Чорна смерть охопила Францію з 1348 по 1356 роки і стала головною перешкодою для Столітньої війни з Англією. Воювати було просто нікому. Вона штовхала на жахливі вчинки – люди були готові спалити дотла будь-кого, хто подавав ознаки недуги. За різними даними епідемія знищила від 30 до 60% жителів Європи.
А в у наш час французька інді-студія Asobo випустила A Plague Tale: Innocence – стелс-екшен від третьої особи, що розповідає про події у час чуми.
Чорна Смерть
Події A Plague Tale: Innocence починаються в 1349 році. Роберт де Рун навчає п’ятнадцятирічну дочку Аміцію метання каменів за допомогою пращі та полюванню. Вона ще не здогадується, що через пару годин все кардинально зміниться – інквізиція вб’є батьків, а безтурботне життя закінчиться. Взявши за руку рідного молодшого брата Гуго, Аміція відкриває для себе зовсім іншу Францію – похмуру і жорстоку.
На перших етапах простежується напружене взаємовідношення між сестрою і братом, які то сваряться, то миряться. Загалом, поводяться як діти. В одній зі сцен Гуго тікає від Аміції в місто, де кожен хоче його вбити, тому що городяни побачили в дитині носія чуми. Дівчинці необхідно відшукати брата і вбити інквізитора, який взяв в полон Гуго. А в іншій постановці він сам рятує сестру від смерті.
Героям належить пройти не одне випробування, зустріти інших персонажів і знайти відповіді на головне питання – чому Інквізиція розшукує Гуго?
Похмура казка
Не варто чекати від A Plague Tale повної історичної достовірності. Asobo використовують і вигадані елементи, щоб передати атмосферу похмурого Середньовіччя. Наприклад, головна небезпека – це пацюки, які є фізичним втіленням чуми в світі гри. Така метафора обгрунтована, адже саме пацюки вважаються переносниками чуми.
У той же час Asobo показують, що відмінно знають історію рідної країни. Наприклад, Гуго хворий на невідому хворобу і в будинку де Рунів його лікували алхімією. Це говорить про освіченість сім’ї і вказує на шляхетне походження. Якби розповідь була про бідну дитину, то хлопчика зцілювали б молитвами і походами по храмах. Досліджуючи локації, можна знайти предмети, які розкажуть про історію Франції.
Вміле поєднання нереальної історії з достовірними фактами – це перлина A Plague Tale: Innocence. У неї лінійний сюжет, який проходиться приблизно за двадцять годин, але це не псує загальне враження від гри. Мені здалося, що в основу сюжету покладено не просто відносини брата і сестри за часів чуми, а конфлікт звичайного населення і нещадної Інквізиції.
Механіка Смерті
Фундаментальна конструкція ігроладу складається з головоломок, стелсу і боротьби з пацюками. Героїні всього п’ятнадцять років і вона не вистоїть в боях проти солдатів Інквізиції, тому не варто чекати серйозних бойових механік. Добра частина ігроладу — стелс. Наприклад, щоб пройти повз недружнього солдата необхідно відвернути його увагу, кинувши камінь на щось металеве або закинути подалі горщик.
У небезпечні моментах Аміція використовує пращу, яка спочатку стає зброєю, а потім рятувальним кругом. Адже вона потрібна не тільки для метання каменів по головах солдат, а й для кидання вугіллячок, які перетворюються в вогонь і відволікають пацюків. Сцени з гризунами вражають – іноді в кадрі находяться півтисячі особин, які за секунди з’їдають людини.
В ході пригоди можна крафтити корисні ресурси. За допомогою одних Аміція може змусити солдатів знімати свої шоломи, а другі потрібні для відволікання тих же пацюків. В меню крафту є поліпшення спорядження Аміції, однак на стійкість дівчинки в бою це не впливає. У героїв немає смужки здоров’я, один удар і ти мертвий, тому створення броні скоріше данина моді середньовіччя.
Іноді механіки збудовані в витончений ланцюжок. Наприклад, щоб пройти через натовп щурів, необхідно заманити солдата, нацькувати гризунів на ворога і непомітно пройти. Таких моментів хотілося б побільше.
Через свою надмірну лінійності Plague Tale іноді поводиться дивно. Наприклад, якщо солдат дивиться на розбитий горщик, то можна проповзти прямо у нього під боком, та й самі вороги ходять по лініях. В цьому плані грі не вистачає несподіванки і екшену. А ще їй би бути трішки коротшою, і взагалі — краса.
Кінець
A Plague Tale: Innocence – вишукана гнітюча казка про середньовічну Францію. Незважаючи на деяку повільність і обережний ігролад A Plague Tale: Innocence варта своїх грошей. Маленька студія Asobo показала, що здатна розповідати емоційні кінематографічні історії. І якщо дати їй шанс, то, можливо вона підніметься на рівень Dontnod Entertainment.
Вдалося
- Похмура історія
- Атмосферний саундтрек
- Пропрацюваний дизайн рівнів
Не вдалося
- Прості головоломки
- Низька реграбельність
Жанри
Компанії
Платформи
Cподобалася стаття? Підтримай PlayUA
На платформі Donatello ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Donatello отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!