web analytics
Sherlock Holmes: Chapter One

Усе, що вам слід знати про Sherlock Holmes: Chapter One

Автор: Олег Куліков @AbsoKulikov

Sherlock Holmes: Chapter One — без перебільшення одна з найголовніших новинок не лише цього листопада, а й 2021 року загалом (за що варто подякувати перенесенням усього на світі). Так, можливо, ця характеристика здається вам занадто помпезною, але новинка від студії Frogwares, заслуговує на неї не лише тому, що левову частку великих релізів перенесли на наступний рік. Розробники провели неймовірну роботу над помилками після The Sinking City, доповнили її кількома вдалими знахідками та нарешті гідно показали, як має працювати детективна гра у відкритому світі.

Наразі я ще не можу нічого сказати про сюжетну кампанію та найяскравіші справи (основні та побічні), тому поки зосереджу увагу лише на ігроладних елементах, з якими вдалося ознайомитися у прев’ю-версії гри. Ну й оскільки докладні розповіді вже будуть у кінцевому огляді, то зараз я спробую відповісти на основні запитання, які могли би залишитися навіть після перегляду всіх опублікованих розробниками трейлерів.


Це українська гра?

Так! Як не прикро, але у 2021 досі багато хто (навіть деякі шанувальники серії) не знає, що ігри про Шерлока створюють в Україні. Тому якщо вам трапиться нагода, то неодмінно згадайте цей факт у розмові чи соцмережах.

А ще студія Frogwares, починаючи зі Sherlock Holmes: Crimes and Punishments, має одну дуже хорошу традицію — її ігри вже в день релізу мають українську локалізацію. Над перекладом Sherlock Holmes: Chapter One знову працювала спілка “Шлякбитраф”, тому це вже своєрідна запорука якості. І з того, що я вже встиг побачити, Sherlock Holmes: Chapter One має одну з найкрутіших локалізацій серед офіційно українізованих ігор.

Про що взагалі Sherlock Holmes: Chapter One?

Як нам підказує назва та оприлюднені промо-матеріали, Sherlock Holmes: Chapter One — це пригоди молодого Шерлока Голмса. Тут він ще не славнозвісний детектив-консультант, а просто вискочка із гострим розумом та язиком. Утім, за маскою зарозумілого жевжика ховається хлопчина, який шукає своє місце в житті. Власне, для цього він та його друг Джон (не Вотсон, якщо що) приїхали на середземноморський острів Кордона — розвіятися та заодно навідатися до могили матері Шерлока. Втім, про відпочинок доведеться швидко забути, адже привиди минулого і проблеми сьогодення змусять Шерлока відкрити для себе темний бік начебто привітного острова та зробити перші кроки до свого легендарного статусу, розслідуючи низку заплутаних злочинів.

І як тут з детективною частиною?

Відмінно! Sherlock Holmes: Chapter One розвинув ідеї вже Crimes and Punishments та The Sinking City, створивши максимально “шерлоківський” інструментар взаємодії зі середовищем. До стандартних для будь-якої детективної гри обстеження місця злочину, збору доказів та допиту свідків додайте ще “інтуїцію”, де нам слід відтворювати події в правильній послідовності, підслуховування чужих розмов (тут ми в прямому сенсі фільтруємо баз… ем, тобто почуте), фотографування та хімічний аналіз, поданий у вигляді шикарної математичної міні-гри. Втім, якщо в маніпуляції цифрами вам складно, то розробники завбачливо дали змогу її пропустити.

А ще “детективний зір” у Шерлока працює максимально близько до літературного опису. Якщо ми дивимося на будь-якого НІПа в місті, Шерлок миттю визначить три основних риси, хай то національність, рід діяльності, характер, вподобання, нещодавні активності тощо. Якщо ж пильно розглядаємо доказ, то довідаємося якусь додаткову інформацію. Якщо аналізуємо чиїсь сліди, то далі зможемо відстежити приблизний маршрут їх власника.

А ще додайте роботу з мапою та пошук інформації в архівах поліції / місцевої газети / магістрату (найкращі елементи The Sinking City, докладніше про які сказано ось тут у підрозділі “Топографічний детектив”).

А помилитися у ході розслідування можна? Чи результат завжди один?

Не один. Зібравши всі докази, вам необхідно буде спершу співставити здобуту інформацію у покоях мислення та правильно вибудувати висновки. От тільки деякі з них матимуть двоїсте трактування. Звісно, ви можете довести провину першого-ліпшого підозрюваного та відразу закрити справу, щоби полетіти далі по сюжету, ніхто вам цього не заборонить. От тільки за ретельного розслідування у вас завжди буде щонайменше два кандидати на вирок. До того ж, Шерлок навіть при всій відчуженості від “звичайних людей” все ж не є кінченим паскудою, тому ви завжди матимете вибір — ув’язнити/стратити зловмисника чи відпустити його, давши людині шанс на спокуту.

Тут є бойова система?

Так. Але обставлені вони значно, значно краще, ніж у The Sinking City. По суті, це не перестрілки у звичному розумінні слова, а просто ще одна головоломка, просто цього разу на реакцію. Шерлок повинен не вбивати, а знешкоджувати ворогів (хоча паскудники не настільки милосердні та залюбки його заріжуть чи пристрелять). Для цього треба стріляти по вразливих місцях ворогів та приголомшувати їх, влучаючи у певні об’єкти на “арені” (вони всі підсвчуються при прицілюванні, тож розібратися буде нескладно). Шерлок має нескінченні набої, здоров’я відновлюється, тому гравцеві залишається тільки бігати колами, контролюючи ворогів, та влучно стріляти.

Зізнаюся, ці епізоди виявилися значно захопливішими, ніж мені здавалося спочатку. Втім, якщо ви не хочете собі такого клопоту, то всі сутички під час розслідувань можна пропустити. Єдине місце, де вони обов’язкові — лігва бандитів, які Шерлок зачищує на замовлення поліції, щоби підзаробити.

“Підзаробити”? А на що Шерлок витрачатиме гроші?

У нас же є старий маєток наших батьків. На початку гри він геть порожній та занедбаний, проте ми можемо відшукати острові крамниці, де продаватимуть картини, меблі та інші прикраси (деякі з них, за іронією, колись належали родині Шерлока). Також можна придбати газети, де завжди буде коротко сказано про наслідки нашого вибору наприкінці сюжетних справ.

Утім, основна стаття витрат — одяг.

Він тут тільки косметичний? Чи є і система маскування?

Можна і на повсякдень перевдягатися, але так, Шерлок знову буде майстром перевтілення. У Sherlock Holmes: Chapter One розробники створили досить глибоку систему маскування, яка прив’язана до “репутації” мешканців Кордони. На острові живуть британці, турки й африканці, є заможні франти, поліцаї, моряки, чорнороби та голота — і без відповідного вбрання вам не проникнути у певні місця чи не довідатися якоїсь інформації.

Відстежувати ефективність одягу, до речі, досить зручно — біля правого краю меню гардеробу є значки різких соцгруп з промовистими смужками “репутації”.

І так, жіночих костюмів тут теж не бракує.

А вишиванка є?

Це ж гра від Frogwares! Звісно, є. Аж дві: одна для Шерлока, інша — для Джона.

А що ще є цікавого на острові?

Окрім низки основних справ (кожна з яких досить коплексною і проходитиме на кількох різних локаціях), Sherlock Holmes: Chapter One має чимало побічних розслідувань, які є значно коротшими (іноді це може бути банально одна кімната), але можуть кинути дещо більший виклик, пропонуючи комплексніші версії начебто знайомих ситуацій та механік.

Частину з них вам пропонуватиме поліція у своєму відділку (ну бо як ще молодому Шерлоку заробляти собі репутацію), а частину ви вже розшукаєте самостійно, досліджуючи Кордону. До того ж є ще пошук скарбів та відновлення колекції монет Шерлока — і навіть тут вас чекатиме часом досить-таки хитромудра головоломка, яка змусить застосовувати не лише детективні вміння Шерлока, а й власну кмітливість.

Та й загалом Кордона виявилася напрочуд красивою. Кожен її район має свій архітектурний стиль, оздоблення, типаж мешканців і музику. До речі, музичне оформлення у Sherlock Holmes: Chapter One виявилося неочікувано крутим і цілком навіть претендує потрапити в добірку найкращих саундтреків року.

Скільки часу потрібно на проходження?

За словами розробників, кампанію можна пройти (саме пройти, а не пробігти) в межах 12-15 годин, а от на розгадку всіх таємниць острова можна витратити від 40 до 60 годин залежно від вашої кмітливості.

Ви якось розповідали про конфлікт Frogwares та Nacon. А хто видає Sherlock Holmes: Chapter One? Де її краще купувати?

Цього разу можна не перейматися: Frogwares самостійно видають Sherlock Holmes: Chapter One, тому можете без остраху купувати гру на обраній вами платформі — усі гроші (за винятком комісії від крамниці) підуть безпосередньо розробникам. До того ж, за передзамовлення ви отримаєте згадану раніше Sherlock Holmes: Crimes and Punishments, найкращу частину серії… принаймні, до виходу Chapter One ;)

Також нагадаю, що 16 листопада Sherlock Holmes: Chapter One вийде на ПК, PS5 та Xbox Series. Версії для PS4 та Xbox Series теж будуть, але трохи згодом.


Маєте ще якісь запитання стосовно гри? Сміливо пишіть їх у коментарях і (якщо буде така змога) я відповім на них, заодно доповнивши цей текст. Утім, навіть зараз можна упевнено сказати: якщо вам припала до душі бодай якась із попередніх ігор Frogwares про Шерлока, чи ви просто хочете підтримати якісну українську гру, то на Sherlock Holmes: Chapter One неодмінно слід звернути увагу.

TMNT Donatello

Cподобалася стаття? Підтримай PlayUA

На платформі Donatello ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Donatello отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!

Підтримати

Останні статті

Тренуємося у CS2 на своєму VPS сервері

Автор: PlayUA

sidata 01

Усі досягнення S.T.A.L.K.E.R. 2 — що потрібно для проходження на 100%?

Автор: Олег Куліков

stalker 2 achievements 03

УСЯ українська музика у S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl (Radio MIX)

Автор: PlayUA

stalker radio

Acer розширює лінійку Android-планшетів Iconia Tab

Автор: PlayUA

p.ua.04 acer iconia tab p10 21 p10 21q 2

Чорна п’ятниця: найкращі пропозиції для геймерів

Автор: PlayUA

playstation 5 pro

Артефакти та інші скарби Зони у S.T.A.L.K.E.R. 2

Автор: Андрій Присяжний

p.ua.s.t.a.l.k.e.r.2 артефакти

Українська музика в S.T.A.L.K.E.R. 2: від Мозгового до ZWYNTAR

Автор: Андрій Присяжний

s.t.a.l.k.e.r. 2 heart of chornobyl

Apple iPhone 16 Pro Max: занурення у світ нових можливостей

Автор: PlayUA

iphone 16 pro max 02