Fallout 76

Огляд Fallout 76

Автор: Роман Береговий @UltramarinUa

Нарешті я збагнув. Коли на Е3 Тодд Говард розповідав, що нас чекає найбільший проект в історії Bethesda, гра з кардинально оновленим рушієм, новітньою системою створення середовища та світом таких масштабів, що для роботи над цією грою було залучено ледь не всі внутрішні студії видавництва, то він розповідав про свою нову гру — The Elder Scrolls 6.

От тільки його чомусь викликали на сцену під час анонсу Fallout 76 — гри настільки жахливої, що її навіть альфою не вийде назвати, адже це буде безсоромним перебільшенням. Гри, яка встановила нову планку якості для фрази “оманливий маркетинг”, заткнувши за пояс і Artifact, i Battlefield V, і всі ігри Пітера Моліньо разом узяті.

Зізнаюся, мені не хочеться бризкати негативом у бік Fallout 76 і ставити їй бодай якусь оцінку бодай тому, що я і так витратив на неї забагато годин свого життя. Точніше, змарнував.

Пустка

Fallout — це завжди досвід для однієї людини. Навіть четверта частина, яку звели до лут-шутера, і та була націлена на те, щоби подарувати десятки годин пригод одному-єдиному гравцю. І от Fallout 76 бере від F4 геть усе і нібито додає згори мультиплеєр. Чому “нібито”? Тому що крім самого факту наявності багатьох людей на мапі та рудиментарної можливості об’єднатися в одну групу, гра не має жодної активності, де заохочувалися би кооперативна взаємодія чи PvP.

Гаразд, а що є натомість, запитаєте ви?

Нічого. Fallout 76 не має сюжету, не має NPC, а це у свою чергу впливає на структуру квестів. Звісно, і так всі на світі квести (хай то в Yakuza 0, Lineage 2 чи “Відьмаку 3”) — це “піди → вбий/принеси/вкради/поговори”. Але багатоступінчаста структура, хороше наративне обрамлення і яскраві персонажі здатні набір простих дій перетворити в захопливу історію. От якраз цих елементів Fallout 76 і не має.

Звісно, навколишній світ може чимало розповісти спостережливому гравцю. Ось люди, що після кінця світу вчинили масове самогубство в церкві, зневірившись в творці, що допустив таке. Ось пара, що намагалася вижити в цьому новому, страшному світі. Журналіст, що поспішав донести правду, але не встиг. Ціле місто, що було безжально використане для військових експериментів. І гравець, котрий в тиші йде через це все, досліджує світ і намагається поволі скласти цей пазл до купи…

Але це, на секундочку, всього лише лор, статичні залишки минулого, а не сюжет, який рухається вперед до якоїсь мети. Ним відмазуватися не вийде, тим паче що він весь знову вторинний стосовно Fallout 4.

І мало того, що історії не завезли, так навалили ретконів “шоббуло”. Тут вам і Братство Сталі, і Супермутанти, і Анклав, і все на світі, що люди звикли асоціювати з брендом Fallout. Тільки не там і не тоді, де воно повинно було би бути.

Ну, ви самі якось розважтеся

Власне, як уже було сказано, основна проблема Fallout 76 — це те, що в соло-гру, яка не має геть нічого доречного для мультиплеєра, закинули кілька десятків людей, а ігроладну формулу не змінили. От і виходить, що гравці на мапі є, а от чим їм зайнятися — нема. Тобто і сам ти не пограєш та не проникнешся атмосферою — заважають інші люди, і з друзями довго не побігаєш — нема чим зайнятися, а одними лише перевдяганнями і жестами довго ситий не будеш.

Це я до того, що бойова система викликає журби не менше, ніж квести. Здавалося би, Fallout 4 був доволі непоганим шутером, тож раз усе нахабно реюзають, то і тут не мало би бути проблем. Дзуськи! Розробники Fallout 76 спромоглися зіпсувати і боївку. Рецепт простий: у гру, де вам потрібно стріляти, накидати жмені ворогів, які миттєво підходять впритул і тим самим унеможливлюють нормальну стрільбу. Рятує від навали кротощурів та бісових летючих комах дві речі. Перша — V.A.T.S. котрий цього разу став свого роду автоприцілом(адже не зупиняти ж нам час на цілому сервері), котрий можна модифікувати перками. Другий — найуніверсальніший — задкуй і стріляй. Він працює завжди і зі всіма, було б куди задкувати і ти непереможний, адже ШІ противників залишає бажати кращого. Одним словом, веселий шутан вимальовується, еге ж?

До всього, у цих прекрасних радіаційних землях нема такого, що мапі заздалегідь розкидані жменьки ворогів. Є лише певні точки, де випадковим чином з’являються вороги, якщо гравець увійде в умовний “радіус дії”. І оце “випадковим чином” знову може підвищити температуру поверхонь у вашій кімнаті. Часто можна зустріти ситуацію, в якій або вороги заслабкі, бо хтось у загоні має дещо нижчий рівень, або ти на 20-му зустрічаєш противників 50-го. Все відносно.

Біль 76-го рівня

Чимало проблем і з циферкуванням. Оскільки в нас тут майже ММО, то воно тут править балом. І це виглядає напрочуд криво, адже чимало зброї та іншого спорядження буде просто чекати в сховку на свій час, бо ми ще надто невмілі, щоб користуватись цим… ножем. І це ще можна було б терпіти, якби не наступна проблема.

На момент написання цього тексту сховок гравця далі обмежений цифрою 400. Навіть якщо вдаватися до фокусів з розбором всього на світі та допетрати, що частини силової броні, навішені на шасі, не мають ваги в інвентарі, там банально замало місця. Тому зброя, котру в попередній частині можна було би відкласти “на виріст” тепер переважно розбирається, адже продавати її теж не вигідно.

В місцевій економіці є одне залізне правило: клієнт завжди лох. Навіть найдрібніші речі коштують тонни кришечок, в той час, як наш просунутий турболазер купують за безцінь. Проте, можна хоча би позбуватись в торговців непотрібного непотреба перероблюючи його в паки, котрі коштують хоч щось. Щодо перків на Харизму, котрі могли би покращити ситуацію, то нащо вони тут взагалі? З ким тут домовлятись з їх допомогою? З Васею в голосовому чаті?

Однією з приємних несподіванок — і єдиною справді оригінальною річчю в Fallout 76 — стала карткова система перків. Залежно від рівня характеристики можна вкласти в неї відповідну кількість перків. Та й змінювати їх можна в будь-який момент, що додає гнучкості. Наприклад, підходячи до терміналу можна вкласти перки на хакерство, а при крафті — такі, що дозволять створити кращу зброю/броню/модифікації. Profit!

Fall-ouch 76

Будьмо чесними: це не самостійна гра (навіть виправдана словом “експеримент”), це мод для Fallout 4. Та якщо традиційно моди підвозять нам або поліпшену графіку, або нові веселі можливості, то Fallout 76 — унікальна модифікація, адже вона погіршує зображення гри трирічної давнини та колосально збіднює її і так небагатий контент.  Мені справді здається, що зараз усі люди в Bethesda зайняті Starfield і TES 6, а Fallout 76 скинули на трьох початківців — лише так можна пояснити, як проект, який на 99% складається з реюзнутих матеріалів, може бути таким забаґованим і поламаним.

Бережіть себе, свій здоровий глузд, свій час і гроші, та будь-яким чином уникайте Fallout 76. Якщо хтось із ваших друзів запропонує вам Fallout 76 — знайдіть собі інших друзів. Навіть коли вона стане безкоштовною, все одно обходьте цю потолоч десятою дорогою.

Хоча, стоп, одна позитивна річ у Fallout 76 все ж є — полум’я під вашим стільцем, інтенсивність якого може подолати земне тяжіння. А на Марсі класно.

Останні огляди

Огляд шолома віртуальної реальності Lenovo Explorer

Автор: Владислав Папідоха

Огляд шолому віртуальної реальності Lenovo Explorer

Огляд фільму «Робін Гуд»

Автор: PlayUA

Робін Гуд / Robin Hood (2018)

Огляд Battlefield V

60

Автор: Віталій Тарнавський

Battlefield V

Огляд коміксу «Відьмак. Дім зі Скла»

Автор: Макс Калашник

Відьмак. Дім зі Скла / The Witcher: House of Glass

Огляд Hitman 2 — Майстер на всі руки

Автор: Олег Куліков

Hitman 2

Огляд OVERKILL’s The Walking Dead

47

Автор: Владислав Папідоха

OVERKILL's The Walking Dead

Огляд ноутбука Lenovo Yoga 920

Автор: Владислав Папідоха

Lenovo Yoga 920

Огляд Graveyard Keeper

72

Автор: Роман Береговий

Graveyard Keeper