, крім досвіду чи зрідка косметики. Тож качнути одну гвинтівку, щоб із нею виконувати дейліки чи вигравати матчі, таким чином отримуючи обвіси до іншої, не вийде. Бери оцю іншу і йди мучся з нею, поки не приведеш її в порівняно пристойний вигляд.

Не радує мене й набір тутешніх мегабонусів за серії вбивств і ґаджетів по таймеру. Особливо на старті, поки не досягнеш 55 рівня базової прокачки. Дуже дратує необхідність користуватися мінами за кулдауном (на тутешніх камерних мапах вони особливо ефективні), а за серії вбивств отримувати щось на кшталт ракетниць із керованими снарядами чи машинок-бомбочок. Адже поки їх застосуєш, гарантовано ґиґнеш.

Натомість мене приємно здивувало рішення додати холодну зброю в спорядження — її можна дістати затисканням правого стіка. Не те щоб я нею активно користувався, бо стратегія шаленого бігання з ножем тут працює погано, але задум класний.

Тутешній формат комбінування трьох перків задля можливості отримання одного суперперку мене не вразив. Здавалося б, пропонують можливість швидшого відновлення власного здоровʼя після вбивств чи можливість бачити ворожі ґаджети крізь стіни. Та це властивості, що допомагають в тактиці, на яку за тутешнього темпу просто не лишається часу. Ти або здатен перестріляти двох суперників, або знову бігтимеш з респауну. Тож йти на компроміси задля їхнього отримання абсолютно нема сенсу.

Несподіванкою стала тотальна відсутність косметики в грі на старті. Направду мене самого вражає те, що я звернув на це увагу. Але відсутність наповнення в магазині, дивних персонажів на мапах і бодай трішки вигадливих камуфляжів для стволів фрутсрує. Звісно, усе це надолужать із прийдешніми сезонами, та зараз мені дещо пусто. Відчуття, немов зосередившись на відточенні ігроладу й мап, розробники трохи не встигли з додаванням усього побічного контенту. Хоча, здавалося б, розробка тривала 4 роки. Ну, нехай.

***

Call of Duty: Black Ops 6 — це дивна суміш із перенасиченої контентом кампанії і мультиплеєрних режимів, яким наразі цього контенту бракує. Звісно, цими шматками гри займалися різні студії, і, ймовірно, звідси ростуть ноги цієї розсинхронізації. У результаті ми отримали доволі нерівний продукт, якому, попри вкрай сильну основу, знадобиться час на те, щоб вийти у свою якнайкращу форму.

Та навіть в актуальному стані Black Ops 6 дарує нам чи не найкращу шутерну кампанію року й робить крок уперед у розрізі керування. Ігри серії Call of Duty давно вийшли у якусь власну лігу, їх складно порівнювати з конкурентами через неймовірно сильну ігроладну основу, яку важко приховати навіть за часом біднуватою контентою оболонкою.

Black Ops 6 — це продукт, до якого я обовʼязково повернуся з початком першого сезону, та наразі я віддаю перевагу поверненню до мультиплеєрних сутичок у Modern Warfare 3.

Придбати Call of Duty: Black Ops 6 для PS5 можна за цим посиланням.

74

Варте уваги

Вдалося

  • закласти ігроладний фундамент для розширення
  • урізноманітнити кампанію
  • збагатити систему пересування

Не вдалося

  • залишити кампанію компактною
  • к-сть контенту в мультиплеєрі на старті

Жанри

Компанії

TMNT Donatello

Cподобалася стаття? Підтримай PlayUA

На платформі Donatello ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Donatello отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!

Підтримати

Останні огляди

Настільний мінімалізм — Огляд настілки «Білий Замок»

Автор: Малютенко Михайло

Білий Замок

Іграшкова копія пам’ятного оригіналу. Огляд LEGO Horizon Adventures

65

Автор: PlayUA

lego horizon adventures 01

Ергономічна еволюція чи повернення до витоків? — Огляд трекболу Logitech MX Ergo S

Автор: Володимир Бортюк

5 fix

Інтерактивна енциклопедія — Огляд настілки «Слідами Дарвіна»

Автор: Малютенко Михайло

Слідами Дарвіна

Найкращий час для вриву. Огляд World of Warcraft: The War Within

93

Автор: Віталій Тарнавський

world of warcraft screenshot 2024.08.25 13.08.59.11

Не купуй новий монітор поки не подивишся це відео — Огляд монітора Prologix GM2424HD

Автор: Володимир Бортюк

prologix gm2424hd ty 01

Пекло, у яке хочеш повертатися. Огляд KILL KNIGHT

83

Автор: Барлет Ярослав

kill kight

Сильніший за власне розбите серце. Огляд фільмів «Джокер» і «Джокер: Божевілля на двох»

Автор: Микола Єрьомін

Джокер: Безумство на двох