Baldur’s Gate 3 — напрочуд масивна гра, і один тільки перший акт (який охоплює відразу кілька чималеньких мап) здатен зі самого початку так завалити вас різними дорученнями, пригодами й нерозвіданими закутками, що аж не знаєш, за що братися. І мало того, що сама гра далеко не найкращим чином комунікує пріоритетність квестів, на сцену виходить ще й довгий відпочинок, який критично важливий для просування багатьох квестів і взаємин із вашими супутниками. Залежно від складності й вашої вправності в бою, запросто може скластися ситуація, що в першому акті ви зробили менше довгих відпочинків, ніж потрібно, тож деякі квести можуть у вас зависнути до пізніших етапів гри чи взагалі ризикують залишитися незакінченими.
Тому щоб такого не сталося, ось вам перелік дій, які варто зробити в кожній локації, оптимальний порядок проходження квестів і місця, де треба робити довгі відпочинки, аж поки у вас перестануть з’являтися там нові сюжетні сценки.
Навтилоїд
- Урятуйте мозок
- Звільніть Тінесерду
- Убийте командира Залка й заберіть його меч (особливо якщо у вас бойовий клас чи плануєте ходити з Лей’зель у команді)
Спустошений пляж
- Розбудіть Тінесерду (і переконайте приєднатися до вас)
- Знайдіть Астаріона (і переконайте приєднатися до вас)
- Знайдіть мізкожера при смерті й доведіть справу до кінця.
- Звільність Ґейла з магічної пастки (і переконайте приєднатися до вас)
- Звільність Лей’зель (і вгадайте що?)
- Дослідіть Моторошну крипту й відшукайте Чахлика
- Якнайшвидше обзаведіться закляттями розмови з тваринами й мертвими (із цим доможе підвіска, знайдена в крипті)
Смарагдовий гай (і його околиці)
- Після сутички з гоблінами зустріньтеся з Віллом, де він тренує бісинських дітлахів (і перекона… ну, ви вже в курсі)
- Поговоріть зі Зевлором у його кабінеті, якщо ви вирішили в 1 акті допомагати бісинам
- Поговоріть із ковалем Даммоном
- Поговоріть із тітонькою Етель, але ні на що не погоджуйтеся
- Поговоріть із Дивним волом
- Урятуйте хлопчика від гарпій (на північний схід від того місця, де друїди проводять ритуал)
- Знешкодьте культистів Абсолют (на захід від брами до Гаю)
- Поговоріть із Коґою й вирішіть долю Арабелли
- Поговоріть із Ретом, щоб він попросив вас урятувати Галсіна
- Поговоріть із цілителькою Нетті й заберіть у неї отруту виверни
- Поговоріть із Мол (бажано після порятунку хлопчика від гарпій)
- Поговоріть із Воло, щоб згодом він опинився таборі гоблінів
- Поговоріть з Алфірою, щоб вона навчила вас гри на музичному інструменті (якщо ви не граєте за барда)
- Робіть довгі відпочинки, поки у вас не вичерпаються нові діалоги й сцени
Високий тракт
- Знайдіть Карлак (і переконайте найкращу дівчинку приєднатися до вас)
- Допоможіть Карлак знищити «паладинів», які на неї полюють
Вимерле селище
- Навпроти телепортаційного переходу є будинок коваля (замкнений підвал, засипана діра в підлозі на першому поверсі) Проберіться в підвал і в скрині на узвишші заберіть шматок пекельного заліза.
- Там же знайдіть креслення майстерної зброї в будинку коваля (і доробіть її при нагоді)
- Знайдіть книгу «Тейська некромантія»
- Залізьте в колодязь і вбийте павучу королеву
- Урятуйте гнома Баркуса біля млина
- Переконайте трійцю оґрів працювати на вас і віддавати вам свій ріг
- Трохи південніше від селища знайдіть песика Дряпка (і переконайте його приєднатися)
- У печері неподалік повзаємодійте з ведмесичихою (вбивати її необов’язково)
- Зробіть довгий відпочинок 2-3 рази
Смердюче болото/Чайна хатинка біля річки
- Зустріньте мисливця на чудовиськ, щоби продовжити сюжетну лінію Астаріона
- Урятуйте Мейріну й здолайте тітоньку Етель (і нагадую, за жодних умов не погоджуйтеся, щоб вона вас полікувала)
- на самісінькому півдні болота здолайте лозовиків і знайдіть у пеньку лист до Коґи
«Спочинок Вокін»
- Урятуйте постраждалих під час пожежі
- На схід від корчми знайдіть кількох подорожніх, які відбиваються від ґнолів, допоможіть їм і запустіть квест «Знийлий вантаж»
- На північний захід від «Спочинку Вокін» знайдіть вхід до сховку Зентарим. Там ретельно обстежте камери, в одній зі скринь буде шматок пекельного заліза
- Звільніть художника у сховку Зентарим. Він тоді трапиться вам у третьому акті
Табір гоблінів
- Звільніть ведмесичика. Головне спершу дайте йому себе понюхати, а тоді візьміть участь у ловах. Ведмесичик після кількох довгих відпочинків з’явиться у вашому таборі
- Звільніть Воло. Тепер він опиниться у вашому таборі, і коли Воло запропонує вам допомогти позбутися паразита, ПОГОДЬТЕСЯ. Штучне око Воло не дає жодних недоліків і дозволяє бачити невидиме в цілком пристойному радіусі
- Робіть довгі відпочинки, поки у вас не вичерпаються нові діалоги й сцени
- Усередині святилища знайдіть жрицю Катюгу і ПОГОДЬТЕСЯ, щоб вона вас затаврувала. Це не дає недоліків (і не шкодить зовнішності, бо нам таврують долоню), зате дозволить користуватися дуже навіть корисниками пасивками спорядження послідовників Абсолют
- У східному крилі святилища знайдіть жерця Ловіатара й ПОГОДЬТЕСЯ, щоб він вас пошмагав
- Знайдіть Галсіна й вирішуйте його долю залежно від того, кому ви плануєте допомагати — гоблінам (тоді у вас буде шанс узяти в загін Мінтару) чи бісинам
- Позаду “тронної зали” є скарбниця, де ви можете знайти ще шматок пекельного заліза
Смарагдовий гай (знову)
- Зустріньте вовка, щоби продовжити сюжетну лінію Тінесердої
- Вирішіть долю Коґи
- Робіть довгі відпочинки, поки у вас не вичерпаються нові діалоги й сцени (передусім святкування із романтичною сценою з вашими обранцями)
І все, ось на цьому етапі ви вже не ризикуєте через довгі відпочинки пропустити щось важливе. Наступні зони ви можете проходити в довільному порядку.
Підморок
- Знайдіть колонію міконідів і визначтеся, кому ви допомагатимете — міконідам чи дверґарам
- У колонію знайдіть гномку Туллу, дайте їй протиотруту й випросіть Чоботи сержантки (знадобляться потім)
- Знайдіть Бейлена і врятуйте його від вибухових грибів
- Там же можете знайти рідкісний гриб і дати його або Бейленові, щоб відновити його пам’ять, або Тінесердій, щоб розблокувати особливий спогад
- Дістаньте кору Шептодрева, щоб зробити з неї майстерну зброю у Вимерлому селищі
- Знайдіть аванпост селунітів
- Витягніть Фалар Алуве, меч у камені
- Знайдіть і дослідіть Магічну вежу
- У Магічній вежі є Стілець неймовірної сили, розламайте його й отримате рідкісну довбню
- Також у вежі є ґітський диск. Повзаємодійте з ним і покажіть Лей’зель, якщо вона у вашому гурті.
- Біля вежі є могила пса. Покладіть туди квіти, якщо маєте
Підморок — Темногорн
- Принесіть сержантці її чоботи
- Знайдіть гномку Філомену з рунічним порохом
- Виконайте прохання каменяра Кіта й він дасть вам шматок пекельного заліза
- Дослідіть руїни Шар (особливо якщо у вашому загоні є Тінесерда)
- Урятуйте гномів Темногорну і розкажіть потім про це Туллі в колонії міконідів
- Убийте Ніра й принесіть його голову в колонію міконідів (а собі заберіть його охрінезні чоботи)
- Дістаньтеся до Адамантинової кузні, попередньо знайшовши мінімум два шматки мітрилу й відповідні ливарні форми
- Допоможіть проклятому монахові (це зачин квесту, продовжиться трохи згодом)
Гірський перевал
- Ідіть до Ружевосвітного монастиря (як би він не називався у вас на екрані, бо він фігурує під кількома різними назвами) та проберіться до крешу ґітьянкі
- Під час перебування в креші викрадіть яйце для дослідниці
- У монастирі знайдіть булаву «Кров Латандера» (гадаю, для цього треба буде зробити окремий ґайд)
- Поговоріть з Елмінстером перед входом у Тінепрокляті землі
- Робіть довгі відпочинки, поки у вас не вичерпаються нові діалоги й сцени
І все, далі нас чекає другий акт, де чутливих до довгих відпочинків місць буде трохи більше. Але докладніше про це буде описано в окремому ґайді.
Інші посібники для гравців у Baldur’s Gate 3: