web analytics
Світ гри The Last of Us: Part 2

Враження від артбука «Світ гри The Last of Us. Частина 2»

Автор: Владислав Папідоха @vpapidokha

Приречена на комерційний успіх The Last of Us: Part II змусила спільноту гравців бурлити, мов чайник, що закипає. Чарівна, стильна, вилизана, та не позбавлена проблем. Саме вона стала найобговорюванішим релізом цього літа. А щоб ще трішки підбурити та потішити поціновувачів, видавництво Mal’opus подарувало їм артбук «Світ гри The Last of Us. Частина 2». І що важливо, їм вдалося зробити видання, яке варто того ж рівня уваги та шуму, що й першоджерело. І яке теж є за що журити.

Завдяки передвідпускному періоду закриття усього, що не закривається, моє знайомство з книгою «Світ гри The Last of Us Part 2» розтягнулося на два тижні. Тільки  перед сном я міг неспішно прогорнути пару сторінок та потішити себе тутешньою красою. І часом це справді рятувало від важких буднів. Студію Naughty Dog є за що сварити і її проект не ідеальний. Але тутешні локації та рівень їхнього пропрацювання чарують і закохують, як знайомі з дитинства краєвиди рідної місцевості. А продемонстровані в артбуці концепт-арти тільки додають причин насолодитися, розглядаючи окремі деталі.

Розгортаючи кожну нову сторінку, думаєш, що тепер то вже тебе точно не здивують. Але щораз помиляєшся. Особливо запам’ятався один з останніх шматків книжки, де автори наводять створені для гри логотипи кав’ярень, бойових угруповань, кінотеатрів тощо. Він додатково підкреслює те, наскільки трепетно команда ставилася до дизайну локацій і їхнього заповнення деталями. Втім, не все так круто, як того хотілося б.

Виданий взимку артбук «Світ гри Death Stranding» зокрема підкорив мене небагатослівними, але візуально місткими описами створення тих чи інших елементів світу. Будь то костюм персонажа чи дрібний елемент екіпірування, автори у кілька дрібних нарисів від руки показували перші варіанти та схематично пояснювали чому обраний кращий за інші. І це зачаровувало. Спостерігати за ходом думок художника було захопливо і мені те й діло хотілося схопити олівець, щоб самому щось схематично зобразити. Тут цього набагато менше. Нам підкидують декілька варіантів вигляду персонажів та їхньої одежі, навіть на словах коротко пояснюють чому вони виглядають саме так. Але коли діло доходить до функціональних, а не візуальних елементів, то автори стають надміру скупими на деталі.

У вже згаданому розділі з логотипами та символікою навіть вказують, що на шляху до фіналізації цих елементів дизайну відкинули сотні слабших варіантів. Втім, це все залишається десь за рамками книги і читачу доводиться хіба вгадувати як саме протікали поневіряння художника. Замість того, щоб привідкрити завісу таємниці і показати якою чорною магією послуговуються творці для створення цієї краси, нам просто накидують красивих картинок. І це розчаровує.

Працюючи над «Світ гри The Last of Us Part 2», видавництво Mal’opus вдало згладило основну ваду минулої книги — цінник. Завдяки незвичному формату, «Світ гри Death Stranding» водночас приваблював своєю формою і відлякував помітно збільшеною цим ціною. Якщо минулий артбук видавництва коштував 800 грн, то новий 650 грн, що йому дуже пасує. У іншому ж усе залишилося без змін: якісний друк, елегантно виділені вибірковим лаком барвисті елементи твердої обкладинки та якісний переклад від перекладацької спільноти Шлякбитраф. Кращого поєднання годі й бажати, тож лишається тільки сподіватися, що команда не розслаблятиметься та продовжуватиме працювати у такому ж темпі.

Ми все ще звикаємо до думки, що артбуки за улюбленими проектами можна купляти у найближчому комікс-шопі з якісним перекладом на рідну мову. І хоч «Світ гри The Last of Us Part 2» став тільки другим, на осінь заплановано ще три видання. У передмові до цієї книги, Ніл Дракман вдало зауважив:

Вони [художники] створили сотні дивовижних зображень, які не лише допомагають розкрити світ та його персонажів, а й прекрасні самі собою. Використати в грі такий обсяг художніх творів неможливо, саме тому артбуки надзвичайно цінні. Вони демонструють скільки сил та етапів необхідно, щоб створити таку гру.

Так, «Світ гри The Last of Us Part 2» загубила свій баланс. Зосередившись на бажанні звабити читача красивими пейзажами, вона забула розповісти сховану під ними історію. І сухуватий переказ сюжету гри це не те, що хочеться побачити в артбуці за мотивами. Втім, вона залишається красивим доповненням до гри, яке зможе принести вам додаткову порцію задоволення після проходження і навіть трішечки розширити ваше розуміння розказаної історії. Тож роль якісного фан-сервісу виконує сповна.

Придбати артбук «Світ гри The Last of Us. Частина 2» можна за цим посиланням.

The Last of Us Part IIThe Last of Us Part II

TMNT Donatello

Cподобалася стаття? Підтримай PlayUA

На платформі Donatello ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Donatello отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!

Підтримати

Останні огляди

Не купуй новий монітор поки не подивишся це відео — Огляд монітора Prologix GM2424HD

Автор: Володимир Бортюк

prologix gm2424hd ty 01

Пекло, у яке хочеш повертатися. Огляд KILL KNIGHT

83

Автор: Барлет Ярослав

kill kight

Сильніший за власне розбите серце. Огляд фільмів «Джокер» і «Джокер: Божевілля на двох»

Автор: Микола Єрьомін

Джокер: Безумство на двох

Стильна ультратонка бездротова механіка — Огляд Logitech G915 X LIGHTSPEED

Автор: Володимир Бортюк

logitech g915x review yt 01

Породжена бажанням. Огляд ремейку Silent Hill 2

88

Автор: Володимир Вітовський

silent hill 2 remake keyart

Ану посунься, Civilization. Огляд Ara: History Untold

72

Автор: BenderUA

Ara: History Untold

Команда PlayUA перемогла у командному заліку KMAMK GT3 Sprint Championship 2024. Огляд фінального етапу

Автор: Андрій Присяжний

x3

IMAX 3D вдома? — Огляд ноутбука Aspire 3D 15 SpatialLabs Edition

Автор: Володимир Бортюк

a15 3d body2