web analytics
МакКормак Інтервʼю

Мегазірка сучасного симрейсингу. Інтерв’ю з Дарою МакКормаком

Автор: PlayUA @playua

Якщо вас турбує питання «Хто ж у сучасному симрейсингу справжня мегазірка?», то відповідь буде однозначною — це молодий ірландець Дара МакКормак! Водій британської професійної команди Williams eSports, яка є частиною легендарної команди Формули-1 — Williams Racing, Дара не тільки зробив собі ім’я своїми видатним результатам в офіційних змаганнях, а й знайшов армію вболівальників по всьому світу, в тому числі й в Україні, бо саме наші найшвидші спортсмени вважають МакКормака тим, ким він і є — сучасною мегазіркою! На цей момент, на рахунку ірландця наступні здобутки: Срібний призер Чемпіонату SRO Esports 2022 – Europe, переможець Чемпіонату LFMxVCO 2023 року, переможець 2-х етапів RENNSPORT ESL 2023!

Тож, завдяки допомозі Костянтина Романенко з організацією інтерв’ю, В’ячеслав Кобржицький з KMAMK SimRacing поспілкувався з водієм команди Williams eSports Дарою МакКормаком і відкрив для нас багато цікавого.


Дякуємо, що погодився на спілкування з нами. Перш за все, у наших інтерв’ю я зазвичай запитую, як ти почав свою діяльність у симрейсингу, що для тебе стало відправною точкою? 

Це почалося в 2019 році. Раніше я грав у Forza Motorsport 7 з друзями, а потім поступово ставав все швидшим і швидшим у класі прототипів і у тому числі завдяки цьому, мене запросили до команди з кіберспорту. В звичайну команду. Я проїхав із ними кілька гонок на витривалість, а потім взяв участь у чемпіонаті Forza Racing Championship, що було найбільшим чемпіонатом у Forza. Там я показував хороші результати, і мабуть через це Williams eSports надіслали мені запрошення. Я прийняв пропозицію і перейшов на симулятор АСС (Assetto Corsa Competizione – Прим. Ред.), і це мій базовий симулятор вже останні два роки. Моя кар’єра прогресувала завдяки SRO (Організація яка проводить як реальні, так і віртуальні змагання – Прим. Ред.), а саме в чемпіонаті SRO Esports 2022 — Europe ми з командою завершили на другій позиції! Але все почалося саме із Forza.

І зараз, наскільки нам відомо, окрім ACC, ти також береш участь у чемпіонаті на новому симуляторі Rennsport. Чи не міг би ти порівняти Rennsport із ACC? Тож, будь ласка, що ти можеш сказати, що тобі найбільше подобається?

Ох, їх важко порівняти. Тому що зовні вони дуже схожі, але всередині вони дуже і дуже різні. У сенсі фізики ACC на крок більш реалістичний, коли справа доходить до реагування автомобіля при входженні в поворот та на виїздах із них. Ви не можете використовувати занадто багато Traction Control (Антибуксувальна система. Прим. Ред.) у Rennsport, тому що на цьому просто втрачаєш час, тоді як в ACC, звичайно, ви повинні використовувати реалістичні значення TC. В Rennsport потрібно досить багато їхати боком до повороту, тоді як в ACC вам потрібно їхати стабільно і намагатися ухилятися від будь-яких заносів. Rennsport має досить великий потенціал, але менше з тим цей сим мені не дуже подобається, він не для мене якщо можна так сказати. В той же час він подобається багатьом кіберспортсменам.

Загалом, що саме тобі подобається, коли ми говоримо про ACC?

ACC для мене найкращий гоночний симулятор. Просто для мене в цьому симі немає нічого поганого. Я вважаю, що зусилля, вкладені в цей симулятор протягом останніх двох років, були неймовірними. І фізика, і те, як працюють шини, набагато реалістичніші, ніж стандартні ігри, це точно. Також у нас є цілий ряд нових автомобілів, як-от нова Porsche, нова Ferrari, нова Lamborghini та інші. Ми отримуємо постійні оновлення з версією 1.9. Мені просто все подобається в цій грі.

Коли ми починали цей проект, перший та й, думаю, другий епізод були з нашими дуже, дуже швидкими хлопцями. І я запитав їх: “хто найшвидший український симрейсер”? Обидва назвали самих себе, що передбачувано — вони дійсно обидва дуже швидкі, та й їздять практично в одному темпі. Коли ж я запитав, кого вони вважають найшвидшим віртуальним гонщиком у світі, обидва сказали МакКормак. А хто твої головні суперники? Хто, на твою думку, насправді є найшвидшим сучасним водієм? 

Так, я думаю, що міг би назвати п’ятірку найкращих. Номер один для мене — Джошуа Роджерс. Номер два, я б сказав, можливо, Джордан Шерратт. Він катає в ACC. Номер третій, можливо, Марсель Чинчик. Номер чотири — Тобіас Грюнвальд, а номер п’ять — Тобіас Пфайффер. Отже, декілька хлопців із ACC. 

Цікавий вибір. Наскільки важко змагатися з ними саме тобі?

Змагання із ними забирає все! Я хочу сказати, що мені потрібно завжди працювати якнайкраще, щоб спробувати перемогти цих хлопців, або іноді просто зрівнятися з ними. Потрібно постійно працювати над своїм темпом, своєю стабільністю, здатністю показувати хороше коло, коли мені це потрібно. Так, дуже важко конкурувати із вищенаведеними водіями. Це забирає абсолютно все, особливо психологічно.

Коли ми говоримо про готовність до гонки, скільки часу у тебе у середньому займає підготовка до гонки?

В середньому? Ну, це залежить від серії та гонки. Звичайно, якщо це автомобіль та траса які я дуже добре знаю, особливо в АСС, з мого боку буде докладено мінімум зусиль, я постараюся зосередитися на інших речах. Отже, якщо я знаю, що можу проїхати добре із самого початку, я просто переконуюся що налаштування авто в порядку, а потім проїжджаю кілька сесій, щоб бути впевненим щодо стабільності і все. Таке тренування займає приблизно дві з половиною години. Такий план я використовую, наприклад, для гонок SimGrid. А у випадку з SRO на підготовку витрачаю від 15 до 25 годин, щоб переконатися, що налаштування ідеальні, і переконатися, що я ідеально підготовлений до гонки — я завжди намагаюся робити так, щоб усе було ідеально. Тож, так, досить багато підготовки до цього. А в Rennsport, мабуть, ще більше, тому що всі гонщики прогресують одночасно. І в Rennsport немає налаштувань, ви не можете нічого змінити в налаштуваннях автомобіля. Отже, все залежить від водіння, і вам потрібно переконатися, що ви можете кожного разу потрапити на Суперпоул, тому що у вас є лише один шанс бути попереду, і якщо ви не кваліфікуєтеся, етап майже завершений безрезультатно. Тому Rennsport потрібно приділяти багато часу, приблизно 30 годин, я би сказав.

Наступне запитання: яку онлайн, або, можливо офлайн подію чи чемпіонат, у якому ти вже брав участь, вважаєш найкраще організованим, включаючи такі речі як спортивний, адміністративний, технічний, медіа-аспекти тощо?

О, це дуже гарне запитання. Насправді, я б сказав, що з майже кожного аспекту найкращим івентом буде ESL LAN у Катовіце на симі Rennsport. Це була божевільна подія! Рівень організації був неймовірний! Я ніколи не бачив нічого подібного. Я думаю, що це найкраще, що симрейсинг коли-небудь бачив. Звичайно, були проблеми. Завжди виникають якісь проблеми. Я вважаю, що в основному питання були до стюардів (суддів. Прим. Ред.) Rennsport. Але крім цього, всі працювали дуже професійно і майже ідеально в Rennsport ESL.

Питання про обладнання. Що ти використовуєш? Минулого тижня ти опублікував пост у твіттері: “Прощаюся зі старим, зустрічаю нове”. Тож розкажи нам трохи більше про своє обладнання.

Я спочатку розкажу вам про мій кокпіт, а потім розповім про новий ПК. Тож я використовую кокпіт від Heusinkveld. Більшість мого обладнання постачає команда Williams eSports. Єдине, що я купив, це Simucube 2 Pro, Ascher F64 V3 rim і cube controls CSX3. Це все мої. А решта — командні. Я використовую педалі Heusinkveld ultimate plus з 32-дюймовим монітором BenQ 1440P. І, звичайно, крісло Recaro. Крісло Williams Recaro. Дуже здорово! Так, це моя поточна установка. І якщо вам потрібна гарнітура, то це Razer Nari. А щодо ПК — це звір. Отже, я почну з відеокарти, тому що це саме те, що всі хочуть знати. Це графічна карта RTX 4070 і процесор Intel i7 13700K. І я маю 32 гігабайти 6000 МГЦ DDR5 оперативної пам’яті. Безумовно, божевільний ПК.

Насправді, для більшості симрейсерів твій попередній ПК все ще буде звіром. Але, звісно, ​​для потреб професійного симулятора є необхідність оновлюватися на наступні покоління. Розкажи, як новачок у симрейсингу може досягти пристойного темпу, та чи дає більш дороге обладнання якийсь поштовх?

Це певною мірою дає поштовх. Якщо ми говоримо про звичайний темп, я не вірю, що можна багато виграти, мабуть десь дві десятих максимум. Тож якщо ваш монітор у порядку, а комп’ютер може видавати принаймні 60 FPS, тоді все буде добре. Ви можете почати з Logitech, наприклад, я брав участь у SRO eSports у 2021 році на Logitech G g29. Там я кваліфікувався на третій позиції у своїй першій гонці та фінішував на шостій. Це лише для прикладу. Тож так, справді, ви можете почати з чого завгодно, і для прикладу, тоді мій екран стояв на скляному столі. Звичайно, велика різниця з тим, що я маю зараз, так що ви можете почати з чого завгодно. Я думаю, що оновлення, які я отримую від себе, є більш особистим вибором, але база DD (технологія Direct Drive. Прим. Ред.) дасть вам набагато більшу стабільність, і ви точно знатимете, що машина робить саме зараз. Наприклад, для гонок на витривалість “24 години Спа”, обладнання дуже допомагає в підйомі О-Руж, тому що без гарного ФорсФідбека (зворотній зв’зязок від керма. Прим. Ред.) якісно ви його не подолаєте. З базою DD з’являється можливість повторювати одну і ту же дію щоразу.

Дуже цікава відповідь, тому що багато хто з нас тут, в Україні, використовують керма G-серії. Симрейсери їздять на 25, хтось на 27, 29 серії. Отже, насправді дуже добре дізнатися, що ці керма все ще достатньо добрі. Поговоримо трохи про реальний автоспорт. Чи був у тебе раніше досвід в автоспорті, можливо, картинг чи щось подібне?

Ні, насправді я вважаю, що я один із небагатьох людей у ​​кіберспорті високого рівня, який насправді не займається справжніми живими гонками або ніколи не їздив на реальному авто. Я б не сказав, що один із єдиних, але не так багато людей, які не займалися картингом або не брали участь у перегонах на якихось Міні Куперах чи на Маздах МХ5. Так, звичайно, є багато людей у симрейсингу, які змагалися або змагаються у реальному автоспорті. Я насправді не з них. Звичайно, я б хотів займатися справжніми гонками, але я не думаю, що це варіант для мене. І я вважаю, що перегони на симуляторах ідеально підходять мені. Тож, поки що я буду притримуватися віртуальних перегонів.

Я торкнувся автоспорту лише тому, що хочу поговорити про твою нинішню команду, бо вона походить від реального автоспорту і легендарної команди Williams Racing, команда Williams eSports, яку ти зараз представляєш. Розкажи нам трохи про цю команду, тому що це дійсно легенда, легенда перегонів. Тепер ця команда починає також ставати легендою і в кіберспорті. Тож що означає, бути частиною такої команди? 

Williams Racing є другою за кількістю Кубків Конструкторів (9 Кубків. Прим. Ред.), це одна з найкращих команд Формули-1 усіх часів. Такі люди, як Френк і Клер Вільямс, які керували командою в минулому, мають багату, багату спадщину з чудовими водіями. З точки зору реалій, у нас одна з найкращих команд, про яку можна мріяти! Що стосується кіберспорту, у нас є абсолютна потужна команда. У нас є водії для кожної гри. Мене, наприклад, найняли для АСС та Forza. Отже, у нас є люди для змаганнях на симах Gran Turismo, Forza, AC, ACC, iRacing, Rfactor, Raceroom, Rennsport — тобто щонайменше вісім ігор, в яких представлена команда Williams eSports. А, ще Rocket League — ще одна гра. Отже, у нас є величезний колектив однодумців, які дуже наполегливо працюють, щоб здобути найкращі результати! Звісно, трапляються помилки. Звичайно, люди бачили це на змаганнях в iRacing. Прикрі помилки трапляються, а ЗМІ потім скажуть те, що їм буде вигідно. Я надзвичайно пишаюся командою, в якій зараз перебуваю. Мені подобається керівництво. Мені подобаються мої напарники. Щодо вашого другого питання, я думаю, що ми маємо чудові робочі стосунки з нашими партнерами, як-от Heusinkveld, Razer, Chillblast. Особливо Duracell, Gulf, які прийшли з реальної команди Формули-1, а не лише із кіберспорту як такого. Тож так, більше злиття з реальністю, це справді чудово. І ще одна річ, якої я хотів торкнутися, це те, що за два дні цій команді буде вже п’ять років. Це буде п’ять років Williams eSports, і я тут з початку 2020 року. Тож я тут, насправді, досить багато часу. Багато людей не усвідомлюють, що я фактично вже три роки і три місяці тут. Тож я думаю, що п’ятирічний ювілей у цій команді є свідченням того, наскільки добре ми працюємо.

Яка була твоя найцікавіша гонка, яку ти пам’ятаєш до сих пір? Звісно, в позитивному плані. Розкажи нам про гонку, де ти найкраще показав свій темп та свою неперевершеність.

У мене було багато перегонів, де мені потрібно було відігравати позиції. І я думаю, що гонка, яка особливо добре демонструє мій гоночний темп, це був останній етап чемпіонату VCOxFlextreme на трасі Поль Рікар. Ми боролися з Нільсом Науйоксом, я впевнений, що його знає більшість симрейсерів. Тож так, ми з Нільсом  дуже, дуже жорстко боролися на автомобілях BMW М2 Cup. Мені треба було скоротити розрив у 16 ​​секунд за дві години. Я відіграв 14 секунд. А потім Ніл трохи втратив у боксах. Тож він випереджав мене на 5 десятих. Мені вдалося надолужити величезне відставання. І тоді мені вдалося пройти його, що було майже неможливим завданням, коли ти їдеш на однакових автомобілях. Це було справді важко, але я обігнав його, тим самим вийшов у лідери за півгодини до кінця, а далі ми з ним постійно обмінювалися місцями протягом наступних півгодини. І все ж таки ми виграли ці перегони і разом з цим перемогли в чемпіонаті. Так все дійшло до останнього поворота. І так, я віддав усе для цього. Отже, це один із головних прикладів. 

Ще одне запитання про автоспорт, чи ти серйозно стежиш за кимось? Можливо, ти підтримуєш якогось гонщика або команду, звісно крім Williams?

Я думаю, що найулюбленішою командою буде Akkodis ASP. Я не впевнений, чи знаєте ви їх, але це команда в GТ World Challenge. Вони є офіційною командою Mercedes. Якщо точніше, клієнтська команда Mercedes і у них є такі гонщики, як Рафаелле Марчелло, Жюль Гунон, Даніель Хункаделья — чудові водії. Я насправді працюю з цими хлопцями на подіях SRO LAN, де вони повинні їздити на ACC. Я надаю їм налаштування, консультую і даю поради, навчаю, як їхати швидко саме на симуляторі. Тож я просто демонтрую їм невеликі відмінності між реальним життям і грою. Тому цих водіїв я підтримую найбільше саме за межами Формули-1. Якщо ми говоримо про Формулу-1, я вагаюсь між Джорджем Расселом і Максом Ферстаппеном, я досі не впевнений за кого вболіваю!

Добре, а що ти думаєш з приводу розвитку симрейсингу? Як йому розвиватися, яке в нього майбутнє?

Я думаю, що майбутнє симуляційних перегонів з кожним роком ставатиме все кращим. Щороку на віртуальні перегони приходить багато людей, у тому числі і на LAN-турніри. Безумовно, та ситуація з COVID нам дуже допомогла — це призвело до залучення багатьох людей саме до змагань з симрейсингу. Всі задалися питанням про віртуальні перегони: а що це таке? Я думаю, що лише за кількістю глядачів ми точно бачимо, що кіберспортивні гонки стали набагато більшими за останні три-чотири роки. 

Окрім COVID, наскільки залучення реальних пілотів, таких як Ландо Норріс або Макс Ферстаппен, стало в нагоді для симрейсингу? Що ти думаєш? Чи привернула їхня участь ще більше людей до симуляційних перегонів? Нещодавно Макс брав участь у 24-годинній гонці на Нюрбургринзі у складі Team Redline, яка зрештою програла команді Williams. Гонщики можуть брати участь не тільки в чемпіонатах, а й у різних івентах. Ми можемо говорити навіть не тільки про водіїв F1, наприклад можемо взяти туринг, де Ян Ерлаше був дуже активно залучений. Що скажеш? Чи допомагає їхня участь розвивати симрейсинг?

Так, звичайно. Ми можемо всюди бачити інформацію про їхню участь у віртуальних змаганнях. Особливо величезний вплив має Макс Ферстаппен. Я думаю, що він, як дворазовий Чемпіон Світу Формули-1 привертає до себе увагу і всі кажуть: “Вау, він займається симрейсингом, давайте подивимося що це таке”. Так само він привертає багато уваги до своєї команди Team Redline. Наприклад, якщо ви зайдете на прямий етер змагань де вони беруть участь, ви завжди побачите в чаті багато питань на кшталт: ”Де знаходиться Макс Ферстаппен в гонці, на якому місці?”. Отже, люди приходять подивитися на нього, а з часом починають слідкувати за симрейсингом вже не тільки заради Макса. Тож участь мегазірок реального автоспорту дуже важлива для нас. Абсолютно величезна. 

І наостанок. Що б ти хотів сказати нашій українській аудиторії симрейсерів, які поділяють пристрасть до симрейсингу, кількома словами?

Я хотів би сказати: ніколи, ніколи не засмучуйтесь щодо свого темпу. Якщо ти не такий швидкий, переконайся, що завжди намагаєшся вдосконалюватися, знаходь спосіб вчитися в більш швидкого хлопця, навчися всьому, що можеш. Якщо ти прагнеш досягти професійного рівня кіберспорту, переконайся, що постійно проїжджаєш кола знову, і знову і знову. Переконайся, що ти не просто проїжджаєш коло за колом, а покращуєш ці кола, а не просто повторюєш їх. Вам потрібно завжди намагатися мати мотивацію на покращення. Зосередьтеся на собі, а потім не хвилюйтеся, коли вас візьме велика кіберспортивна організація. Ви можете зробити свій шлях до цього власним прогресом. Так само, як я. Я думаю, що багато людей мають потенціал бути набагато кращими, ніж вони думають.

Це була дуже, дуже цікава розмова. Дякуємо, що приєднався, що витратив свій час. І, звісно, ​​ми бажаємо тобі успіху й удачі, тому що це теж необхідно, але також ми віримо, що ти досягнеш цілей, які поставив перед собою. Дякую тобі!

Автор: В’ячеслав Кобржицький

TMNT Donatello

Cподобалася стаття? Підтримай PlayUA

На платформі Donatello ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Donatello отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!

Підтримати

Останні статті

Indiana Jones, Marvel Rivals, Legacy of Kain — Порадник Ґеймера: Грудень 2024

Автор: PlayUA

Indiana Jones and the Great Circle

Ігри від Ubisoft, які можна придбати за смачною знижкою на Осінньому розпродажі Steam

Автор: Андрій Присяжний

Ubisoft

Як збільшити FPS в іграх?

Автор: PlayUA

ремонт

Ігри до 200 грн, які варто придбати на Осінньому розпродажі Steam

Автор: Барлет Ярослав

psychonauts 2

Стильний, потужний та доступний — кулер APNX AP1 врятує процесор від тротлінгу

Автор: PlayUA

apnx ap1

Усі актори (і не тільки) S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля

Автор: Олег Куліков

Олександр Сей Лаптій сталкер 2

Тренуємося у CS2 на своєму VPS сервері

Автор: PlayUA

sidata 01

Усі досягнення S.T.A.L.K.E.R. 2 — що потрібно для проходження на 100%?

Автор: Олег Куліков

stalker 2 achievements 03