web analytics

Огляд Stronghold Crusader 2

Автор: Роман Береговий @UltramarinUa

vghfЗа останні роки стало модним прогнозування краху певних серій та жанрів ігроіндустрії. Однією з найулюбленіших жертв такого залякування став жанр стратегій в реальному часі (RTS), бо він не схильний до казуалізації та є переважно ПК-ексклюзивом. Тоді як велетні, на кшталт серій Total War та StarCraft впевнено це спростовують, у їх „менших братів“ бувають проблеми. Про одного такого й піде мова, адже хоча серія Stronghold має славну й довгу історію, останнім часом вона переживає геть не найкращі часи…

Екскурс в історію

У час свого розквіту Stronghold увірвалася на ринок стратегій, як беззаперечний новатор. Так саме в Твердині вперше з’явився параметр популярності Лорда серед населення, та різні стадії обробки сировини. Завдяки таким особливостям та ухилу до реалізму Stronghold сподобалася багатьом стратегам.

Після оригінальної гри в світ явились перші хрестоносці, з адоном Stronghold Crusader Extreme. На цьому фантазія розробників скінчилася. Далі пішли посередні Stronghold 2, Stronghold Legends, Stronghold Kingdoms та Stronghold 3, що були просто трохи графічно поліпшені, але якихось суттєвих змін з собою не принесли.

І тут на сцену виходить Stronghold Crusader 2, зроблена на кошти гравців, які розщедрилися на Кікстартері, повіривши обіцянкам розробників про чудову гру.

ss_3c0c7fd69f9d564eb7db57973cf68f4f651a2868.1920x1080

dsefrНе так сталось…

Що ж ми отримали після ДВАНАДЦЯТИ РОКІВ очікування? Щось, що можна зрозуміти, але не до кінця. Розробники годували нас байками про купу нововведень, та що ж вони дійсно зробили, бо як відомо обіцяти може кожен (політики наприклад, або я, коли кажу, що зараз врешті відірвусь і винесу сміття) та далеко не кожен дотримується обіцянок.

Та почати все ж хочеться з чогось доброго (благо є з чого). Отож дядьки з Firefly Studios таки покращили графіку. Правда. Вони перенесли гру в повноцінне 3D, та ще й не поскупились на гарну фізику, тож ворожий, або й твій, замок тепер перетворюватиметься в руїни згідно з законами фізики.

Порівняно з іншими іграми серії картинка дійсно пішла вперед, та якщо придивитись до конкурентів, вона виглядає трохи… гмм… середньовічною чи що.

Квадрантні колеса

Як відомо, інколи краще не вводити чогось нового, що буде явно гірше, ніж старе. Firefly Studios не могли не знати про це, але чогось таки перестарались. Так, минулі частина завжди приваблювали гравців своїм суворим реалізмом та хардкорністю. Потрібно було завжди виводити баланс податків та раціонів, розваг і кар та інших параметрів, щоб тримати слуг під контролем. Що ж ми маємо в Stronghold Crusader II? Тотальне спрощення всього, що тільки можна. Зник цілий клас будівель, що відповідав за залякування, або заохочення населення, релігія залежить від свічок…

Безперечно це може привабити чимало нових гравців та все ж залишає після себе гіркий післясмак. Також забрали трохи юнітів. До речі, кваплюся засмути тих, хто зачаровано дивився на кораблики в трейлері й мріяв побути адміралом. Кораблі в грі є, та лише як декорації.

drfvgdtggf

Якийсь заголовок

Щодо ігроладу, то він став більше зосереджений на онлайнових баталіях (не можу вигадати іншої причини такого спрощення менеджменту поселення). Замість соковитих побоїськ на екрані просто сходяться щільні групки юнітів. Благо, динаміка битв лишилася на тому ж рівні, що особливо помітно на мапах з багаточисельними ворогами. Дуже порадував кооперативний режим (одне з дійсно цікавих нововведень) і його виконання. Граючи в коопі, ви з товаришем отримуєте під контроль спільну фортецю і юнітів. Грати в це доволі цікаво, щоправда частенько виникають суперечки за контроль та хто винен у програші. Але зрештою це приносить цілком нові враження від гри, бо з’являється можливість розділити між собою ґеймплей на частини (полководець і економік). Тож кооператив може подарувати вам чимало додаткових годин гри в товаристві друга.

Висновок

Перед нами урізана ігроладно, але покращена графічно, та все ж та сама Stronghold Crusader що й дванадцять років тому. Однак попри всі старання розробників надавити на ностальгію трохи не вистачає хардкорності. Тим не менш гра сподобається тим, хто тільки-но знайомиться з серією. Не зважаючи на численні спрощення, гратися однаково цікаво, свою частку вносить і кооператив. Тож грати чи ні в Stronghold Crusader 2 — вибір за тобою, а я пішов розбудовувати чергову твердиню.

65

Задовільно

Вдалося

  • любите стратегії
  • хочете побувати в ролі феодала

Не вдалося

  • грали в оригінал і не любите спрощеннь
  • не любите "середньовічну" графіку

Жанри

Компанії

Платформи

TMNT Donatello

Cподобалася стаття? Підтримай PlayUA

На платформі Donatello ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Donatello отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!

Підтримати

Останні огляди

Виправдовує всі очікування. Огляд S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля

87

Автор: Владислав Папідоха

S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля

Настільний мінімалізм — Огляд настілки «Білий Замок»

Автор: Малютенко Михайло

Білий Замок

Іграшкова копія пам’ятного оригіналу. Огляд LEGO Horizon Adventures

65

Автор: PlayUA

lego horizon adventures 01

Тут недодали, там перегнули — Огляд Call of Duty: Black Ops 6

74

Автор: Владислав Папідоха

Call of Duty: Black Ops 6

Ергономічна еволюція чи повернення до витоків? — Огляд трекболу Logitech MX Ergo S

Автор: Володимир Бортюк

5 fix

Інтерактивна енциклопедія — Огляд настілки «Слідами Дарвіна»

Автор: Малютенко Михайло

Слідами Дарвіна

Найкращий час для вриву. Огляд World of Warcraft: The War Within

93

Автор: Віталій Тарнавський

world of warcraft screenshot 2024.08.25 13.08.59.11

Не купуй новий монітор поки не подивишся це відео — Огляд монітора Prologix GM2424HD

Автор: Володимир Бортюк

prologix gm2424hd ty 01