stellar blade

Дупи і контроверсія, або Як працюють подвійні стандарти

Автор: PlayUA @playua

Stellar Blade ще не встигла вийти в реліз, а більшість гравців уже розділилася на два табори. У першому все як годиться — ті, кому гра цікава, спокійно собі чекають релізу й обговорють свіжі новини. А от у другому зібралася диванна інквізиція, яка вже встигла похоронити гру через її рекламну кампанію. Причиною дискусії стала головна героїня Stellar Blade, андроїд Єва, а точніше її зовнішній вигляд.

Є люди, які дивуються її відверто сексуальному одягу, але дехто йде навіть далі — засуджує такий дизайн, апелюючи до «нереалістичних стандартів краси», й таврує «спермотоксикозниками» чи «інцелами» всіх, кому такий вигляд персонажки подобається. Якщо ви вже тягнетеся закрити цю статтю зі зверхнім «no vagina — no opinion», хочу зауважити, що я — жінка і мені подобається вигляд Єви. Чи це хороший дизайн? Не факт. Але чи має він право на життя? Нумо розбиратися.

Традиції корейського ґеймдеву

Перш ніж почати, хочу надати трохи контексту. Багато сучасних гравців і гравчинь не застали часи з бронебілизною в MMORPG і, можливо, уже не згадають таку гру, як Lineage. Втім, яскравим прикладом більш сучасного корейського ґеймдеву може слугувати ще досі жива Black Desert Online.

Маємо гарні дизайни з красивими сексуальними жінками. Це доволі типова практика для азійського ринку. І хто бачив таких персонажів не один раз, того не здивують дизайни Stellar Blade, які мають доволі схожий вайб. Далі хочеться згадати безпосередньо самих розробників, студію Shift Up. Хтось апелював до того, що «ноунейми вирішили виїхати на сексуальній рекламі». Я розумію, що не всі зобовʼязані знати всіх в ігровій індустрії, але це аж ніяк не ноунейми. Shift Up — доволі відомі розробники однієї з найприбутковіших зараз ґача-ігор — Goddess of Victory: NIKKE.

Так, NIKKE відома своїми оверсексуалізованими героїнями. Але, що цікаво, її також дуже хвалять за сюжет. То виходить, що любителям прописаних персонажів і захопливих історій треба подолати свою огиду до вродливих жінок і пограти в гру? Ну, якось так. Утім, особисто мені, зважаючи на всі обставини, набагато цікавіше дізнатися, чи зможуть ґача-розробники зробити хороший синглплеєрний бойовик.

(Не)реалістичні стандарти краси

«Але ж це нереалістичний образ жінки», можете сказати ви. І помилитеся.

Керівник розробки Stellar Blade Кім Хьон Те підтвердив, що прообразом Єви є цілком реальна корейська модель Шин Дже Ин.

Ми подумали, що форма її тіла буде хорошим референсом для персонажки, яку ми розробляли. Обличчя було створене штучно, але для гри ми повністю відсканували тіло моделі. Ми хотіли отримати найпривабливішу фігуру, тому вирішили працювати з нею (моделлю).

Тому, як виявилось, нічого нереалістичного тут нема. Враховуючи, що ми всі маємо різну генетику — для когось без пластичного втручання це і справді буде недосяжний ідеал. Але ж ніхто не доколупується до звичайних жінок, що вони надто гарно виглядають у реальному житті, так?

Модель Шин Дже Ин дійсно дуже приваблива. Вона має спокусливу фігуру, яку використали як референс для персонажки. Чи це злочин — бути красивою сексуальною жінкою? Іноді мені здається, що в сучасному світі так і є. Але якщо когось настільки хвилює реалізм, то за такою логікою нам потрібно буде відмовитись і від фільмів та ігор зі супергероями. Бо якщо людина не може отримати суперсили, то це — нереалістичний стандарт!

Гра «погана», бо має фансервіс

Багато хто вже похоронив Stellar Blade, бо вона, бачте, має фансервіс. Хочеться згадати дві назви, без яких подібні розмови зараз неможливо уявити — Nier: Automata й Bayonetta. Обидві гри мали дуже бурхливі рекламні кампанії, так би мовити, подані з правильного ракурсу — про стегна й сідниці 2В не чув тільки той, хто живе під каменем. Вони буквально були першим, на що всі звернули увагу, а потім закономірно стали рушійними силами маркетингу гри. Само собою, без такого фансервісу не обходився жоден трейлер.

Директор Stellar Blade Кім Хьон Те навіть прямим текстом каже, що NieR: Automata надихнула його створити Stellar Blade:

Ви, мабуть, знаєте про це, але Nier: Automata Йоко Таро була найбільшим джерелом натхнення для Stellar Blade. Це була навіть відправна точка або мотивація зробити цю гру, тому я дуже вдячний за це.

Враховуючи, що головна героїня Єва — теж робот, мені дуже цікаво, куди нас приведе ця «мотивація».

У Байонетти, тим часом, весь характер побудований на тому, що вона — доросла сексуальна жінка, спокуслива відьма, яка цим регулярно користується. І що палкішим стає бій, то більше вона оголює себе що в трейлерах, що у грі. Для особливо чутливих зробити навіть «режим ангела», який постійно тримав персонажку одягненою. До речі, чудовий хід. Так, я розумію, що в цьому випадку сексуальність ще й «прописана сюжетно», але ви до привабливих жінок на вулиці теж підходите і кажете, що з таким сексуальним тілом не можна бути милою, а треба щоб «характер» це тіло «виправдовував»?

Нагадати вам про Baldur’s Gate 3?

Ще дуже цікаво спостерігати за шквалом критики Stellar Blade на тлі нещодавно релізнутої Baldur’s Gate 3. Якщо хто забув, Larian байтили не тільки голими персонажами в трейлері, але і цілою сценою сексу Астаріона з ведмедем (Галсін). Ще раз. Це було офіційним промо матеріалом. Додайте сюди навалу прес-релізів про залучення інтимних консультантів для зйомок сцен сексу, окремого актора, який записував стогони (він же, до речі, озвучував молодого Шерлока в іграх від української Frogwares) тощо. Так, пані та панове, левова частка передрелізної рекламної кампанії BG3 трималася на неконтрольованій хтивості персонажів (і самої аудиторії), подобається це комусь чи ні.

«Але ж ти не ходиш голим у грі постійно, і персонажі там добре прописані». Стосовно першого скажу, що гра таку можливість передбачає. Можна просто вимкнути відображення броні та одягу на постійній основі (гм, цікаво, а чого б це розробники взагалі додавали таку функцію, га?). Ну і погодьтеся, дуже дивно апелювати до прописаності персонажів, коли Stellar Blade ще навіть не вийшла і поки не ясно, як там із цим справи. До того ж якщо вам аж так муляє оголеність, у Stellar Blade буде 30 заготованих костюмів. Як не подобаються надто відверті, то завжди можна знайти щось скромніше.

Чи є шанс, що Єва — це просто гарна обгортка? Так, і немаленький. Чи погано мати гарну сексуальну героїню в рекламній кампанії? Після Nier, Bayonetta i Baldur’s Gate 3 така заява буде виглядати доволі лицемірно. Чи знову не можна сексуалізувати жінок, а чоловіки — це інше?

Тут я вже мовчу стосовно порталу в пекло NSFW-контенту з Астаріоном і Галсіном, а ще ж не забуваймо, що буквально за кілька місяців до цього ґеймерське жіноцтво аж диміло від Леона Кеннеді з ремейку Resident Evil 4 (звісно, передусім від моду з оголенням). Про більш канонічні приклади, як-от Devil May Cry і Yakuza/Like a Dragon, які, на подив самих розробників, мають дуже високу жіночу фанбазу з цілком очевидних причин, і казати нічого.

У грі «нема ґеймплею» — хто що хотів, то те й побачив

Cтосовно «ігроладу-якого-нема» хочеться спитати, чи люди взагалі дивилися трейлери і чи бачили щось, окрім героїні. Я розумію, що можливо декому було важко сконцентруватись, але я навіть би не звернула увагу на дизайн Єви, якби не галас у твітері. Перше, що нам показали ще на момент анонсу гри, — це сюжетну нарізку й доволі яскравий екшн. Наступні трейлери, хоч і мали просто красиві сцени, також показали нам босів, сутички з тиражними ворогами, пересування, взаємодії з персонажами на локаціях тощо. Для тих, хто пропустив — увага! — той самий свіжий трейлер, де нам не лише показують, а й 6 хвилин активно розповідають про Stellar Blade.

Правильні пріоритети

Ну, і для тих, хто переконаний, що красива сексуальна героїня в іграх — це винятково для дрочіння, хочеться запитати: навіщо так ускладнювати? Є безліч порно ігор, які розраховані на те, щоб у людини не були зайняті дві руки одночасно, а тим більше існують порносайти з безкоштовним контентом. За таких умов віддавати майже 3000 гривень за одне тільки дрочіння — якось забагато, чи не так?


Підсумовуючи, дизайн героїні Stellar Blade може викликати різні відчуття. Він може подобатись, а може й ні. І це цілком нормально. Але як дівчині мені приємно бачити гарну сексуальну жінку в ролі головної героїні, а не чергового чоловіка, як раніше. Мені смішно і сумно дивитись, як чоловіки мають написати цілий лист, щоб ніхто не дай Боже не подумав, що їх у грі приваблює ГАРНА ЖІНКА. Бо це з якихось пір стало соромно? І так само сумно дивитись, як деякі жінки через власні комплекси намагаються бороти намальовану персонажку. Я вважаю, що все-таки треба виховувати дітей і навчати їх адекватному ставленню й повазі до жінок, а не бороти пікселі на екрані. Тим паче в такі часи, коли хочеться віддатися ескапізму й хоч десь бачити чарівні світи з красивими персонажами, а не жорстоку реальність.

Авторка: Riss Shinsei

BMAC Zelda

Сподобалася публікація? Підтримай PlayUA

На платформі Buy Me a Coffee ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Buy Me a Coffee отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!

Підтримати

Останні статті

SteamWorld Heist 2, Antonblast, Cat Quest 3 — Підсумки квітневого Indie World

Автор: Барлет Ярослав

steamworld heist 2

Перемога ховається за дощем. Другий етап Porsche Super Cup 2024

Автор: Андрій Присяжний

p.ua.porsche supercup 2024

Тяжкі будні єнотів — Інтерв’ю з розробником української гри Twilight Tails

Автор: Єрмаков Кірілл

Twilight Tails

Новачки рвуться в бій. Як пройшов другий етап Warm Up League Spring Cup 2024

Автор: Андрій Присяжний

image 2024 03 26 21 48 09

Відродження класичного турингу. Огляд першого етапу 7DRIVE TCR Championship

Автор: Андрій Присяжний

5

Цікавинки, які ви могли пропустити в сюжетному трейлері Star Wars Outlaws

Автор: Микола Єрьомін

Виклики та рішення для каркасного будівництва в холодних кліматичних умовах

Автор: PlayUA

house 01 01

Slay the Spire 2, The Rogue Prince of Persia, KILL KNIGHT — Що показали на The Triple-i Initiative?

Автор: Барлет Ярослав

The Rogue Prince of Persia