Pokemon Scarlet & Violet

Наступне відео

Світ дикої природи Horizon Forbidden West [Поради для виживання]

Світ дикої природи Horizon Forbidden West

Еволюція Серії. Огляд Pokemon Scarlet & Violet

Автор: Макс Калашник @max13mars

Хоч ігри серії Pokemon з року в рік продаються рекордними накладами, все ж за 25 років існування франшизи ігрова формула фактично не змінювалась. Звісно, з кожною наступною частиною додавались нові механіки, спрощувались старі, а кількість покемонів зростала. Однак це була та сама ігрова модель з мінорними нововведеннями. Зміни прийшли, коли на сцену 2022 року завітала Pokemon Legends: Arceus. Гра, що принесла з собою абсолютно свіжий вектор руху. З першого трейлеру Scarlet & Violet було зрозуміло — це продовження ідей закладених в Arceus. Проте чи вдалось їм розвинути та вдосконалити типовий “покемонський” лад? Нумо розбиратись!

Що нового?

Події Pokemon Scarlet & Violet розгортаються у регіоні Палдея, прообразом якого стали сучасні Іспанія та Португалія. Як і раніше, подорож головного героя чи героїні розпочинається з власного будинку. Цього разу нам дають набагато ширший набір інструментів для створення персонажа, а не 8 стандартних готових наборів. Згідно з канонами серії, нас знайомлять з регіоном, видають стартового покемона та показують персонажа-суперницю. Розбіжності з класикою розпочинаються після вступу до школи. Так наш персонаж школяр і весь сетинг крутиться навколо навчання у школі. Це абсолютно опціонально, уроки можна пропускати. Але тільки у грі! Наш головний шкільний проєкт — знайти “скарб” регіону Палдеї.

Сюжет(и)

Зі старту на нас вивалюють одразу три сюжетні лінії, що незалежні одна від одної. За кожною стоїть своя історія, унікальні боси, нагороди та завдання. А єдиний керунок для вас — мапа з позначками, де вказані 18 цілей. Victory Road — це класичний Pokemon Gym зі змаганням за кубок чемпіона регіону. Starfall Street — розповідь про боротьбу з суперником цієї гри, групою лихих тренерів — командою Star. Нарешті, Path of Legends запропонує гравцям розгадати таємницю “Титанових” покемонів — гігантських форм різних видів, не таких уже і кишенькових монстрів. І що найголовніше, ці сюжети дозволено виконувати у будь-якому порядку. Ба більше, порядок проходження кожної з сюжеток також може бути не послідовним.

Начебто крута ідея, але те, що раніше тримало темп проходження — поламано і тепер працює не до кінця так, як задумано. Нам дають вибір порядку проходження, проте у гри є свій оптимальний маршрут, з якого ми можемо сходити. Тут і криється головна проблема: подібні вчинки ніяк не заохочуються, пропустивши пару подій на початку, ви зіткнетесь з перекачаними супротивниками, які завдадуть чимало проблем. Якщо перестаратись і забігати далеко — усе одно доведеться повернутись до попередніх пропущених сюжетних активностей. Хоча технічно ви й можете виконувати ці дії в довільному порядку, але тоді рівень ворога не буде відповідати вашій силі, а ваші покемони почнуть буквально куняти під час битви. Чудова концепція, однак без автолевелінгу — це трата часу на ґрінд.

Хоч історії усіх трьох шляхів унікальні, їх об’єднує дві речі. По перше, це колоритні та живі персонажі, за розвитком яких хочеться спостерігати знову і знову. По друге, самоповторення. Скільки ж разів мені довелось дивитись однакові катсцени. Підходите до табору Ворогів? Тримайте катсцену з повільною камерою та телефонним дзвінком. Знайшли новий містичний ресурс? Отримайте катсцену з його відкриттям та пікніком. І все це повторюється абсурдну кількістю разів. Якщо відкинути підхід до реалізації, історія починає збиратися воєдино ближче до кінця, та приготує декілька цікавих твістів, що складає приємне враження пригоди з друзями.

З великим світом приходить велика відповідальність.

Нас не завалюватимуть туторіалами й діалогами, увагу потрібно утримувати іншим. Вперше, за багаторічну історію, події відбуваються у повністю відкритому світі. Авжеж, є свої умовності, тож ви не зможете одразу піти будь-куди. Деякі території будуть закриті крутими горами та глибокими річками. А якщо вам все ж вдасться здолати їх, то є ймовірність, що там вас зустрінуть багаторівневі боси, котрі відгамселять вас по самі покеболи. Але як про це дізнатись, якщо не спробувати? Дослідження — це і є головна перевага Pokemon Scarlet & Violet.

Майже з самого початку, що не притаманно серії, у наше розпорядження потрапить той самий легендарний покемон з обкладинки. Проте є нюанс, він зможе тільки бігати. Таким чином зі старту гравцеві видають їздового покемона, що пришвидшує пересування і загальний темп гри. Паралельно проходячи один з сюжетів, наш легендарний покемон буде набувати нових здібностей. Він навчиться плавати, стрибати, лазити по скелях і ще дещо. У своєму проходженні я спершу пройшов гілку, що відповідає за розвиток цього покемона. Хотілось отримати одразу всі можливості вільного пересування велетенськими територіями, аби нічого не стояло на моєму шляху.

Б’є — значить ловить

Сам по собі “Open World” нічого не вартує, якщо в ньому нема чого робити. І тут ми нарешті підходимо до ігроладу.

Наша пригода починається з вибору стартового покемона. Обираємо з-поміж трав’яного котика, вогняного крокодила та водяного каченяти. (Кого б обрали ви? Пишіть у коментарі). Величезний світ Палдеї повниться різноманітними кишеньковими монстрами, і всіх їх треба спіймати. У Pokemon Scarlet & Violet повернули класичну систему полювання, спіймати покемона можна лише розпочавши з ним бій. Чим сильніше його лупцювати — тим більший шанс на успіх. Бої все ще покрокові, кожнен покемон має свій тип, який може бути корисним проти покемона іншого типу. Усього одночасно ви можете мати при собі 6 створінь, усі інші автоматично відправляються у спеціальне сховище, що доступне у будь-який момент, крім сутичок чи катсцен. Майже кожне наступне покоління покемонів несе з собою свіжі ігроладні механіки бою. Нововведенням стали Терасталізовані покемони й рейди з ними. Коли покемон терасталізується, він набуває кристалічного вигляду і змінює тип залежно від Тера типу. Наприклад, у вас може бути електричний Пікачу, але коли він терасталізується, то його тип стає летючим. Це розвиває і доповнює класичну систему бою своїми особливостями й додає видовища у рейдових битвах: там все блищить, купа ефектів та частинок. Втім, гігантомакс, фішка Sword & Shield, здається мені більш ефектною, бо кристалічний Псайдак це звісно круто, однак як щодо Пікачу розміром з багатоповерхівку?

Для мене, бійки ніколи не були основною частиною Покемонів. Не подумайте, вони пропрацьовані, добре збалансовані і добре тестують мої здібності. Але все ж найголовніша фраза серії — «Спіймай їх усіх», а не побий. І це той момент, коли Scarlet & Vilet починає сяяти, а відкритий світ тільки сприяє цьому. Після того як нашого героя випускають у відкритий світ, буде складно припинити ловити, ловити та ще раз ловити. Неможливо відірватись від цього процесу, аби рухатись сюжетною лінією, адже ось він, той пагорб за яким я ще не був, там точно буде нова мила мордочка, яку я точно маю спіймати до себе в команду. Цей світ живий, і його заповнюють різноманітні створіння усіх видів, відтепер ніяких випадкових енкаунтерів! (крім випадків, коли покемон не встигає промалюватись і ви починаєте з ним бій). Тепер на наших очах кишенькові монстри займаються своїми звичними справами: дрімають, бігають, граються, а хтось вирішив перекусити яблуками чи ягодами. Водяні покемони пливунькають у річках та морях, а жуки охоче падають з дерев, якщо їх добряче струснути. Анімації еволюції також відбуваються безшовно, одразу після отримання рівня. Гра цінує час гравця і більшість застарілих UI елементів було спрощено. Тепер набагато рідше доводиться проклікувати безкінечну кількість віконець.

Збиральництво — це одне з найперших занять людини, тож сама ця ідея закладена у нас на інстинктивному рівні. Саме тому так важко пройти біля Джиґліпаф, та не спіймати її. На додачу, гравця будуть заохочувати заповненням власного Покедексу, це ще більше підштовхує досліджувати й відкривати далекі горизонти. По справжньому великий регіон Палдеї хочеться вивчати. Сніжний, пустельний, тропічний, лісовий та мікси цих біомів готові для ваших відкриттів і цього разу це працює як ніколи. На відміну від того ж Pokemon Legends: Arceus, крім самих покемонів і ландшафтів, на карті з’явилось купа маленьких і не дуже містечок, покемон центри, маяки, тренери, що чекають, аби кинути вам виклик. Проте тільки за вашої згоди.

Є хіба одна річ, що працювала у попередній частині краще. Предмети гравцеві доводилось здобувати, кришачи каміння, руду, дерева та інші матеріали, аби створити своє спорядження. У Pokemon Scarlet & Violet предмети просто валяються під ногами: лікувалки, покеболи і усе інше просто розкидане широкими локаціями. Бігати та підбирати усе, що погано лежить і блищить у пошуках необхідного — сумнівне рішення.

Коли раптом ви відчуєте, що втомились від подорожі — завжди можна влаштувати пікнік і випустити своїх покемонів назовні. Вони можуть разом пройтись, пограти, і навіть створити нове яйце, якщо вони різних статей. Ви ж знали, що всі покемони народжуються з них? До речі, на селекції зав’язана величезна складова змагальної складової. З її допомогою професійні гравці виводять ідеальні зразки з максимальними характеристиками, що дає неабияку перевагу в бою. Який же пікнік без їжі, тепер це повноцінна ігрова механіка, що має вплив на вашу команду та середовище.

Покемони завжди були проєктом, що спонукав людей взаємодіяти між собою. І у цій ітерації GameFreak пішли ще далі. Відтепер побігати у відкритому світі можна і в компанії знайомих через онлайн підключення. Разом буде цікавіше ловити Покемонів, досліджувати локації, знаходити предмети, змагатись, ходити на рейди та фотографуватись на фоні своїх пухнастих й не дуже улюбленців. Крім того, у Scarlet & Violet є близько 20 унікальних для кожної з версій Покемонів. У попередніх частинах потрібно було обмінюватись покемонами, аби зібрати їх всіх, або купувати обидві версії, але тепер при онлайн підключенні двох гравців з різними версіями, будуть з’являтись створіння з обох версій. До слова, обмін також нікуди не прибрали, він також лишився.

Кіберпанк 2077

Ну і найголовніша частина цього огляду, ви всі прийшли через це, правда ж? Технічний стан гри — жахливий. Іноді продуктивність падає до 10 кадрів за секунду, дальність промальовування — не далі ліктя Тіріона Ланістера, текстури у далечині виглядають як розрита у архівах демо-версія ніколи не випущеного проєкту з PlayStation One. У грі абсолютно немає озвучки, усі персонажі мляво відкривають роти під музику. NPC на відстані 5 метрів відіграють анімації з частотою кадрів менше ніж 5. Покемони просто пропадають та спавняться за текстурами, а головний герой часто косплеїть Crazy Frog. Причини цьому насправді можуть бути дві. Або GameFreak настільки часто робила конвеєр з мінорними нововведеннями, що абсолютно новий формат виявився для них занадто складною задачею, або просто скажені темпи та терміни випуску. Потрібно ж встигнути продати іграшки до Різдва. Я більше вірю у другий варіант, адже це вже третя частина серії, яка виходить цьогоріч (так одну зробила стороння студія, але тим не менш). Втім, жоден з цих варіантів не виправдовує найбільш прибуткову франшизу планети.

Висновок

У цьому ж таймлайні свіженькі покемони уже взяли ачівмент найшвидше продаваної гри у Японії. Це спонукає до думки: А навіщо щось міняти, коли ігри й так купують?

Nintendo уже офіційно заявила, що жоден фідбек гравців не буде проігнорованим. Їм дуже шкода, що гра вийшла такою. Розробники уже праюцють над покращення продуктивності й виправлення помилок. Тому є ймовірність, що через півроку останній розділ цього тексту не буде актуальним, і десь в столиці України буде радіти один оглядач. Адже це наймасштабніша частина франшизи, контенту у порівнянні з попередньою Arceus на голову більше. Захоплююча пригода, що не відпускає і тримає до останнього, навіть при страхітній оптимізації. Pokemon Scarlet & Violet це чарівна гра, яку жахливо зробили. Але разом з тим — це найкращі Покемони, які мені доводилось грати.

70

Варте уваги

Вдалося

  • Нарешті змінити формулу серії і досягти змін
  • Живий відкритий світ
  • Дослідження
  • Персонажі

Не вдалося

  • Технічна реалізація
  • Технічна реалізація
  • Технічна реалізація
  • Повторення одних і тих самих активностей

Жанри

Компанії

Платформи

BMAC Zelda

Сподобалася публікація? Підтримай PlayUA

На платформі Buy Me a Coffee ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Buy Me a Coffee отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!

Підтримати

Останні огляди

Лише сідницями ситий не будеш. Огляд Stellar Blade

78

Автор: Володимир Вітовський

stellar blade cover

Затягне і не відпустить — Огляд Balatro

90

Автор: Барлет Ярослав

balatro

Огляд Pepper Grinder

77

Автор: Барлет Ярослав

pepper grinder

ЗАМІНИВ МЕНІ ПК — Огляд ноутбука Acer Predator Helios 16 (PH16-71)

Автор: Володимир Бортюк

predator helios 16 review site a 01

Справжнє виживання — Огляд настілки Resident Evil 3: The Board Game

Автор: Владислав Папідоха

Resident Evil 3: The Board Game PlayUA

Шедевр в жанрі контролю територій — Огляд настілки «Ель Гранде»

Автор: Малютенко Михайло

Ель Гранде

Огляд Alone in the Dark (2024)

74

Автор: Владислав Папідоха

Alone in the Dark (2024)

Огляд фільму «Дюна. Частина 2»

Автор: Владислав Папідоха

Дюна. Частина 2 / Dune: Part Two