Огляд The Last of Us Remastered

fghhВажко уявити ґеймера, який не чув про The Last of Us. Гравці та експерти гідно оцінили гру, свідченням чого стали високі оцінки і нагороди. Донедавна гра була доступна лише для PS3, але наприкінці літа її оновлена версія з’явилася і для PS4. Цю подію особисто я ніяк не зміг пропустити. Забавка від геніальних творців Naughty Dog (тепер я можу називати їх лишень так) зжерла повністю цілий вікенд і декілька вечорів наступного тижня.

«Але все це чудово працює!»

У центрі гри стосунки головних героїв – дорослого чоловіка Джоела та юнки Еллі під час небезпечної подорожі у новому світі, що пережив зомбі-апокаліпсис та доволі серйозно змінився на гірше. У дорозі ви будете виживати, вбивати зомбі та іншу наволоч, збирати необхідні припаси, вирішувати загадки. Але нехай це не вводить вас в оману, бо це лише тло. Той, хто запропонує The Last of Us, як жвавий екшн про зомбі, підступно збреше. Хоча екшн-складова у грі дуже сильна, адже на рахунку авторів три частини не менш чудової Uncharted.

Перше, що дивує у грі — це мінімалізм у кількості та різноматності засобів, які роблять із гри шедевр. Мінімалістична музика (місцями лише одна акустична гітара), невелике різномаїття ворогів (3 види зомбі та люди, що відрізняються лише озброєнням), небагато персонажів (більшість драматичних моментів відбувається взагалі лише між двома головними героям). Але все це чудово працює! Механіка ідеально збалансована, музика робить ледь не половину атмосфери гри, а постановці, діалогам та овучці (я грав у російску версію) взагалі хочеться аплодувати стоячи.

1406532285-joel-on-horseback

dgffvgdv«А ще місцями у грі дуже страшно!»

Передати атмосферу та відчуття гри текстом майже неможливо. Гнітючим, важким та безнадійним – саме таким здався мені новий світ людей і зомбі. Перед лицем апокаліпсису всі найгірші вади людства загострилися. Поряд із зомбі, які вбивають людей несвідомо, люди винищують одне одного. Ті, хто не втратив здоровий глузд, мають виживати, ховаючись та обороняючись. Особисто для мене це було схоже на яскраве відчуття Half-Life 2, Fallout 2 та Fallout: New Vegas. Це коли ти пропускаєш кожний поворот сюжету через себе, бо вже живеш тим світом. А ще місцями у грі дуже страшно!

Сюжет доволі звичний для сетингу та навряд здивує вас, але він, як і згаданий екшн, — лише тло. Головне тут — еволюція відносин між головними героями, їх філософія та зміни кожного. Усе це відбувається не у вакуумі, кожний їх крок чи рішення логічні і скоріше викликані необхідністю, аніж свідомим вибором. Взагалі логічна мотивація тут є у всіх персонажів — добрих і злих.

The Last of Us — це один рік з життя головних героїв, не рахуючи невеличкого прологу, що відбувається за 20 років до подій у грі, та епілогу. Загалом тут чотири розділи – літо, осінь, зима і весна. Кожен розділ зі своїм неповторним присмаком та атмосферою. Під час проходження я був просто змушений робити паузи, адже деякі сюжетні моменти було емоційно важко пережити, гра виснажувала, а йти далі не було сил. Також доступна додаткова сюжетна компанія Left Behind, яка не додає якихось нових відчуттів, але проливає світло на деякі сюжетні моменти, для яких не знайшлося місця у основній історії.

1405866844-26

avance_thelastofus_2«Попри це вона дуже комфортна»

Механіка гри доволі різноманітна. Можете вступати у відкритий поєдинок із супротивниками або ховатися і позбуватися їх непомітно. Інколи у вас буде вибір, інколи стиль проходження The Last of Us диктуватиме сувора реальність ігрової ситуації. Наприклад, у вас просто може не бути зброї для відкритого протистояння або достатньої кількості припасів для неї. Може бути, що зброї у вас достатньо, але гучні постріли можуть викликати ще більші проблеми.

До ваших послуг декілька рівнів важкості гри (можна узагалі увімкнути собі ультимативний хардкор), але у будь-якому разі вмирати ви будете часто, особливо у першій її половині. До речі, пережити загибель вашого персонажа буде не просто, бо вмирає він гучно і вельми мальовничо. Видовище не для слабкодухих!

Для успіху у грі потрібна вправність. Гра просто вимагає від вас, аби ви розібралися у її механіці, тренувалися вбивати якнайкраще та найефективніше. Прокачка здібностей персонажа та нова зброя не допоможуть вам, якщо ви не навчилися вбивати ворогів ножем та базовим пістолетом на початку гри.

Зброї, яку також можна прокачувати, багато і кожен знайде собі щось до смаку. Супротивників у грі не хочеться називати ідіотами. Вони сумлінно виконують свої ролі, використовують весь арсенал, групуються, ховаються та обходять вас з різних боків. Гра постійно кидає вам виклик і не дає знудитися. Попри це вона дуже комфортна: сейв-поінти розташовані правильно, у ситуаціях тупняку (в мене було кілька разів) гра сама підкаже, що робити і куди йти.

«Важко знайти у The Last of Us щось погане»

The Last of Us збіса видовищна і це попри її походження з минулого покоління. Красиві перестрілки, видовищні рукопашні бої. Деякі сцени (жирафи!) взагалі викликають захват. Правда, графіку в перевиданні трохи осучаснили, порівняно із оригінальною версією.

sfdf

Автори не знехтували технічними можливостями нової консолі. Так, коли ліхтарик починає гаснути, треба потрясти ґеймпад, імітуючи реальний ліхтарик у руках, а сам геймпад за допомогою вмонтованих у нього динаміків відтворює деякі ігрові звуки. Хотілося б, аби таких рішень було більше.

Правду кажучи, відмінності між оригінальною та перевиданою The Last of Us лише косметичні, самого ігрового процесу зміни не торкнулися. Якщо ви вже маєте гру для PS3, прибережіть гроші, наприклад, для Assassin’s Creed: Unity.

Важко знайти у The Last of Us щось погане. З такого можна згадати, наприклад, епізод у лікарні, коли вам вперше у грі дають автомат із майже нескінченним обcягом набоїв, а протистояти вам буде натовп так само важко озброєних противників. Таке враження, що цей епізод зовсім не з цієї гри (Max Payne, можливо?) Епізод нахабно висмикує вас із камерної атмосфери гри, але на щастя закінчується так само швидко, як і починається.

Не беруся коментувати кінцівку гри. Думаю, кожен зрозуміє з неї щось для себе.

the-last-of-us-remastered-screenshot-1_0

the_last_of_us_remastesred____render_by_ashish913_by_ashish913-d7ezobw (1)

«Одна ігрова сесія — один день життя вашого племені»

The Last of Us точно не та гра, у мережевому режимі якої ви проведете багато незабутніх годин, але він присутній. До вашої уваги декілька режимів (серед звичних є один цікавий, коли противників не можна вбивати, а лише нейтралізувати і допитувати), різноманіття зброї, декілька класів. Чудова бойова механіка працює у багатокористувацькому режимі не гірше самітного.

На початку гри у мережі ви отримаєте власну групу вцілілих, про яку треба турбуватися — добувати припаси. Одна ігрова сесія — один день життя вашого племені. Якщо ваші підопічні проживуть тиждень (не захворіють та не помруть з голоду), ви отримаєте нові можливості і зброю. Якщо ні — не страшно — зможете почати знову. Цікаво, що якщо ви під’єднаєте до гри ваш профіль у Facebook, підопічні отримають імена ваших реальних друзів :) Ще ви можете придбати собі емблеми, маски та інший непотрібний мотлох за реальні гроші, але, сподіваюся, ви знайдете більш цікавий об’єкт інветсицій.

The Last of Us — рідкісна гра, яку ти не хочеш швидко проходити лише для того, аби посмакувати нею ще. Ти взагалі не хочеш, щоб вона скінчилася. А ще трохи шкода, що вона доступна лише для двох останніх поколінь PlayStation.

Підсумок


Незабутня штука

Варте уваги, якщо Ви:

  • любите думати та відчувати
  • цінуєте зміст більше за форму

Не варте уваги, якщо Ви:

  • не готові вчитися грати
  • маєте слабкі нерви

Приєднуйтесь! Ще більше коротких, але цікавих новин в нашій групі VK: vk.com/playua


Вам це може сподобатись

Приєднуйся до обговорення →
  • Didok

    А відос де

    • Ми не робимо відеооглядів.

      • Величко Олександр

        Що? Взагалі?

        • Так.

          • Олександр “Xray_StyleZ” Величк

            Як на мене це не розвиток, а зовсім навпаки. Кількість за рахунок якості…
            PS: давайте тільки без “а мені по цимбалах”.

          • Поясни, що значить кількість за рахунок якості саме у цьому випадку?

          • Олександр Xray_StyleZ Величко

            *faceplm* я тут написав цілий трактат на два листа а4 і у мене вимкнули світло… *faceplm* А потім я написав ще один трактат і у мене “крашнувся” chrome *facepalm*

            Коротко: сайт зразку 2013 року був унікальним явищем. Тоді мені хотілося заходити на нього щодня, адже я постійно знаходив тут цікавий, унікальний, якісний контент, створений усією командою playua. Ви постійно писали чудові відео- та текстові(розлогі) рецензії, озвучували ігрові та пов’язані з іграми відеоматеріали. Усе було зроблено з душею. Читаючи, навіть звичайні новини, можна було відчути відношення автора до цього факту. Саме це я люблю(коли автор не тільки констатує факт, а ще виражає своє відношення до нього). Тоді якість була важливішою. У ті часи, коли у неділю виходив черговий playnews, ми з друзями(я серйозно) збиралися, заварювали чайок та з величезним задоволенням сідали переглядати чергові “ігрові новини українською в Україні”. Якість тих відео щоразу покращувалася. І портал розвивався у цілому. Але сьогодні ж сайт наздогнала “певна глобалізація”. Ви почали працювати над “усім”: ігри, фільми, переклади. І це значно погіршило(або просто зупинило прогрес) якість контенту. Чи змінилися у вас пріорітети я не знаю, але змінилася орієнтація. Якщо раніше ви орієнтувалися на індивідуальність, то сьогодні орієнтиром стали “західні ігрові ЗМІ”(далеко не ідеальні, до речі). Сьогодні playua вже не сприймається(мною) як щось “Вау”, а як “Ну, ок”. Причиною, як на мене, стала певна стагнація. Ви дійли до певної точки розвитку, але чомусь не продовжили розвиватися далі, а просто знаходитеся на певній висоті якості, з якої не хочете перелізти на ще вищу…

            PS: я втомився втретє переписувати, тому…

            PSS: вже приготувався ловити помідори.

          • Видеообзоры были убраны как раз в пользу качества и актуальности. Чтобы сделать качественный видеообзор, автор должен уметь: писать хорошие тексты, монтировать видео, озвучивать, а то что было раньше, увы, не вызывает такой интерес, т.к. “объективность” высасывалась из пальца, а текст написан от третьего лица.

            Теперь в обзорах только личное мнение автора, иногда разбавленный небольшой объективностью.

  • S1x_UA

    У платформах загубили PS3.

    • Це ж огляд The Last of Us Remastered, а не The Last of Us.

      • S1x_UA

        аааaaа, зрозумів. Затупив трошки

  • Jeky

    В мене одного замість іконок вгорі справа відображаються квадратики з маленькими цифрами і буквами?

    • Вова TooL Вітовський

      То в Мурзилці такий баґ, аналогічна проблема, скоро полагодять.

  • B11zzard

    Довго-довго наважувався на покупку ps4, але коли вийшла remastered версія – не втримався. В кінці 2013 голосував за bioshock infinite як гру року. І дивувався як таке може бути, що TLOF отримала понад 200 таких нагород, а біошок лише десяток-два. А відповідь дуже проста. З усіх ігор які я грав – The Last Of Us найближча до ідеалу. 95? Пфф. 95 зараз розкидають направо і наліво. Ця гра заслуговує на 98. І ці 3 бали різниці в стобальній шкалі – те саме, що 3 бали на шкалі Ріхтера.

  • awest

    сорі за офтоп…але було би добре якби ви подбали про моддинг комюніті, виділили щось типу форуму чи груп…серйозний ігровий сайт не може обійтись без моддинг комюніті

    • Олександр Xray_StyleZ Величко

      До речі, абсолютно згоден! Сьогодні модинґ вже став важливою, невід’ємною складовою ігроіндустрії.

    • Ну, если есть предложения, есть люди, готовые заполнять этот раздел, то почему бы и нет? Обращайтесь :-)

  • Tony Lain

    Перша гра яку пройшов на PS4. Я в захваті. Не шкодую про жодний витрачений цент )

  • Ясон ДінАльт

    трясти геймпадом можна було і у версії для PS3

  • Alex Alexander

    Шкода що без відео. Тримайте мій огляд https://www.youtube.com/watch?v=8dzxxJWBXI8

  • John Smith

    Трясця, хочу на ПК