Рімейк з 1998. Огляд MediEvil

Автор: Віталій Тарнавський @erleke

MediEvil, якнам і обіцяли, стала яскравою реінкарнацією оригінальної гри 1998 року і відтворила найпам’ятніші її риси та художній стиль. Однак з усіма перевагами в гру перекочували і старі недоліки. 20 років тому такі речі були вимушеними через тогочасні технології, проте зараз, у 2019 — це неприховане знущання з гравців. І подібних недоглядів, на жаль, виявилося надто багато як на такий очікуваний рімейк.

Герой?

У королівстві Геллоумір сер Деніел Фортеск’ю вважається героєм: ще б пак, це ж той самий воїн, який сотню років тому привів своє військо до перемоги над злим чаклуном Зероком і власноруч його вбив. Однак легенди часом брешуть. Насправді наш доблесний лицар першим загинув у бою від чиєїсь стріли, а чаклуна здолали зовсім інші воїни. Століття по тому лиходій, як це часто буває, повернувся в світ живих і воскресив разом із собою нечисть всіх мастей. Включно з Деном Фортеск’ю.

Вибравшись зі свого склепу, недолугий лицар готовий пройтися по всьому королівству, щоб остаточно здолати Зерока і довести, що він гідний називатися справжнім героєм, попри на глузування своїх бойових товаришів, які знають правду. Вони, на відміну від сера Деніела, ще не воскресли, і спілкуються з лицарем тільки в Залі героїв, місцевому аналозі Вальгалли.

Три ігрові кити

Головоломки, платформінг і бої — це три основні складові MediEvil, якими ви будете зайняті протягом усього проходження. Ґеймдизайн не змінився з часів 1998 року, практично дослівно повторюючи старі рівні.

Боївка в грі  реалізована точнісінько як у сиву давнину: спочатку ви безнадійно слабкі, а одна з ваших двох атак настільки повільна, що вас легко можуть вбити, якщо ви не розрахуєте час. Проте, просуваючись вперед, все стає краще, оскільки ви знаходите потужнішу зброю, котра завдає більше шкоди. Отримувати її ви можете, вбиваючи ворогів, а після подолання певної кількості супротивників, ви зможете увійти до Зали Героїв — проміжного рівня, де персонажі з минулого Деніела будуть давати вам нове спорядження.

Перша проблема гри полягає в самій боїівці — вона ну зовсім ніяк не розвивається. Бажаючи максимально передати дух оригіналу, розробники перенесли всі проблеми першої MediEvil в рімейк, вважаючи їх фічами (це не баґ, а фіча, курво).

Простий приклад: у розпалі бою ви хочете вдарити ворога, а б’єте повітря, бо наведення та хітбокси тут просто рученькою янгола роблені. До всього, ви постійно отримуєте шкоду, не розуміючи толком, хто і як вам її завдав — із тих же причин.

Найдієвіший шлях не померти — використовувати атаки дальнього бою. Втім, є нюанс: кількість набоїв завжди обмежена, тому вам в будь-якому разі доведеться йти на ворога з мечем.

Другий істотний мінус — камера. Перебуваючи на відкритій місцевості, камера від третьої особи поводиться неприродньо, але нею хоча би можна керувати з відносною легкістю, лише зрідка врізаючись в геометрію світу. Але варто вам увійти до печери або будівлі — вона відразу стає фіксованою, що дуже дратує і заважає під час бою. Ці фіксовані ракурси доволі незграбні та знадато різко змінюються при поворотах у коридорах. Результатом в цій ситуації може виявитися те, що ви випадково можете впасти у прірву, не встигнувши зорієнтуватися.

Однак головна річ, яка дуже бісить саме в наш час  — відсутність збережень на рівні. Якщо кривувата бойова система і нудні боси не будуть відбивати у вас бажання грати, то ось відсутність чекпойнтів на рівні точно це зробить. Я би сказав, що якщо ви людина, яка звикла цінувати кожну хвилину свого часу, то вам не варто підходити до MediEvil взагалі. Класична ситуація в грі: ви витратили годину, щоби зачистити рівень, а в кінці померли, і потрібно починати з самого початку, втративши паралельно весь свій прогрес. Або гра зберегла вас з 1 HP, і весь наступний рівень до місця, де можна відновити здоров’я, треба долати саме за таких умов — це, до речі, якраз і  сталось зі мною на нашому стрімі.

Загалом

MediEvil — чудовий рімейк, який повністю віддає шану колись культовій грі. У MediEvil 2019 є чарівність, яка викликає почуття ностальгії та змусить вірних фантів, зціпивши зуби, перепроходити рівень по 10 чи навіть 20 разів, кричати в телевізор та злитись, як у 1998 році.

Втім, незграбна бойова система, крива камера, однотипні боси та відсутність збережень як таких в 2019 році відчуваються дуже болісно та ну ніяк не дозволяють рекомендувати цю гру людям, не знайомим з оригіналом.

60

Приємність

Вдалося

  • Зберегти оригінальний стиль
  • Повернути 1998 рік

Не вдалося

  • Осучаснити механіки
  • Перестати викликати біль

Жанри

Компанії

Платформи

Останні огляди

Дикий Схід. Огляд Ghost of Tsushima

88

Автор: Віталій Тарнавський

Ghost of Tsushima

Лара Крофт на максималках. Огляд коміксу «Пані Небезпека»

Автор: Задніпряний Павло

Пані Небезпека

HATOR APEX. Крісло маминої подруги. Огляд + РОЗІГРАШ

Автор: Зімін Антон

Hator Apex

The Disney Afternoon Collection. Поностальгуємо?! (Ретро-огляд)

Автор: Андрій Нагорний

The Disney Afternoon Collection

Огляд коміксу «Marvel 1602»

Автор: Владислав Папідоха

Marvel 1602

Нестерпна жорстокість. Огляд The Last of Us Part II

80

Автор: Віталій Тарнавський

The Last of Us Part II‎

Dune II (1992). Друга за номером, але перша у всьому іншому (Ретро-огляд)

Автор: Андрій Нагорний

Dune II

Враження від книги «Сила коміксів. Історія, форма й культура»

Автор: Владислав Папідоха