Прев’ю Stranded Deep
Пробували себе уявити на безлюдному острові? Я впевнений, що так. А підштовхували до таких роздумів Робінзон Крузо, байки про піратів на безлюдному острові та кінострічка “Вигнанець” з Томом Генксом. А ось для 2-х хлопців із Австралії це були не просто роздуми, а непоганою ідеєю для створення гри, яку прозвали Stranded Deep.
Заробінзонилося у тихоокеанні…
У принципі Stranded Deep — це ще одна гра, у якій ми виживаємо, щось збираємо, будуємо у, як це зараз модно, процедурно генерованому світі, але без усіх цих зомбі, здичавілих і покручів. Є тільки ви і багато маленьких острівців, а ворогів лише двоє — голод та акули.
Починається Stranded Deep у літаку. Головний герой летить з Каліфорнії до Японії. Після дуже простенького навчання літак несподівано падає десь у Тихому океані. Що ж сталось? Про це гра не розповідає, але спільнота гри, трішки розібравшись, з’ясувала, що, можливо, наш безіменний герой потрапив до аномальної зони «Море Диявола», що є аналогом Бермудського трикутника. Це бодай трішки пояснює, чому архіпелаг дрібних острівців щедро пересипаний затонулими кораблями й літаками. І це все. Поки що ніякої історії немає і пройти гру неможливо, але в майбутньому розробники обіцяють все ж дати можливість пройти Stranded Deep, що було б пречудово.
Коли ти молишся на компас
На відміну від класики про людину на безлюдному острові, у Stranded Deep не один великий острів, а безмежна їх множина, а між острівцями генерується така ж кількість затонулих суден і літаків.
Після прибуття на острів гра ділиться на дві основні частини — розбудова та „пошук скарбів“. Останнє — це збиральництво на затонулих кораблях. Луту у грі безліч: сокири, молотки, відра, медикаменти, біноклі, різні ліхтарі, балони для пірнання тощо.
Що найцікавіше, однією з найважливіших речей у грі є компас. На правду, навіть не знаю чи ще існують ігри, де орієнтація за компасом настільки важлива ґеймплейно. Наприклад, якщо ви, попливли від острова до острова і потрапили під дощ або густий туман — область видимості сильно зменшується і острівців просто не видно. Тому, якщо збочити на кілька градусів — можна добряче заблукати.
У сонячну погоду теж важливо тримати в інвентарі компас і це вже через технічну недосконалість гри. Проблемою є те, що здалеку всі острови однакові, ніби використовується один і той же спрайт, а щоб відрізний свій острів від інших, потрібно бути за 50 метрів від нього, і тоді промальовується ваше багаття, ліхтарі, будівлі, „скарби“ тощо.
Коли я заблукав у Stranded Deep, то на пошук „рідного“ клаптика землі посеред водяного безмежжя потратив близько 40 хвилин життя. І це був один з найцікавіших моментів гри. Тоді відчуваєш, що персонаж у безвихідній ситуації. Він знову все втратив, весь лут, всю їжу, все, на що пішло близько 10-ти годин ігроладу. Відтак починаєш шукати знайомі острови або на яких ти якось відзначився.
І це ще не все. Так поблукавши, можна знайти вельми цікаві великодки, пов’язані з реальними подіями або фільмами. Також можна побачити кита. Цей звук, який він видає після довгої тиші гри, не передати словами.
Зроби сам або здохни
Крафт у Stranded Deep максимально спрощений. Виглядає це так: поскидали накупу увесь знайдений мотлох, затиснули ЛКМ і бачимо перелік того, що можна з цього зробити. Оце й усе. Рецептів крафту на чинній стадії розробки ще мало, лише основне: крафт сокири, молотка, ножа тощо. З цікавого хіба що двигун для плоту і пастки для риб.
Ви мріяли про хатинку на острові? Та знаю, що мріяли, і Stranded Deep дозволить вам збудувати віртуальну хижку на острові. Будівництво у грі ще доволі просте. У нас є можливість зробити фундамент, стіни, двері, дах, драбинку.
Однак сам процес будування надто тривалий. З всіх пальм, що виросли на одному вашому острові, можна збудували лише одну комору, ліжко та пліт, а тому доведеться плавати між островами, щоби назбирати основні ресурси, а це нудно. Щоправда саме будівництво криво працює. Але не забуваймо, що це лише альфа і зараз це можна пробачити.
Я бачив дивний сон…
Чого б хотілося у майбутньому? Передусім — більше луту, навіть просто декоративного і рідкісного.
Більше цікавих рецептів крафту. Наприклад, у фільмі «Вигнанець» головний герой Чак зробив сокиру зі знайдених ковзанів і така сокира явно корисніша, ніж кам’яне чортзнащо. Ось такого, нестандартного крафту хочеться більше, де б звичайні речі можна було використати для іншого призначення.
Більше різноманітних затонулих кораблів, тобто більших і таких, які вже пробули не одне століття в океані.
Відполірованішого ґеймплею, бо зараз залізання на пліт з води — це не легке випробування нервів.
Мапу. Звісно, компас — це добре, але якби була якась дайверська дошка, на якій була би проста мапа з власними мітками — це багато що спростило би.
Сюжет. Чому стільки затонулого? Якось треба пояснити. Головне — щоб історія розкривалась зі знайдених записників на потоплених суднах, тобто щоби гравець сам розбирався, що не так.
А ще штормів, більших островів та кооператив. Останнє в майбутньому розробники обіцяли зробити.
Чи варта ця гра придбання зараз? Вже на цій ранній стадії Stranded Deep приємна, з красивою графікою і добре продуманим ігроладом, який просто потрібно наповнювати контентом і розробники це роблять щомісячними патчами. Слід розуміти, що це ранній доступ і гра добряче забаґована. Якщо все ж вирішите придбати її, ось вам порада: не забувайте зберігатись.
Cподобалася стаття? Підтримай PlayUA
На платформі Donatello ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Donatello отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!
Читайте також
Популярне
-
Valve показала Half-Life 2: Episode 3 й розповіла причини його скасування
-
Ubisoft поки не планує перекладати нові ігри українською
-
УСЯ українська музика у S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl (Radio MIX)
-
«Це була б гра року, якби не проблеми з продуктивністю та помилки»: перші оцінки S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля
-
Dragon Age | Що було до Veilguard (UAGames)