web analytics
another crab's treasure

Dark Souls для початківців. Огляд Another Crab’s Treasure

Автор: Барлет Ярослав

Розробники Another Crab’s Treasure вирішили запропонувати світу власне бачення soulslike-ігор, зробивши цей формат… доступнішим. Вони додали у гру низку спрощень та розбавили її барвистим візуалом і на виході в нас вийшла мила океанічна пригода, основним недоліком якої став паскудний технічний стан на релізі.

Починаючи із зав’язки і аж до самого фіналу червоною стрічкою проходить екологічний посил про забруднення океану. Коли нашу справжню морську мушлю крадуть головний герой краб Кріл занурюється у цей підводний світ і починає її пошуки. Ми повсюдно бачимо сліди людської діяльності, які вилилися в забруднення океанічного дна. Усе скинуте людьми сміття знайшло своє місце в побуті морських мешканців. Вони живуть у пластикових коробках, використовують пластикові виделки й соломинки для напоїв у якості зброї, вʼєтнамки як мости, а основною одиницею досвіду слугують часточки мікропластику, які ми вибиваємо з ворогів. Шукаючи рідну мушельку, ми змінимо не один десяток їхніх «аналогів» із відходів: бананових шкурок, корків чи навіть консервних банок. Спершу це все виглядає потішно, але чим далі, тим більше замислюєшся що все це сміття тут не до місця.

Світ Another Crab’s Adventure побудований із суміші відкритих і коридорних локацій. І якщо з другими все добре, то перші підвели. Їхній розмір немов запрошує зазирати в кожен закуток у пошуках сюрпризів, але дистанції між тутешніми точками інтересу великі і від того чимало часу йде на монотонне ходіння туди-сюди. Скоротивши ці дистанції, гра абсолютно нічого б не втратила, натомість додала б динаміки в процес дослідження. Крім того, що пересування займає час, через низьку роздільність гри, коротку дальність промалювання й загальну схожість частин світу одна з одною, на Nintendo Switch все зливається в купу, тому ти часто плутаєшся де вже був, а де ще ні. Окремою проблемою з навігацією є мапа, яку не можна ні крутити, ні збільшувати. Вона статична і відображає лиш невелику ділянку довкола вашої чинної дислокації.

Натомість коридорні секції гри зроблено набагато краще й приємніше. Саме під час їхнього дослідження я отримував найбільше задоволення. Вони часто пропонують незвичайні платформінгові сегменти, нові типи ворогів, а інколи навіть головоломки чи зміну оточення, що напряму впливає на ігролад. Наприклад в першій локації загрозу представляють лише вороги, а вже у наступних дно океану також стане небезпекою, оскільки отруює краба і краще в нього не потрапляти. В електричному трансформаторі чи таємничому старому океані платформінг секції переважають над битвами, що також вносить свіжості в ґеймплей.

Another Crab’s Adventure — це soulslike для дітей, тож гру з-поміж інших представників цього типу ігор вирізняє низка спрощень у ключових моментах. Наприклад, краб не має смужки снаги, ухиленням можна буквально спамити й не хвилюватися, що вам не вистачить запасу сил. Крім основної шкали здоров’я, нас захищає й наш мушлезамінник із різноманітного сміття, скинутого в океан — «мушля» поглинає всю вхідну шкоду, якщо сховатися в неї під час атаки ворога. Також вона поглинає частину загальної шкоди й зберігає ваше здоров’я. Всі ці сміттєві мушлі відрізняються міцністю, вагою й здібностями Умамі (тутешня система магічних здібностей, про яку згодом). Мушлі захищають вас майже завжди, крім випадків, коли бос  проводить смертельну атаку, від якої можна лише ухилитися. І за цим слід вкрай уважно стежити, бо ці атаки завдають гігантську кількість шкоди герою. Якщо під час битви ваш панцир зламається, то можна швидко одягнути інший, що валяється десь на арені. Битви з босами запеклі. Під час тривалих сутичок вам доведеться ретельно слідкувати за ворожими атаками та вчасно ухилятися не лише перекатами, а й стрибками. Чим далі ви просуватимесь, тим більш агресивні ставатимуть боси, а перемога над ним потребуватиме ще більше витривалості й спритності у використанні доступних засобів.

Спершу наш крабик Криль вміє лише бити й відкочуватися. Але з часом ми знаходимо перші мушлі, вчимося блокувати атаки й відкриваємо для себе здатність відчувати та переспрямовувати спеціальну енергію океану, використовуючи магію Умамі. Уже завдяки цьому ми вивчаємо нові вміння, такі як відбивання ворожих ударів, притягування ворогів, потужні спецатаки тощо. Для використання здібностей в бою, доводиться витрачати заряди Умамі, які ми заробляємо, просто атакуючи ворогів. Спершу Another Crab’s Treasure не пропонує нічого, крім монотонного заклікування ворогів із періодичними перекатами, але з часом, відкриваючи нові таланти Криля, все стає набагато веселіше. Подальші противники змусять користуватися усім доступним арсеналом, поступово ускладнюючи гру.

У Another Crab’s Treasure незначний простір для експериментів у побудові власного стилю гри (беремо найміцнішу мушлю й магію Умамі, яка завдає найбільше шкоди), що диктується низкою спрощень задля більшої доступності гри. Навіть при тому, що здібності Умамі у кожної з наших мушлезамінників відрізняються, це не має значного впливу, оскільки після кількох експериментів ти просто повертаєшся до найміцнішої мушлі.

Якщо ж гра буде для вас занадто складною, то в ній передбачено чимало опцій доступності, що полегшать вам проходження. Наприклад, можна збільшити міцність мушель, зменшити показники вхідної шкоди й здоров’я ворогів, увімкнути збереження речей після смерті чи навіть дати Крилю пістолет, що вбиває все з одного пострілу.

Трапляються в Another Crab’s Treasure й дивні моменти. Декілька разів моє проходження буксувало, оскільки я не знав, куди повинен іти далі, а пізніше зʼясовував, що потрібно було поговорити з певним NPC у локації, яку я давно минув. Жодних квестбуків чи маркерів, що могли б нагадати мені про це, у грі немає.

Звичайно я не міг не сказати декілька слів і про чудовий саундтрек, якість якого не просідає від початку до самого кінця. Під динамічні бойові композиції ти заряджаєшся мотивацією якомога швидше й ефектніше позбутися злидня, що став у тебе на дорозі. А меланхолійні треки мандрів навпаки допомагають розслабитись і не думати про перепони, що чекають тебе на шляху.

Варто сказати й про продуктивність гри на Nintendo Switch. Через постійно низьку й нестабільну кадрову частоту, що коливається в діапазоні від 20 до 27 кадрів на секунду, проходити Another Crab’s Treasure було неймовірно складно. Іноді траплялися софтлоки, вильоти, критичні баґи, завелика затримка після натиску кнопок і багато інших проблем. За відгуками, ситуація при грі в док-станції набагато краща, та для мене така опція була недоступною. За більше ніж місяць після релізу технічний стан у портативному режимі активно покращують, проте він досі у незадовільному стані. Якщо обираєте платформу, на якій бажаєте проходити гру, то думайте про Switch в останню чергу.

Another Crab’s Treasure проста в багатьох аспектах, але не примітивна. Гра має приємний візуал, незвичайний сетинг, якісний саундтрек і слугує вдалим вхідним квитком до soulslike ігор. Я залишився задоволений після проходження, оскільки більшу його частину розробники вдало комбінували запеклі босфайти із дослідженням світу і платформінгом. Якби тільки не технічний стан і дрібка інших незручностей, я впевнений, що отримав би ще більше задоволення від проходження. Ця гра добре перейняла особливості souls ігор, а також розбавила знайому формулу низкою власних ідей із системою мушлів, Умамі та платформінгом під час битв, і я з нетерпінням чекаю продовження.

65

Задовільно

Вдалося

  • Незвичайний сетинг
  • Чудовий левелдизайн
  • Проста в освоєнні
  • Якісний саундтрек
  • Купа опцій доступності

Не вдалося

  • Слабкий технічний стан
  • Погана система навігації по світу

Жанри

Компанії

BMAC Zelda

Сподобалася публікація? Підтримай PlayUA

На платформі Buy Me a Coffee ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Buy Me a Coffee отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!

Підтримати

Останні огляди

Глядач у центрі уваги. Огляд фільму “Наглядачі”

Автор: Микола Єрьомін

Наглядачі

Це ж було вже! Огляд Senua’s Saga: Hellblade 2

73

Автор: Владислав Папідоха

Senua's Saga: Hellblade 2

Магія у коробці — Огляд настілки «Хижі світи»

Автор: Малютенко Михайло

Хижі Світи

Армію тримає економіка — Враження від Manor Lords

Автор: Олег Куліков

manor lords

Assassin’s Creed маминої подруги — Огляд Rise of the Ronin

85

Автор: Владислав Папідоха

Rise of the Ronin

AirPods Max для ґеймерів — Огляд навушників Hator Phoenix Wireless

Автор: Володимир Бортюк

hator phoenix review site v02

Якої сили подачу ви здатні прийняти? Огляд фільму «Суперники»

Автор: Андрій Присяжний

Суперники

Лише сідницями ситий не будеш. Огляд Stellar Blade

78

Автор: Володимир Вітовський

stellar blade cover