Batman

Стімпанк, майбутнє і Nemesis: якими були скасовані ігри про Бетмена

Автор: PlayUA @playua

Якщо вас попросять назвати першого супергероя, який спаде на думку, що ви відповісте? Б’ємося об заклад, у більшості опитаних це будуть Супермен, Людина-Павук або Бетмен.

Саме Темний Лицар може похвалитися великою кількість ігор, які почали робити ще у 80-х роках минулого сторіччя. А тетралогія Arkham так узагалі змінила ландшафти індустрії. Хлопці та дівчата з Rocksteady показали, що про супергероя можна зробити якісну та кінематографічну гру.

Втім, за міцною добіркою успішних розробок ховається й кілька ігор, яким пощастило значно менше. Тож час розповісти про “кажанячі” проекти, які могли завоювати серця фанатів та ґеймерів… поки їх не скасували.

The Dark Knight

Крістофер Нолан зміг зробити трилогію про Брюса Вейна, яка вважається культовою. Режисеру вдалося поєднати всесвіт супергероя з реалізмом. Через це ми побачили бетмобіль, котрий більше нагадує танк, клоуна-анархіста у виконанні Хіта Леджера, Бейна в масці-респіраторі, яка не дає йому померти тощо.

Друга частина, “Темний Лицар”, є перлиною супергеройського кіно. Серйозно, коли ще у ті роки стрічка про костюмованого шибайголову змогла забрати таку кількість нагород? Два “Оскари”, “Сатурн”, “Золотий Глобус”, нагорода Британської кіноакадемії — це лише мала частка всіх перемог на номінацій.

Не дивно, що студія хотіла заробити ще більше, зробивши за мотивами фільму відеогру.

У 2005 році студія Electronic Arts випустила проект за фільмом “Бетмен: Початок”. Вона була портована на різні консолі того часу, проте чимось видатним не запам’яталась.

У той час, коли кіностудія шукала нових акторів для “Темного Лицаря”, EA зрозуміли, що також час починати. Розробку нової гри вони доручили студії Pandemic (Star Wars: Battlefront; Mercenaries)

Тоді був кінець 2006 року. До виходу “Темного Лицаря” залишалося ще два роки, тому ігротворці гадали, що часу в них вдосталь. Проте Електроніки були іншої думки. Володіти правами на героя залишилось всього 18 місяців, через що гру пустили у розробку якнайшвидше.

Тоді Пандеміки займалися й іншими проектами. Було вирішено розділити команду на дві частини: перша буде доробляти старі проекти, друга — створюватиме гру про Бетмена.

Вже тоді у розробників були амбіційні плани: зробити гру-прорив та вивести персонажа на рівень вище.

Якби ж усе було все так добре…

Batman's Cancelled The Dark Knight Game - Unseen64

The Dark Knight Game by Pandemic

Команда дізналася про те, що робить гру за мотивами фільму лише через декілька місяців після початку активної розробки! Усі напрацювання довелось або кардинально змінювати, або взагалі знищити. Іншою поганою новиною стала прив’язка релізу гри до прем’єри фільму. Тобто часу на розробку стало ще менше.

А проблем, на жаль, все більшало.

Pandemic збиралися робити гру з відкритим світом, проте у команді не було людей, які мали досвід подібних проектів. Рушій узяли з гри Saboteur, але він банально не витягував амбіції розробників. Проте кинути це діло розробники не змогли. Вони почали модифікувати суттєво модифікувати рушій, не призначений для ігор такого типу.

А час ішов. Новою проблемою стало використання HDR — технології, яка дозволяє зробити діапазон яскравості зображення потужнішим. Ґотем виглядав вражаюче, проте така штука потребувала величезних ресурсних витрат.

Ґеймдизайнери не могли отримати чітких інструкцій стосовно суті проекту понад півроку, тоді як HDR робили сім місяців. Відчуваєте?

Джерела, близькі до розробки, розділилися на два табори. Перші казали, що гра дійсно буде революційною, а другі запевняли — ні, це буде типова гра у відкритому світі. Єдина річ, у якій думки збіглися — звуковий супровід дійсно був якісним.

Час закінчився — студія не встигла зробити гру до прем’єри фільму. Проте ніхто не планував здаватися. EA розповіли про свій намір доробити гру прямісінько перед випуском фільму на DVD.

На жаль, не вийшло. У вересні 2008 року спільноті показали альфа-версію гри, повністю забаґовану та сиру. Проект, на якому ЕА втратили понад 100 млн доларів,  офіційно закрили, а за лаштунками студії пройшли масові скорочення.

Batman: Gotham by Gaslight

Комікс від Брайана Августина та Майка Міньйоли переніс Бетмена у Вікторіанську Англію. Якщо у наш час герой протистояв Джокеру, Страхопудалу або Дволикому, то у ті часи його ворогом був Джек Різник — легендарний маніяк, який вбивав дівчат легкої поведінки.

У 2018 вийшов анімаційний фільм за коміксом, але свого часу планувалася ще й гра — вийти вона мала за декілька місяців після Batman: Arkham Asylum. Розробником виступила студія Day 1 Studios (F.E.A.R. 3), а видавцем мала стати THQ — але компанія, як ми знаємо, невдовзі збанкрутувала.

Gotham by Gaslight - Prototype Footage

Batman: Gotham by Gaslight Game

У 2009 році студія розпочала розробку, і за рік змогла зробити ранній білд гри. Із цим THQ пішли домовлятися до Warner Bros, адже права на персонажів належать WB. На жаль, угода не була досягнута, тому розробку швидко згорнули.

Ніхто би і не знав про існування цієї гри, якщо б у 2012 році художниця Джулі Фарелл не поділилася концепт-артами. Через кілька місяців з’явився і запис того самого першого білду. Загалом гра мала бути напрочуд стімпанковою — Парові двигуни, високі капелюхи, альтернативні технології та постійний туман індустріального Лондона. У цій атмосфері Бетмен мав протистояти Джеку Різнику.

У вічі передусім впадає добре пророблена робота із фізикою плаща. Також в одному з кадрів помітно, що в арсеналі героя був ліхтарик. Це дуже розумно, адже у кінці 19-го століття освітлення не було розповсюдженим. Також за задумкою розробників вулицями би ходили люди, яких не було у тетралогії Arkham. До всього, ігротворці хотіли додати функцію slo-mo, проте досі незрозуміло навіщо.

Пізніше художниця сказала: “Це — гра, над котрою я дійсно хотіла працювати. На жаль, до кінця не вдалося це довести. Мені дуже сподобалося створювати меню, бо стімпанк дуже унікальний та цікавий мені. Я створила логотип летючої миші з нуля, використовуючи багато різних часових механізмів та інших металевих частин.”

До речі, стімпанківські бетаранги виглядають стильно та незвично.

Гра від WB Montreal

Монреальська студія Warner Bros. передусім відома завдяки Batman Arkham Origins — пріквелові до основної трилогії Rocksteady. Хоча гра отримала доволі суперечливі відгуки на старті, з часом фани все ж стали тепліше ставитися до цієї гри, адже тутешня історія місцями була на кілька голів вищою за роботи Rocksteady, хай і програвала їм в плані крутої режисури. До всього, канадські розробники зважилися на кілька ігроладних експериментів, найвдаліші з яких застосували вже їхні британські колеги.

У 2016 році до мережі потрапила інформація, начебто монреальська студія зайнята розробкою нового проекту про Бетмена. Проте гра не буде в черговий раз показувати Брюса Вейна. Мантію Кажана перейняв Деміен Вейн — син мільярдера. Події би розгорнулися у Ґотемі недалекого майбутнього, після Arkham Knight.

Буквально тиждень тому художник Джерад Маранц поділився концепт-артами Бетмена для гри. У тегах до посту він вказав Деміена Вейна, тому ми бачимо на цих роботах саме сина Брюса.

Беручи за увагу те, що офіційного анонсу ніколи не було, інформації небагато. За чутками, студія хотіла анонсувати проект на Game Awards 2016, проте з певних причин не стала цього робити, а в 2018 році усі наявні концепт-арти злили на 4Chan.

Багатьох класичних ворогів Бетса переробили. Таким чином, Чорна Маска стала жінкою, а Білий Кролик постарішала та не могла жити без кисневого балону. Також у артах засвітилися Горила Ґрод, Отруйний Плющ, Дволикий і постарілий Дік Грейсон. На зображеннях із містом ми бачимо покинуту будівлю “Вейн Ентерпрайзес”, а також завод “Ейс Кемікалз” та будову Ґотемської поліції.

Цікавою інформацією також поділився журналіст Geeks WorldWide Джеймс Сіґфілд. Важливою складовою геймплею мав стати бетцикл. Він також виклав фото з монреальської студії, де засвітив, як багато хто думав, логотип нової гри. Він не схожий на те лого, яке використовували у серії Arkham, а більше нагадує лого Бетмена Майбутнього — Тері Макґінеса. Також Сіґфілд розповідав, що студія планувала зробити величезний ігровий світ.

Розробники хотіли ввести у гру систему Nemesis із Shadow of Mordor. Ця фішка дозволяла оркам запам’ятовувати протагоніста. Якщо головний герой помирав, то злодюжки згадували це при наступній зустрічі. Також вони росли в ієрархії та постійно прокачували власні навички. Наприклад, якщо ви не вбили одного орка, то у наступний раз ви можете зустріти його покращену та посилену версію. І те ж саме мало працювати для лиходіїв та їхніх бандитів-посіпак.

Проте у 2018 році гру скасували, а всі напрацювання пішли на вже анонсованих Gotham Knights.

Автор: Микита Гапонов

Останні статті

Нові злодії, герої та відьми: три теорії про серіал «ВандаВіжн»

Автор: PlayUA

ВандаВіжн / WandaVision

Sony продемонструвала інтерфейс PlayStation 5

Автор: Віталій Тарнавський

Огляд The Talos Principle

Автор: PlayUA

The Talos Principle

Теорія: Багряна Відьма — справжній злодій серіалу «ВандаВіжн»

Автор: PlayUA

ВандаВіжн / WandaVision

5 причин зіграти в Destiny 2 до виходу Beyond Light

Автор: Олег Куліков

Destiny 2

Сезон Hot Wheels стартував у консольних World of Tanks

Автор: Віталій Тарнавський

Народження легенди: Історія Atari 2600

Автор: PlayUA

Атарі 2600

Оприлюднено списки номінантів літнього сезону Indie Cup

Автор: Сергій Мельник

Indie Cup S’20