Упродовж усього першого сезону The Wolf Among Us ми багато вибачали розробці Telltale Games. Цей епізод занадто короткий? Сподіваємось, наступний буде довшим. У цьому бракує просування по сюжету? І нехай, екватори сезону у цих розробників завжди просідають. Ухвалені нами рішення не позначаються на грі — це повинен виправити фінал! Дивовижна річ, але зрештою наше терпіння не виявилося марним: фінальний епізод сезону справді виправив більшість недоліків попередніх серій, звівши усі сюжетні лінії гри до логічної розв’язки.
«Тепер шерифу чарівного містечка доведеться зробити вирішальний крок»
Протаґоніст Біґбі Вулф зустрічає нас на тому ж місці, де ми востаннє його залишили. За чотири епізоди розслідування першого серійного вбивства в історії Фейблтауна він встиг напрочуд близько підібратися до істини, а тепер шерифу чарівного містечка доведеться зробити вирішальний крок. Великий Поганий Вовк допалить чергову цигарку, згадає про свою обіцянку Білосніжці і піде наводити справедливість.
Перед цим, щоправда, Telltale дуже класно зіграють на очікуваннях гравця. Один із ключових персонажів The Wolf Among Us, гідний порівнянь із найкращими образами Деніела Дей-Льюїса, поставить протаґоністу грайливе запитання про те, хто на його думку є головним поганцем. Очевидної відповіді „садівник“ серед варіантів реплік не знайдеться, тому гравець, найімовірніше, виставить себе не посміховисько.
Певна річ, урешті-решт всі попередні підозрювані нашого шерифа виявляться невинними, але до банальних штампів детективного жанру розробники все ж не опустяться. На цьому, до речі, вони зіграли теж непогано — очевидна ще місяць тому історія у фіналі набуде зовсім нових граней виміру.
«Вийшло у них це насамперед завдяки універсальності жанру»
Однак наскільки вдалим детективом не виявився б The Wolf Among Us, ще з першого епізоду нам дали зрозуміти, що як твір за ліцензією популярної серії коміксів Fables він буде не гіршим. Від загравань зі смертями важливих для першоджерела персонажів до вільного трактування знайомих образів, Telltale намагалися зробити свою гру однаково цікавою і для прихильників графічних новел Білла Віллінгема, і для незнайомих із ними гравців. Вийшло у них це насамперед завдяки універсальності стилістики нуару, канони якої не потребують особливої підготовки.
Не вимагає зайвої підготовки і типова механіка The Wolf Among Us. Незважаючи на те, що заключний епізод сезону виділяє порівняно мало часу на традиційне знайомство гравця з системою діалогів та QTE, жодна з його сцен не виділяється особливою складністю. Розробники не приховують, що їхнім пріоритетом залишається доступність та акцент на сюжетну складову, утім, погодьтесь, доволі дивно спостерігати за напруженими екшн-сценами, які не пропонують ніякого виклику.
«Цього разу вони демонструють дуже високий рівень постановки»
У рецензії на перший епізод ми свого часу вихваляли бойову систему гри, яка у порівнянні з попередньою розробкою Telltale, The Walking Dead, здавалася кроком уперед. Однак після п’яти серій доводиться констатувати, що і цей елемент сценаристи повністю звели до сюжетної складової.
Річ у тім, що більшість бойових сцен у TWAU не обходяться без перевтілення протаґоніста у вовкулаку, тому переважно вони служать для зміцнення Біґбі у ролі крутого хлопця. Так, він є тим самим Великим Поганим Вовком, але, відверто кажучи, кількість переможених ним суперників погано узгоджується навіть із образом казкового лиходія.
При цьому всьому, щоправда, відвертих претензій до екшн-сцен п’ятого епізоду бути не може: цього разу вони демонструють дуже високий рівень постановки, а на одну з них навіть припаде чи не найяскравіший момент у всьому сезоні. Виправилися розробники і за відсутність урізноманітнення ігрового процесу, на яку ми теж свого часу скаржилися, — у новому епізоді, до прикладу, Telltale знайдуть абсолютно нове застосування „швидким трафункам“.
Хоча, правду кажучи, цього разу вони не є такими вже й необхідними, бо динамічність фінального епізоду може дати фору навіть зразковому у цьому плані пілоту. Кілька напружених діалогів, пара ефектних екшн-сцен та низка моральних виборів – усе це зв’язано сюжетними нитками надзвичайно щільно, тому дві години хронометражу минуть дуже швидко.
«Фінал розставив усі крапки над „і“»
Найкраще ж у новому епізоді те, що в ньому нарешті набувають ваги усі попередні рішення протаґоніста. Ми давно вже скаржилися на те, що вчинки Біґбі доволі мляво впливають на розгортання подій у грі, однак фінал розставив усі крапки над „і“ у цьому питанні. Справа в тому, що, як виявилось, розробники прикріпили рішення гравців до однієї сцени за участю більшості ігрових персонажів. Як не дивно, ця сцена вийшла навіть сюжетно аргументованою, тому всі наші попередні скарги раптом стали безпідставними.
Разом же із фінальними титрами прийде й усвідомлення того, що історія першого сезону The Wolf Among Us добігла кінця. Відкритий фінал із відвертими натяками на продовження трохи покращить настрій, утім, навіть цей факт не здатен перекрити відчуття прощання з настільки цікавим всесвітом. На сиквел від Telltale у будь-якому разі доведеться зачекати, і очікування це не обіцяє бути легким.
Вдалося
- оцінили попередні епізоди гри
- полюбляєте комікси Fables
- цінуєте глибокий нуар
Не вдалося
- не грали в попередні епізоди
- не любите інтерактивне кіно
Жанри
Компанії
Платформи
Cподобалася стаття? Підтримай PlayUA
На платформі Donatello ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Donatello отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!