web analytics

Баґи, що змінили ігри

Автор: Олександр Сікорський @sakree19

Баґи — чудове явище. Можуть підняти температуру ректального горіння, а можуть і розсмішити до болю. Як би ми до них не ставилися, вони завжди посідатимуть важливе місце в нашому ґеймерському житті. Тому ми вирішили віддати честь цим ігровим аномаліям, і пригадати найвідоміші баґи, які змінювали свої ігри.

Мацаки Лари Крофт

lara croft evolution

Однією із причин популярності легандарної плюндрувальниці могил Лари Крофт є її гіпертрофовані молочні залози. Але не всі знають, що розмір цицьок Лариси Іванівни сформувався внаслідок простої помилки і неуважності. Річ у тім, що на стадії розробки 3D-моделі персонажа для першої Tomb Rider, було допущено помилку, яка збільшувала груди не на 50% як планувалося, а на 150%. Незважаючи на це, програмісти вирішили залишити все як є, а Eidos, видавець гри, вирішили, що це буде вдалим маркетинґовим ходом. І ось уже майже 20 років Лара Крофт тішить нас своїми пригодами та формами, поступово зменшуючи їх до зручного для її способу життя рівня. А що, якби помилку виправили?

Крабошпигун із Team Fortress 2

bug-evolution-02

Один із найпопулярніших персонажів Team Fortress 2 Шпигун, також — дитя випадку. Ще в перших версіях Team Fortress була цікава помилка, яка відображала нік противника кольором твоєї команди. Проблему було швидко вирішено, але розробники побачили в ній нового персонажа, який би спеціалізувався на обмані та саботажі. І через рік Шпигун з’являється в Team Fortress QuakeWorld.

Цікаво і те, що у Team Fortress 2 Шпигун має баґ, який Valve не збираються виправляти. Ходьба навприсядки чудернацько викривляє скелет персонажа, за що цей баґ було названо “Spycrab”. Самій спільноті помилка сподобалася настільки, що вона попросила Valve не виправляти її.

Народження Ермака

ermac mortal kombat

Ермак — це ще один персонаж, який народився завдяки баґу в Mortal Kombat. Все почалося із одного напису — ERMACS, який розшифровувався як Error Macroses. Він з’являвся в статистиці однієї із перших версій гри, одразу після рядка з перемогами прихованого персонажа Рептилії. Розробники додали його, аби відстежувати кількість появ макросів, які спрацьовували при виникнені помилки.

Але гравці придумали своє значення цього рядка. На їхню думку Ермак був другим прихованим персонажем, і виглядав як Скорпіон чи Саб-Зіро, але був у червоних тонах. Згодом розробники прибрали цей рядок, але Ермак вже жив у головах гравців.

У Mortal Kombat II розробники вирішили пожартувати з гравців, і додали ще одному прихованому бійцеві Джейд фразу: „Ermac who?“ (Що за Ермак? — анг.), а після проходження гри внизу екрану можна було помітити напис CEAMR ODSE NTO EXITS, який, якщо переставити літери, перетворювався на Ermac does not exist — Ермака не існує.

У Mortal Kombat 3 — Ед Бун та компанія таки піддалися фанатській уяві, і додали Ермака в розширену версію гри. І був він у червоній одежі, яку йому і приписували фанати.

Затяжний стрибок Devil May Cry

Devil May Cry jump

Onimusha: Warlords — перша гра Capcom для PS2, в якій було знайдено вельми цікавий баґ у бойовій фізиці. Коли вороги підстрибували, швидка атака змушувала їх літати у повітрі. Ця нереалістична особливість підходила під настрій гри, в якій самурай з чарівним мечем збирає душі зомбі та ніндзя-демонів, тому її було вирішено залишити.

Capcom, винайшовши нову бойову фічу, одразу взялися за створення гри, де вона буде часто використовуватися. Цією грою повина була стати нова частина Resident Evil, у якій головну роль на себе брав юнак на ім’я Тоні, якому генетична мутація надала безсмертність та неймовірні бойові навички.

Пізніше Capcom визнали, що настільки динамічний ігролад не підходить серії Resedent Evil, тому було вирішено зробити зовсім нову гру, у якій на повну буде використовуватися ця механіка бою, та нового головного героя. Так на світ з’явилася Devil May Cry та її головний герой Данте Спардович.

Стиль бою в Devil May Cry сильно вплинув на такі відомі ігри жанру як Ninja Gaiden, God of War і Bayonetta.

Епідемія у World of Warcraft

corrupted blood plague

13 вересня 2005 року на одному зі серверів WoW відбулася подія, яка засвітила знаки запитання над головами гравців і розробників. Почалося все із відкриття Зул’Ґуруба — нового рейдового підземелля, фінальним босом якого був Гаккар, який мав вміння псувати кров персонажів. Гравець, вражений закляттям «Зіпсута кров», швидко втрачав очки здоров’я і міг заразити гравців поряд себе. На перший погляд нічого такого, адже підземелля закрите, і хвороба не може вийти у відкритий світ. Але на ділі все було інакше. Мисливці постійно тягали за собою своїх мисливських тварин, яких вони могли викликати і відкликати, і на них теж діяло закляття «Зіпсутої крові» (так було заплановано розробниками). Але ніхто собі уявити не міг, що вийшовши із підземелля, тварина все ще буде зараженою, і перекидатиме хворобу на інших. І вже після першого такого випадку почалася епідемія, яка отримала назву Corrupted Blood Incident — Інцидент Зіпсутої крові.

З часом розробники вилучили частину даних зі сервера, і це допомогло, але ненадовго. Чимало гравців, які дізналися про спосіб створення епідемії, почали робити це навмисно, а інформація про цей випадок поширилася по форумах гри, що дозволило створювати такі епідемії і на інших серверах.

Про Corrupted Blood Incident писали в газетах та розповідали в новинах, а деякі гравці і досі вихваляються тим, що були свідками цієї історичної події в ігровій індустрії. А Blizzard, у свою чергу, почали створювати подібні заходи, але вже з меншими наслідками, і менш масштабніше.

Kill Screen у Pac-Man

Kill Screen Pac-Man

Pac-Man — легендарна гра, у яку ґеймери з усього світу гралися, щоби повихвалятися своїми рекордами. Деякі з них доходили і до 256-го рівня, який витворяв з ігровим автоматом дивні речі.

Річ у тім, що за генерацію рівнів відповідала процедура, яка використовувала номер рівня, щоби визначати місце і кількість бонусів на ньому. І вихід за межі однобайтового числа призводить до Kill Screen’у (показано на малюнку). При цьому гра працювала нормально, і рівень можна було пройти, але гравці старалися набирати максимальну кількість очок ще до цього вбивчого екрану.

Kill Screen також з’являвся і в інших відомих іграх. У Duck Hunt після 99 рівня качки стають безсмертними і починають гасати по екрану з величезною швидкістю. У Donkey Kong на 22 рівні Маріо починав помирати вже через кілька секунд після старту. Але все це не виглядало настільки ефектно, як у Pac-Man.

Підвищення складності в Space Invaders

Space Invaders

У ше одній легендарній грі було знайдено не менш легендарний баґ. І якщо в Pac-Man’а були проблеми з кодом, то Space Invaders просто була не по зубах тодішньому залізу. Проблема була в тому, що китайські комп’ютери не могля опрацювати велику кількість інопланетян на екрані, тому їхня швидкість руху була значно зменшеною від запланованої, але коли ворогів ставало все менше швидкість зростала, і ставало все складніше влучити у загарбника. Таким чином творець гри Томоіро Нісікадо випадково вигадав зміну складності гри, і звісно він не збирався нічого виправляти, адже круто зробити єдину у всьому світі гру, яка ускладнювалася з плином проходження рівнів.

Drakeface в Uncharted 2

Drakeface

Мабуть один із найвідоміших баґів у ігровій індустрії. Саме через нього серію Uncharted почали називати мильним кінцем, а саму PS3 — мильницею. Отримати цей баґ можна було тільки при перегляді повторів матчів мультиплеєру. Коли один із гравців помирав, потрібно було зупинити запис і знайти цього гравця на мапі, і в більшості випадків персонаж помирав з цим комічним виразом обличчя. Цей баґ ніяким чином не змінив гру, в якій був знайдений, але через свою культовість він безумовно заслуговує згадки про нього.


Це тільки коротенький список баґів, яких мільйони, але саме вище згадані сформували наше уявлення про сучасні ігри. Можливо, ми проґавили ваші улюблені баґи, тому пишіть про них у коментарях. Також діліться своїм досвідом боротьби з цими ігровими аномаліями.

TMNT Donatello

Cподобалася стаття? Підтримай PlayUA

На платформі Donatello ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Donatello отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!

Підтримати

Останні статті

Тренуємося у CS2 на своєму VPS сервері

Автор: PlayUA

sidata 01

Усі досягнення S.T.A.L.K.E.R. 2 — що потрібно для проходження на 100%?

Автор: Олег Куліков

stalker 2 achievements 03

УСЯ українська музика у S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl (Radio MIX)

Автор: PlayUA

stalker radio

Чорна п’ятниця: найкращі пропозиції для геймерів

Автор: PlayUA

playstation 5 pro

Артефакти та інші скарби Зони у S.T.A.L.K.E.R. 2

Автор: Андрій Присяжний

p.ua.s.t.a.l.k.e.r.2 артефакти

Українська музика в S.T.A.L.K.E.R. 2: від Мозгового до ZWYNTAR

Автор: Андрій Присяжний

s.t.a.l.k.e.r. 2 heart of chornobyl

Apple iPhone 16 Pro Max: занурення у світ нових можливостей

Автор: PlayUA

iphone 16 pro max 02

S.T.A.L.K.E.R. 2, Lego Horizon, Farming Simulator 25 — Порадник Ґеймера: Листопад 2024

Автор: PlayUA

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl