Death Stranding у запитаннях та відповідях

Автор: Віталій Тарнавський @erleke

Нова гра Хідео Коджіми — штука неабияк суперечлива. Можна переглянути купу відео, перечитати десятки відгуків та нареготатися зі сотень мемасиків у мережі, але так і не втямити, що за штука цей ваш Death Stranding і чи треба воно вам узагалі. Ми у редакції вже провели загалом понад 150 годин у Death Stranding, тому готові чесно та без жодних прикрас відповісти на запитання, які нам задають в інтернетах найчастіше. Поооїхали!

Death Stranding — це дійсно симулятор ходьби?

Так, але зауважте — дійсно симулятор ходьби, із величезним наголосом на першому слові, а не те що ми звикли називати цією фразою. Тут мало просто смикнути стік (чи затиснути клавішу, якщо ви читаєте цей текст після релізу гри на ПК) — треба зважати на тип поверхні, рельєф, погоду та ще мільйон дрібниць. Скільки би там не жартували в отих ваших інтернетах, а саме процес пішого пересування та власне експедиційна підготовка — найбагатша механіка гри. Вам слід розпланувати маршрут, підібрати відповідне спорядження, оптимально скласти бажаний вантаж, аби мінімізувати ризики падіння та пошкодження товару тощо — все це дико працює на антураж та створює специфічний ігроладний досвід, який (без жартів) особливо легко буде сприйняти шанувальникам Euro Truck Simulator чи Elite: Dangerous.

Що цікаво, транспорт, а тим паче дороги, суттєво підрізають шарм Death Stranding — і не лише вони (про це далі).

Яка тривалість гри?

Як і обіцяли розробники, оптимальне проходження коливається в межах 50-80 годин. Втім, якщо ви мчатимете по сюжету, то може вкластися і в 30, а то й 20 на мінімальній складності. А якщо кур’єрська робота припала вам до смаку і ви поставили собі за мету відбудувати автошляхи Америки, то можете витратити понад 100 годин на одне проходження. Вибір за вами.

Зберігатися можна тільки на базах?

Ні. На превелике щастя, зберігатися можна, де вам завгодно — для цього треба просто сісти та перепочити.

Відкритий світ цілісний?

Ні. Мапа гри розділена на три великі зони, які відкриваються за сюжетом.

Я читав про кратери, які з’являються після смерті. Що воно таке і як працює?

Як нам обіцяли розробники, у Death Stranding вкрай важливо не помирати (ні Семові, ні комусь іншому), бо на місці смерті потім трапиться величезний вибух, який залишить по собі величезний кратер. Кратер цей — штука небажана, бо вам тоді доведеться обходити спустошену територію, що тільки марнує час і неабияк дратує.

На практиці ж кратери з’являються лише у конкретно заготовлених місцях та після вкрай куцого переліку подій, наприклад, коли ви програєте бій з кито-кальмаром (один із босів). А от за їх межами можете вмирати, скільки вам заманеться — гра поверне вас до контрольної точки, та й усе.

У трейлерах я бачив стрілянину. Вона тут є?

Так, але тутешню шутерну складову можна щонайбільше назвати задовільною. На щастя, за межами битв із босами без неї запросто можна обійтись. До всього, гра типу як теж заохочує нас не вбивати ворогів-людей, бо вам начебто доведеться відвезти тіла в крематорій, щоби на місці трупа потім не з’явилося комбо “вибух+кратер”. Утім, як уже було сказано у попередньому пункті, дорелізні обіцянки мають мало спільного з дійсністю, тому можете без остраху викошувати табори МУЛів.

А стелс є?

Так, такий же рудиментарний, як і шутерна складова. Утім, для різноманіття його спробували розділити  на хованки від монстрів і від людей. У першому випадку вам потрібно затримати дихання, затиснувши кнопку, та повільно рухатись в надії, що потойбічні почвари вас не побачать. У другому ж він взагалі не надто потрібний, бо як показала практика, значно простіше набити МУЛам пики і йти по своїх справах далі, ніж ховатися від них по кущах.

Fast-trаvel у грі присутній?

Так, швидка подорож є, але вона стане доступною тільки у третьому розділі. Та варто зауважити, що Сем перенесеться без свого спорядження і вантажу. Інакше кажучи, швидка подорож тут потрібна лише, щоби миттєво змінити регіон між виконанням сюжетних чи побічних доручень.

А дощ швидко руйнує обладнання та споруди?

Не дуже. Будівлі від дощу іржавіють, але якщо у них багато лайків від інших гравців, то вони стають стійкішими до руйнування. Спорядження може пережити три, а то і чотири походи, плюс його можна відремонтувати прямо в дорозі — звісно, якщо ви маєте спеціальний спрей.

Мене лякає переобтяжене меню. Так і повинно бути?

На перший погляд, меню доволі громіздке й заплутане, проте таке враження зникає швидко. До всього, гра дуже щедра на контекстні підказки, тому треба бути вже геть неуважним, щоби не втямити, що натиснути чи куди піти.

Сюжет в грі складний і японський?

Ні, аж ніяк. Death Stranding — це, на превеликий подив, найбільш прямолінійна та невигадлива в композиційному і тематичному плані гра Хідео Коджіми. Так, у перші хвилини гри вас може спантеличити, що персонажі відразу застосовують зрозумілі лише їм поняття, проте доволі швидко вам почнуть не просто пояснювати, а й з елегантністю лопати розжовувати ледь не все на світі. Тому якщо ви не з тих, хто пропускає всі ролики, то жодних проблем не виникне.

Для чого потрібні матеріали?

Матеріали — важливі ресурси, необхідні вам для створення спорядження, споруд та відновлення доріг. Зокрема:

  • метали потрібні вам для будівництв мостів і баз, їх поліпшення і ремонту;
  • смоли — для створення спорядження;
  • кераміка необхідна для відновлення доріг;
  • хімікати — для створення спеціальних предметів і рейкових доріг;
  • спецсплави знадобляться для будівлі баз;
  • а хіральні кристали потрібні завжди і всюди.

У грі дійсно є спорядження зі сечі та фекалій?

За сюжетом вам дадуть ЕКС-гранати, які будуть ну дуууже ефективними проти потойбічних тварюк — і для їх створення справді потрібні тілесні рідини Сема, тому важливо підчас кожного перепочинку на базі ходити в туалет і приймати душ, особливо на старті гри. Варто зауважити, що гранати знаходяться в особистому сховищі саме того терміналу, де ви їх створили. Тому якщо ви залишили гранати в Портовому Вузлі, не шукайте їх в інших місцях.

Зберігаються вони в контейнерах по 5 штук: якщо ви використовували тільки 3 гранати з одного контейнера, об’єднати його для економії місця з іншим не вийде.

Що дає прокачування рівнів зв’язку до 5 зірок?

У грі в кожному поселенні-Вузлі можна поліпшити взаємини з ним до 5 зірочок. Якщо чесно, воно вам потрібне тільки якщо захочете вибити досягнення та платину. Більшість ігрових бонусів видають за 4-зірковий рівень зв’язку.

Навіщо потрібні лайки/вподобайки?

Лайки/вподобайки у Death Stranding — це своєрідні очки досвіду. Вони потрібні для поліпшення вмінь Сема, а також підвищення рівня окситоцину (докладніше про дію цього гормону в грі вам розкажуть по сюжету). Також вподобайки прокачують зв’язок з іншими гравцями.

Коли ви завершуєте замовлення, NPC закидують вас лайками синього кольору, які підвищують ваш клас кур’єра. Якщо ви хотіли стати легендарним кур’єром — це ваш шанс! За кожні 10 рівнів у категорії доставок Сем буде отримувати різні бонуси:

  • час доставки — Сем буде повільніше втомлюватися;
  • обсяг замовлення — вантажопідйомність Сема зросте на 5 кг;
  • стан вантажу — Сем краще триматиме рівновагу;
  • різне — ви будете отримувати більше лайків;
  • мости-зв’язки — вам стане доступна більша кількість контрактів-мостів, що дасть вам змогу бачити більше споруд від певного гравця.

Чим більше ви будете ставити та отримувати лайки/вподобайки, тим більше будівель інших гравців ви будете бачити.

А з онлайном грати обов’язково?

Ні, але бажано. Соціальний зв’язок — основна ідея Death Stranding. Звісно, ви можете грати і в оффлайні, але це увімкне такий собі хардкор-режим для вас, бо ви не будете бачити будівлі інших гравців — а вони все ж є частиною авторського задуму Хідео Коджіми.

PlayStation Plus потрібен для мережевої гри?

Ні, на щастя.


Ясна річ, це тільки верхівка айсберга під назвою Death Stranding, тому якщо ви маєте ще якісь запитання, сміливо ставте їх у коментарях.

Останні статті

Усе, що Sony показала на грудневому State of Play

Автор: Ірина Козяр

Серед овець, Сага, Відродження — Дайджест коміксів #08

Автор: Владислав Папідоха

Дайджест коміксів

Basilisk від Razer тепер без проводів

Автор: Віталій Тарнавський

Флагман ASUS ZenFone 6 із поворотною камерою доступний в Україні

Автор: Віталій Тарнавський

Ретроспектива Resident Evil. Випуск 05: Resident Evil Code: Veronica (2000)

Автор: Андрій Нагорний

Resident Evil Code: Veronica (2000)

Прокляття Відьмака

Автор: PlayUA

Відьмак: Полювання

Шибайголова, Томата, Трансформери — Дайджест коміксів #07

Автор: Владислав Папідоха

«Сага. Том 1», видавництво Рідна мова

Як показали Донецьк у Call of Duty: Modern Warfare

Автор: Володимир Вітовський

Сall of Duty, Донецьк