Scientific project: Optic

Уроки фізики з Нікатікою та Клятим Раціоналістом — Інтерв’ю з розробниками Scientific project: Optic

Автор: Єрмаков Кірілл

Оптику можна назвати одним із найвидовищніших розділів фізики. Разом із тим не всім цікаво вивчати її та саму природу явищ, але це точно може змінити нова українська  гра Scientific project: Optic від молодої інді студії KHVOYA GAMES. Керівник студії Іван Будеркевич розповів нам про роботу з українськими блогерами над озвучкою, як декілька разів кардинально все змінювали вже під час розробки та чи є майбутнє у науково-популярних ігор.

Розкажи, будь ласка, про команду KHVOYA GAMES. Це якщо правильно розумію дебют студії?

І так, і ні. Раніше ми робили аутсорс та інтерактивну архітектурну візуалізацію для будівельних компаній. Фактично з цієї роботи й фінансувалася розробка Scientific project: Optic до початку повномасштабного вторгнення. Також раніше випускали пару ігор, але вони були не дуже добре зробленими, і це були більше ранні спроби.

У команді в нас один програміст, два дизайнери рівнів та один 3D художник. Ця гра сама по собі досить модульна, Все буквально складається з однакових за розмірами сегментів у більшій частині гри. Коли гравець дійде до нашого часу, тоді гра візуально дещо зміниться. Ми вже будемо більше подорожувати, наприклад, в Антарктиду чи в космос.

Розкажи, будь ласка, звідки взялася ідея для гри та сам концепт дослідження світла. Гадаю, з цим має бути пов’язана цікава історія. 

Історія дійсно цікава, бо спочатку з’явилася сам концепт гри. Просто ідея реалізувати механіку відбивання, заломлення світла. Навіть розроблено було декілька простих головоломок і прототип гри. Цей прототип був поданий на Indie Cup. Звісно, надії не було ніякої на перемогу. Але гра таки перемогла!

Перемога була дуже неочікуваною та приємною. А головне дозволила отримати багато зворотного зв’язку й важливої інформації. Зокрема, про базові проблеми гри. Наприклад, що гра про світло, а світло в ній не налаштоване правильно :)

Наступна ітерація гри зовсім не виглядала так, як вона виглядає зараз.

Це вже була лабораторія, все стало значно красивішим. Ідея сюжету гри була в тому, що це все — сон студента, який заснув на парі з оптики. Тому гра була розділена на кілька «біомів»: геометрична оптика, оптичні ілюзії, оптика в різних науках і квантова фізика. Та хоча ми й зробили один «біом» повністю, цю ідею було відкинуто, оскільки вона дуже була схожа на Portal, а черговий його клон робити не хотілося.

Тому ми прийняли рішення зробити все спочатку (за винятком коду гри й механік) і зробити розповідь про історію оптики від перших спостережень стародавніх часів до сучасного розуміння з квантовою фізикою, дослідженням космосу й Антарктиди. Для того, щоб гра була цікавою, в неї зовсім інший підхід до сюжету. Зокрема, оповідачами є популярні блогери, які не відіграють якусь роль, а є собою. 

Гравець може обрати оповідача перед початком гри, і це кардинально змінює ігровий досвід. Ми записали разом з Клятим Раціоналістом і Нікатікою повністю озвучення для вертикального зрізу. Результат був просто неперевершений. Оскільки Артем розповідав усе досить точно, то й жарти та манера розповіді була саме на наукову тематику і з досить точним описом явищ. Ніка розповідає про ігри, тому вона зробила багато відсилок до інших ігор і жартів. Це змінює атмосферу гри та додає реграбельності, навіть якщо ти знаєш розв’язання всіх головоломок. 

Це відео з вертикального зрізу. Зараз гра має певні зміни, але вони не сильно відрізняються візуально.

А що буде з озвучкою для неукраїномовних гравців?

Для кожної країни будуть свої місцеві блогери. Ба більше, у нас запланована велика кількість локалізацій. Основна ідея — покрити невеликі мовні групи повною локалізацією (а вона іншою і не може бути в контексті, коли немає сюжетних персонажів, а кожен є сам собою). По-перше, це розв’язує питання перекладу. Як така локалізація і переклад не потрібен, оскільки кожен з блогерів каже те, що бажає сам, і в тому стилі, яким спілкується. Тому не дивно буде, що в якійсь мові буквально в самій грі може буде гейт самої гри, оскільки це може бути стиль блогера. По-друге, це вирішує проблему нових франшиз. Коли ти запускаєш умовний Assassin’s Creed, то розумієш, про що ця гра буде. А тут нова історія. Тому популярні блогери створюють атмосферу того, що це звична історія, але дещо інакша, бо інтерактивна.

До речі, цікава річ вийшла, коли ідея починалася зароджуватися. Головною проблемою було знайти блогерів. Важко навіть сформувати запит в Google, його ж потрібно робити певною мовою. Але з появою ChatGPT ця проблема просто перестала існувати. Можна відразу отримати список потрібних блогерів.

Яким буде формат релізу — повноцінний випуск чи дочасний доступ ? І як плануєте розвивати гру?

Гра релізнеться як повністю готова історія, яка завершується сучасним періодом дослідженням космосу, Антарктиди, квантовою механікою тощо. Але спочатку буде обмежена підтримка мов. Тому розвиток гри буде саме по регіонах (мовах).

А які ж тоді плани вашої команди далі? 

Хочеш розсмішити Бога, розкажи йому про свої плани :) Але загалом хочеться продовжувати створювати науково-популярний контент. Його завжди можна подати під іншим кутом. Наприклад, нас у школі вчили, що множення — це послідовне додавання одного й того самого числа. Але множення можна пояснити за допомогою площі прямокутника. Власне, так множення і з’явилося, коли потрібно було порахувати, скільки рослин можна посадити на певній площі. 

З медициною схожа історія. Цю науку завжди можна подати, як розслідування. Наприклад чума — це бактеріальна хвороба, яку лікують антибіотиками. Пеніцилін — це фактично пліснява. Залишається зробити гру з розслідуванням, чому деякі люди захворіли й легко одужали, а інші ні. 

Про історію навіть казати не потрібно. Чого вартий тільки Олекса Довбуш, про якого в Карпатах знає кожен, чи Алим Айдамака, який самостійно скалічив 15 російських поліцейських, і йому за це ніколи нічого не було. Це все підтверджено документами. Навіть місії не потрібно вигадувати :)

А чи немає ідей в цьому ж напряму, але не пов’язаних зі створенням ігор? Можливо, щось на кшталт науково популярного коміксу?

Ні, такого немає. Та й не зовсім зрозуміло, як таке робити, щоб було цікаво. Якщо Оптика це досить цікава наука, багато відкриттів не мають конкретних імен, оскільки це те, що ми бачимо від народження. Завжди пробували описувати й хтось це робив точніше, хтось гірше. 

Тому і представлена ця наука в грі через різних блогерів. Бо кожен розказує з різним контекстом. З одного боку, розмова про одне й те ж. З іншого — різниця дуже велика.


Тож чекаємо релізу Scientific project: Optic, додавши її в бажане. Бо краще не пропускати можливості послухати жарти й роздуми українських блогерів про фундаментальні фізичні явища. Тим паче це одна з тих ігор, граючи в яку, ви точно стаєте розумнішим та дізнаєтесь багато нових речей, які мають застосування в житті.

BMAC Zelda

Сподобалася публікація? Підтримай PlayUA

На платформі Buy Me a Coffee ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Buy Me a Coffee отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!

Підтримати

Останні статті

Animal Well, Senua’s Saga: Hellblade II, XDefiant — Порадник Ґеймера: Травень 2024

Автор: Володимир Бортюк

hellblade 2

Топові геймерські ноутбуки з процесорами Intel Core 13-го покоління

Автор: PlayUA

intel 1920x1080 03

Пригоди новачків продовжуються. Безжальна Німеччина. Огляд третього етапу WarmUp League Spring Cup 2024

Автор: Андрій Присяжний

image 2024 04 16 19 21 00

Яскраве випробування нового автодрому. Огляд третього етапу 7DRIVE TCR Championship

Автор: Андрій Присяжний

5

Valve повернули Dust2 і зміну рук у Counter-Strike 2

Автор: Андрій Присяжний

p.ua.cs2 left hand

Як почати читати мангу

Автор: PlayUA

manga 02

Перемога вкутана пітьмою. Огляд третього етапу кубку Porsche Supercup 2024

Автор: Андрій Присяжний

p.ua.porsche supercup 2024

Міна в Counter-Strike 2 — плюси, мінуси, підводні камені

Автор: Андрій Присяжний

peter grinbergs 55 claymore4