web analytics
fm2023 gt3

Наступне відео

Таємниці покинутих місць Horizon Zero Dawn

horizon video 2 poster site

Симкада для народу — Огляд Forza Motorsport

Автор: Володимир Бортюк

Світ гонкових ігор потроху виходить із стагнації, і це чудово. За останніх десять років, поки “традиційні симулятори” на кшталт iRacing, Assetto Corsa, Dirt: Rally чи F1 просто продовжують ітеративно покращуватись (хоча часом і вони намагаються в сюжетні кампанії тощо), все більше “простіших” ігор намагаються якось вирізнитись серед своїх конкурентів. Еру “у нас більше машинок” ми, здається, давно вже пройшли. Зараз на черзі реалістична графіка та, власне, все що відбувається навколо самої їзди: сюжетні кампанії, додаткові механіки, стилізація тощо.

GRID Legends принесла зі собою катсцени з реальними акторами в стилі F1: Drive To Survive від Netflix (хоч схожі штуки вже були в Need For Speed 2015), Forza Horizon 4 та 5 вирішили закидати нас контентом з лопати, вже згаданий Need For Speed в своїх останніх частинах зосередився на крінжових кінематографічних історіях та гонках проти поліції, а серія The Crew зловила кризу ідентичности та якраз перевідкриває себе на Гаваях. Саме тут, серед “виключно гонкових, але занадто аркадних для справжніх симрейсерів™” ігор і лишилися, власне, Project Cars, Forza Motorsport та Gran Turismo.

Forza Motorsport — не Gran Turismo

Перед тим як почати розповідати, чим же така класна новенька Forza Motorsport, я хотів би поговорити про те, чим вона НЕ є. Це однозначно не аркада рівня умовного Mario Kart чи навіть Forza Horizon. Forza Motorsport 2023 року — це якісна симкада, яка створена не задля завалювання вас контентом чи красивими краєвидами навколо (хоча їх теж не бракує), а для демонстрації вам радостей керування автомобілем. Ця гра настільки сфокусована на цьому, що під час заїздів у вас навіть немає ніякої фонової музики: лише шум вітру, муркотіння двигуна та шурхіт шин по треку. Тут немає мільярда машин, які вам даватимуть кожні півгодини, а треків всього 20. Але це все не настільки важливо, бо ви сідаєте за кермо і кайфуєте від симуляції керування й поведінки машини на покритті.

Гра навиріст

Найважливіше в новій Forza Motorsport — це її розуміння свого контексту. Фінансова модель, в якій вона виходить, означає що треба якомога точніше та зрозуміліше передати суть. Завдяки виходу в Game Pass FM2023 стає не стільки “черговою технодемкою рушія”, скільки грою, що заохочує цікавість автоспортом. Саме тому вона настільки сфокусована на своїй основній меті, що нехтує всім іншим, частково навіть контентом. Машин тут достатньо, а от треків не дуже. Проте, якщо ви йтимете запропонованим шляхом місцевих тематичних Турів, то гра не дасть вам занудьгувати. Кожен заїзд при “комфортно налаштованому рівні симуляції” буде унікальним, а що ще треба для щастя? Гра з релізу має 5 Турів з 4+ чемпіонатами по 4+ заїзди всередині та ще один “Рекомендований” Тур із чемпіонатами, що відкриватимуться щотижня. Загалом, контенту точно достатньо на перший час, а враховуючи що, за словами розробників, гра і задумувалась як “платформа, на яку можна доволі швидко та зручно досипати ще контенту”, якщо гра вам таки сподобається — “пройдете” ви її нескоро. А враховуючи, що все це щастя ви отримуєте всього за 190 грн на місяць — взагалі не бачу сенсу вертіти носом. Навіть якщо у вас є лише старенький ґеймпад від Logitech з дивними стіками, який ви знайшли на березі моря — принаймні спробувати “потицяти що воно таке, ця ваша Forza” однозначно варто.

Лагідна штрафізація

Загалом, ідея з системою штрафів у відеоіграх не нова, і симулятори вже давно мають всі ці приколи. Але якщо в Gran Turismo штрафи, зазвичай, працюють лише в мультиплеєрі, а в самітному режимі вам можуть лише не зарахувати час кола через виїзд за межі треку, то Forza Motorsport виводить це діло на новий рівень. Тутешня система має три рівні правил від “клубу вихідного дня” до “професійних перегонів”. А в комплексі з переробленою системою складності драйватарів, це все потроху привчає гравця їздити згідно “спортивного етикету”. На відміну від попередниці, ви самі обираєте місце, з якого стартувати, а задля бонусів достатньо приїхати в топ-3. Та й загалом у місцевих Турах головне сумарний залік за весь чемпіонат, а не перемога в кожній окремій гонці. Це все виливається у фокус на акуратнішому водінні, бо якщо раніше вас буквально ЗМУШУВАЛИ їздити агресивно, нова Forza Motorsport заохочує їхати акуратно й правильно розраховувати свої сили. Що ж до самих штрафів, то тут їх два типи: за контакти з іншими автівками та за виїзд за межі треку. Причому якщо щодо штрафування за контакти дехто може пожалітись на відсутність радару, то з межами кола все просто: в грі є окрема функція підсвічування цих самих меж, відповідно у вас ніколи не буде проблем з тим, що гра якось неочевидно вас оштрафувала.

Прогресія Шредінґера

Загалом ваш ігролад в самітному режимі складається з трьох кроків: вибрали чемпіонат, обрали машину, поїхали на трек. Вже на треці вас завжди будуть чекати два етапи: практика і гонка. Практика дозволить вам звикнути до машини, підлаштувати її та вивчити трек. Завдяки опціональному завданню “поставити певний час кола” ви завжди будете розуміти, наскільки вам буде легко в гонці з обраною складністю драйватарів. Під час їзди в правому верхньому кутку у вас завжди є прогресбар досвіду конкретної машини. Навіщо це? За кожен проїханий відрізок траси, за кожен обгін суперників вам потроху даватимуть очків досвіду машини. З кожним рівнем машини відкриватимуться можливість зміни певних деталей, тож на кожну наступну гонку ви будете покращувати свій “болід” і звикати до нього та до треку на практиках. І що найголовніше, навіть під час власне перегонів, після проходження секторів гра вам буде писати, наскільки добре чи погано ви його проїхали від 1 до 10. І саме ця маленька штучка, особисто для мене, є дуже класним показником вашого прогресу, який спонукає вас їхати краще й удосконалювати свої здібності. Я не раз ловив себе на думці “А що якщо я зроблю отак, тут трохи пригальмую раніше, наїду на керб і після нього почну прискорюватись?”, бо мені цікаво було експериментувати й покращувати свій результат, при тому що гра мене не те щоб змушує це робити. З кожним заїздом і кожною новою машиною на тих самих треках ви вчитесь витискати максимум з траси й авто — і саме це є реальною прогресією в Forza Motorsport, а не “рівень пілота”, очки досвіду якого десь там даються, але як і чому, як і користі з тої цифри я не помітив.

Мультиплеєрна спокута

Як я вже згадував вище, таке враження що Turn 10 нарешті усвідомили, що вони не одні на ниві гонкових ігор з мультиплеєром. Завдяки переробленій системі штрафів і зміні всієї парадигми на більш “етичну”, враження від мультиплеєру в мене поки що лише позитивні. Під час проходження перших трьох калібрувальних заїздів вам можуть трапитись агресивні водії, але якщо їздити акуратно, то вже в “повноцінних” багатокористувацьких заїздах після калібрування таке траплятиметься доволі рідко, завдяки фокусу системи штрафів на саме цьому аспекті. Звісно, трохи дивно бачити, як м’яка гума живе всього 5 кіл, але система піт-стопів для доливання пального й заміни гуми додає новий аспект в раніше “простіші” заїзди. Якщо в “коротких” сесіях на 5-6 кіл ви просто берете собі “середню” гуму і радієте, то в гонках середньої та довгої тривалості стратегія гуми й пального може бути вирішальною. Ну і якщо в самітних заїздах ви самі тепер обираєте, з якого місця стартувати, то в багатокористувацьких це вирішує ваш результат кваліфікації. Головне не пропустити цей момент, бо час на кваліфікацію входить в “практику” перед самою гонкою, але її обов’язково треба проїхати окремо. Незалежно від того, який крутий час ви поставили на практиці, якщо ви не кваліфікувались — стартуєте з кінця пелотону.

Що ж у результаті?

Forza Motorsport втратила цифру в назві, щоб трохи перестворити себе, і, на мою думку, це їй вдалось. Симуляція поведінки авто на максимальному рівні, звісно, не дотягує до умовних iRacing чи ACC, але показує себе якраз ближче до них, аніж до Project Cars 2. Мультиплеєр однозначно буде правитись, а якісь баґи неминучі. Але це якісна і, що головне, неймовірно красива гра, яка дозволяє доволі точно налаштувати складність та помічники, щоб кожному гравцю в ній було, чим зайнятися. А це точно вартує того щоб спробувати її, а потім, можливо, і закохатись в автоспорт в усіх його проявах.

86

Відмінно

Вдалося

  • Графіка
  • Оптимізація
  • Довести до ладу складність в самітній грі
  • Прищепити любов до акуратного водіння
  • Надати неймовірну пропозицію за свою ціну
  • Зробити робочі дзеркала

Не вдалося

  • Пояснити свою ціль в промо-матеріалах
  • Вразити “справжніх симрейсерів” Додати всі важливі для ентузіастів треки в день релізу Додати українську локалізацію
  • Додати всі важливі для ентузіастів треки в день релізу
  • Додати українську локалізацію

Жанри

Компанії

TMNT Donatello

Cподобалася стаття? Підтримай PlayUA

На платформі Donatello ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Donatello отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!

Підтримати

Останні огляди

Тут недодали, там перегнули — Огляд Call of Duty: Black Ops 6

74

Автор: Владислав Папідоха

Call of Duty: Black Ops 6

Ергономічна еволюція чи повернення до витоків? — Огляд трекболу Logitech MX Ergo S

Автор: Володимир Бортюк

5 fix

Інтерактивна енциклопедія — Огляд настілки «Слідами Дарвіна»

Автор: Малютенко Михайло

Слідами Дарвіна

Найкращий час для вриву. Огляд World of Warcraft: The War Within

93

Автор: Віталій Тарнавський

world of warcraft screenshot 2024.08.25 13.08.59.11

Не купуй новий монітор поки не подивишся це відео — Огляд монітора Prologix GM2424HD

Автор: Володимир Бортюк

prologix gm2424hd ty 01

Пекло, у яке хочеш повертатися. Огляд KILL KNIGHT

83

Автор: Барлет Ярослав

kill kight

Сильніший за власне розбите серце. Огляд фільмів «Джокер» і «Джокер: Божевілля на двох»

Автор: Микола Єрьомін

Джокер: Безумство на двох

Стильна ультратонка бездротова механіка — Огляд Logitech G915 X LIGHTSPEED

Автор: Володимир Бортюк

logitech g915x review yt 01