web analytics
Dirt 5

Наступне відео

Стильна ультратонка бездротова механіка — Огляд Logitech G915 X LIGHTSPEED

logitech g915x review yt 01

Старий новий Dirt. Огляд Dirt 5

Автор: Володимир Вітовський @vovatool

Хто би подумав, що вісім років тому Microsoft створить ультимативну аркадну гонкову підсерію. Як шанувальник Need for Speed я змирився з домінацією Forza Horizon вже давно. Та ви ж сюди не про неї прийшли почитати. Була в Codemasters щонайменше одна гра, яка чудово передавала фестивальний дух, не використовуючи при цьому ні відкритого світу, ні гіперкарів, ні крутої системи тюнінгу. Називалася вона Colin McRae: Dirt 2. Здавалося, що після виходу Dirt 4 розробники знову спробували наблизити основну серію до ралійного консерватизму, відкинувши концепцію фестивалів. Втім, четверта частина показала, що в цьому просто немає сенсу, особливо у світі, де існує Dirt Rally. Тому рішення повернути основну серію до часів Dirt 2 є більш ніж виправданим, хоча й копіює схему Forza Motorsport та Horizon. Таке чітке розмежування дало би фанатам можливість обирати, чого конкретно вони хочуть. Бажаєш аркадних перегонів? Запускаєш Dirt. Закортіло хардкору та зненавидіти себе? Заходиш в Dirt Rally.

Dirt 5 чи Dirt 2.1?

Якщо вам здалося, що Dirt 5 — це суміш Dirt 2 і Dirt 3, тоді вам анітрохи не здалося. Хоча з другої частини гра бере набагато більше, ніж з третьої, варто віддати належне розробникам, вони непогано передали магію Dirt 2. Наче Codemasters намагалися запакувати майже ідентичними обгортками, здавалося би, різні ігри.

Як і в Dirt 2, нас занурюють у фестивальний формат. Подорожі різними країнами, веселкові барви в меню, оформлення заїздів, а також музика. Все це вказує на те, що навіть натяку на Dirt 4 гравцеві тут не варто очікувати. Тепер ця серія знову асоціюється з веселощами та феєрією. Мова йде навіть про такі дрібнички як шрифти або звукові ефекти. Чи можна це назвати ударом по ностальгії? Так, бо якщо ви втратили лік часу, то Dirt 2 вийшла уже більш ніж десяток років тому.

Вище був згаданий саундтрек, який пов’язує Dirt 5 саме з другою частиною. Чи приємно слухати The Chemical Brothers, The Prodigy або The Killers? Дідько, так! Звісно, жанрове різноманіття у грі куди ширше, але цього уже більш ніж достатньо, щоби створити відчуття свята. Музика лунає навіть під час гонок, коли її видозмінену форму чутно з колонок на певних частинах треку. Ще одна дрібна деталь, яка змушує згадати про Dirt 2.

Ще Codemasters вдалося затягнути Троя Бейкера та Нолана Норта для озвучення персонажів у сюжетці. Одразу варто відзначити, що в сценарії немає нічого надзвичайного, але щонайменше кілька плюсів можна виділити. Перш за все, формат розмов під час радіошоу — це наступний щабель еволюції того, що було в Dirt 3. Друга, не менш цікава особливість, зосереджена на подачі. Наче актори не записували додаткових дублів, а просто начитували текст, отримуючи від цього задоволення… Наче їм просто дали листочки з короткою характеристикою персонажів, а далі вони повинні були творити магію самі. І сумнівів щодо того, що Трой Бейкер і Нолан Норт вміють “чаклувати” своїми голосами у вас не повинно бути.

Ралійна серія без ралі

Найбільша відмінність Dirt 5 від усіх своїх попередниць — відсутність класичних ралійних заїздів (не беручи до уваги Showdown). Це не жарт. Дивне рішення, яке наштовхує на іншу думку: а чи хоче Codemasters асоціювати гру з повноцінними ралійними перегонами? Почергові заїзди порожнім треком підійдуть далеко не кожному гравцеві, особливо якщо ви шукаєте фестивальних веселощів. Dirt 5 це не виправдовує, але чи стає вона від цього гіршою? Радше ні, ніж так. Режимів у основній грі наче багато, але зазвичай вони зводяться до типових масових заїздів. Винятками в цьому плані є хіба Спринт та Орієнтування, де треба просто проїхати якомога швидше до фінішної смуги ускладненою гірською трасою, вишукуючи оптимальний шлях. А от зі Спринтом все не так просто. Машинки, які надмірно повертають ліворуч, мають настільки незрозумілу механіку їзди, що перемогти важко навіть на найлегшому рівні складності. Винний у цьому дрифт, який конкретно в цих змаганням має свою специфіку. Якщо стартувати останнім, то приїхати першим майже нереально. Щойно ви наблизитеся до топ-3, гонка просто завершиться.

У чому ж проблема? Dirt 5 обдурює гравця своєю аркадністю. Справа в тім, що їзда максимально опирається на дрифт. Це також суттєва відмінність Dirt 5 від своїх попередниць. Затискання стіку/кнопки у будь-який бік через декілька секунд призведе до дрифту. І тут починаєш замислюватися, а чому так? Який сенс було змінювати механіку їзди? Відповідь доволі проста: повністю аркадній грі — повністю аркадне керування. Для початку варто розуміти, що Dirt 5 робив підрозділ Codemasters, який працював над Onrush, а до цього — Driveclub та Motorstorm. З Onrush запозичений і рушій. Сподіваюся, більше нічого пояснювати не потрібно.

То виходить, що Dirt 5 — це навіть не Dirt? Краще сказати, що у цієї гри власний заміксований стиль керування. Ну, а ще тут є Джимхана (артистичний дрифт на повному перешкод майданчику). Вона присутня в кар’єрі, але через розгалужену систему проходження її можна оминути — такої розкоші не було в Dirt 3. А ще можна обійтися без заїздів сам на сам проти тутешніх гонкових зірок, які розблоковуються в окремому меню. Я про них згадав аж під кінець проходження, але з усіма так і не було змоги позмагатися. Причина проста: Dirt 5 необхідно проходити рівномірно, бо якщо просто дістатися вершини прямолінійно, ви не розблокуєте більшість побічних босів. Те ж саме стосується спонсорів. Система додаткового заробітку, яка також винесена окремою вкладкою, просто губиться після старту кар’єри.

Якщо вам кортить погасати у веселих режимах з попередніх частин серії, тоді ласкаво прошу до розділу Playgrounds. Таке розмежування з кар’єрою — безумовно плюс, не кажучи вже про те, що гравці можуть створювати власні чудернацькі треки та викладати їх тут же ж. Зайшовши сюди вперше, я побачив майданчик з нескінченним потенціалом, в якому мимоволі провів декілька годин. Сприяла цьому система оцінювання/пропозицій. Доїхав до кінця треку? Поставив вподобайку? Тоді тримай отаку трасу або не менш крутий аналог в іншому режимі. Такий ланцюг може формуватися довго. На диво, робіт від користувачів там достатньо. Хоча тут варто і похвалити достойний редактор рівнів.

Майже наступне покоління

Варто відзначити, що Dirt 5 не виблискує кожним пелюстком квітки, від чого може скластися враження, що перед вами доволі сіра гра, яка намагається здаватися некст-геном. На те є одна причина: багнюка і в реальному житті не виглядає привабливо. Якщо вам потрібна приємна шовковиста картинка, тоді можна запустити нічні заїзди на озері, щоб неон переливався під льодом. Ще є запаморочливі перегони під час бурі, заїзд на тлі північного сяйва тощо. Коли бачиш усі ці ефекти, то розумієш, чому Dirt 5, попри свій начебто простий візуал, дає тобі все ж більше, ніж здавалося спочатку. Особливо коли твоя машина, повністю заляпана брудом або вкрита снігом, приїжджає до фінішу. І це я про динамічну зміну погоди не обмовився й словом. Виглядає воно круто? Так. Хоча бачити як за п’ять хвилин на твоєму екрані день змінюється на ніч, а хуртовина нізвідки вкриває снігом трасу, доволі дивно. Логіки немає, зате красиво.

Що ж, як виявилося Dirt 5 — це гра з душею Onrush, яку запхали в обгортку Dirt 2 та приправили Dirt 3. Дивна страва, яка своїм існуванням може спантеличити і фанатів серії, і новачків. Та чи потрібна така Dirt 5 цьому світу? Як фанат серії, скажу чесно, що отримав достатньо задоволення від того, що побачив. Втім, не впевнений, що Codemasters треба продовжувати в тому ж напрямку, комбінуючи не просто різні частини Dirt, а й гонкові серії. Dirt 5 заслуговує своєї хвилини слави, але є лише нагадуванням про те, що розробники мають чітке бачення майбутнього серії та розмежовують її на аркадну та симулятивну половинки.

68

Задовільно

Вдалося

  • Атмосфера Dirt 2
  • Повністю аркадне керування
  • Саундтрек
  • Трой Бейкер та Нолан Норт

Не вдалося

  • Система прогресії з босами та спонсорами
  • Змагання зі Спринту
  • Ралі
TMNT Donatello

Cподобалася стаття? Підтримай PlayUA

На платформі Donatello ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Donatello отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!

Підтримати

Останні огляди

Сильніший за власне розбите серце. Огляд фільмів «Джокер» і «Джокер: Божевілля на двох»

Автор: Микола Єрьомін

Джокер: Безумство на двох

Стильна ультратонка бездротова механіка — Огляд Logitech G915 X LIGHTSPEED

Автор: Володимир Бортюк

logitech g915x review yt 01

Породжена бажанням. Огляд ремейку Silent Hill 2

88

Автор: Володимир Вітовський

silent hill 2 remake keyart

Ану посунься, Civilization. Огляд Ara: History Untold

72

Автор: BenderUA

Ara: History Untold

Команда PlayUA перемогла у командному заліку KMAMK GT3 Sprint Championship 2024. Огляд фінального етапу

Автор: Андрій Присяжний

x3

IMAX 3D вдома? — Огляд ноутбука Aspire 3D 15 SpatialLabs Edition

Автор: Володимир Бортюк

a15 3d body2

Вологий сон фаната PlayStation. Огляд ASTRO BOT

85

Автор: Володимир Вітовський

astro bot

Ахіллесова п’ята Sony. Огляд Concord

59

Автор: Володимир Вітовський

concord review site