Epic Games продемонструвала своє бачення метапростору на конференції State of Unreal, під час якої розкрила більше деталей про економіку навколо свого редактора Unreal Editor для Fortnite, новий об’єднаний маркетплейс Fab, який пропонує ресурси для кількох ігрових рушіїв, нові інструменти анімації Metahumans та багато іншого.
У розмові з GamesIndustry.biz на GDC 2023, генеральний директор Epic Games, Тім Свіні, розкрив своє бачення відкритої екосистеми в ігровій індустрії. Він описав набір анонсів компанії як важливу віху для “єдиного” бачення метапростору Epic, додавши, що “метапростір має бути відкритим, він не може бути ще одним садом, який обнесли стіною”.
Відкритість – це природний стан речей, лише за останні 15 років ми бачили, як iOS, Facebook та інші компанії захопили світ.
Але так не повинно бути, адже ігрова індустрія – це ідеальне місце для відкритої системи, тому що тут немає жодної домінуючої компанії, яка може диктувати умови.
Є три досить сильні консольні компанії та близько дюжини видавців, кожен з яких має власну екосистему, яка сама по собі досить сильна. Тож досить швидко приходить усвідомлення того, що кожному з них буде краще підключити свої сервіси до відкритої системи і бути у відкритій економіці, а не просто обмежуватися власною базою користувачів.
Метасвіт набагато привабливіший для вас як гравця, якщо більшість ваших друзів з реального світу знаходяться там. Це не старі часи, коли ви грали з випадковими незнайомцями в інтернеті. Мова йде про реальний досвід з реальними друзями. І взаємозв’язаність — це спосіб зробити це.
Він додає, що Epic Games зосереджена на роботі над цими відкритими системами з кінцевою метою “конкурувати, щоб бути провідним постачальником послуг у кожній сфері”.
І з надією, що в деяких з цих сфер ми дійсно можемо бути номером один, або два, або три. Ми хочемо конкурувати у сфері рушіїв з Unreal Enginе. Хочемо з часом конкурувати у сфері хостингу, щоб весь Fortnite розміщувався на наших серверах. Але з часом й вони стануть доступними усім. Ми хочемо мати найкращий ринок ассетів для рушіїв. Забезпечити дійсно дивовижний ігровий досвід у власних first-party проєктах, так само, як це відбувається на консолях. І знаєте, якщо ми досягнемо успіху, то в майбутньому матимемо справді цікавий і диверсифікований бізнес, не потрапивши в халепу, в яку потрапили Apple, Google та інші, коли вони опинилися не на тому боці у діалозі партнерів і регуляторів, а також опинилися під вогнем у всьому світі через погану практику.
Якщо ми просто побудуємо все це у відкритому середовищі, то компанії зможуть жити зі своїх напрацювань. Нам це дуже подобається, тому що у нас є історія перемог, коли нам давали шанс, і ми страшенно розчаровані такими ринками, як iOS, де ви просто не можете зробити Epic Games Store для iOS, тому що Apple каже: “Ви не можете конкурувати з нами”
Згадуючи про своєчасність рішення рухатися у бік Metaverse, Свінні заявив що це загальний тренд індустрії. І якщо NFT та блокчейн не цікаві компанії, то метасвіти саме та сфера, де він бачить її майбутнє.
[Метавсесвіт] Створюється на наших очах. Тому ви повинні розділяти різні речі. Знаєте, сім років тому ви не могли подивитися на будь-яку гру і сказати: “Це рання версія метавсесвіту”. Можливо, Second Life, але в світі було менше мільйона людей, які займалися цими речами. Потім вийшла Fortnite, консолі почали використовувати крос-платформенні ігри… Спілкування з друзями з реального світу стало популярним, і Roblox злетіла в повітря.
Зараз у вас є 600 мільйонів користувачів, які взаємодіють з цією штукою щонайменше щомісяця. І, схоже, ця цифра зростає у геометричній прогресії, і до кінця десятиліття досягне кількох мільярдів, тож це справжня тенденція, яка нас дуже турбує.
І, на жаль, кожен хоче докластися до цього. Тож, знаєте, у нас були NFT-пітчі, справжня власність і метаверсія… Для метапростору це не потрібно. Це працює. Robux, V-Bucks. Вони в порядку [як є]”.
Коли його запитують, чи стоїть якась перешкода на шляху до бачення Epic щодо метапростору, Суїні відповідає негайно: Apple.
Вони або намагатимуться розчавити метавсесвіт, або витягти з нього весь прибуток. Або одне, або інше. Apple не дозволяє використовувати конкуруючі рушії браузерів. Тож вони можуть зробити те ж саме з метапростором, тобто сказати: “Ви повинні використовувати обмежений рушій метапростору Apple, ви не можете створити свій власний, ви не можете використовувати Unreal”. Вони можуть просто завтра змінити всі правила платформи, щоб вбити все те, що ми всі робимо, і саме тому нам потрібні дійсно сильні антимонопольні закони. І саме тому ми так наполегливо боремося з цим.
Ми вважаємо, що вони повністю домінуватимуть у цьому бізнесі, якщо їм дозволять використовувати свою ринкову владу та обладнання для цього. Тому ми боремося з цим. Інші виклики, на мою думку, можна подолати.
Cподобалася стаття? Підтримай PlayUA
На платформі Donatello ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Donatello отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!