Леґолас / Володар перснів

То як Леґолас забрався на ту коняку?

Автор: PlayUA @playua

Дисклеймер: Цей матеріал вперше було опубліковано на порталі Polygon 28 квітня 2021 року. Переклад публікується з дозволу автора.

Трилогія «Володар перснів» має співмірну з розміром багатств дракона кількість незабутніх кінематографічних моментів. Чи зможе хтось забути, як Семвайз Ґемджі поплив за Фродо Беґінзом, не вміючи плавати? Чи як Ґендальф з’явився з першими променями сонця, щоб переломити хід битви проти сил Ізенґарду? Всі ці емоційні бентежні моменти резонують навіть після 20 років з часу першої зустрічі з ними.

Але найбільш резонансним є, звичайно, момент, коли Леґолас застрибує на коня тим способом.

У сцені атаки уоргів у «Двох вежах» Леґолас відправився вперед, щоб роздивитися ворогів, і, коли вершники Рохана наздоганяли його, він відчув, що верхи на коні наближається Ґімлі. Опісля Леґолас обернувся, вхопивсяза нагрудний нашийник коня, що галопує, розгойднувся перед ним, піднявся у повітря і приземлився у сідло перед Ґімлі.

Це неймовірний трюк, який показує ельфійську гнучкість та силу. Також це надзвичайно майстерно виконана робота з візуальними ефектами від Weta Digital. Але якого Саурона було так важливо показати, що він забирається на коня саме таким чином? І чи є шанс, що це насправді фізично можливо зробити людині чи ельфу?

Звичайно, науковець та працівники Weta Digital мусять знати.

Як посадити Леґоласа на коня з допомогою магії

Розширене видання «Двох веж» розкриває походження цієї конкретної сцени у півгодинному сегменті під назвою Weta Digital. У ньому актор Орландо Блум, режисер Пітер Джексон і працівники Weta Digital: Метт Ейткен, Джо Леттері та Джим Ригіл, — обговорюють сцену дуже коротко. Ейткен, який і досі є головним з візуальних ефектів у Weta Digital, розповів нам більш детально, як була зроблена ця сцена.

Як можна зрозуміти з DVD-короткометражки, садити Леґоласа на коня цифровим шляхом не було в початковому плані. Всі три частини «Володаря перснів» знімалися одночасно, і в таких масштабних проєктах трапляються різні випадки. Після падіння з коня раніше того самого дня, Орландо Блум зламав ребро і не міг виконати трюк так, як планувалося. Режисери мали зняті кадри рохіримів, які наздоганяли Леґоласа, з Блумом, який підстрибував з однією піднятою рукою. У редакторській кімнаті Джексон та компанія побачили необхідність завершити цю сцену. В цей момент і було вирішено використати цифрового двійника.

Цифровий двійник — це віртуальне відтворення живого персонажа, яке дозволяє режисерам заповнити прогалини у продакшені або додати щось нове, де використання дублерів було б небезпечним. Цифрові двійники Weta Digital на сьогодні є звичним явищем та з’являються у таких фільмах як «Форсаж 7», «Двійник» і навіть у ключових сценах «Месники: Завершення».  Однак протягом створення трилогії «Володаря перснів» компанія все ще експериментувала з цією технологією, так само як і в короткій сцені, де цифрові мініатюри членів Братства перетинали Міст Казад-Думу в «Братерстві персня». У випадку Леґоласа, що застрибував у сідло, на команду Weta Digital чекала складніша робота: перенесення фігури з живих кадрів з Леґоласом до цілковито нової згенерованої комп’ютером версії персонажа.

Як сказав нам Метт Ейткен: «В історії Weta Digital, я думаю, це була ймовірно наша перша велика сцена з цифровим двійником. Це була технологія, яку ми тільки розробляли. Ми робили маленькі фонові фігури і великі армії в боях, але вони були доволі невеликими у кадрі. Працювати над персонажем, який займає багато місця в кадрі, він фактично і є цим кадром. Зробити так, щоб він затримався в кадрі, але не відволікав аудиторію. Я думаю, ця сцена була переломним моментом для нас.»

Зробити так, щоб повноекранна цифрова модель виглядала переконливою — було важкою працею. «[За] два з половиною місяці, [колишній аніматор Weta Digital Крістофер Хатала] зробив близько тридцяти п’яти різних версій можливого руху», — сказав Ейткен. — «У нього був варіант Леґоласа, який забирався на коня з одного боку, використовуючи стремено. В іншій версії він робив сальто назад, перевертався в повітрі й приземлявся позаду Ґімлі. Він робив один [рух] в той момент, коли кінь згинав ногу назад і робив таку собі сходинку.»

Врешті-решт вони створили ту сцену, яку ви і побачили у фільмі, хоча Ейткен і визнає, що «якщо подивитися на цей рух під іншим кутом, він виглядатиме сміховинно. Та ігноруватиме закони фізики. Я думаю, [Леґолас] проходить крізь землю і крізь коня. Я думаю, він навіть проходить крізь Ґімлі.»

Потім Weta Digital мали створити простір, в якому 3D-модель Леґоласа могла б існувати. «Ми мали пагорб та каркасну версію коня,» — пояснив Ейткен, — «Ми мали версію Ґімлі на коні низької роздільної здатності, а також цифрову маріонеткову версію Леґоласа. Підрозділ, що відповідає за камеру, створив цю сцену так, як ви бачите тривимірні комп’ютерні ігри, і вона повністю відповідала тому, що було відзнято.» Ця техніка — відстеження положення — дозволила Weta Digital керувати цифровим двійником Леґоласа й інтегрувати його у сцену.

Окрім правильно обраної послідовності рухів багато факторів допомагають зробити сцену правдоподібною. Освітлення цифрової моделі має повторювати реальне освітлення в день зйомок, симуляція руху волосся та одягу має відповідати актору, якого треба вирізати зі сцени, як тільки з’являється цифровий двійник. Всі ці елементи потім накладаються, щоб створити переконливого комп’ютерного персонажа, на якому і є основний фокус сцени.

Комп’ютерна версія Леґоласа навіть була не єдиним цифровим елементом у сцені. Ейткен сказав нам: «[Блум] випустив стрілу і вона також мала бути цифровою. Єдине, що я можу гарантувати, — це те, що [Блум] не випустив жодної справжньої стріли протягом всієї трилогії фільмів. Всі вони були додані пізніше на етапі пост-продакшену.»

Як посадити Леґоласа на коня з допомогою науки

Розуміння того, як сцена була зроблена, це одне, але очевидно неможливим для справжньої людини буде її відтворити, чи не так? Якщо тільки… Ретт Аллен, який має докторський ступінь з фізики, а також є науковим консультантом для серіалу «МакҐайвер», поспілкувався з нами щодо логістики реального світу для Леґоласового стрибка на коня.

Першою проблемою, яку підняв Аллен, була сила, яка діятиме на руку людини внаслідок такого руху. Аллен сказав нам: «Ви хапаєтесь однією рукою, а потім ви змінюєте швидкість з 0 до 16 км/год за короткий проміжок часу. Це величезна сила, яка діє на руку. Якби я так зробив, я думаю, це вивихнуло б мені плече.»

Іншою проблемою є те, як художник підійшов до анімації. Не дивлячись на те, як епічно це виглядає у русі, щось у тому, як Леґолас рухається, все одно залишається дивним. «Я не думаю, що це реалістично з точки зору фізики, але з точки зору стилю, я намагався зрозуміти, чому вони анімували саме таким чином,» — сказав Аллен. — «Якщо він хапається за коня, він опиняється з його правого боку. Ви могли б подумати, що він підніметься правим боком, але замість цього він розгойдується перед конем і піднімається з іншого боку. Людина не тільки б серйозно травмувала руку, намагаючись виконати цю дію, вона ймовірніше залізла б на коня справа або була б затягнутою під коня і потягненою далі.»

Але Леґолас не зовсім людина. Чи може його ельфійське походження мати хоч якесь відношення до нашого теоретизування?

Леґолас / Володар перснів

Скільки важить Леґолас?

«Припустимо, що він ельф і ельфи важать менше, ніж люди,» — сказав Аллен. — «Або ельфи слабші за людей, чого ми не знаємо. Якщо вони мають надзвичайно велику силу, порівняно з їхньою вагою, можливо, він і зміг би це зробити.»

Скільки важать ельфи? Для того, щоб визначити вагу Леґоласа, є сцена у «Братерстві Персня», яка може нам допомогти. Коли Братерство робить спробу перейти Карадрас, всі вони страждають від заваленого снігом перевалу. Всі, окрім Леґоласа, який демонструє вміння ходити по поверхні глибокого снігу, залишаючи лише невеликі сліди. У 2017 році Кайл Хілл з Youtube-каналу Because Science використав ці параметри, щоб продемонструвати, що щільність тіла Леґоласа становить 72 кілограми на метр кубічний або навіть менше.

Маючи цю інформацію, Аллен сказав: «… його вага, ймовірно, і я просто кажу наздогад, 20 кілограмів або, мабуть, і того менше. Це могло б спростити йому завдання застрибнути на коня, оскільки кінетична енергія не змінюється так сильно при меншій масі.» Навіть припускаючи таку можливість, все одно сцена не витримує прискіпливої уваги. «Я б сказав, що цей рух все одно привертає увагу тим, як дивно він виглядає. Це щось, що виходить за межі нашого очікування,» — сказав Аллен.

Але навіть якщо це виглядає трохи дивно, коли ви бачите, як Леґолас застрибує на коня, не можна заперечувати, який ефект це створює у «Двох вежах». Це те, що задовольняє маси в усіх аспектах. І це також важлива сцена для історії Weta Digital. Це свого часу довело, що цифрові двійники можуть замінювати реальних авторів.

«Цифрові двійники є основною частиною нашої роботи, яку нас просять зробити майже на кожному шоу, над яким ми працюємо. І [ця сцена] була справжнім навчальним полігоном і переломним моментом для нас», — сказав Ейткен.  — «Те, що відділ візуальних ефектів зміг досягнути тієї сцени, показало режисерам, що вони мають доступ до інструменту, який може допомогти не тільки вибратися зі складної ситуації, але і зробити з персонажами те, на що актори, можливо, фізично не здатні або вважають небезпечним робити. Ми в захваті від того, що змогли це втілити, і мені було б приємно думати, що [Джексон] також був задоволений.»

Неймовірна майстерність, яку продемонстрував Леґолас, можливо і недоступна ані людині, ані ельфу, але Леґолас все-таки забрався на ту кляту коняку.

Оригінал: polygon.com
Переклад: Тимошкіна Катерина

BMAC Zelda

Сподобалася публікація? Підтримай PlayUA

На платформі Buy Me a Coffee ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Buy Me a Coffee отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!

Підтримати

Останні статті

Перемога вкутана пітьмою. Огляд третього етапу кубку Porsche Supercup 2024

Автор: Андрій Присяжний

p.ua.porsche supercup 2024

Міна в Counter-Strike 2 — плюси, мінуси, підводні камені

Автор: Андрій Присяжний

peter grinbergs 55 claymore4

День дебютів. Огляд другого етапу 7DRIVE TCR Championship

Автор: Андрій Присяжний

3

Як обрати ідеальну ігрову консоль

Автор: PlayUA

steamdeck

Українці створили власний бренд кокпітів — Okuni Seats

Автор: Андрій Присяжний

p.ua.okuni seats 3

SteamWorld Heist 2, Antonblast, Cat Quest 3 — Підсумки квітневого Indie World

Автор: Барлет Ярослав

steamworld heist 2

Перемога ховається за дощем. Другий етап Porsche Super Cup 2024

Автор: Андрій Присяжний

p.ua.porsche supercup 2024

Тяжкі будні єнотів — Інтерв’ю з розробником української гри Twilight Tails

Автор: Єрмаков Кірілл

Twilight Tails