Return to Monkey Island

Return to Monkey Island: піратські пригоди повертаються, а разом з ними класичне протистояння

Автор: Микола Єрьомін

Для знавців жанру point-and-click, Monkey Island — франшиза без перебільшення легендарна, яка стоїть в одному ряду з такими серіями як Space Quest, Sam & Max, Leisure Suit Larry та Syberia. Неперевершена фентезійно-піратська атмосфера, гумор (зрідка трішки чорний) та дійсно цікаві загадки-ситуації над рішенням яких потрібно буде сидіти довго — все це візитівка ігор про Острів Мавп.

Але востаннє гра в цій серії виходила більше 10 років тому. Чого чекати від нової і чому повернення старої гвардії, яка робила ігри серії у 1990-х, вражає — намагатимемось розібрати у цій статті.

Трохи історії

Концепція першої гри серії, The Secret of Monkey Island, прийшла в голову Рону Ґілберту у 1988 році. Однак до того, як він дійсно зайнявся розробкою у лавах студії Джорджа Лукаса, Lucasfilm Games потрібно ще було закінчити ігрову адаптацію третього “Індіани Джонса”. Це дозволило Ґілберту як слід попрацювати над сюжетом гри про піратів. Та коли дійшло до власне розробки, Ґілберт зрозумів що сам не впорається і власноруч взяв на роботу в студію Тіма Шафера і Дейва Ґроссмана. Досить абстрактна задумка Ґілберта натхнення діснейлендівським атракціоном “Пірати Карибського моря” (тим самим, на якому заснована серія відомих фільмів) згодом перетворилася у цілий маленький світ, де протагоніст Ґайбраш Тріпвуд намагався зробити собі кар’єру у цікавому та сповненому паранормальщини світі піратів. П’ята гра на вже легендарному рушії SCUMM стала великим успіхом, тож вже через якийсь час кістяк розробників очікувала праця над сіквелом Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge та портування першої гри у більш “багатий” CD-варіант, який побачив світ у 1992 році.

Взявши павзу на чотири роки, франшиза розродилася не лише черговим ремастером у 1996  (Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge), а ще й повноцінною третьою частиною. Однак The Curse of Monkey Island вийшла в часи коли а) жанр point-and-click був вже не на піці популярності і б) піксельна графіка перестала бути нормою, тож довелося шукати альтернативу і нею стала анімація. Це сподобалося не всім, однак коли у 2000 році вийшла четверта частина Escape from Monkey Island стало зрозуміло, що не пуристам серії завжди шось не так, бо перехід у тривимірну графіку їм не сподобався теж. Тим не менш, продажі обох частин були, в принципі, на рівні, а ще саме з третьої і четвертої частини у серії з’явилася повноцінна озвучка (яка потім, звісно, перекочувала у ремастери). Голоси Домініка Армато та відомого характерного актора Ерла Боена (психіатр Зільберман з перших трьох “Термінаторів”, між іншим) зараз настільки нерозривно асоціюються з наївним піратом Ґайбрашем Тріпвудом і його архіворогом, привидом ЛеЧаком, що уявити собі когось іншого в цих ролях в новій грі було б складно. На щастя, й не доведеться — принаймні Армато у Return to Monkey Island вже заявлений. Боен припинив акторську кар’єру у 2017 році, проте невелика надія на його повернення є теж, бо в останні роки актор займався майже виключно озвучкою відеоігор.

У 2009 році за серію Monkey Island взялися Telltale Games і зробили п’яту гру, Tales of Monkey Island. Загалом відгуки були схвальні, але “зловити” момент не вийшло — після чергових  ремейків (чи то пак Special Edition) перших двох ігор у 2010 та 2011 рр. про франшизу нічого не було чутно. І не тому що чути ніхто нічого не хотів. У Рона Ґілберта багато питали чи не хоче він повернутись до франшизи і він відповідав відмовою… Але не все було так просто.

Не зарікайся, або хоча б роби це стильно

Один з моментів фірмового гумору гри який вже видно в тизері — злам четвертої стіни, в якому прямою мовою череп Мюррей каже про те, що Рон Ґілберт зарікався робити нову гру в серії. Ба більше, анонс не дарма припав на 1 квітня — в своєму блозі, який він веде вже 18 років, Ґілберт стабільно казав що не любить жартувати на 1 квітня і це само по собі стало першоквітневим жартом.

Сюжет гри наразі може повернути практично куди завгодно, однак невеликі хінти про те куди цього разу завезе Тріпвуда все ж маємо. По-перше, на стрімі присвяченому 30-річчю серії у 2020 році Ґілберт згадував, що хотів би зробити гру в якій Ґайбраша занесло б у самісіньке Пекло.

По-друге, у тому ж таки блозі ще у 2013 році Ґілберт ділився думками з приводу того, якою могла б бути нова гра в серії, створена за його безпосереднім керівництвом. Починаючи з третьої гри, Ґілберт не приймав участі у створенні сіквелів, тож досить імовірно нова гра буде ігнорувати всі окрім першої і другої… Або ні.

Усі ігри після Monkey Island 2 не існують в моєму всесвіті Monkey Island. Мої вибачення перед усіма талановитими людьми, які працювали над ними і які їх люблять, але я б хотів продовжити з того місця де зупинився. Без багажу. На ярмарку. Це не означає що я не вкрав би хороші ідеї та персонажів з інших ігор. Я не вище за це.

Проте сюжет-сюжетом, а чи не головна суперечка знову точиться з приводу того, якою буде графіка нової гри у серії.

Двовимірно, але не піксельно

У тому ж таки записі в блозі за квітень 2013 року, Ґілберт ділився такою думкою щодо того як виглядала б графіка його нової гри у серії:

Я б зробив це у “посиленому low-res”. Красивий чіткий ретро-арт, проте розширений апаратними можливостями, які ми маємо зараз: parallaxing, глибина різкості, тепле сяйво і.т.д. Все те, що ми хотіли зробити ще у 1990 році, проте не могли.

І в принципі Ґілберт залишився вірним своєму слову. Ось як він характеризує графіку гри наразі у інтерв’ю для The Verge:

Арт який ви бачите у трейлері досить-таки репрезентативний щодо того, який буде у самій грі. Це не піксель-арт і у нас з Дейвом [Ґроссманом] була дискусія — чи повинна це бути гра в піксельному стилі, чи ні. Врешті решт ми вирішили, що матимемо більше свободи і гнучкості, якщо це не буде гра з піксель-артом. Я думаю що людям сильно сподобається арт коли вони побачать його, надто в русі і анімації. У нас на проєкті чудова група аніматорів і виглядає дійсно гарно коли ти бачиш це все в анімації.

Lucasfilm проти Sierra On-Line: протистояння повертається?..

У 1980-ті і 1990-ті у жанрі point-and-click/adventure були дві головних компанії — Sierra On-Line ( пізніше Sierra Entertainment) і LucasArts (пізніше Lucasfilm Games). Постійне змагання між ними врешті решт пішло на спад так само як і сам жанр, проте наразі маємо істотну йомвірність максимального повернення. У той час як до Monkey Island повернулися Рон Ґілберт і Дейв Ґроссман, вперше за 20 років зібралися робити гру також зіркове подружжя, яке стояло за багатьма шедеврами від Sierra: Роберта Вільямс і Кен Вільямс наразі теж роблять нову гру — Colossal Cave 3D Adventure. Ремейк вже класичної текстової гри Вільяма Краутера від їх нової компанії Cygnus Entertainment вийде приблизно в середині 2022 року і буде не просто тривимірним, а з підтримкою Oculus Quest 2.

Все це дає цікаву перспективу відновлення тієї “гонки озброєнь”, яка була між двома творчими колективами у 1990-х.

Останні статті

Крихітні інді-шутери на які варто звернути увагу

Автор: PlayUA

From Space

The Callisto Protocol, Need for Speed Unbound, High on Life — Порадник Ґеймера: Грудень 2022 (відео+текстова версія на сайті)

Автор: Володимир Бортюк

High on Life

Занепад Твіттеру

Автор: Дмитро Джугалик

elon musk twitter e1667012126428

Майстер неможливого: Помер культовий режисер Альберт П’юн

Автор: Микола Єрьомін

albertpyun

Чого очікувати від Need for Speed Unbound?

Автор: Володимир Вітовський

Need for Speed Unbound

Як вибрати робот пилосос для прибирання

Автор: Микола Єрьомін

robotvacuum

Амбушури це важливо: комфортні опції бездротових навушників Xiaomi

Автор: Микола Єрьомін

xiaomi

God of War Ragnarok, Goat Simulator 3, Warhammer 40,000: Darktide — Порадник Ґеймера: Листопад 2022 (відео+текстова версія на сайті)

Автор: Володимир Бортюк

pg nov 2022 site

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: