RAGE 2

Рожева Пустка. Огляд Rage 2

Автор: Віталій Тарнавський @erleke

Коли рік тому Bethesda анонсувала Rage 2, я не знав, чого очікувати від сиквела до далеко не найкращого шутера id Software. Тим паче зважаючи на те, що розробкою цілком і повністю займалася студія Avalanche (Just Cause, Mad Max). Втім, зміна розробників виправдала себе на всі сто, і шведи, застосувавши увесь накопичений досвід, перевершили першу Rage у всіх аспектах.

Defibrylator na to nie pomoge

Що приємно, у Rage 2 можна без проблем грати, пропустивши оригінал — обидві гри розділяє незлецький проміжок часу,  і ситуація на Землі за ці роки відчутно змінилася. Пилова постапокаліптична пустка в коричнево-сірих тонах почала оживати, поступаючись місцем новим біомам. Немов після тривалої сплячки природа і люди, з усіма їх перевагами і недоліками, почали приходити до тями. Природно, такий прогрес не залишився без наслідків. Альфа-хижак не готовий послаблювати свій контроль і використовує технологічні досягнення для контролю і поширення свого уявлення про те, куди повинна рухатися планета в цілому і яке місце людство має посідати в цьому світі. Таким чином, ключові антагоністи залишилися тими ж — проте не розраховуйте, що Rage 2 розкриє всі карти, відповість на всі питання і поставить крапку в цій історії. Після проходження не залишається ніякого сумніву, що ми можемо розраховувати на продовження постапокаліптичного хаосу (в сюжетних доповненнях чи повноцінній третій частині).

id, or not id?

Rage 2 — не “статичний” шутер від першої особи, відчуття від якого залишаються приблизно однаковими протягом усього проходження. Цей факт здивував мене найбільше, коли я зайнявся вивченням всіх можливостей для розвитку персонажа. Порівнюючи ігролад на початку і через кілька десятків годин, я усвідомив головну знахідку цієї гри — вона дозволяє змінюватися. Так, ми від початку і до кінця будемо стріляти по ворогах, але те, як ми це робимо, залежить виключно від власних уподобань.

Якщо на початку навіть із парою здібностей необхідно враховувати кількість противників, укриття і доступні ресурси, то певні апгрейди на стрибки, швидкість бігу і потужність скілів дозволяють відчути себе супергероєм. Це не означає, що ви станете куленепробивним, але так приємно бахнути “перевантаження”, зробити подвійний стрибок і активувати руйнівний удар, що перетворює навколишніх лиходіїв в кривавий фарш, попутно роздаючи порції розпеченого свинцю всім нужденним.

Мої колеги часто пишуть щось подібне: Rage 2 — це бездоганний шутер, до якого пришили посередній, порожній світ. Насправді відкритий світ нагадує попередні роботи студії, де великі порожні простори змінюються містами і ворожими базами. Втім, на відміну від, скажімо, Just Cause 3 або Horizon Zero Dawn, у Rage 2 немає дивовижної природи. Голі скелі і непривітні ліси служать не більше ніж фоном, поки ми подорожуємо від точки А до точки Б. Втім, зайнятися тут завжди є чим іконками місій всіяна вся карта.

Із серії Mad Max сюди перейшли бої на дорогах. Наш герой, рейнджер Уокер,  має власний танк на колесах, споряджений нітро і всілякою зброєю. Можна «запозичувати» і будь-яку іншу машину зі своїми особливостями. Я не чекав нічого від цього елемента Rage 2, і був приємно здивований тому, наскільки кайфово вийшли автомобільні битви. Правда, трапляються вони дуже рідко — наштовхнутися на випадковий конвой не так-то й легко.

Пустка, яка і не пустка

Rage 2 з перших хвилин займає нас справами, проте не варто побоюватися, що вас поглине безодня завдань, сторонніх місій, випадкових активностей і якихось вишок…  зате тут є “страшенно” небезпечні турелі Уряду. На щастя, проти них теж знайдеться протидія— продовжуйте грати. Гра не змушує активно рухатися по тій чи іншій колії, займатися якоюсь конкретною активністю. При бажанні можна витратити десятки годин на подорожі по зонах, знайомство з місцевими жителями і прогулянки по полях марихуани. Ніякого тиску з порятунку світу — він і так ледве живий, так що варто розслабитися і просто отримувати задоволення.

Втім, якщо вас не цікавлять побічні активності, то проходження кампанії забере у вас близько 15 годин.  Розробники, щоправда, додали одне штучне обмеження: перш ніж отримати нове сюжетне завдання, вам слід досягти певного рівня репутації у тої чи іншої фракції. Однак не турбуйтеся, навіть мінімальна цікавість до маркерів у відкритому світі дозволить набрати необхідний рівень репутації. Ну і ще вам може знадобитися знищити пару турелей Уряду, але враховуючи, що за них дають один із ключових ресурсів для прокачування, то мотивація достатня.

Вдалось?

Rage 2 — це неймовірно крутий шутер від першої особи, який в плані динаміки тримається на рівних з DOOM (2016), а часом і обходить його. Відкритий світ, який іде на додачу, не подарує вам гору яскравих вражень, проте жорсткого нав’язування побічок тут нема. Не хочете — тримайтеся лише кампанії, проте якщо вже вирішите розгулятися на повну в тутешній пустці, то вас чекає чимало годин пригод вашого нестримного Рейнджера.

73

Вподобайка

Вдалося

  • Стрільба
  • Машинки
  • Графіка

Не вдалося

  • Сюжет
  • Розмаїття побічних активностей

Жанри

Компанії

Платформи

Останні огляди

Чорний квадрат. Огляд Death Stranding

70

Автор: Віталій Тарнавський

Death Stranding

Найкращий термінатор? Огляд Terminator: Resistance

68

Автор: Ярослав Кізима

Terminator: Resistance

Огляд коміксу «Фафгрд та Сірий Мишолов»

Автор: Владислав Папідоха

Фафгрд та Сірий Мишолов

Нова надія. Огляд Star Wars Jedi: Fallen Order

80

Автор: Віталій Тарнавський

Star Wars Jedi: Fallen Order

Огляд фільму «Ідеальна брехня»

Автор: Олег Соколовський

Ідеальна брехня / The Good Liar (2019)

Огляд мультфільму «Крижане серце 2»

Автор: Олег Соколовський

Крижане серце 2 / Frozen 2 (2019)

Лисова Казка. Огляд Spirit of the North

57

Автор: Віталій Тарнавський

Spirit of the North

Прайс уже не той. Огляд Call of Duty: Modern Warfare

75

Автор: Володимир Вітовський

Call of Duty: Modern Warfare