Історія серії Козаки

Автор: Євген Явтушок

Козаки

GSC Game World — компанія, яка створила культову серію S.T.A.L.K.E.R.; компанія, ігри якої практично завжди ставали класикою і однією з таких класичних, легендарних ігор стали «Козаки», тож повернімося в минуле та пригадаймо історію легендарної серії.

Перші кроки та Warcraft 2000

На момент виникнення ідеї козаків, а саме в 1997 році GSC Game World мала в своєму штаті 65 осіб і клопоталася перекладом ігор та створенням енциклопедій. Як пояснював пізніше Євген Григорович (брат Сергія, засновника GSC), метою компанії було познайомити гравців, які не знали англійської, з найкращими іграми того часу, надаючи їм якісний переклад, а не машинний, як було поширено у інших перекладачів того часу.

Відтак у компанії виникла ідея створити власну історичну RTS, АЄОА — ніхто з команди не знав, як розробляти стратегії. Тож було запропоновано для розминки створити Wacraft 2000 — гру з графікою Warcraft 2, але на власному рушії GSC Game World, який дозволяв замість 200 юнітів керувати 8000. Саме в цей час до команди приєднався програміст Андрій Шпагін, який згодом без будь-якої допомоги повністю створить рушій для козаків.

Історія серії Козаки

Також в 1997 на тогочасний ігровий ринок вийшла Age of Empires і GSC остаточно зрозуміла, як повинна виглядати їхня гра. Після Warcraft 2000 команда узялася за розробку перших «Козаків». Над цим працювала команда з чотирьох людей: Сергій Григорович, керівник, Андрій Шпагін, уже відомий нам програміст, Дмитро Зінін, дизайнер, та Андрій Зявукін, який відповідав за історичну достовірність. Пізніше, вже як бета-тестер приєднається Євген Григорович, який згодом зіграє значну роль у серії.

«Millia Games»

Вперше «Козаків» показали світові в 1999 році на канській ігровій виставці Millia Games. Гра одразу ж привернула до себе увагу всіх видавців та розробників. На той час це була своєрідна бомба. «Козаків» навіть хотіла придбати Microsoft, але ніяких адекватних фінансових пропозицій розробники так і не отримали.

CDV Software Entertainment

Але успіх не забарився. Через півроку GSC Game World показали «Козаків» на виставці DCTS, де й зустріли свого видавця, ним стала компанія CDV Software Entertainment. Між іншим, самої назви «Козаки» тоді ще не існувало.

Багато хто не вірив у «Козаків», як в успішний проект. Мовляв 8000 юнітів на одній мапі нікому не потрібні і це буде надто складно. Ця теорія навіть наукове обґрунтування мала. Але GSC ґречно попрохала усіх прямувати під три чорти і просто крокувала до здійснення своєї мрії. Іронія цієї історії в тому, що пізніше всі ті „аналітики“, які говорили, що козаки не мають успіху, просто втратили роботу.

Комерційний успіх «Козаків» багато в чому вирішила саме CDV. Прислухавшись до поради видавця, розробники збільшили кількість європейських націй, що і зіграло вирішальну роль в успіху на європейському ринку.

Історія серії Козаки

Цікаво, що інформацію по архітектурі для нових європейських націй доводилося збирати по крихтах (листівки, фотографії знайомих з відпочинку, картини відомих художників тощо). Інтернету на той час практично не було.

Гра не отримала значної реклами, оскільки компанія CDV не мала коштів на неї і до кінця не вірила в успіх гри. Вона лиш провела власний бета-тест, який по суті був зайвим. Проте гра набула шаленої популярності завдяки ефекту „сарафанного радіо“. Після релізу в березні 2001, до гри вийшло ще два масштабні доповнення. Які внесли в гру нові кампанії, редактор мап, а також кілька нових націй.

Завоювання Америки

Попри шалений успіх «Козаків» у Європі та країнах СНД, ринок Америки залишався не підкореним. Саме так народилася ідея American Conquest , яка по суті була тими ж «Козаками», але перенесеними в епоху відкриттів Христофора Колумба.

Історія серії Козаки | American Conquest

Але Америку підкорити так і не вдалося. Не дивлячись на фінансову успішність, гра виявилася надто складною для американського гравця, проте American Conquest не пропала марно, її напрацювання пізніше використають у «Козаках 2».

Александр

Були в GSC і доволі дивні, за мірками того часу проекти. Наприклад, компанія Ubisoft запропонувала зробити гру за мотивами стрічки Олівера Стоуна «Александр». І хоча Сергій Григорович усіляко доводив, що гра не буде успішною, Ubisoft все ж таки спромоглася вмовити GSC взятися за розробку гри.

Alexander був повністю розроблений за рекордні 9 місяців на рушії ще не закінчених «Козаків 2», проте Ubisoft залишилась дуже не задоволеною обсягами продажів гри, хоча пан Григорович стверджує, що це був найуспішніший фінансовий проект за всю історію компанії.

Історія серії Козаки | Александр

GSC вже мала в розробці S.T.A.L.K.E.R, а також окрім «Козаків 2» розробляла фентезійну RTS «Герои уничтоженных империй». На останню розробка Alexander вплинула дуже негативно. Через бажання зробити Alexander ідеальним до розробки був залучений підрозділ «Героїв знищених імперій», що посунуло дату релізу цієї гри майже на рік.

Сергій Григорович вважав, що Ubisoft  навмисно підкинуло сумнівний проект, аби пригальмувати розробку «Героїв знищенних імперій», адже запланований вихід гри якраз співпадав з датою релізу «Героїв меча та магії V».

Козаки: Наполеонівські війни

Після Alexander, вся увага знову повернулась до «Козаків 2», які тепер мали назву «Козаки: Наполеонівські війни». Розробкою керував Євген Григорович. Нові «Козаки» мали мало чого спільного зі старою грою.

Новий часовий простір диктував нові умови ігроладу. Тепер бої були переважно дистанційні і більшу роль відігравала тактика, аніж математичний розрахунок, як це було в перших «Козаках». У грі було реалізовано безліч напрацювань «Завоювання Америки», як от фізика ядер і куль. Тепер ландшафт впливав на успішність стрільби. Наприклад, можна було відступити в ліс, аби мінімізувати втрати від обстрілу, а ядра тонули у воді та болоті.

Історія серії Козаки | Козаки 2: Наполеонівські війни

Була змінена і стратегічна складова. Тепер потрібно було захоплювати поселення, які в подальшому приносили ресурси, оскільки виробляти все на основній базі було неможливо. Також це була перша гра студії, яка практично повністю перейшла на 3D, відображення ландшафтів змінилося і додалася перспектива.

По закінченню робіт ми отримали цілком пристойну гру, рушій якої міг відображати до 64 000 юнітів (насправді це був маркетинґовий хід заради зручності грання, кількість була зменшена).

«Козаки: Наполеонівські війни» була видана в 2005 році. А ще через рік до гри вийшло доповнення «Битва за Європу», яке додало в гру глобальний режим.

Грандіозне повернення

На цьому історія Козаків добігає кінця. З 2007 по 2009 рік компанія працювала над серією S.T.A.L.K.E.R. В 2010 році був анонсований S.T.A.L.K.E.R 2, але вже 9 грудня 2011 року фанатів приголомшила карколомна новина про закриття компанії.

Почався період тиші, протягом якого вважалося, що компанія припинила своє існування. І ось 18 травня 2015 року були анонсовані «Козаки 3» — римейк першої частини. У грі буде збережена класична RTS-механіка з добуванням ресурсів та облаштуванням бази. Представлено 12 ігрових націй з унікальними юнітами. Мережеві баталіїї будуть оновлені та підтримуватимуть до 7 гравців одночасно. А оновлений ігролад розкриє більше простору для тактичних і стратегічних рішень. Також анонсована підтримка коритувацьких модифікацій та наявність української локалізації.

Історія серії Козаки | Козаки 3

У «Козаки 3» буде цікаво погратися і поціновувачам першої частини, і новим гравцям. «Козаки 3» вийдуть взимку цього року. Оригінальну першу частину, а також «Козаки: Наполеонівські війни» досі можна придбати в Steam і GOG.

BMAC Zelda

Сподобалася публікація? Підтримай PlayUA

На платформі Buy Me a Coffee ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Buy Me a Coffee отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!

Підтримати

Останні статті

Українці створили власний бренд кокпітів — Okuni Seats

Автор: Андрій Присяжний

p.ua.okuni seats 3

SteamWorld Heist 2, Antonblast, Cat Quest 3 — Підсумки квітневого Indie World

Автор: Барлет Ярослав

steamworld heist 2

Перемога ховається за дощем. Другий етап Porsche Super Cup 2024

Автор: Андрій Присяжний

p.ua.porsche supercup 2024

Тяжкі будні єнотів — Інтерв’ю з розробником української гри Twilight Tails

Автор: Єрмаков Кірілл

Twilight Tails

Новачки рвуться в бій. Як пройшов другий етап Warm Up League Spring Cup 2024

Автор: Андрій Присяжний

image 2024 03 26 21 48 09

Відродження класичного турингу. Огляд першого етапу 7DRIVE TCR Championship

Автор: Андрій Присяжний

5

Цікавинки, які ви могли пропустити в сюжетному трейлері Star Wars Outlaws

Автор: Микола Єрьомін

Виклики та рішення для каркасного будівництва в холодних кліматичних умовах

Автор: PlayUA

house 01 01