E3 2015: Bethesda — репортаж [повний]

Автор: Олег Куліков

Розпочинати парад прес-конференцій цьогорічної E3 випало компанії Bethesda Softworks. Для американського видавництва це безумовно знакова подія — перша сольна прес-конференція на E3. Це свідчить, що кількість та якість проектів компанії досягла тієї критичної межі, коли в пору самостійно показувати їх світові. Звісно, найбільше людей прийшло подивитися ігролад Fallout 4 та нової DOOM, проте цього відверто замало для годинної конференції. Які ще сюрпризи для нас підготувала Bethesda?

У традиційно малоінформативному вступі Піт Гайнс, віце-президент з питань маркетинґу та PR, висловив неймовірну радість стосовно шаленої кількості присутніх шанувальників, укотре похвалив фахівців Bethesda, а також похизувався, що компанія має грандіозні плани на весь рік — створювати і дарувати своїм прихильникам першокласні ігри. І першою з представлених ігор стала…

DOOM

Одна з переламних для індустрії ігрових серій повертається! Без жодної цифри у назві, DOOM обіцяє стати гідною продовжувачкою традицій, перезапуском, який адаптує під сучасні стандарти три ігроладні стовпи серії: пекельних чудовиськ, купу крутезних стрілючих цяцьок і проDOOMані рівні. Відверто потішив той факт, що перед показом ігроладного трейлера DOOM наголосили саме на особливостях механіки і збереженні атмосфери гри через ґеймплей, а не сюжет, якого у цьому франчайзі завжди було, як кіт наплакав.

Попри те, що в показовому ігроладі використовували ґеймпад, не сказати, щоби це якось псувало загальне враження. Помітно, що жахальні елементи звели до мінімуму, компенсувавши це активністю перестрілок на розлогих мапах. Аптечки й набої тепер шукати не слід, вони стабільно випадають з убитих ворогів. З’явилися ефектні добивання, подвійні стрибки і сповільнення часу при активації меню вибору зброї. Згодні, рішення доволі суперечливі. А от збереження багато арсеналу, вкупі з іконічними BFG та бензопилкою — це просто бальзам на душу.

Не обійшлася гра і без певних світотворчих нюансів. Так, аудіощоденники (доволі неоднозначний наративний прийом, якщо чесно) замінили значно адекватніші для середовища гри голографічні записи, а в певних етапах для того, аби відімкнути замок на дверях, доведеться відтяти руку одному з ворогів (Prey — знаємо, любимо, пам’ятаємо, чекаємо сиквел).

На демонстрацію багатокористувацької гри часу відвели вкрай мало. Утім, тут все, як у старі-добрі: арени, підсилення, максимальний акцент на особисті вміння гравця і скажений темп. Приємною новинкою став DOOM Snapmap — інструментар для модифікацій, який кожному дозволить створювати власні мапи. По факту це конструктор, який дозволить збирати власні мапи зі заданих частин. Для людей, котрі не надто дружать з програмуванням, це однозначно чудова нагода проявити творчі здібності.

Реліз DOOM відбудеться навесні 2016 для PC, Xbox One та PS4.

Маленьке тріо

Наступними ішли три гри, про які розповідали радше для звітності, ніж із любові чи бажання потішити публіку.

Командна рубанка BattleCry, яку в нас дуже люблять цькувати за неавтентичних козаків,  отримала третю фракцію — республіку Хан, прообразом якої є Китай. Також стало відомо, що восени відбудеться відкритий бета-тест іграшки. (трейлер)

Що стосується її ігроладу, то тут все не так барвисто — попри відверті намагання не бути Team Fortress 2, BattleCry все одно не вдається позбутися цієї паралелі. Плюс виглядає все досі доволі сумбурно.

Нічого нового не було сказано про TES Online: Tamriel Unlimited — консольна версія ММО-гри, яка не змогла стати гучним хітом на ПК. А от якщо хто й хоче зануритися у світ Сувоїв, але компа чи консолі під боком не має, то варто поглянути на карткову стратегічну гру TES Legends, яка вийде для ПК та „яблучних“ мобілок.  Гадаєте, буде конкуренція Hearthstone?

Dishonored 2

Гарві Сміт з Arkane Studios зробив відразу два анонси:

  1. Передбачуване перевидання оригінальної Dishonored для новітніх консолей.
  2. Повноцінну Dishonored 2.

Прикро, що нам показали не ігролад, а всього лише трейлер, однак навіть його вистачило для першого враження.

Події гри розгортатимуться через 10+ років з часу першої гри. Місто-держава Данволл здався під натиском Тивійської імперії, тож уже доросла імератриця Емілі Колдвін зі своїм батьком Корво вирушають у теплі краї вбивати тамтешню знать, аби повернути своє. Але й у Тивії не все так просто: розкіш та технологічний прогрес існують поруч із убогістю та новою хворобою, котру серед простого люду поширюють комахи.

Розробники обіцяють нам відразу двох ігрових персонажів — Емілі та Корво — кожен з яких матиме унікальні здібності, подаровані Стороннім. Складна архітектура рівнів, реактивне оточення та різноманіття засобів усунення проблем — це компоненти, котрі існуватимуть за замовчуванням. Чекаємо нових подробиць та сподіваємося, що Dishonored 2 примножить славу попередниці та неодмінно її перевершить.

Fallout 4

Тодд Говард, творчий керівник розробки Fallout 4, як завжди зі запалом представив довгоочікуване продовження серії.

Пре-продакшн Fallout 4 тривав ще з 2009 року, а активна розробка розпочалася 3 роки тому, себто казати про якесь недопрацювання нема сенсу. Все, що нам показували — це фіналізований контент, який чекає лише полірування. Деталізованість світу просто вражає. Розмах ручної роботи настільки масивний, що розробники відтворили навіть підписи індикаторів на ЕОМ. Без сумніву, концептуально, Fallout 4 — найнасиченіша гра серії.

Події Fallout 4 розпочнуться ще до ядерної війни у 2077-му. Ми зможемо поринути у доядерну ретрофутуристичну американщину: дружина, малюк, мирний побут, різні соціальні клопоти тощо. Такого ще не було у жодній грі серії. Та коли настає фатальний вибух, все змінюється. Звичний світ зникає, а наш герой невдовзі втрачає все і залишається єдиним вцілілим зі сховища 111.

Випереджаючи скиглення надмірно імпульсивних графономанів — так, технічно це той самий рушій, що й у Skyrim, але з поліпшеним освітленням. З іншого боку, нас не годують фальшивими обіцянками надсучасної графіки, а показують реальний стан речей. Модороби, ваш вихід!

До всього, Fallout 4 побила всі можливі рекорди в плані нововведень. Отож увага, #ВПЕРШЕВСЕРІЇ!

#ВПЕРШЕВСЕРІЇ персонаж у Fallout 4 може віддавати голосові команди псові-супутнику.

#ВПЕРШЕВСЕРІЇ ми побачимо найпершу модель портативного комп’ютера Pip Boy, версії 1.0. Окрім цікавої живої анімації, де ми побачимо, як персонаж керує пристроєм, Pip Boy супроводжуватиметься магнітофоном, у який можна поставити касету з новими додатками. Це можуть бути ігри, подібні на Donkey Kong та інші часів 80-90-х років 20 століття нашої реальності. Також відомо, що колекційне видання Fallout 4 міститиме реальний Pip Boy, в який можна буде вкласти свій смартфон і використовувати його як справжнього компаньйона-порадника.

#ВПЕРШЕВСЕРІЇ крафтування сягне нових висот. Завдяки різному корисному мотлоху ми зможемо самостійно створювати зброю або ж до невпізнаності змінювати стандартні моделі. Теж саме стосується і броні, котра #ВПЕРШЕВСЕРІЇ розділена на сегменти і пошкоджується також сегментовано. Та що там, крафтування настільки просунуте, що #ВПЕРШЕВСЕРІЇ зможемо побудувати та облаштувати власний дім.

#ВПЕРШЕВСЕРІЇ побачимо, як людина залазить у силову броню. До слова, певна броня може бути обладнана джетпаком, що #ВПЕРШЕВСЕРІЇ дозволяє проводити сутички формату „повітря-повітря“. (відео)

#ВПЕРШЕВСЕРІЇ ми дбатимемо не лише про власне виживання, а за цілу комуну на поверхні Землі, для якої доведеться будувати і розвивати інфраструктуру. Буде сільське госоподарство, водо- та енергопостачання. Також доведеться відправляти каравани для торгівлі з іншими посленнями, дбати про оборону від розбійників і навіть буде змога збирати власні рекламні щити.

Тодд Говард ще похвалився найбільшою мапою в історії ігор Bethesda (Daggerfall? Ні, не чули). Як показує практика, розмір мапи мало на що впливає, а от факт вертикального зростання світу робить ігровий Бостон правдоподібнішим.

Втім, не все так гладко — система діалогів зробила крок назад і стала зведена до чотирьох варіантів максимум. До того ж нічого невідомо про основний сюжет — не хотілося би, щоби його так само можна було миттєво ігнорувати, як у Skyrim чи Fallout 3.

Окрім того, була анонсована мобільна іграшка Fallout Shelter. Це стратегія-виживастик, у якій ви розвиваєте і розбудовуєте одне зі сховищ, в якому люди переховуються після ядерного голокосту. Творці не приховують, що надихалися, окрім решти, стратегічною складовою класичної XCOM. Забавка поширюватиметься абсолютно безкоштовно і не міститиме агресивої моделі монетизації. Fallout Shelter стане доступна для завантаження сьогодні ж, 15 червня, на пристроях під iOS.

Fallout 4 вийде для трьох актуальних платформ 10 листопада цього року. Ціна звичайного видання, як повідомлялося раніше, складе $60. Вартість колекційного видання чи видання з усіма доповненнями поки що невідома. Для України гра може коштувати орієнтовно $30.


Перший млинець глевким не видався. Е3 стартанула доволі потужно, а Bethesda впоралася з дебютною конференцією. Уже за кілька годин відбудуться презентації від Microsoft, EA та Sony, і нас цікавить лише одне: хто зможе перекрити масу позитиву від Fallout 4?

P. S. Запис нашої трансляції конференції Bethesda можна переглянути за цим посиланням.

Останні статті

GTA IV — найкраща та найгірша гра в серії

Автор: Олег Куліков

Grand Theft Auto IV | GTA IV

Огляд фільму «Темні часи»

Автор: Данило Зозуляк

Темні часи / Darkest Hour (2018)

Парадокс Абрамса. Роздуми про The Cloverfield Paradox

Автор: Володимир Вітовський

Частка Бога / Кловерфілдський парадокс / The Cloverfield Paradox (2018)

Чого чекати від Call of Cthulhu (2018)?

Автор: Анна Павленко

Call of Cthulhu (2018)

Результати 90-ї премії Американської кіноакадемії “Оскар”

Автор: Владислав Папідоха

Oscars

Підсумки 21-ої церемонії нагородження D.I.C.E. Awards

Автор: Владислав Папідоха

Ретро-огляд Pirates! Gold

Автор: Андрій Нагорний

Pirates! Gold (1993)

Звіт з DevGAMM Kyiv 2018

Автор: Макс Калашник

DevGAMM Kyiv 2018