Нещодавно ми відвідали найбільшу західноукраїнську конференцію розробників ігор GameDev Conference 2016, репортаж з якої можете побачити отут. Серед учасників конференції знайшлися представники Ubisoft, однієї з найбільших ігрових компаній світу. PlayUA узяв у них інтерв’ю, із якого ви довідаєтеся багато цікавого про те, як компанія планує розвивати напрямок віртуальної реальності та з якими труднощами стикаються розробники у цій царині, а також коли ігри Ubisoft будуть локалізовані українською мовою.
Знайомтеся:
- Максим Родіонов, старший 3D-програміст, фахівець VR-технологій Київської студії Ubisoft;
- Роман Тіньков, програміст, ментор програми навчання студентів;
- Маріанна Петренко, керівник відділу роботи з персоналом і комунікаціями.
VR-індустрія — дуже молода галузь. Наскільки важче розробляти ігри для шоломів віртуальної реальності?
Маріанна: Питання насправді дуже цікаве! Ми вже навіть відкрили нові вакансії для розробників саме у цій галузі, і у нас вже є деякі напрацювання. Одразу скажу, що робота попереду важка, цей напрям нерозвіданий. Фактично ті, хто працює над VR — першопрохідці.
Максим: У нас вже є доступ до більшості актуальних пристроїв, ми вже почали деякі експерименти з технікою. Стосовно того, наскільки важче розробляти ігри для VR, скажу, що це в будь-якому разі виклик для усіх працівників у цій галузі. Це виклик для художників, бо це кардинально новий досвід для гравця, це виклик для програмістів, ґеймдизайнерів, бо технічні вимоги дуже високі і також це прямий доступ до сприйняття гравця. У будь-якому разі вимоги дуже високі. Але передусім це все ж великі та цікаві перспективи. Тобто труднощі є у всіх напрямках, але треба зосереджуватися на тому, які можливості це перед нами відкриває.
Поговоримо про ваш найпопулярніший франчайз, тобто Assassin’s Creed, багато хто називає ігри серії ідеальним симулятором туриста в часі. Тож чи дочекаємось ми колись того часу, коли зможемо переживати цікаві історичні епохи, надягнувши шолом віртуальної реальності?
Маріанна: Зараз нам би не хотілось обіцяти гравцям того, чого ми не зможемо виконати у майбутньому. Ми спробували експериментувати у цьому плані з грою Assassin’s Creed: Rogue — досвід був цікавий і корисний. Відповідно, у нас вже є розуміння того, для кого і для чого ми це робимо. Тож шанси, звісно ж, є!
А чи є у вас плани перевидати попередні ігри серії з підтримкою шоломів VR?
Маріанна: Це питання стосується радше маркетинґового відділу. Якщо провівши аналіз потреб аудиторії, вони зрозуміють, що люди цього хочуть, то ми постараємось це реалізувати.
Максим: Хотів би додати, що не слід обмежуватись лише серією Assassin’s Creed. Ubisoft має у своєму портфоліо величезну кількість тайтлів, випущених за останні тридцять років. Тож я впевнений, що з погляду VR ми можемо здивувати гравців у всіх напрямах.
На чому зосередитеся при розробці ігор для віртуальної реальності? На створенні атмосферних світів чи все ж на взаємодії з гравцем?
Максим: Спершу ми повинні скористатись тим унікальним досвідом, який дає нам віртуальна реальність, це повне занурення в гру та безпосередня участь у процесах, що відбуваються. До прикладу, стрибати з високої гори на Вінґс’юті, попиваючи чай у себе у вітальні. Це те, чи ми повинні користатись передусім.
Віртуальна реальність — наразі недешеве задоволення. Коли, на вашу думку, ця технологія стане дійсно доступною?
Максим: Думаю, що технологія буде розвиватись, ставати масовішою, це все ж розважальна частина життя. Зараз лише перший етап, тому ціна не повинна дуже лякати. У майбутньому все буде оптимістичніше, буде багато гравців, багато контенту.
Роман: На мою думку, з’являться піонери, які випустять перші продукти. Відтак зацікавлення почне рости, відповідно, конкуренція ставатиме жорсткішою та змушуватиме виробників знижувати ціни на свої пристрої.
Чи стане віртуальна реальність поштовхом для ігрової індустрії? Чи все таки не набуде популярності серед широких мас, так як це було з іграми на телевізорі?
Роман: Можна зі впевненістю сказати, що свій слід в історії технологія VR точно залишить.
Максим: Думаю, ще буде окрема платформа зі своїми особливостями, яка вимагатиме до себе відповідне ставлення. Щодо контенту, він обов’язково буде. Пригадайте хоча б фантастичні фільми ще з 70-80-х років. Ще відтоді диктувався такий розвиток технологій.
Нещодавно ви запустили нову програму для студентів. Що можете розповісти про це?
Роман: За допомогою цієї програми ми плануємо поділитись досвідом зі студентами та молодими фахівцями, дати їм ті практичні навички розробки ігор, які вони не отримують в інституті. Складність полягає в тому, що у вишах немає спеціалізованих дисциплін з розробки ігор. План навчання розрахований на шість тижнів. За результатами цієї програми молоді програмісти будуть працевлаштовані на повний робочий день в чинній команді київської студії Ubisoft.
І наостанок, що ви можете скажете українським ґеймерам, які хочуть грати в ігри вашої компанії своєю рідною мовою?
Маріанна: Отут якраз-таки питання дуже делікатне, бо ми повертаємось до того, що це певна інвестиція ресурсів. Відповідно, ми б дуже хотіли, щоб ці інвестиції нам повертались у вигляді куплених українцями копій. З багатьох причин, враховуючи економічні, кількість проданих копій в Україні дуже мала. Сподіваємось, що разом з тим, як наша країна буде багатіти, ця проблема буде вирішуватись.
Іншими словами: „купуйте ігри, і буде вам локалізація“?
Маріанна: Так, на жаль, саме так воно і працює. Дуже хочеться, щоб усі були на рівних умовах. Але наразі ринок диктує свої правила.
Автор фото: Олександра Корчевська
Cподобалася стаття? Підтримай PlayUA
На платформі Donatello ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Donatello отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!